Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Redactor

Using multiple skills, Copywriters produce engaging content that markets ideas, products, and services to help companies achieve their goals. Often dubbed a “salesperson in print,” a Copywriter is the creative mind and hand behind the text in promotional material across diverse channels.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Advertising Associate
  • Advertising Copywriter
  • Advertising Writer
  • Specialist în comunicare
  • Freelance Copywriter
  • Creative Copywriter
  • Digital Copywriter
  • Director de producție
  • Redactor de conținut web
  • Redactor de blog
  • Redactor social media
  • Redactor tehnic
  • Redactor de marketing
  • Redactor de brand
Aptitudini necesare pentru aceasta meserie
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Redactor in afara Romaniei
USA
$58.502 An ~ $4.875 luna
UK
£29.333 An ~ £2.444 luna

Esti interesat de o cariera ca Redactor?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Redactor este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Exploreaza cariera de Redactor

Utilizând abilități multiple, copywriterii produc conținut atractiv care comercializează idei, produse și servicii pentru a ajuta companiile să își atingă obiectivele. Deseori supranumit „vânzător în print”, un Copywriter este mintea și mâna creativă din spatele textului din materialele promoționale pe diverse canale.

Responsabilitati

Ce fac copywriterii?

Un copywriter ar trebui, de obicei, să:

  • Crea, edita și corecta texte clare și concise, bine documentate și precise, originale și convingătoare, corecte din punct de vedere gramatical, în diferite stiluri, pentru reclame, publicații și site-uri web
  • Supraveghează campaniile din faza de producție până la finalizare
  • Îndepliniți nevoile clienților și ale companiei, precum și termenele și bugetele; familiarizați-vă cu produsele și serviciile clienților și cu activitățile concurenților acestora
  • Înțelegeți mesajul pe care clientul caută să îl exprime și publicul țintă; traduceți ambele în conținut scris care să respecte liniile directoare de stil ale companiei
  • Generați cuvintele, sloganurile și scenariile audio care însoțesc materialele vizuale publicitare
  • Conduceți cercetări și interviuri pentru a obține informații concrete și detalii autentice
  • Colaborează cu directorul artistic pentru a forma o echipă de creație care lucrează la briefuri, idei și concepte inovatoare, dar autentice și etice
  • Interpretează direcția creativă, adaptând în același timp punctele din briefurile creative în concepte de copy convingătoare
  • Propuneți concepte de copy și prezentați gândirea strategică subiacentă liderilor de afaceri
  • Prezentați proiecte editorilor și clienților pentru feedback și pentru a modela materialul pentru publicare
  • Ambinați, revizuiți sau redezvoltați reclame sau campanii ca răspuns la contribuțiile directorului de creație, ale echipei de cont sau ale clienților
  • Contractează actorii pentru lucrări de televiziune și radio; ascultă casetele de voce, pentru a respecta tonul de voce solicitat de clienți
  • Liabilează cu companiile de producție, fotografii, tipografii, designerii și tipografii în timp ce caută imagini și alte tipuri de conținut
  • Dezvoltați și mențineți o voce distinctă și consecventă a brandului prin intermediul oricărui canal utilizat – print, televiziune, radio, digital și social media
  • Monitorizați eficiența campaniilor publicitare, optimizați principiile pentru a maximiza raza de acțiune a copiei; țineți-vă la curent cu cultura populară și cu tendințele; oferiți feedback copywriterilor juniori
  • Colaborați cu cei de la Marketing, PR, experiența clienților, designeri și alți profesioniști pentru a dezvolta o varietate de materiale promoționale pentru proiecte de marketing la scară mare și mică

Mediu de lucru standard

Copiatorii lucrează, în general, în birouri cu acces la un calculator. Prezența lor poate fi necesară în studiouri în timpul ședințelor foto și de filmare, la înregistrări radio, la castinguri sau în sălile de editare. Unii preferă să lucreze și să călătorească pentru a se întâlni cu editorii și clienții și pentru a face cercetări sau pentru a realiza interviuri în persoană sau pentru a vizita diferite site-uri pentru inspirație.

Locurile de muncă sunt oarecum concentrate în marile piețe media și de divertisment, dar comunicațiile îmbunătățite și capacitățile de internet permit copywriterilor să lucreze de aproape oriunde. Mediul creativ tinde să fie informal, cu un cod vestimentar relaxat


Program de lucru

Cei mai mulți lucrează de la 9:00 la 17:00, de luni până vineri, deși munca se întinde adesea pentru a ocupa serile și weekend-urile în perioadele de volum mare. Ei trebuie să fie flexibili, deoarece munca lor trebuie să respecte termenele limită, iar procesul creativ nu poate fi oprit complet.

