Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Planificator de evenimente

We may not remember the days, but we do remember the moments. An Event Planner creates an exceptional atmosphere for an event by relentlessly focusing on the small details. Some brides prefer a wedding planner to execute dreams of their big day into reality. Event Planners awaken your dreams to reality by coordinating the diverse aspects of professional meetings and other events. They are responsible for selecting appropriate locations, managing transportation and an assortment of major and minor details.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Planner de conferințe
  • Planner de conferințe
  • Manager de conferințe
  • Manager de evenimente
  • Manager de evenimente
  • Planner de evenimente
  • Coordonator de evenimente
  • Planner de întâlniri
  • /ul>.
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Planificator de evenimente in afara Romaniei
USA
$40.427 An ~ $3.369 luna
UK
£25.027 An ~ £2.086 luna

Esti interesat de o cariera ca Planificator de evenimente?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Planificator de evenimente este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Tehnologia de recunoaștere facială ajută organizatorii de evenimente să înregistreze și să scaneze trăsăturile faciale ale participanților folosind fotografiile de înregistrare. Fiecare potrivire automatizează acțiuni, cum ar fi imprimarea insignelor cu numele participanților.

Exploreaza cariera de Planificator de evenimente

Poate că nu ne amintim zilele, dar ne amintim momentele. Un Event Planner creează o atmosferă excepțională pentru un eveniment prin concentrarea neîncetată asupra micilor detalii. Unele mirese preferă un planificator de nunți pentru a executa visele din ziua lor cea mare în realitate. Event Plannerii de evenimente trezesc visele la realitate prin coordonarea diverselor aspecte ale reuniunilor profesionale și ale altor evenimente. Aceștia sunt responsabili pentru selectarea locațiilor adecvate, gestionarea transportului și un sortiment de detalii majore și minore.

Responsabilitati

Ce fac organizatorii de evenimente?

Un planificator de evenimente ar trebui, de obicei, să:

  • Planifică și organizează evenimente, de la întâlniri mici și simple de birou până la conferințe internaționale complexe; gestionează toate componentele în mod optim, de la bugetarea la promovarea evenimentului, pentru a se adapta clienților și publicului
  • Întâlniți părțile interesate de eveniment pentru a înțelege cerințele acestora și scopul și obiectivele evenimentului; țineți clienții la curent cu regularitate
  • Discuțiți cu clienții și stabiliți parametrii critici ai domeniului de aplicare al evenimentului, data, ora, durata, locația și bugetul acestuia
  • Generarea și recomandarea de idei noi și creative, în concordanță cu viziunea și nevoile clientului
  • Explorarea și invitarea la licitații de la potențiale locații, furnizori și antreprenori; pregătirea unor propuneri detaliate, care să includă, de asemenea, termenele, obligațiile legale, bugetul, deplasările, cateringul și personalul
  • p>Selectați și angajați locurile de desfășurare și furnizorii după negocierea prețurilor și a contractelor; lucrați alături de vânzători și furnizori și organizați plățile acestora
  • Coordonați logistica evenimentului și serviciile, cum ar fi cazarea, transportul și tehnologia și echipamentele necesare pentru desfășurarea evenimentului
  • Efectuați sarcinile premergătoare evenimentului, inclusiv finalizarea vorbitorilor invitați și pregătirea documentelor pentru delegați
  • Organizați parcarea și controlul traficului, măsurile de securitate și de prim ajutor, precum și mass-media

