Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Brand Storyteller

Îmbrățișați sub o pătură sau lângă un foc de tabără, închiși într-un metrou așteptând să ajungem undeva… ca copil, adolescent, adult sau bunic, spunem și ascultăm povești cu plăcere. Ele trăiesc în amintirile, imaginația și aspirațiile noastre, ajungând la noi pe hârtie nouă sau îngălbenită, pe un ecran sau prin vocea hipnotizantă a cuiva. Un Brand Storyteller ne poartă în trecutul unei organizații, ne povestește prezentul acesteia și împletește totul cu posibilitățile viitoare, traducând în mod creativ strategia de afaceri în texte captivante care determină publicul să întreprindă acțiunea dorită.

 

Citeste mai mult
Denumiri alternative
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Brand Storyteller
Salariu minim 3.714 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 7.020 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 10.325 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Brand Storyteller in afara Romaniei
USA
$67.120 An ~ $5.593 luna
UK
£35.740 An ~ £2.978 luna

Esti interesat de o cariera ca Brand Storyteller?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Brand Storyteller este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Oamenii își amintesc poveștile de 22 de ori mai mult decât faptele. Campania aniversară de 70 de ani a companiei Land Rover ilustrează faptul că cele mai bune povești nu sunt întotdeauna cele ale unei companii, ci cele ale clienților și fanilor.

Exploreaza cariera de Brand Storyteller

Îmbrățișați sub o pătură sau lângă un foc de tabără, închiși într-un metrou așteptând să ajungem undeva… ca copil, adolescent, adult sau bunic, spunem și ascultăm povești cu plăcere. Ele trăiesc în amintirile, imaginația și aspirațiile noastre, ajungând la noi pe hârtie nouă sau îngălbenită, pe un ecran sau prin vocea hipnotizantă a cuiva. Un Brand Storyteller ne poartă în trecutul unei organizații, ne povestește prezentul acesteia și împletește totul cu posibilitățile viitoare, traducând în mod creativ strategia de afaceri în texte captivante care determină publicul să întreprindă acțiunea dorită.

 

Responsabilitati

Ce fac Brand Storytellers?

Un Brand Storyteller trebuie de obicei să:

  • Scrie și produce conținut digital și tipărit puternic prin intermediul unor povești umane dinamice; aduce la viață activitatea unei organizații prin povestiri cu scop, inspirând diversele audiențe țintă să se implice în misiunea întreprinderii
  • Înțelege elementele fundamentale ale povestirii (personajul captivant, traiectoria, cârligul, autenticitatea/detalii și apelurile la acțiune) și tendințele de marketing copywriting pe diverse medii pentru a îndeplini obiectivele organizaționale și a genera rezultate de afaceri
  • Înțelegeți de ce, cum și ce resurse de poveste să folosiți și să combinați – text, imagini, audio și video – învățând astfel să creați o experiență audio-vizuală, folosindu-vă ochiul/ urechea matură pentru cele mai bune practici
  • Înțelegeți obiectivele generale ale companiei în materie de programare, strângere de fonduri, comunicare și promovare
  • Consolidați-vă o expertiză cu platformele online: sisteme de gestionare a conținutului pentru web, servicii de buletin electronic și social media
  • Detectați noutățile din punctul de vedere al publicului; puneți întrebări care pot genera răspunsuri valoroase și favorizează încrederea cu subiecții poveștilor
  • Operați echipamente, cum ar fi o cameră DSLR, un aparat video, un aparat de înregistrare audio și microfoane; utilizați software de editare – imagine, audio & video, post-producție
  • Utilizați baze de date sau alte soluții adecvate (hardware sau software) pentru a proiecta și menține o bancă de reportaje; etichetați și arhivați în mod corespunzător conținutul pentru a permite personalului să localizeze reportajele și imaginile esențiale
  • Utilizați competențe de expert cu platforme online pentru a crea sisteme de gestionare a conținutului pentru web, servicii de buletin electronic și social media; să utilizeze instrumente și analize web pentru a monitoriza și măsura social media
  • Incorporați și echilibrați obiectivele din toate departamentele pentru a supraveghea producția de povești strategice și atractive
  • Să vă aliați cu partenerii interni și externi pentru a coordona și supraveghea întregul proces de colectare, producție și distribuire a unei povești
  • Creați planuri strategice de comunicare care acoperă etapele începând de la cercetare până la măsurare/evaluare; dezvoltați strategii de conținut pentru a îndeplini obiectivele întreprinderii
  • Crearea de calendare editoriale și refacerea poveștilor pe diferite platforme
  • Fiți suficient de agili, strategici și creativi pentru a lua un proiect pe tot spectrul de povestiri – să colectați povești de pe teren pentru a le îmbrăca pentru diverse obiective strategice, rămânând fideli strategiei de brand, în timp ce experimentați abordări inovatoare și un nou limbaj
  • Să vă simțiți confortabil cu utilizarea mediilor digitale, a celor mai bune practici de editare web și a ghidurilor de stil pentru a promova eficiența și standardizarea
  • Să identifice oportunitățile de a aduna conținut de pe teren pentru a se sincroniza cu strategia de conținut editorial; să planifice deplasări cu echipele de comunicare, de filmare și alte echipe și să coordoneze toate echipele de pe teren în timp ce adună povești pentru a anima brandul
  • Să livreze conținut și povești împachetate pentru a sprijini strategiile de marketing
  • Editați site-ul web al companiei pentru a-l menține actual, relevant și atractiv pentru publicul țintă cheie și pentru a vă asigura că există indicatori cheie de performanță pentru a crea un angajament digital
  • Colaborează cu colegii pentru a optimiza poveștile pentru a obține mai mulți abonați și donatori online
  • Sprijină conducerea superioară și comunicațiile în prezentarea mesajelor și punctelor cheie sau a pieselor editoriale la conferințe și evenimente din industrie
  • Creați, gestionați și actualizați calendarul de conținut în consultare cu departamentele și echipele de marketing, de strângere de fonduri și de comunicare
  • Realizați unele codificări web HTML pentru a optimiza site-ul web și marketingul prin e-mail și efectuați editarea imaginilor utilizând software-ul adecvat în scopuri de social media

