Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Producător de știri

Keeping up with news and current affairs can be an arduous task in a constantly changing and busy world. News Producers make our lives easier and inform us by sequencing and producing accurate news segments on various topics. They work with directors, journalists and technical staff to oversee the broadcasting process and ensure well-executed content that is distributed aptly and respects the timeframe and budgetary guidelines.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Producător
  • Producător Broadcast
  • Producător de știri digitale
  • Producător de conținut de știri digitale
  • Producător de știri TV
  • Producător de știri TV
  • Producător de știri TV
  • Producător de știri TV
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Producător de știri in afara Romaniei
USA
$43.453 An ~ $3.621 luna
UK
£59.214 An ~ £4.935 luna

Esti interesat de o cariera ca Producător de știri?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Producător de știri este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

"Acoperirea în echipă" se referă la un plan de a folosi mai mulți reporteri pentru a acoperi diferite aspecte ale unui subiect, de exemplu, atunci când știrile se referă la dezastre și alegeri naționale.

Exploreaza cariera de Producător de știri

Să ții pasul cu știrile și afacerile curente poate fi o sarcină dificilă într-o lume în continuă schimbare și ocupată. Producătorii de știri ne ușurează viața și ne informează prin secvențierea și producerea unor segmente de știri precise pe diverse subiecte. Aceștia colaborează cu regizorii, jurnaliștii și personalul tehnic pentru a supraveghea procesul de difuzare și pentru a asigura un conținut bine executat, care este distribuit în mod corespunzător și respectă calendarul și orientările bugetare.

Responsabilitati

Ce fac producătorii de știri?

Un producător de știri ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Colaborează cu directorul de știri și cu alți colegi pentru a face brainstorming, a selecta, a cerceta, a filma, a stabili priorități și a produce conținut pentru a raporta sub formă de emisiuni de știri la televiziune, radio sau pe internet
  • Dezvoltă strategii de difuzare a știrilor care să contribuie la realizarea obiectivelor de difuzare și corporative ale postului de știri
  • .

  • Utilizați abilitățile tehnice și de producție pentru a gestiona diversele aspecte cotidiene ale emisiunilor de știri, cum ar fi planificarea proiectelor și testarea asigurării calității
  • Coordonați activitățile echipei de producție a știrilor pentru a vă asigura că tipul și ordinea știrilor echivalează cu o emisiune coerentă care menține standarde tehnice ridicate
  • /p>
  • Să se țină la curent cu evenimentele actuale la nivel local și mondial și să colecteze informații, povești și fragmente de la membrii echipei pentru a crea emisiuni de știri pe parcursul zilei
  • Realizați reportaje de ultimă oră cu filmări, imagini și fragmente de sunet relevante pentru a vă asigura că informațiile din emisiune sunt coerente și pot fi ușor de înțeles de către public
  • /p>
  • Prezentați emisiuni de știri săptămânale în mod independent sau împreună cu colegii și interacționați cu interlocutorii în direct
  • Liați cu echipa tehnică, cu echipa de studio și cu prezentatorii atunci când o emisiune este difuzată; să monitorizeze emisiunile de știri pentru a depista și rezolva problemele
  • Să se asigure că producția de știri respectă limitele de timp și bugetare
  • Produce zilnic rapoarte de trafic pentru a fi utilizate de posturile locale de radio și televiziune

  • Promovează viitoarele buletine de știri în colaborare cu departamentul de creație

  • /p>
  • Găsește modalități de a face segmentele de știri mai atractive pentru public
  • Realizează transmisiuni la distanță pentru evenimente sportive pe stadioane sau în alte locații
  • Pregătiți active și materiale de prezentare și convertiți paginile web în HMTL
  • Lucrați cu designerii și specialiștii în informatică pentru a dezvolta conținut pentru buletinele de știri HTML, proiectându-le și codificându-le pentru a fi trimise periodic
  • Asistați directorul de imagine la asamblarea echipamentului de producție înainte și după transmisiunile de știri
  • Crearea și actualizarea jurnalelor zilnice pentru promoțiile țintă, conținutul sindicalizat și evaluările clienților