  • respectați cerințele bugetare, de asigurare, juridice și de sănătate și siguranță
  • Gestionați o echipă de angajați și informați-i cu privire la sarcinile și responsabilitățile lor înainte, în timpul și după eveniment
  • Ajutați cu departamentul de vânzări și marketing pentru promovarea și publicitatea evenimentului
  • Asigurați-vă că evenimentul se desfășoară fără probleme prin coordonarea furnizorilor, gestionarea întrebărilor clienților sau ale invitaților și rezolvarea problemelor, după cum este necesar în ziua evenimentului
  • /p>
  • Aplicați planuri de rezervă dacă și atunci când este esențial
  • Gestionați sarcinile post-eveniment, inclusiv demontarea și îndepărtarea tuturor echipamentelor pentru a elibera locul de desfășurare și curățarea acestuia, precum și achitarea datoriilor cu furnizorii
  • Produceți o evaluare post-eveniment și documentați constatările pentru a ghida planificarea evenimentelor viitoare
  • Sursa de clienți și de oportunități de planificare a evenimentelor prin participarea la adunări în comunitate
  • Mențineți la curent cu cele mai recente tehnologii, software și instrumente de planificare a evenimentelor

Mediu de lucru standard

Plannerii de evenimente petrec de obicei mult timp la birou. Este posibil să se deplaseze în mod regulat pentru a explora locații, să desfășoare întâlniri la fața locului și să participe la evenimentele pe care le-au organizat. De asemenea, este posibil să călătoriți pentru a vizita clienți, parteneri, sponsori și alți furnizori. Uneori, este posibil să trebuiască să lucrați și în aer liber pentru a planifica evenimente în spațiu deschis, cum ar fi concerte și festivaluri.

.


Program de lucru

În timpul perioadei de pregătire în timp ce începeți un nou proiect în domeniul managementului de evenimente, va trebui să lucrați în mod obișnuit la birou. Dar, pe măsură ce evenimentul se apropie, este posibil să trebuiască să investiți ore suplimentare, inclusiv serile și weekendurile în care evenimentul ar putea avea loc.
Majoritatea organizatorilor de evenimente lucrează cu normă întreagă, iar unii lucrează, de asemenea, mai mult de 40 de ore pe săptămână. De asemenea, puteți alege să lucrați cu jumătate de normă sau ca liber profesionist.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Organizatorii de evenimente își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și întrebând la agențiile de recrutare de personal.

Plannerii de evenimente sunt, în general, angajați de:

  • Consultanții de management al evenimentelor
  • Locuri de desfășurare a evenimentelor
  • Hoteluri și stațiuni
  • Atracții publice
  • Agenții de relații publice (PR)
  • Agenții de relații publice (PR)/p>
  • Centre de conferințe și expoziții
  • Organizații religioase
  • .

  • Organisme care acordă granturi
  • Organizații civice și profesionale
  • Organizații profesionalep>Servicii administrative și de sprijin
  • Servicii de cazare și alimentație publică
  • .Artă, divertisment și recreere
  • Festivaluri muzicale, literare și de teatru
  • .Organizații de caritate
  • Autorități locale
  • Festivaluri de muzică, literatură și teatru
  • Organizații comerciale mari
  • Instituții de învățământ

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Meeting Planners International (MPI), sunt esențiale pentru organizatorii de evenimente interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Meeting Planners International (MPI), sunt esențiale pentru organizatorii de evenimente interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Orice program academic pe care un potențial organizator de evenimente îl urmează necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu de practică. Dacă universitatea vă permite, un an opțional în industrie vă ajută să acumulați experiență relevantă și să vă construiți o rețea în industrie.

Vă veți beneficia în mod optim de sarcinile din afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Din moment ce managementul evenimentelor este un domeniu competitiv, începeți din timp să dobândiți experiență relevantă, plătită sau neplătită, pentru a obține un avantaj pe piața muncii. Potențialii candidați trebuie să demonstreze experiență în planificarea și organizarea de evenimente diverse și de succes. La universitate, puteți organiza sau coordona evenimente pentru o societate studențească sau pentru alte organizații, organizații caritabile și cluburi cu care aveți legături.

Este util să acumulați experiență de lucru în diverse roluri în locații din industria ospitalității, cum ar fi hoteluri și centre de convenții. Pentru posturile de începători, experiența anterioară în domenii conexe, cum ar fi vânzările, marketingul, serviciul clienți sau relațiile publice, poate fi, de asemenea, luată în considerare de potențialii angajatori.