Mediu de lucru standard

În mod normal, Brand Storytellers lucrează independent și nu sunt legați de o cabină sau de un birou, ci sunt liberi să își aleagă sau să își schimbe spațiul de lucru. Ceea ce este esențial este să aibă o locație liniștită care să faciliteze concentrarea pentru a scrie odată ce perioada de cercetare și brainstorming s-a încheiat. Brand Storytellers pot prefera să lucreze în birouri private sau în orice alt loc lipsit de distrageri. Brand Storytellers care lucrează pentru corporații, edituri și agenții de știri pot fi nevoiți să călătorească la nivel local sau în alte orașe pentru interviuri.

Locurile de muncă în persoană tind să se grupeze în zone cu o concentrare de piețe media și de divertisment semnificative sau în centre de afaceri. Cu toate acestea, cu îmbunătățirea comunicării și conectivității online, Brand Storytellers își pot stabili biroul de lucru aproape oriunde. Mulți aleg să locuiască și să lucreze departe de orașe și să călătorească după cum este necesar pentru a se întâlni cu clienții și editorii sau pentru a efectua cercetări și interviuri în persoană.

 


Program de lucru

Din moment ce scriitorii independenți sunt plătiți pentru fiecare lucrare, ei lucrează atâtea ore câte sunt necesare pentru a respecta un termen limită, ceea ce înseamnă că lucrează seara și în weekenduri pentru a crea o lucrare potrivită pentru aprobarea clientului. Mulți scriitori independenți își conduc propria afacere, lucrând cu un program flexibil, iar majoritatea se confruntă în mod obișnuit cu presiunile de a jongla cu mai multe proiecte sau de a căuta în mod continuu o nouă lucrare.

Brand storytellers începători pot scrie pentru întreprinderi mai mici, ziare locale, agenții de publicitate și organizații non-profit și chiar își pot lua creditul pentru munca lor.

Dacă lucrați cu o publicație online sau cu scenaristică, termenele limită sunt mai scurte și trebuie să colaborați cu alți profesioniști, cum ar fi producătorii și editorii video.

 


Despre angajatori

Mulți povestitori lucrează pe cont propriu. Aceștia își vând conținutul scris original editorilor de cărți și reviste, organizațiilor de știri, agențiilor de publicitate, producătorilor de film, teatru și televiziune. Povestitorii de marcă pot fi angajați pe bază de proiect și plătiți în mod regulat pe parcursul acestui termen.

