Tipuri de evenimente
Event Planners se ocupă de evenimente corporative și non-corporative. În timp ce evenimentele corporative se concentrează pe întreprinderi și clienți, evenimentele private non-corporative pentru persoane sau grupuri și întreprinderi non-corporative includ o mare varietate, de la nunți la evenimente sportive sau de caritate.
Evenimente corporative
Conferințele corporative sunt principalul tip de evenimente corporative și se concentrează pe o temă centrală, produs sau serviciu. Evenimentul atrage, de obicei, adunări mari și se poate întinde pe mai multe zile. Acesta cuprinde vorbitori, expoziții, prezentări, spectacole, mese rotunde și oportunități de networking. În plus, participanții au la dispoziție oportunități de catering și de recreere.
Seminariile comerciale acoperă o industrie sau o temă și pot găzdui câțiva sau mii de invitați care vin să vadă expozițiile și exponatele sale, să asculte vorbitorii invitați sau poate să se bucure de divertisment.
Seminariile sunt de obicei similare conferințelor, cu excepția faptului că se concentrează pe învățare, formare și transmitere de informații. Deoarece mulți participanți se prezintă la eveniment, aceștia sunt împărțiți în grupuri mai mici pentru sesiuni de formare eficiente, pentru a socializa, pentru a crea rețele și pentru a face schimb de idei.
Reuniunile de companie sunt, de obicei, la o scară mai mică. Acestea includ întâlniri ale consiliului de administrație, întâlniri executive, întâlniri cu părțile interesate, cursuri de formare în afara sediului, relansări ale companiei și rebranding.
Părțile de companie sunt diverse și includ evenimente care variază de la cine la scară mică până la închirierea unui club de noapte pentru un client corporativ. Planificarea evenimentului implică o temă și include rezervarea artiștilor, gestionarea talentelor, transportul, asigurarea unui restaurant și cateringul pentru o seară.
Lansările de produse și servicii, în special promoțiile, sunt de obicei mai optimiste decât alte tipuri de evenimente corporative.
Evenimentele non-corporative
Nunta este de obicei masivă din punct de vedere al dimensiunii, bugetului și domeniului de aplicare și reprezintă o provocare unică în ceea ce privește satisfacerea așteptărilor miresei și mirelui, jonglând în același timp cu constrângerile bugetare și de altă natură. Unele mirese aleg organizatori de evenimente, în timp ce altele preferă să angajeze planificatori de nunți pentru a executa visele din ziua cea mare în realitate.
Planurile de evenimente planifică, de asemenea, festivaluri, cum ar fi festivalurile de mâncare sau festivalurile de muzică la scară largă.
Expozițiile sunt comune în managementul evenimentelor și prezintă artă, sculpturi, artefacte istorice și multe altele. În timp ce expunerile permanente sunt standard în muzee, expozițiile temporare sau itinerante/mobile pot intra în domeniul organizatorilor de evenimente. Expozițiile vin cu propriul lor set de provocări.
Evenimentele caritabile, cum ar fi strângerile de fonduri, sensibilizarea, mulțumirea contribuabililor sau licitațiile cu celebrități necesită imaginație. Cu cât sunt create cu mai multă imaginație astfel de evenimente, cu atât mai mulți bani sunt susceptibile de a strânge.
Organizarea unui eveniment sau a unei competiții sportive face parte, de asemenea, din profilul de muncă al unui Event Planner. Acesta include orice, de la coordonarea unei curse de biciclete pe drumuri închise până la amenajarea unui auditoriu pentru mii de jucători pe calculator, toate acestea fiind provocări interesante.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă
Potrivirile liber-profesioniștilor de evenimente au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un Event Planner cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.
Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Asigură-te că îți dezvolți abilități de organizare, comunicare și relaționare de top pentru a prospera într-un mediu cu ritm rapid și presiune ridicată, cu termene limită strânse de respectat. Fiți creativi în rezolvarea problemelor și acordați cea mai mare atenție detaliilor pentru a crea un eveniment captivant și de succes. Înarmat cu o atenție deosebită față de client, bune abilități de negociere în vânzări și marketing, conștientizarea bugetului, abilități administrative și IT și muncă în echipă, poți fi cel mai căutat Event Planner de pe piață.