Experiența în gestionarea proiectelor și expunerea la elaborarea bugetului vă poate ajuta să vă evidențiați în acest domeniu. În plus, dacă rolul pentru care candidați o cere, este posibil să trebuiască să demonstrați că aveți experiență în planificarea evenimentelor online și că stăpâniți programele software relevante.

Citește despre această profesie și ia un interviu sau urmărește la locul de muncă experți care lucrează în domeniul managementului evenimentelor pentru a dovedi angajamentul tău în fața furnizorilor de cursuri și a potențialilor angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Un planificator de evenimente dobândește în mod obișnuit o diplomă de licență sau o diplomă asociată sau o HND (Higher National Diploma), de obicei în domeniul managementului ospitalității, managementului hotelier sau al cateringului și al agrementului și turismului. Alte specializări utile pe care le puteți alege includ afaceri, marketing, relații publice, comunicare sau științe sociale. De asemenea, puteți găsi programe specifice în domeniul managementului evenimentelor la unele colegii.

Plannerii de evenimente cu o calificare în domeniul managementului evenimentelor sau al ospitalității pot începe cu responsabilități mai mari decât cei cu o pregătire în alte discipline academice.
Angajatorii acordă o valoare ridicată abilităților, calităților personale și experienței relevante, uneori mai presus de calificările academice.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui planificator de evenimente într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și reputată, vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18 la sută, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Certificările voluntare vă ajută să deveniți un Event Planner de succes și să demonstrați cunoștințe specifice sau expertiză profesională. Puteți alege dintr-o serie de opțiuni, cum ar fi Certified Meeting Planner (CMP), Certified Meetings Professional (CMP), Certified Association Executive (CAE), Certified Conference and Events Professional (CCEP), Certified Destination Management Executive (CDME), Certified in Exhibition Management (CEM), Certified Venues Executive (CVE), Certification in Exhibition Management (CEM), Certified Special Events Professional (CSEP) și Destination Management Certified Professional (DMCP).

Entitățile guvernamentale individuale desfășoară procesul de acordare a licențelor. Acesta necesită, de obicei, promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, a unei rezidențe sau a unei ucenicii.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Promovarea în lumea competitivă a managementului de evenimente depinde, de asemenea, de tipul și dimensiunea organizației pentru care lucrați, de competențele și calitățile necesare și de rapiditatea cu care le dobândiți, de rețeaua de contacte și de istoricul de succes. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

În mod obișnuit, organizatorii de evenimente nou angajați petrec o perioadă de timp în poziții de începători înainte de a progresa până la asumarea responsabilității de a gestiona evenimentele clienților. Dotat cu experiență și un palmares bun, ai putea primi sarcina evenimentelor de mare anvergură, care sunt complexe de gestionat, deoarece implică clienți de profil înalt și bugete mai mari.

O cale de progres în carieră te poate duce de la coordonator de conferințe la coordonator de programe, apoi manager de reuniuni. O altă cale poate implica promovarea de la un post de asistent la Team Leader și roluri manageriale, cum ar fi Event Manager, Manager, Senior Manager și apoi Director.

Cu suficientă experiență și o rețea solidă, puteți lucra pe cont propriu sau vă puteți lansa o afacere de management de evenimente. Puteți încheia parteneriate cu companii de organizare de evenimente, hoteluri și facilități de agrement, spații de conferințe și expoziții sau organizații caritabile. De asemenea, ați putea găzdui evenimente interne pentru companii mari, universități sau autorități locale. Îndeplinirea obiectivului de a progresa în carieră poate necesita schimbarea locului de muncă, trecerea la o întreprindere mai mare sau transformarea în consultant.


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare au cele mai bune perspective de angajare. Cunoașterea industriei ospitalității sau a domeniilor conexe și stăpânirea softurilor relevante vă vor oferi un avantaj competitiv pe piață.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare au cele mai bune perspective de angajare. Cunoașterea industriei ospitalității sau a domeniilor conexe și stăpânirea softurilor relevante vă vor oferi un avantaj competitiv pe piață.