  • /p>
  • Învățați subordonații și producătorii de știri aspiranți cum să utilizeze sistemele electronice de producție a știrilor (ENPS), să editeze videoclipuri și conținut și alte aspecte ale producțiilor de știri
  • Supravegheați crearea programelor de emisiuni și ajutați la rezolvarea problemelor de personal
  • Mediu de lucru standard

    Producătorii de știri își petrec de obicei ziua de lucru în interiorul stației de emisie, lucrând îndeaproape cu prezentatorii de știri și cu personalul de producție. Aceștia lucrează cu termene limită strânse și trebuie să gestioneze mai multe elemente ale emisiunii în același timp. Prin urmare, sunt destul de obișnuiți cu mediile cu presiune ridicată. Cu toate acestea, în ciuda termenelor limită restrictive, producătorii de știri au control creativ asupra materialului difuzat și se concentrează pe o gamă largă de subiecte pentru a menține munca perspicace și captivantă.

    Producătorii de știri pot, de asemenea, să călătorească împreună cu echipele lor de știri și să producă emisiuni de știri din diverse locații.


    Program de lucru

    Producerea mai multor buletine de știri în fiecare zi îi obligă pe majoritatea producătorilor de știri să lucreze mai mult de 40 de ore pe săptămână, inclusiv seara, în zilele de sărbătoare și în weekend. Aceștia trebuie să rămână pregătiți să lucreze în momentul în care apar evenimente demne de știri și să respecte mai multe termene limită în fiecare zi.

    .


    Despre angajatori

    Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Producătorii de știri își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

    Producătorii de știri sunt, în general, angajați de:

    • Stații TV
    • Companii de media și divertisment
    • Companii de media și divertisment
    • Agenții de difuzare a programelor de televiziune
    • Companii de conținut media global

    .


    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru producătorii de știri interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru producătorii de știri interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Tipul de experienta necesara

    Orice program academic pe care îl urmează un potențial producător de știri necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu. Experiența relevantă contribuie la asigurarea unui loc de muncă și permite producătorilor de știri aspiranți să își construiască rețele mai bune de relații profesionale pentru a urca pe scara ierarhică în industria producției de știri și a transmisiunilor.

    Este util să lucrați la un post de știri din campus, condus de studenți de la universitatea dumneavoastră, pregătind și prezentând diverse segmente de știri pentru evenimentele din campus. Pe măsură ce dobândiți experiență, încercați să căutați stagii la un post de știri local din apropiere, unde ați putea lucra într-un studio cu producători de știri mai experimentați.

    Aceste oportunități vă învață să lucrați ca parte a unei echipe de știri. De asemenea, acestea vă expun la aspectele esențiale ale industriei de radiodifuziune, cum ar fi cercetarea jurnalistică, etica, scrierea și editarea video. Stagiile de practică vă pot duce la găsirea unui loc de muncă la un canal de știri local. Asigurați-vă că începeți să produceți segmente de știri și creați o casetă cu toate lucrările dvs. pentru a vă prezenta abilitățile potențialilor angajatori.

    Citiți despre profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în producția și difuzarea știrilor pentru a vă demonstra capacitatea și angajamentul de a găsi și acoperi o poveste bună furnizorilor de cursuri și potențialilor angajatori.

    .

    Calificari si certificari recomandate

    Se recomandă ca aspiranții la funcția de producător de știri să obțină o diplomă de licență în comunicare de masă sau de afaceri, jurnalism, producție video sau engleză. O diplomă de licență în științe politice, afaceri sau economie vă va permite să vă specializați în domeniul știrilor pe care doriți să le transmiteți.

