Realitatea augmentată este o modalitate de a îmbina lumea reală cu cea virtuală prin suprapunerea datelor digitale peste vizualizările analogice din lumea reală. Aplicațiile de realitate augmentată apar în produse atât de diverse precum tricouri pe podiumurile de modă, jocuri interactive, CV-uri concepute pentru a vorbi literalmente cu viitorul angajator și instrumente de căutare a unui loc de muncă.
Două abordări ale realității augmentate
Toată lumea care are un telefon mobil sau un laptop cu capacitate video încorporată își poate spori și extinde realitatea cu ajutorul unor aplicații ușor de utilizat care folosesc una dintre cele două abordări.
Realitatea augmentată bazată pe GPS/localizare sporește percepția unei persoane asupra împrejurimilor sale, de exemplu, prin furnizarea de informații și materiale media despre Empire State Building atunci când utilizatorul se află în apropierea punctului de reper.
Realitatea augmentată bazată pe markeri sporește ceea ce se află chiar în fața utilizatorului. De exemplu, atunci când acesta scanează un marcaj, poate vedea alte cărți ale autorului respectiv și linkuri pentru a le achiziționa.
Ce îi ajută pe dezvoltatorii de realitate augmentată să aibă succes?
Imaginile generate de calculator trebuie să arate realist și să se alinieze corespunzător cu mediul real pentru a crea o impresie autentică. Deoarece majoritatea aplicațiilor sunt concepute pentru publicul larg, dezvoltatorii de realitate augmentată au nevoie, de asemenea, de o bună înțelegere a interfețelor intuitive cu utilizatorul pentru a avea succes în a le oferi utilizatorilor o experiență fără cusur.
Majoritatea aplicațiilor de realitate augmentată se bazează pe suprapunerea fie a imaginilor computerizate generate 3D, fie a unei forme de cunoștințe descriptive peste imaginile în timp real obținute prin intermediul unei camere foto, al unei camere web sau al unui telefon. Pentru a realiza acest lucru, dezvoltatorii de aplicații de realitate augmentată au nevoie de o bună înțelegere a tehnicilor de procesare a imaginilor și de viziune computerizată, în principal pentru a urmări fie markerii, fie caracteristicile naturale peste care se suprapun aceste imagini.
Nu este total nou!
Realitatea augmentată există de mult timp. Unul dintre cele mai vechi exemple este tehnica dublei expuneri prin care poate fi creată impresia unei fantome pe scenă. De asemenea, armata echipează piloții cu ochelari care oferă un strat de date radar peste vederea din lumea reală pentru a le permite să țintească atacurile cu rachete. Dar, inovația continuă Qualcomm a prezentat un nou kit de dezvoltare software pentru sistemul de operare Google Android, care va facilita dezvoltatorilor crearea de noi aplicații de realitate augmentată pentru dispozitivele care rulează sistemul de operare mobil al Google.
Adevărata diferență între VR și realitatea augmentată nu este aspectul imersiv, ci faptul că o vom folosi în viața de zi cu zi – acolo unde trăim, învățăm și lucrăm.
Sfat?
Călătoria spre realitatea augmentată completă poate dura mai mult, dar o parte vitală a acestei călătorii este crearea unei platforme deschise unde orice dezvoltator poate crea orice dorește.