Extra informatii

Tipuri de evenimente

Event Planners se ocupă de evenimente corporative și non-corporative. În timp ce evenimentele corporative se concentrează pe întreprinderi și clienți, evenimentele private non-corporative pentru persoane sau grupuri și întreprinderi non-corporative includ o mare varietate, de la nunți la evenimente sportive sau de caritate.

Evenimente corporative

Conferințele corporative sunt principalul tip de evenimente corporative și se concentrează pe o temă centrală, produs sau serviciu. Evenimentul atrage, de obicei, adunări mari și se poate întinde pe mai multe zile. Acesta cuprinde vorbitori, expoziții, prezentări, spectacole, mese rotunde și oportunități de networking. În plus, participanții au la dispoziție oportunități de catering și de recreere.

Seminariile comerciale acoperă o industrie sau o temă și pot găzdui câțiva sau mii de invitați care vin să vadă expozițiile și exponatele sale, să asculte vorbitorii invitați sau poate să se bucure de divertisment.

Seminariile sunt de obicei similare conferințelor, cu excepția faptului că se concentrează pe învățare, formare și transmitere de informații. Deoarece mulți participanți se prezintă la eveniment, aceștia sunt împărțiți în grupuri mai mici pentru sesiuni de formare eficiente, pentru a socializa, pentru a crea rețele și pentru a face schimb de idei.

Reuniunile de companie sunt, de obicei, la o scară mai mică. Acestea includ întâlniri ale consiliului de administrație, întâlniri executive, întâlniri cu părțile interesate, cursuri de formare în afara sediului, relansări ale companiei și rebranding.

Părțile de companie sunt diverse și includ evenimente care variază de la cine la scară mică până la închirierea unui club de noapte pentru un client corporativ. Planificarea evenimentului implică o temă și include rezervarea artiștilor, gestionarea talentelor, transportul, asigurarea unui restaurant și cateringul pentru o seară.

Lansările de produse și servicii, în special promoțiile, sunt de obicei mai optimiste decât alte tipuri de evenimente corporative.

Evenimentele non-corporative

Nunta este de obicei masivă din punct de vedere al dimensiunii, bugetului și domeniului de aplicare și reprezintă o provocare unică în ceea ce privește satisfacerea așteptărilor miresei și mirelui, jonglând în același timp cu constrângerile bugetare și de altă natură. Unele mirese aleg organizatori de evenimente, în timp ce altele preferă să angajeze planificatori de nunți pentru a executa visele din ziua cea mare în realitate.

Planurile de evenimente planifică, de asemenea, festivaluri, cum ar fi festivalurile de mâncare sau festivalurile de muzică la scară largă.

Expozițiile sunt comune în managementul evenimentelor și prezintă artă, sculpturi, artefacte istorice și multe altele. În timp ce expunerile permanente sunt standard în muzee, expozițiile temporare sau itinerante/mobile pot intra în domeniul organizatorilor de evenimente. Expozițiile vin cu propriul lor set de provocări.

Evenimentele caritabile, cum ar fi strângerile de fonduri, sensibilizarea, mulțumirea contribuabililor sau licitațiile cu celebrități necesită imaginație. Cu cât sunt create cu mai multă imaginație astfel de evenimente, cu atât mai mulți bani sunt susceptibile de a strânge.

Organizarea unui eveniment sau a unei competiții sportive face parte, de asemenea, din profilul de muncă al unui Event Planner. Acesta include orice, de la coordonarea unei curse de biciclete pe drumuri închise până la amenajarea unui auditoriu pentru mii de jucători pe calculator, toate acestea fiind provocări interesante.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Potrivirile liber-profesioniștilor de evenimente au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un Event Planner cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Tipuri de evenimente

Event Planners se ocupă de evenimente corporative și non-corporative. În timp ce evenimentele corporative se concentrează pe întreprinderi și clienți, evenimentele private non-corporative pentru persoane sau grupuri și întreprinderi non-corporative includ o mare varietate, de la nunți la evenimente sportive sau de caritate.

