Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Director de artă

When words are insufficient to express a thought, concept or emotion, art steps in to complete the picture. It is an irreplaceable way of understanding and describing the world. Art Directors use their creativity and skills to add power to a message or experience, weaving them into a harmonious and tasteful visual setting that captivates the audience. Their work is valuable in publishing, product packaging, film, music & television production, graphic design, publicity, advertising, marketing, branding, web design, and video games.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Supervizor artistic
  • Director de creație
  • Director de design
  • Director artistic publicitar
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Director de artă in afara Romaniei
USA
$63.887 An ~ $5.324 luna
UK
£43.360 An ~ £3.613 luna

Esti interesat de o cariera ca Director de artă?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Director de artă este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Utilizând inteligența artificială (AI), un director artistic poate produce imagini false care să pară autentice. Aceste portrete ar putea concura cu persoanele reale văzute în fotografiile de arhivă.

Exploreaza cariera de Director de artă

Când cuvintele sunt insuficiente pentru a exprima un gând, un concept sau o emoție, arta intervine pentru a completa imaginea. Este un mod de neînlocuit de a înțelege și de a descrie lumea. Directorii de artă își folosesc creativitatea și abilitățile pentru a adăuga putere unui mesaj sau unei experiențe, împletindu-le într-un cadru vizual armonios și de bun gust care să captiveze publicul. Munca lor este valoroasă în edituri, ambalaje de produse, producții de film, muzică și televiziune, design grafic, publicitate, reclamă, marketing, branding, design web și jocuri video.

Responsabilitati

Ce fac directorii de artă?

Un director de artă trebuie, de obicei, să:

  • Proiectează aspectul sau stilul publicațiilor, al reclamelor, al decorurilor pentru teatru, televiziune sau filme, al ambalajelor de produse, al jocurilor video și multe altele pentru a se potrivi cu tema clientului

  • Lucrează la campanie de la inițierea acesteia; gestionați diverse detalii legate de client, produs, public, obiectivele proiectului și mesajul care trebuie transmis
  • Consultați directorul de creație și managerii de cont în vederea pregătirii discuțiilor cu clienții
  • Se întâlnesc cu clienții pentru a discuta și a le înțelege nevoile și a corela planul artistic cu obiectivele de afaceri, mesajul și publicul țintă
  • Colaborează cu copywriterul pentru a crea idei și concepte care să corespundă briefului clientului
  • Propuneți clienților idei de design care să le satisfacă preocupările și solicitați aprobarea pentru a merge mai departe cu execuția
  • Ajutați clienții să înțeleagă conceptele prin reprezentări vizuale, cum ar fi fotografii, lucrări de artă sau alte aspecte de design, schițe sau storyboard-uri pentru televiziune și „roughs” sau „scamps” pentru print
  • Ajutați clienții să înțeleagă conceptele prin reprezentări vizuale, cum ar fi fotografii, lucrări de artă sau alte aspecte de design, schițe sau storyboard-uri pentru televiziune și „roughs” sau „scamps” pentru print
  • Generați bugetele și termenele proiectelor și monitorizați-le
  • Vizitați și evaluați locațiile potențiale pentru fotografiere sau filmare
  • Briefingul echipei de creație; să angajeze fotografi, artiști sau realizatori de filme pentru a lucra la proiecte, de obicei pe bază de comision
  • Revizuiește și aprobă desenele originale, lucrările de artă, fotografiile și elementele grafice la care contribuie personalul de design, inclusiv graficienii și scenografii & designeri de decoruri și designeri de expoziții
  • Coordonează activitățile din cadrul propriului departament de creație și din cadrul altor departamente de creație; îndrumă și răspunde de echipa de design; gestionează noi creativi și echipe
  • Asistă la întâlniri la casele de producție; se consultă cu alți regizori
  • Lucrează în suitele de editare pentru a pune la punct produsul finit
  • Să se țină la curent cu cele mai recente tendințe și tehnologii din domeniu

Mediu de lucru standard

Lucrul unui director artistic se desfășoară în principal la birou, deși mediul de lucru variază în funcție de proiect. Uneori, munca poate fi departe de birou, la fața locului.

În mod obișnuit, directorii de artă lucrează independent. Cu toate acestea, ei pot fi nevoiți să se asocieze cu designeri, experți în efecte vizuale și echipe de marketing. Mediul din biroul unui director artistic este, de obicei, în ritm rapid.

Lucrul independent este o opțiune fezabilă pentru directorii artistici de succes.

Este posibil să se deplaseze pentru a se întâlni cu clienții sau în locații din țară sau din străinătate.


Program de lucru

Directorii artistici lucrează de obicei de la 9.00 la 17.00. Cu toate acestea, ei pot lucra ocazional până târziu în timpul nopții sau în weekend pentru a respecta termenele limită ale proiectelor sau pentru a îndeplini nevoi specifice, cum ar fi să se afle la fața locului la o anumită oră.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Directorii de artă își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Directorii artistici sunt, în general, angajați de:

  • Firme de publicitate
  • Companii de relații publice

  • Industrii de film și televiziune
  • Muzică și Video
  • Editori de ziare și reviste
  • .

    Editori de cărți

  • Servicii de design specializat

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru directorii de artă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru directorii de artă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Orice program academic pe care îl urmează un potențial director artistic necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu. Veți beneficia în mod optim de sarcinile din afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Majoritatea directorilor de artă își încep cariera ca artiști, fotografi, graficieni, ilustratori, asistenți publicitari sau editoriali, redactori sau alte ocupații legate de artă și design. Experiența de lucru prin stagii sau prin roluri creative la nivel de intrare în activitate sporește abilitățile unui director artistic de a atrage audiențe selecte printr-o comunicare vizuală eficientă și inovatoare. De asemenea, îi ajută să își construiască o rețea.