    De asemenea, puteți alege să urmați o diplomă de licență în jurnalism de radiodifuziune. Aceasta le oferă studenților oportunitatea de a învăța cum funcționează industria și de ce este nevoie pentru a transmite știri pentru publicul local sau mondial. Cursurile includ, de obicei, jurnalism, comunicare, studii media și aspectele tehnice ale producției de știri, cum ar fi scrierea de știri, anunțarea și operarea camerei și a echipamentului.

    .


    Certificari & Diplome

    Chiar dacă nu este obligatorie, certificarea demonstrează competența unui producător de știri într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18 la sută, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent.

    Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

    În mod obișnuit, obținerea licenței necesită o cerere, taxe de procesare, un examen, precum și educație și experiență relevante. Verificați cu organizațiile producătoare de știri locale sau naționale pentru a stabili dacă aveți nevoie de licență.

    O verificare a antecedentelor de angajare poate include, dar nu se limitează la istoricul de muncă al unei persoane, educația, istoricul de credit, rapoartele privind vehiculele cu motor (MVR), cazierul judiciar, istoricul medical, utilizarea mediilor sociale și depistarea drogurilor.

    Traseul acestei cariere

    Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

    Posturile la nivel de debutant, cum ar fi stagiarii sau asistenții de producție de știri, vor permite noilor absolvenți să primească o formare la locul de muncă pentru a-i pregăti pentru avansarea în carieră. Astfel de poziții pot permite, de asemenea, viitorilor producători de știri să învețe cum să cerceteze, să scrie și să producă segmente de știri. De asemenea, li se poate cere să preia și alte sarcini, după cum este necesar, cum ar fi revizuirea scenariilor și ajutorul pe platou prin mutarea echipamentelor, pregătirea studiourilor, gestionarea iluminatului și înregistrarea imaginilor.

    Cu mai multă experiență, puteți trece la roluri de conducere, cum ar fi cel de producător executiv și, mai târziu, cel de director de comunicare de marketing. De asemenea, puteți avansa în carieră alăturându-vă unor posturi sau organizații de știri bine cunoscute și respectate, care transmit pentru audiențe mai mari. Ați putea alege chiar să deveniți consultant.

    Rețineți că multe organizații de știri ocupă posturile vacante prin promovarea candidaților interni. Prin urmare, aveți șanse mari să deveniți producător de știri dacă aveți experiență în cadrul companiei.


    Perspective de viitor

    Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare și cei care pot lucra cu mai mulți jurnaliști simultan au cele mai bune perspective de angajare. Cunoștințele de editare video reprezintă un avantaj în plus.

    Dezvoltare profesionala

    Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare și cei care pot lucra cu mai mulți jurnaliști simultan au cele mai bune perspective de angajare. Cunoștințele de editare video reprezintă un avantaj în plus.

    Extra informatii

    Producător de știri vs. producător executiv

    Producătorii de știri și producătorii executivi se descarcă de responsabilități profesionale ușor diferite. Un producător executiv îndeplinește în mod obișnuit sarcini precum asigurarea fondurilor pentru producție, angajarea personalului, trasarea programului de lucru și asigurarea conformității cu reglementările din industrie și sindicate. Un producător de știri lucrează direct la producerea segmentelor de știri și solicită ajutorul unui producător executiv pentru a le lansa. Producătorii executivi se află de obicei în vârful ierarhiei media și supraveghează o producție de la început până la livrare.