Evenimente corporative

Conferințele corporative sunt principalul tip de evenimente corporative și se concentrează pe o temă centrală, produs sau serviciu. Evenimentul atrage, de obicei, adunări mari și se poate întinde pe mai multe zile. Acesta cuprinde vorbitori, expoziții, prezentări, spectacole, mese rotunde și oportunități de networking. În plus, participanții au la dispoziție oportunități de catering și de recreere.

Seminariile comerciale acoperă o industrie sau o temă și pot găzdui câțiva sau mii de invitați care vin să vadă expozițiile și exponatele sale, să asculte vorbitorii invitați sau poate să se bucure de divertisment.

Seminariile sunt de obicei similare conferințelor, cu excepția faptului că se concentrează pe învățare, formare și transmitere de informații. Deoarece mulți participanți se prezintă la eveniment, aceștia sunt împărțiți în grupuri mai mici pentru sesiuni de formare eficiente, pentru a socializa, pentru a crea rețele și pentru a face schimb de idei.

Reuniunile de companie sunt, de obicei, la o scară mai mică. Acestea includ întâlniri ale consiliului de administrație, întâlniri executive, întâlniri cu părțile interesate, cursuri de formare în afara sediului, relansări ale companiei și rebranding.

Părțile de companie sunt diverse și includ evenimente care variază de la cine la scară mică până la închirierea unui club de noapte pentru un client corporativ. Planificarea evenimentului implică o temă și include rezervarea artiștilor, gestionarea talentelor, transportul, asigurarea unui restaurant și cateringul pentru o seară.

Lansările de produse și servicii, în special promoțiile, sunt de obicei mai optimiste decât alte tipuri de evenimente corporative.

Evenimentele non-corporative

Nunta este de obicei masivă din punct de vedere al dimensiunii, bugetului și domeniului de aplicare și reprezintă o provocare unică în ceea ce privește satisfacerea așteptărilor miresei și mirelui, jonglând în același timp cu constrângerile bugetare și de altă natură. Unele mirese aleg organizatori de evenimente, în timp ce altele preferă să angajeze planificatori de nunți pentru a executa visele din ziua cea mare în realitate.

Planurile de evenimente planifică, de asemenea, festivaluri, cum ar fi festivalurile de mâncare sau festivalurile de muzică la scară largă.

Expozițiile sunt comune în managementul evenimentelor și prezintă artă, sculpturi, artefacte istorice și multe altele. În timp ce expunerile permanente sunt standard în muzee, expozițiile temporare sau itinerante/mobile pot intra în domeniul organizatorilor de evenimente. Expozițiile vin cu propriul lor set de provocări.

Evenimentele caritabile, cum ar fi strângerile de fonduri, sensibilizarea, mulțumirea contribuabililor sau licitațiile cu celebrități necesită imaginație. Cu cât sunt create cu mai multă imaginație astfel de evenimente, cu atât mai mulți bani sunt susceptibile de a strânge.

Organizarea unui eveniment sau a unei competiții sportive face parte, de asemenea, din profilul de muncă al unui Event Planner. Acesta include orice, de la coordonarea unei curse de biciclete pe drumuri închise până la amenajarea unui auditoriu pentru mii de jucători pe calculator, toate acestea fiind provocări interesante.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Potrivirile liber-profesioniștilor de evenimente au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un Event Planner cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Asigură-te că îți dezvolți abilități de organizare, comunicare și relaționare de top pentru a prospera într-un mediu cu ritm rapid și presiune ridicată, cu termene limită strânse de respectat. Fiți creativi în rezolvarea problemelor și acordați cea mai mare atenție detaliilor pentru a crea un eveniment captivant și de succes. Înarmat cu o atenție deosebită față de client, bune abilități de negociere în vânzări și marketing, conștientizarea bugetului, abilități administrative și IT și muncă în echipă, poți fi cel mai căutat Event Planner de pe piață.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.