Brand Storytellers sunt în general folosiți de:

  • Agenții de publicitate
  • Case de producție de film, teatru și televiziune
  • Companii private și publice
  • Companii de turism și călătorii
  • Instituții de sănătate
  • Instituții de învățământ

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările ca Brand Storyteller.

 


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările ca Brand Storyteller.

 


Tipul de experienta necesara

Stagiile formale nu sunt o condiție prealabilă pentru o poveste de succes. În schimb, experiența și practica informală sunt cei mai buni profesori ai dumneavoastră. Voluntar pentru a spune sau a citi poveștile dumneavoastră la bibliotecă sau la librărie, la centrele de îngrijire a copiilor și în căminele de bătrâni. De asemenea, v-ați putea înscrie pentru a vă antrena în trupe de teatru sau în centre comunitare.

Experiența în storyboarding este utilă. Ați putea profita de stagiile studențești pe care revistele și ziarele le pot oferi pentru a scrie povești, a efectua cercetări sau a susține interviuri, toate acestea favorizând experiența editorială. De asemenea, ați putea contribui cu articole la publicații mai mici, poate, mai puțin cunoscute, pentru a vă face cunoscut publicului. Lucrul la publicații online vă va dezvolta, de asemenea, cunoștințele despre programele informatice și instrumentele de editare, astfel încât să puteți combina în mod creativ textul cu grafică, audio, video și animație în orice alt loc de muncă în domeniu pe care îl veți accepta.

Dacă sunteți compozitor sau dramaturg și studiați la facultate, ați putea să aveți posibilitatea ca lucrările dumneavoastră să fie puse în scenă în cadrul unui teatru universitar sau al unui program muzical. Blogul online este un alt instrument valoros pentru a câștiga experiență în scris, dacă aveți acces online. Blogurile au succes în funcție de calitatea și puterea muncii dumneavoastră, de noutatea perspectivei dumneavoastră și de mărimea publicului potențial și se pot traduce în muncă plătită. Familiarizarea cu tehnologiile de publicare web (WordPress, Drupal) este utilă. Nu uitați că, dacă aveți abilități puternice de scriere, puteți avea succes indiferent de pregătirea dumneavoastră. Mai mult de cinci ani de experiență profesională în domeniul scrisului și al editorialului reprezintă norma și este posibil să fie nevoie să prezentați un portofoliu cu diverse lucrări de redactare.

Calificari si certificari recomandate

Nu există nicio cerință standardizată pe care un Brand Storyteller aspirant să o îndeplinească în ceea ce privește calificările academice. Acestea fiind spuse, este utilă o diplomă de licență în literatură engleză sau în scriere creativă, media și comunicare sau jurnalism. Adesea, programele de licență în literatură engleză includ un curs de scriere creativă, care este de interes și de folos pentru aspiranții la Brand Storytellers. Alte materii umaniste în care v-ați putea specializa includ istoria, clasicii, o limbă străină sau un subiect cultural. Studiul și munca în teatru și în alte artele spectacolului sunt alte căi care sunt apropiate de storytelling. Având în vedere natura neregulată a câștigării unui venit prin storytelling, o diplomă academică este o rezervă valoroasă.

Puteți opta pentru o serie de cursuri și ateliere de lucru în persoană și online care să vă ajute să vă dezvoltați și să vă perfecționați abilitățile de storytelling, inclusiv scrierea de scenarii.

 


Certificari & Diplome

Storytelling-ul nu are nevoie de certificare obligatorie. Cu toate acestea, unele asociații profesionale pot oferi acreditări certificate autorilor și scriitorilor, demonstrându-le competența și motivația și făcându-i mai atractivi pentru angajatori.

Programele de certificare de succes urmăresc să servească și să protejeze bunăstarea publică și sunt responsabile de investigarea persoanelor care practică în afara Codului de etică al programului. Prin protejarea interesului general, profesioniștii câștigă încredere și respect, care sunt cele mai importante elemente pentru a-și asigura viitorul.