Oportunitățile de contracte permanente cu jumătate de normă sunt rare, dar oportunitățile de liber-profesioniști sunt frecvente, mulți copywriteri lucrând de acasă. Cei care lucrează cu jumătate de normă pot urma orele de birou obișnuite sau își pot stabili propriile ore sau chiar pot lucra seara și în weekenduri pentru a produce o muncă acceptabilă pentru editori sau clienți.


Despre angajatori

Copiatorii experimentați pot opta pentru munca pe cont propriu sau ca freelancer.Creativii sunt adesea recrutați și angajați în perechi (un parteneriat creativ format dintr-un copywriter și un director artistic), deși agențiile iau în considerare și copywriteri singuri. Companiile mari pot avea nevoie de redactarea de literatură business-to-business (B2B) și de marketing direct.

Copywriterii sunt în general angajați de către:

  • Agențiile de publicitate
  • Agențiile de marketing cu servicii complete
  • Departamentele de marketing ale companiilor
  • Petidiene
  • Posturi de radio
  • Companii farmaceutice
  • Corporații mari
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Copywriter.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Copywriter.


Tipul de experienta necesara

Stagiile le permit studenților să înceapă să dobândească experiență relevantă prin scrierea de articole sau prin realizarea de cercetări și interviuri. Viitorii copywriteri pot acumula experiență profesională lucrând pentru ziare de liceu și de colegiu, posturi de radio și televiziune, companii de publicitate și edituri sau chiar organizații non-profit.

Veți descoperi că plătește foarte mult dacă aveți experiență într-o industrie specifică, cum ar fi cea a sănătății, marketingului sau tehnologiei, în producerea de texte pentru canale digitale, tipărite și de difuzare, în limbajul de marcare web și optimizarea motoarelor de căutare, în marketing sau comunicare și în crearea unei povești vizuale folosind tabele, diagrame, infografice și hărți. Familiarizarea cu software-ul Microsoft Office și cu instrumentele de editare care combină textul cu grafica, audio, video și animația se poate dovedi utilă. Blogging-ul poate duce, de asemenea, la un loc de muncă plătit.

Portofoliul de lucru al unui candidat poate fi cel puțin la fel de important ca și calificările sale. Diverse descrieri de locuri de muncă indică adesea faptul că experiența este mai benefică decât educația. Un portofoliu diversificat va prezenta o varietate de medii și formate, inclusiv reclame tipărite, televiziune, radio, bannere publicitare digitale, conținut web optimizat pentru motoarele de căutare (SEO), postări pe blog, bylines și e-mailuri de marketing direct.

Dacă nu aveți o diplomă în domeniul scrisului, puteți găsi totuși un loc de muncă cu un portofoliu de lucru bun. Chiar dacă sunteți la început de drum, probabil că aveți mostre de scriere pe care să le arătați, cum ar fi textul de pe un site web pe care l-ați elaborat pentru un proiect pro bono.

Deși domeniul este dominat de tineri, aproape jumătate (47%) din forța de muncă având vârsta sub 34 de ani, o anumită experiență jurnalistică poate fi de ajutor pentru adulții care intră pe piață. Studenții maturi pot fi acceptați la cursurile de artă și design fără calificările obișnuite de intrare, dacă au un portofoliu bun de lucrări de artă și design.

Calificari si certificari recomandate

Studiile postuniversitare nu sunt esențiale, dar un curs de formare profesională în domeniul publicității este recomandabil, în special dacă ați absolvit un domeniu care nu are legătură cu acesta. Cu toate acestea, deoarece abilitățile de scriere sunt esențiale pentru copywriteri, mulți angajatori preferă candidații cu o diplomă de licență în engleză, comunicare, jurnalism, publicitate, design, marketing, relații publice sau studii media.

Având în vedere că copywriterii provin din medii diferite și că concurența este intensă în industria publicitară, este posibil ca absolvenții să nu obțină imediat un loc de muncă. Cu toate acestea, unii studenți de la programe relevante primesc oferte de muncă în urma expozițiilor de final de curs. Unele cursuri postuniversitare oferă stagii de practică în cadrul cursului.

Copywriterii trebuie să cunoască temeinic structura și conținutul limbajului dorit și diferitele stiluri de limbaj care se adresează diferitelor piețe țintă. Ei trebuie să fie familiarizați cu tehnicile și metodele de producție, comunicare și diseminare media, cu principiile și metodele de prezentare, promovare și vânzare a produselor sau serviciilor, cu strategiile și tacticile de marketing în mediile tipărite și digitale, cu tendințele actuale în materie de tehnici de demonstrație a produselor și de vânzare, precum și cu principiile și procesele de furnizare de servicii pentru clienți și servicii personale.

