Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Funcționar municipal

Lack of proper governance sounds the death knell for a community. If one can go beyond the popular caricature of a lazy and self-serving individual wasting public funds and time, it is evident that an efficient Municipal Clerk acts as a vital link between the city council and the public to ensure efficient communication and harmony between the two entities.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Correspondență grefier
  • Grefier de instanță
  • Grefier de primărie
  • Grefier de dosar
  • Grefier de licențe
  • Grefier de ordine
  • Creier de ordine
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Funcționar municipal
Salariu minim 2.219 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 3.834 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 5.449 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Funcționar municipal in afara Romaniei
USA
$40.930 An ~ $3.411 luna
UK
£38.685 An ~ £3.224 luna

Esti interesat de o cariera ca Funcționar municipal?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Funcționar municipal este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Clujitorii municipali sunt cei mai vechi funcționari municipali, profesia fiind anterioară timpurilor biblice și cuvântului scris.

Exploreaza cariera de Funcționar municipal

Lipsa unei guvernări adecvate sună ca un semnal de moarte pentru o comunitate. Dacă se poate trece dincolo de caricatura populară a unui individ leneș și egoist care irosește fonduri publice și timp, este evident că un secretar municipal eficient acționează ca o legătură vitală între consiliul municipal și public pentru a asigura o comunicare eficientă și armonie între cele două entități.

Responsabilitati

Ce fac funcționarii municipali?

Un funcționar municipal trebuie, de obicei, să:

  • Gestiona și păstra înregistrările pe hârtie sau electronice ale persoanelor aflate sub jurisdicția lor; asigura legătura între public și consiliul municipal; comunica eficient cu funcționarii și personalul guvernamental
  • Să colecteze date despre clienți, personal și public; să răspundă la întrebările adresate cu privire la produsele sau serviciile oferite de consiliul municipal
  • Utilizează baze de date și programe informatice pentru a crea, transcrie, dactilografia, corecta și păstra rapoarte oficiale, documente juridice și registre financiare

  • Pregătiți rapoarte periodice, cereri, facturi sau ordine; asigurați-vă că dosarele municipale sunt ușor accesibile publicului; mențineți la zi documente precum codurile municipale și cartelele orașului
  • .

  • Pregătiți documentația pentru contracte, tranzacții sau respectarea reglementărilor; pregătiți ordonanțe, rezoluții sau proclamații astfel încât acestea să poată fi puse în aplicare, înregistrate, arhivate sau distribuite
  • Programează numirile, ședințele și alte proceduri oficiale ale consiliului municipal; pregătește materiale de referință pentru ședințele oficiale; emite notificări publice cu privire la toate activitățile sau ședințele oficiale

  • Supraveghează, înregistrează și editează procesele-verbale ale ședințelor consiliului municipal înainte de a le distribui funcționarilor sau membrilor personalului corespunzător; redactează ordinele de zi ale ședințelor și regulamentele
  • Coordonează alegerile municipale; pregătește și distribuie buletinele de vot, numește și instruiește funcționarii electorali, tabulează și certifică rezultatele

  • Ajutați la pregătirea bugetului, administrarea bugetului și revizuirea cheltuielilor
  • Revizuiește cererile și eliberează permise și licențe pentru servicii de transport, servirea de alcool, divertisment, deținerea de afaceri, vânzarea de produse din tutun sau zonare; procesează plățile aferente
  • Efectuează acte de identificare și documente pentru clienți și angajați

Mediu de lucru standard

În mod obișnuit, funcționarii municipali lucrează în birouri și săli de judecată confortabile și bine luminate. Aceștia își găsesc posturi în aproape toate industriile și lucrează cu copiatoare, calculatoare, microfilme, indexuri de carduri și mașini de stenotipare.

.


Program de lucru

În general, funcționarii municipali lucrează cu normă întreagă. Cei care lucrează în industria de cazare și transport pot fi nevoiți să lucreze seara, în weekend și în zilele de sărbătoare. Grefierii de fișiere lucrează de obicei cu jumătate de normă.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Grefierii municipali pot pune mâna pe acest loc de muncă fiind aleși în această funcție, numiți de consiliul municipal sau aplicând la birourile din oraș, din stat și din instanțele federale.

Grefierii municipali sunt, în general, angajați de:

  • Oficiile locale
  • Oficiile de stat
  • Oficiile federale
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institutul Internațional al Funcționarilor Municipali, sunt cruciale pentru un funcționar municipal interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor.

    Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institutul Internațional al Funcționarilor Municipali, sunt cruciale pentru un funcționar municipal interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor.

    Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Angajatorii preferă candidații cu o experiență de lucru semnificativă într-un rol de funcționar sau de supervizor, de preferință într-un departament guvernamental.

În plus, experiența în colectarea și menținerea înregistrărilor și a documentelor juridice, înțelegerea legii și lucrul cu sistemele informatice se va dovedi benefică.

Citește despre profesie și ia interviuri/însoțește funcționari municipali competenți pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Comisarii municipali au nevoie de o diplomă de bacalaureat. Deși nu este o calificare obligatorie, angajatorii preferă să îi angajeze pe cei care au o diplomă de asociat sau o diplomă de licență în administrarea afacerilor sau administrație publică.

Cursurile de științe sociale, procesare de text și aplicații de calcul tabelar se vor dovedi foarte benefice pentru viitorii funcționari municipali.


Certificari & Diplome

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată ca funcționar municipal sau master funcționar municipal vă poate ajuta să ieșiți în evidență pe o piață a muncii competitivă și să vă creșteți șansele de avansare.

O combinație de educație, experiență și testare este în general necesară pentru a obține certificarea, deși cerințele diferă de la o regiune la alta.

Traseul acestei cariere

Experiența, îndemânarea în gestionarea responsabilităților suplimentare, studiile superioare și succesul la testele valabile dictează amploarea și viteza de avansare.

Clujitorii municipali cu un nivel de performanță constant ridicat și cu un masterat relevant în mână pot fi eligibili pentru promovarea în posturi administrative superioare, cum ar fi supervizor de birou sau manager de birou.

Cei care au înclinații politice pot aspira la un post ales.


Perspective de viitor

Candidații cu studii superioare sau cu o diplomă de asociat au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu studii superioare sau cu o diplomă de asociat au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

CPD până la capăt

Desemnările de funcționar municipal înregistrat trebuie reînnoite periodic prin formare continuă. Profesioniștii trebuie să dovedească faptul că au făcut activități de perfecționare, cum ar fi seminarii, cursuri sau studiu individual, la fiecare doi sau trei ani, pentru a obține recertificarea ca Master Municipal Clerk sau Certified Municipal Clerk.

Clujari municipali de-a lungul anilor

Termenul „Clerk” provine din cuvântul latin „clericus” și, în Evul Mediu, a ajuns să se refere la un „cărturar” sau la cineva care știa să citească și să scrie și, prin urmare, să lucreze ca notar, secretar, contabil și registrator.

Ocupația de funcționar municipal a apărut pentru prima dată în 1272 d.Hr. în vechea Londră. Grefierii municipali sau „Remembrancers” trebuiau să țină evidența evenimentelor din cadrul ședințelor consiliului și să le reamintească membrilor.

Titlul de „Town Clerk” a fost folosit pentru a se referi la grefierii municipali încă de la mijlocul secolului al XVII-lea.

.

In concluzie

CPD până la capăt

Desemnările de funcționar municipal înregistrat trebuie reînnoite periodic prin formare continuă. Profesioniștii trebuie să dovedească faptul că au făcut activități de perfecționare, cum ar fi seminarii, cursuri sau studiu individual, la fiecare doi sau trei ani, pentru a obține recertificarea ca Master Municipal Clerk sau Certified Municipal Clerk.

Clujari municipali de-a lungul anilor

Termenul „Clerk” provine din cuvântul latin „clericus” și, în Evul Mediu, a ajuns să se refere la un „cărturar” sau la cineva care știa să citească și să scrie și, prin urmare, să lucreze ca notar, secretar, contabil și registrator.

Ocupația de funcționar municipal a apărut pentru prima dată în 1272 d.Hr. în vechea Londră. Grefierii municipali sau „Remembrancers” trebuiau să țină evidența evenimentelor din cadrul ședințelor consiliului și să le reamintească membrilor.

Titlul de „Town Clerk” a fost folosit pentru a se referi la grefierii municipali încă de la mijlocul secolului al XVII-lea.

.

Sfat?

În calitate de persoană de legătură între Consiliul Local și public, ar fi vital să aveți o relație profesională pozitivă și excelentă cu managerul pentru a oferi servicii rezidenților în mod eficient.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.