Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Artist voice-over

„În 300 de metri, luați a treia ieșire la sensul giratoriu.” Ar putea fi vocea dvs. pe GPS care ghidează mii de oameni către destinație. Artiștii voice-over își împărtășesc vocea cu lumea și dau viață unor personaje iconice în filme, jocuri video, cărți audio, animații, emisiuni radio, reclame sau chiar mesaje în transportul public. Aceștia își împrumută talentul în scopuri educaționale, de divertisment sau de afaceri, potrivind, de obicei, sunetul audio cu videoclipul.

 

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Actor de voce
  • Actor de dublaj
  • Artist de dublaj
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Artist voice-over in afara Romaniei
USA
$93.427 An ~ $7.786 luna
UK
£36.572 An ~ £3.048 luna

Esti interesat de o cariera ca Artist voice-over?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Artist voice-over este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Show-ul Simpsons are doar șase membri ai distribuției principale, care realizează dublaje pentru 100 de personaje recurente.

Exploreaza cariera de Artist voice-over

„În 300 de metri, luați a treia ieșire la sensul giratoriu.” Ar putea fi vocea dvs. pe GPS care ghidează mii de oameni către destinație. Artiștii voice-over își împărtășesc vocea cu lumea și dau viață unor personaje iconice în filme, jocuri video, cărți audio, animații, emisiuni radio, reclame sau chiar mesaje în transportul public. Aceștia își împrumută talentul în scopuri educaționale, de divertisment sau de afaceri, potrivind, de obicei, sunetul audio cu videoclipul.

 

Responsabilitati

Ce fac artiștii Voice-Over?

Un artist voice-over ar trebui de obicei să:

  • Antâmpără sau informează audiența, în funcție de industria în care lucrează, cum ar fi radio, televiziune, teatru sau educație
  • Să trimită înregistrări demo și să participe la audiții
  • Să citească scenariul furnizat și să-și efectueze încălzirea vocală
  • Să își ajusteaze și să își înregistreze vocea în funcție de scenariu și de tonul dorit pentru voice-over-uri publicitare sau de personaj
  • Să realizeze dublajul pe buze sau să potrivească mișcările gurii personajelor animate sau actorilor reali pentru filme dublate în alte limbi
  • Să interpreteze scenariul pentru a transmite emoțiile personajului, transmițând, de asemenea, suspine, gemete, țipete, gâfâieli sau respirații grele, conform instrucțiunilor
  • Să asiste la repetiții cu restul echipei; să cânte și să lucreze cu muzicienii, după cum este necesar
  • Să lucreze cu regizorii și să aplice sugestiile și feedback-ul acestora, înregistrând mai multe duble până când regizorul este mulțumit de calitatea interpretării
  • Să utilizeze accente și limbi diferite în funcție de personajul pe care îl interpretează sau pentru a se potrivi scopului voice-over-ului; să își diversifice portofoliul
  • Să utilizeze tehnologia și materiale de înregistrare sofisticate și să fie la curent cu tendințele din industrie

Mediu de lucru standard

Artiștii de voice-over lucrează în studiouri de înregistrare, unde citesc un scenariu într-un microfon. Orașele mari au, de obicei, mai multe studiouri de înregistrări și mai multă cerere de artiști voice-over. Deși poate fi costisitor, este posibil să se înregistreze acasă cu echipament profesional.

De obicei, este necesară deplasarea la studiourile de înregistrare. Pot fi necesare perioade prelungite de absență de acasă pentru a participa la ateliere de lucru sau conferințe sau pentru a lucra cu clienții la sediul acestora.


Program de lucru

Programul unui artist voice-over poate varia în funcție de proiectul curent. Poate fi nevoie de multe ore de înregistrare pentru a produce o oră de sunet de calitate, în special pentru înregistrări de lungă durată, cum ar fi narațiunile pentru documentare și cărți audio. Lucrările de formă mai scurtă, cum ar fi reclamele de 30 de secunde care au nevoie de ceva actorie, pot dura totuși până la o oră pentru a fi înregistrate, deoarece de obicei au nevoie de mai multe versiuni utilizabile care diferă în stil și ton.

Artiștilor voice-over începători le poate lua mai mult timp pentru a produce un sunet de calitate și a-l edita. Artiștii voice-over independenți își pot petrece o mare parte din timp dând audiții, făcându-și marketing și făcând muncă administrativă, precum și înregistrând și editând audio pentru locurile de muncă pe care le au.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Artiștii voice-over își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de personal sau de talente. Odată ce v-ați construit un portofoliu solid și o rețea extinsă, este posibil să primiți invitații la audiții.