Citește despre profesie și ia un interviu sau urmărește la locul de muncă experți care lucrează în domeniul artelor plastice pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Procesul de obținere a primului loc de muncă poate fi lent. Începeți prin a acumula experiență prin diverse căi. Următorul pas este să vă construiți un portofoliu sau o carte solidă și diversă pentru a vă prezenta lucrările anterioare și pentru a vă demonstra stilul și abilitățile. Faceți echipă cu copywriteri pentru a vă dezvolta și prezenta portofoliul. Potențialii angajatori preferă să vadă proiecte complete care includ design și copy și care demonstrează un parteneriat sănătos și creativ. Ar trebui apoi să contactați echipele de creație și să depuneți eforturi pentru a găsi un loc în care aceștia să facă un „book crit” sau o sesiune de feedback cu privire la munca dumneavoastră. Continuați să acumulați experiență completând mai multe stagii la diferite agenții.

.

Calificari si certificari recomandate

Este de obicei obligatoriu pentru aspiranții la funcția de Art Director să dețină o diplomă de licență. Deși se pot specializa în orice domeniu, candidații cu o diplomă de licență în arte plastice (BFA) în design sau într-un domeniu conex câștigă un avantaj competitiv pe piața muncii. Printre domeniile conexe se numără tehnologia comunicării, publicitatea și marketingul, designul publicitar, designul grafic și ilustrația.

De obicei, angajatorii nu impun o diplomă de masterat. Cu toate acestea, puteți urma un Master of Fine Arts (MFA) sau un Master of Business Administration (MBA) pentru a vă susține experiența de muncă și pentru a vă dezvolta abilitățile manageriale. Dacă aveți o primă diplomă care nu are nicio legătură cu această carieră, un MFA vă poate oferi perspective în această carieră și vă poate ajuta să vă construiți o rețea.


Certificari & Diplome

Nu este obligatorie o licență sau o certificare pentru a lucra ca Art Director. Cu toate acestea, certificarea voluntară demonstrează competența unui director artistic într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Directorii de artă își încep de obicei cariera formând o echipă de creație junior cu un partener copywriter. Aceștia dobândesc experiență în campanii mai mici, având de-a face cu diverse branduri, în pregătirea pentru a urca pe scara ierarhică. De asemenea, trebuie să dai dovadă de tenacitate, încredere și entuziasm pentru a deveni Art Director.

Cu mai multă experiență, ai putea avansa către o poziție de creație senior, după ce ai demonstrat abilități de lucru în echipă, asociate cu încredere și perseverență în generarea de idei. Campaniile de succes și premiile obținute ar putea să vă ducă la funcția de director de creație sau, dacă lucrați într-o agenție globală mare, ați putea urca până la funcția de director executiv de creație.

Felancingul este o opțiune viabilă odată ce v-ați construit o reputație și o rețea solidă.

Ca creativ senior ați putea, de asemenea, să vă lansați propria întreprindere sau să treceți la regia de reclame, emisiuni de televiziune și filme.

.


Perspective de viitor

Candidații cu un masterat în arte plastice sau în administrarea afacerilor, împreună cu abilitățile și experiența necesară, au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu un masterat în arte plastice sau în administrarea afacerilor, împreună cu abilitățile și experiența necesară, au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Construiește-ți portofoliul – Vinde-te pe tine însuți

O colecție care expune cele mai bune lucrări reprezentative ale tale de la facultate până în momentul în care îți depui candidatura la un loc de muncă și apoi pe parcursul vieții tale profesionale, prezentând astfel și abilitățile creative, stilul și potențialul tău în evoluție, se numește portofoliu sau carte. Acesta servește drept cel mai important atu al tău, pe lângă scrisoarea de intenție și CV-ul tău, atunci când cauți un loc de muncă ca director artistic.

Trasaturi de personalitate ale unui director artistic

Fără îndoială, aspiranții la funcția de director artistic trebuie să aibă o înclinație artistică și creativă care se bucură de originalitate în exprimarea de sine, combinată cu un simț ascuțit a ceea ce cere afacerea și ceea ce este atrăgător pentru public. De asemenea, trebuie să fie întreprinzători și lideri înnăscuți care pot influența sau convinge pe alții prin munca lor.

In concluzie

Construiește-ți portofoliul – Vinde-te pe tine însuți

O colecție care expune cele mai bune lucrări reprezentative ale tale de la facultate până în momentul în care îți depui candidatura la un loc de muncă și apoi pe parcursul vieții tale profesionale, prezentând astfel și abilitățile creative, stilul și potențialul tău în evoluție, se numește portofoliu sau carte. Acesta servește drept cel mai important atu al tău, pe lângă scrisoarea de intenție și CV-ul tău, atunci când cauți un loc de muncă ca director artistic.

Trasaturi de personalitate ale unui director artistic

Fără îndoială, aspiranții la funcția de director artistic trebuie să aibă o înclinație artistică și creativă care se bucură de originalitate în exprimarea de sine, combinată cu un simț ascuțit a ceea ce cere afacerea și ceea ce este atrăgător pentru public. De asemenea, trebuie să fie întreprinzători și lideri înnăscuți care pot influența sau convinge pe alții prin munca lor.

Sfat?

Nu poți lucra izolat ca director artistic. Trebuie să conduci, să inspiri și să ghidezi echipa pentru a îndeplini viziunea creativă pentru un proiect. Ar trebui să aveți ochi pentru talentele din jurul dumneavoastră și să învățați cum să le valorificați pentru a ajuta organizația să își atingă obiectivele, iar membrii echipei dumneavoastră să își dezvolte abilitățile cu fiecare misiune.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.