Obiectivul principal al antropologului este de a continua să învețe ce îl face pe om unic și ce îl separă de alte ființe.
Componente ale muncii de teren
Antropologii fac adesea muncă de teren pe toată planeta. Lucrul pe teren poate implica învățarea limbilor străine, traiul în zone îndepărtate și examinarea și excavarea siturilor arheologice. Mulți antropologi folosesc instrumente și tehnologii sofisticate în munca lor. Deși echipamentul utilizat variază în funcție de sarcină și specialitate, acesta include adesea instrumente de excavare, echipamente de laborator, software statistic și de baze de date, instrumente și echipamente geofizice și sisteme informatice geografice.
Domeniile antropologiei
Antropologia este împărțită în trei domenii principale: Antropologia biologică sau fizică, Antropologia culturală sau socială și Antropologia lingvistică.
Antropologii biologici și fizici
Ei studiază natura schimbătoare a biologiei oamenilor și a primatelor înrudite îndeaproape. Mulți antropologi fizici lucrează în școlile de medicină sau în departamentele de biologie din colegii sau universități.
Antropologii culturali
Ei studiază consecințele sociale și culturale ale diferitelor probleme legate de oameni, cum ar fi suprapopularea, dezastrele naturale, războaiele și sărăcia. Antropologii culturali formează cel mai mare grup de antropologi.
Antropologii lingviști
Ei studiază modul în care oamenii comunică și cum limbajul modelează viața socială. Ei investighează comunicarea nonverbală, structura și dezvoltarea limbilor și diferențele dintre limbi. Majoritatea antropologilor lingviști studiază limbile non-europene, pe care le învață direct de la vorbitorii nativi.
Lucrări medico-legale
Alții pot lucra ca antropologi medico-legali în medii medicale sau juridice pentru a identifica și analiza rămășițele scheletice și materialul genetic.
Ce altceva îi ține ocupați pe antropologi?
În plus față de responsabilitățile lor tipice relevante pentru domeniile lor primare particulare, antropologii se implică și în alte activități care aduc beneficii comunității. Cercetări de piață Un număr tot mai mare de antropologi efectuează cercetări de piață pentru întreprinderi, studiind cererea de produse de către o anumită cultură sau grup social. Folosind pregătirea lor antropologică și diverse tehnici—inclusiv interviuri, sondaje și observații—ei pot colecta date despre modul în care anumite grupuri demografice folosesc un produs.
Consultanță
Câțiva antropologi servesc ca și consultanți pentru guvern sau industrie. De exemplu, ei pot scrie rapoarte care estimează impactul pe care construcția unui nou baraj îl va avea asupra oamenilor care locuiesc într-o vale în amonte de baraj. Aceștia pot pregăti o estimare a valorii siturilor arheologice care ar fi inundate de rezervorul rezultat.
Sfat?
Antropologia nu este niciodată o știință exactă; observatorul nu experimentează niciodată aceeași cultură ca și participantul. Antropologia cere deschiderea de spirit cu care trebuie să privești și să asculți, să înregistrezi cu uimire și să te minunezi de ceea ce nu ai fi putut ghici.