Artiștii voice-over sunt în general angajați de către:

  • Studiouri de înregistrare
  • Agenții de publicitate
  • Companii de tehnologie
  • Companii de GPS
  • Dezvoltatorii de jocuri video
  • Posturi de radio
  • Case de producție de filme/video
  • Posturi de televiziune și de cablu
  • Companii multimedia
  • Companii de transport
  • Muzee și monumente
  • Instituții de învățământ și formare
  • Business

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi World-Voices Organization (WoVO), sunt esențiale pentru artiștii voice-over interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.

 


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi World-Voices Organization (WoVO), sunt esențiale pentru artiștii voice-over interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Artiștii vocali aspiranți își pot îmbunătăți posibilitățile de angajare prin dobândirea de experiență profesională. Locurile de muncă conexe, cum ar fi anunțarea evenimentelor, moderarea dezbaterilor și participarea la panouri de întrebări și răspunsuri, podcast-uri și emisiuni radio, vă demonstrează talentul vocal, vă ajută să vă dezvoltați abilitățile și portofoliul de voce și vă permit să faceți networking cu profesioniști din industrie.

Citeți cu voce tare din cărți sau articole de știri acasă, concentrându-vă pe pronunția corectă și pe o enunțare atentă. Adaptarea expresivității emoțiilor din vocea dvs. pentru a se potrivi cu materialul citit vă stimulează abilitățile de interpretare vocală. Familiarizarea cu sunetul vocii dvs. vă poate ajuta să o manipulați pentru a obține tonul dorit. De asemenea, este util să vă dezvoltați o gamă de expresii.

Înregistrați CD-uri demo profesionale pe care le puteți distribui agențiilor și potențialilor clienți. Demo reel-ul ar trebui să includă fragmente din cele mai bune lucrări ale dvs. și diferite înregistrări de voce, dar ar trebui să aibă o durată maximă de două minute. Folosiți înregistrări care sunt relevante pentru postul pentru care candidați. Parteneriatul cu studiourile de înregistrări vă ajută la salvarea înregistrărilor pentru utilizare ulterioară. De asemenea, este util să vă amenajați propriul studio de înregistrare pentru a exersa și a urmări progresul și pentru a câștiga experiență în lucrul cu echipamentele de înregistrare vocală, software-ul și materialele de izolare fonică.

Aspiranții la dublaj ar trebui să dea audiții la concursurile de casting, deoarece le oferă o experiență valoroasă în măsurarea concurenței și a procesului de înregistrare. De asemenea, vă poate spori încrederea și vă poate ajuta să vă îmbunătățiți abilitățile pe baza feedback-ului primit de la directorii de casting. Puteți utiliza serviciile agenților de casting pentru a găsi audiții, pentru a vă comercializa abilitățile, pentru a obține locuri de muncă în domeniul actoriei vocale și pentru a negocia un salariu.

Citiți despre profesie și intervievați artiști Voice-Over pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia este suficientă pentru a deveni un artist voice-over. Deși nu este necesară o diplomă oficială, este util să urmați cursuri de actorie și de voce la nivel de colegiu.

De asemenea, este posibil să participați la ateliere de lucru sau la programe scurte și specializate pentru a învăța diferite tehnici vocale și modulații ale vocii pentru a transmite un mesaj și sensul acestuia cu acuratețe sau pentru a dezvolta un personaj așa cum a fost imaginat de regizor sau producător. Astfel de programe pot fi oferite de casele de presă și de instituțiile de formare profesională conduse de acestea.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui artist voice-over într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, vă poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică.

 

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru o promovare la fiecare doi-trei ani.

Artiștii de voice-over pot începe prin a lucra pentru canale media și case de producție, împrumutându-și vocea pentru programe video, radio sau de știri. Cu experiență, ei se pot îndrepta spre nararea de documentare și cărți audio, publicitate, sport, software pentru telefoane sau multimedia.

O înțelegere solidă a limbii, controlul vocii și o gamă largă de tehnici vocale pot ajuta artiștii voice-over să își extindă opțiunile de carieră.


Perspective de viitor

Candidații cu o excelentă stăpânire a limbii, o claritate și o gamă vocală excelentă, dicție corectă și experiență au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o excelentă stăpânire a limbii, o claritate și o gamă vocală excelentă, dicție corectă și experiență au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Ce înseamnă să fii un artist voice-over?

Vocea umană este caracterizată de anumite aspecte, inclusiv volumul, înălțimea, ritmul, pauzele, varietatea vocală, articularea, pronunția, fluența, accentul și dialectul. Voice-over-ul, sau comentariile în afara camerei, implică modificarea și variația acestor aspecte ale vocii pentru a fi folosite în lucrări audio profesionale, cum ar fi pentru a susține imaginile unui telefilm.