    Capacități de care are nevoie un producător de știri

    • Organizarea, rescrierea, gestionarea și punerea la punct a unei știri înainte de difuzare pentru a se asigura că este prezentată cu sensibilitate, precizie și acuratețe

    • .Editarea video, în special atunci când se lucrează cu posturi mai mici sau independente

    • Staționarea unei emisiuni pentru a asigura o secvență de segmente informative și captivante, acordând prioritate știrilor majore de ultimă oră și poveștilor importante, urmate de subiecte de interes uman sau „fluff”, care pot fi opționale

    • Abilități de comunicare care ajută la creșterea conținutului și a audienței postului

    • Colaborarea cu echipa și gestionarea acesteia (talente la emisie, reporteri, realizatori, personal tehnic și alte persoane implicate în emisiune), facilitând o mai bună productivitate prin rezolvarea problemelor și abordarea urgențelor fără întreruperi frecvente

    • ./p>

    • Managementul timpului pentru a-și gestiona propriul program și a se asigura că fiecare emisiune, o serie de blocuri de timp definite, respectă termenele zilnice, deoarece timpul de pre-producție și de pregătire este de doar câteva ore în fiecare zi

    • Decizie rapidă și eficientă, cu claritate de rațiune și de gândire, deoarece natura muncii tale necesită să te miști rapid, fără a pierde timpul cu lucruri neesențiale

    • ./p>

    • Capacitatea de a aborda nevoile specifice ale televiziunii în direct, deoarece nu puteți reface astfel de emisiuni

    Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

    Producătorii de știri liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

    Pe de altă parte, un producător de știri cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

    Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

    In concluzie

    Producător de știri vs. producător executiv

    Producătorii de știri și producătorii executivi se descarcă de responsabilități profesionale ușor diferite. Un producător executiv îndeplinește în mod obișnuit sarcini precum asigurarea fondurilor pentru producție, angajarea personalului, trasarea programului de lucru și asigurarea conformității cu reglementările din industrie și sindicate. Un producător de știri lucrează direct la producerea segmentelor de știri și solicită ajutorul unui producător executiv pentru a le lansa. Producătorii executivi se află de obicei în vârful ierarhiei media și supraveghează o producție de la început până la livrare.

    Capacități de care are nevoie un producător de știri

    • Organizarea, rescrierea, gestionarea și punerea la punct a unei știri înainte de difuzare pentru a se asigura că este prezentată cu sensibilitate, precizie și acuratețe

    • .Editarea video, în special atunci când se lucrează cu posturi mai mici sau independente

    • Staționarea unei emisiuni pentru a asigura o secvență de segmente informative și captivante, acordând prioritate știrilor majore de ultimă oră și poveștilor importante, urmate de subiecte de interes uman sau „fluff”, care pot fi opționale

    • Abilități de comunicare care ajută la creșterea conținutului și a audienței postului

    • Colaborarea cu echipa și gestionarea acesteia (talente la emisie, reporteri, realizatori, personal tehnic și alte persoane implicate în emisiune), facilitând o mai bună productivitate prin rezolvarea problemelor și abordarea urgențelor fără întreruperi frecvente

    • ./p>

    • Managementul timpului pentru a-și gestiona propriul program și a se asigura că fiecare emisiune, o serie de blocuri de timp definite, respectă termenele zilnice, deoarece timpul de pre-producție și de pregătire este de doar câteva ore în fiecare zi

    • Decizie rapidă și eficientă, cu claritate de rațiune și de gândire, deoarece natura muncii tale necesită să te miști rapid, fără a pierde timpul cu lucruri neesențiale

    • ./p>

    • Capacitatea de a aborda nevoile specifice ale televiziunii în direct, deoarece nu puteți reface astfel de emisiuni

    Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

    Producătorii de știri liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

    Pe de altă parte, un producător de știri cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

    Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

    Sfat?

    Producția unor segmente de știri de top este o muncă de dragoste, muncă grea și inteligență. Lucrați pentru a vă valorifica creativitatea, chiar dacă remunerația este mai mică decât se așteaptă. Nu puteți controla niciodată momentul în care ce știri apar, așa că fiți pregătiți să vă dedicați viața muncii dumneavoastră. Știți când să trasați limitele, deoarece angajamentele personale și evenimentele din viața dumneavoastră necesită, de asemenea, atenția cuvenită.

    Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

    Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

    Dureaza 2 minute. Complet gratuit.