Traseul acestei cariere

Progresia în carieră este determinată de performanță, experiență și de dobândirea de calificări profesionale. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Pe măsură ce vă ocupați de proiecte de scriere mai complexe și le finalizați conform așteptărilor clienților, vă veți construi o reputație. De asemenea, vă veți îmbunătăți șansele de a fi publicat în publicații mai prestigioase, de a lucra pentru companii celebre de producție cinematografică, de televiziune, de teatru sau pentru corporații mai mari.

Lucrând ca Brand Storyteller, vă veți perfecționa abilitățile de identificare a poveștilor și de corectare a greșelilor de scriere pentru a ocupa un post de editor.

Brand Storytellerii cu experiență pot găsi locuri de muncă în domeniul relațiilor publice în corporații și organizații non-profit. Dacă doriți să lucrați pe cont propriu și să rămâneți liber-profesioniști, puteți contribui la ziare, reviste sau jurnale, sau puteți scrie cărți.

Având în vedere că publicațiile și serviciile online sunt din ce în ce mai sofisticate și mai numeroase, Storytellers de brand pot profita de cererea tot mai mare pentru serviciile lor, mai ales dacă au experiență în domeniul web și multimedia.

Cuvintele de Brand Storytelling pot profita de cererea tot mai mare pentru serviciile lor, mai ales dacă au experiență în domeniul web și multimedia.


Perspective de viitor

Așteptați-vă la o concurență intensă pentru majoritatea posturilor vacante, având în vedere că multe persoane sunt atrase de această ocupație. Scriitorii și autorii care s-au adaptat la mediile online și sociale și se simt confortabil scriind pentru și lucrând cu diverse instrumente electronice și digitale ar trebui să aibă un avantaj în găsirea unui loc de muncă.

Dezvoltare profesionala

Așteptați-vă la o concurență intensă pentru majoritatea posturilor vacante, având în vedere că multe persoane sunt atrase de această ocupație. Scriitorii și autorii care s-au adaptat la mediile online și sociale și se simt confortabil scriind pentru și lucrând cu diverse instrumente electronice și digitale ar trebui să aibă un avantaj în găsirea unui loc de muncă.

Extra informatii

Scrierea pentru succes

Ca un aspirant la Brand Storyteller, un aliat crucial este capacitatea ta de a face față respingerilor fără a te descuraja. Trebuie să aveți abilități excelente de relaționare, pe de o parte, și disciplina de a lucra singur, fără supraveghere, pe de altă parte.

Pentru a vă construi povestea, trebuie să aveți abilitatea de a stabili o relație cu persoanele intervievate/subiecții poveștii dvs. și de a pune întrebări care pot extrage răspunsuri semnificative din partea acestora. Apoi trebuie să le transmiteți în mod clar și într-o manieră captivantă. Trebuie să vă simțiți în largul dvs. să lucrați cu echipamente de sunet și de înregistrare de nivel intermediar sau avansat.

Este nevoie de un sat pentru a genera o poveste convingătoare și inspirată și trebuie să fiți expert în colaborarea cu partenerii interni și externi pentru a o colecta, produce și distribui.

 

In concluzie

Scrierea pentru succes

Ca un aspirant la Brand Storyteller, un aliat crucial este capacitatea ta de a face față respingerilor fără a te descuraja. Trebuie să aveți abilități excelente de relaționare, pe de o parte, și disciplina de a lucra singur, fără supraveghere, pe de altă parte.

Pentru a vă construi povestea, trebuie să aveți abilitatea de a stabili o relație cu persoanele intervievate/subiecții poveștii dvs. și de a pune întrebări care pot extrage răspunsuri semnificative din partea acestora. Apoi trebuie să le transmiteți în mod clar și într-o manieră captivantă. Trebuie să vă simțiți în largul dvs. să lucrați cu echipamente de sunet și de înregistrare de nivel intermediar sau avansat.

Este nevoie de un sat pentru a genera o poveste convingătoare și inspirată și trebuie să fiți expert în colaborarea cu partenerii interni și externi pentru a o colecta, produce și distribui.

 

Sfat?

Un romancier de succes îi face pe cititori să se conecteze emoțional la poveștile lor, care sunt adesea complexe și narate pe mai multe voci. Întreprinderile doresc exact acest efect cu poveștile pe care le spun părților interesate. Asigurați-vă că construiți narațiuni clare, bazate pe mesajele specifice pe care o companie dorește să le transmită, fie în exterior, fie în interior.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.