Unde veți fi auzit?

În mod obișnuit, artiștii de voce sunt doar audibili, nu și vizibili, iar cererea lor este legată de creșterea industriei media, în special pentru film și televiziune.

Artiștilor de voce nu li se cere întotdeauna să ofere performanțe emoționante. În schimb, ei trebuie să capteze și să rețină atenția publicului prin transmiterea unor mesaje clare și concise. Aceștia pot lucra în multe domenii media, cum ar fi indicații telefonice directe sau IVR (interactive voice response), întâmpinarea vizitatorilor unui site web sau chiar ca voce a unui GPS.

  • Anunțătorii voice-over introduc transmisiunile în direct la televiziune sau radio ale emisiunilor de premiere, talk-show-urilor, promoțiilor sau evenimentelor sportive.
  • Naratorii Voice-Over înregistrează audio pentru cărți audio, podcast-uri, documentare, trailere, promoții, videoclipuri explicative, videoclipuri de formare/învățare, videoclipuri de afaceri sau medicale și ghiduri turistice audio.
  • Actori de voce se angajează în arta de a face voice-over pentru diverse genuri de media. Aceștia joacă pentru filme de animație, reclame, emisiuni TV și desene animate, drame radiofonice, ADR (înlocuirea automată a dialogului), jocuri video, spectacole cu păpuși și dublaj în limbi străine. Aceștia folosesc o varietate de tonuri pentru a descrie o serie de emoții, cum ar fi furia, entuziasmul, tristețea și bucuria, în timp ce interpretează numeroasele lor roluri de voce.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de cea cu normă întreagă

Artiștii voice-over independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un Artist Voice-Over cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Ce înseamnă să fii un artist voice-over?

Vocea umană este caracterizată de anumite aspecte, inclusiv volumul, înălțimea, ritmul, pauzele, varietatea vocală, articularea, pronunția, fluența, accentul și dialectul. Voice-over-ul, sau comentariile în afara camerei, implică modificarea și variația acestor aspecte ale vocii pentru a fi folosite în lucrări audio profesionale, cum ar fi pentru a susține imaginile unui telefilm.

Unde veți fi auzit?

În mod obișnuit, artiștii de voce sunt doar audibili, nu și vizibili, iar cererea lor este legată de creșterea industriei media, în special pentru film și televiziune.

Artiștilor de voce nu li se cere întotdeauna să ofere performanțe emoționante. În schimb, ei trebuie să capteze și să rețină atenția publicului prin transmiterea unor mesaje clare și concise. Aceștia pot lucra în multe domenii media, cum ar fi indicații telefonice directe sau IVR (interactive voice response), întâmpinarea vizitatorilor unui site web sau chiar ca voce a unui GPS.

  • Anunțătorii voice-over introduc transmisiunile în direct la televiziune sau radio ale emisiunilor de premiere, talk-show-urilor, promoțiilor sau evenimentelor sportive.
  • Naratorii Voice-Over înregistrează audio pentru cărți audio, podcast-uri, documentare, trailere, promoții, videoclipuri explicative, videoclipuri de formare/învățare, videoclipuri de afaceri sau medicale și ghiduri turistice audio.
  • Actori de voce se angajează în arta de a face voice-over pentru diverse genuri de media. Aceștia joacă pentru filme de animație, reclame, emisiuni TV și desene animate, drame radiofonice, ADR (înlocuirea automată a dialogului), jocuri video, spectacole cu păpuși și dublaj în limbi străine. Aceștia folosesc o varietate de tonuri pentru a descrie o serie de emoții, cum ar fi furia, entuziasmul, tristețea și bucuria, în timp ce interpretează numeroasele lor roluri de voce.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de cea cu normă întreagă

Artiștii voice-over independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un Artist Voice-Over cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

 

Sfat?

Explorați aspectul vocii, dar și scufundați-vă în profunzimea personajului pe care îl portretizați. Studiați scenariul și înțelegeți motivațiile personajului. Sunteți un interpret și un povestitor, la fel ca un actor, iar succesul dvs. depinde de o combinație între talentul dvs. natural, o etică de muncă puternică și dedicare. Pentru a avea grijă de vocea dumneavoastră, evitați să tușiți, să țipați și să șoptiți atunci când nu înregistrați, feriți-vă de țigări și alcool și încălziți-vă vocea când vă treziți și chiar înainte de vorbirea normală pe tot parcursul zilei. Când dați audiții, hidratați-vă, repetați-vă replicile și fiți punctual.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.