Se recomandă ca Copywriterii să aibă competențe în Microsoft Office Suite, Google Drive Documents, instrumente de gestionare a proiectelor online (Basecamp, Asana, etc.), platforme de blogging și site-uri de social media (WordPress, Facebook, etc.). Copywriting medical necesită o diplomă în domeniul medical sau științific.


Certificari & Diplome

Certificarea de la o organizație obiectivă, credibilă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să vă creșteți încrederea la locul de muncă, să aveți un spor salarial semnificativ de până la 18% și să vă ajute să deveniți consultant independent.

Certificarea voluntară demonstrează competența într-o abilitate sau într-un set de abilități, de obicei prin experiență de muncă, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei, este adesea considerată o dovadă a motivației și a dorinței unui Copywriter.

Traseul acestei cariere

Copiatorii juniori avansează lucrând la briefuri din ce în ce mai mari și mai importante și pot fi promovați la poziții de „middleweight” și apoi la poziții de senior „heavyweight”. Obținând cel puțin cinci până la zece ani de experiență în campanii publicitare de profil înalt și premii în domeniu, aceștia pot avansa de obicei până la poziția de director de creație, care conduce departamentul și supraveghează câteva echipe de creație. Avansarea în cadrul organizațiilor în care încep să lucreze copywriterii poate fi limitată.

Copywriterii se mută adesea împreună cu partenerul lor, directorul artistic în publicitate. Cei care lucrează în agenții mai mici se pot muta sau își pot schimba locul de muncă pentru a progresa. Copywriterii încep să lucreze ca liber-profesioniști, fie folosind lista lor de clienți, fie înscriindu-se în agențiile de plasare. Pot exista unele oportunități în străinătate, în special pentru copywriterii din industrii specifice. Reputarea și recunoașterea sunt esențiale pentru progresul în carieră.

Pe măsură ce acceptă alte locuri de muncă, copywriterii avansează prin construirea unei reputații, îndeplinirea unor sarcini de redactare complexe și publicarea în piețe și publicații prestigioase. Având lucrări publicate care au fost bine primite și respectând în mod constant termenele limită este important pentru avansare. Recunoașterea în cadrul industriei vine din faptul că își lasă amprenta cu lucrări originale și este adesea recunoscută în presa de specialitate și prin ceremonii de premiere.


Perspective de viitor

Copiatorii care se adaptează la mediile online și sociale și care pot scrie pentru și pot lucra cu diverse instrumente electronice și digitale ar trebui să aibă un avantaj în găsirea unui loc de muncă.

.

Dezvoltare profesionala

Copiatorii care se adaptează la mediile online și sociale și care pot scrie pentru și pot lucra cu diverse instrumente electronice și digitale ar trebui să aibă un avantaj în găsirea unui loc de muncă.

.

Extra informatii

Copiatorii creează conținut textual pentru orice, de la reclame la articole bine documentate. Ei sunt angajați pentru diferite tipuri de lucrări de scriere, inclusiv reclame, jingle-uri și copywriting medical.

Copywriterii de agenție lucrează de obicei în parteneriat strâns cu directorii de artă și oferă o mulțime de contribuții la elementele vizuale. Multe agenții de publicitate îi desemnează ca echipă de creație pentru a construi lucrări creative eficiente care să aducă satisfacția clienților. O minte creativă alături de o abordare organizată și capacitatea de a gândi lateral și literal se va dovedi neprețuită pentru Copywriteri.

Copy, Content, and Concepts – Trei lucruri preferate…

Împreună cu aliterația! Copy-ul poate fi destinat materialelor de marketing, anunțurilor de presă, comunicatelor de presă, scrisorilor de vânzări, articolelor sau broșurilor. Copywriterii livrează în principal cuvintele și conținutul verbal care însoțesc elementele vizuale. Aceștia sunt angajați de agenții atât permanent, cât și pe cont propriu, pentru a elabora concepte publicitare creative. Aceștia trebuie să fie atenți la orice schimbare în peisajul media care va influența conceptele și va face ca proiectele să fie inovatoare și proaspete.

Descrierile specifice ale posturilor de copywriter variază în funcție de funcția, obiectivele și nevoile angajatorului. Cu toate acestea, toate locurile de muncă necesită capacitatea de a înțelege clientul și clienții pentru care vor scrie. Scriitorii buni prezintă idei și proiecte clienților folosind o mare varietate de limbaj și tonalitate în funcție de produs și mediu.

Compilarea unei „cărți” sau a unui portofoliu bun de lucrări

În timpul studiilor de licență sau postuniversitare în domeniul publicității, este probabil să formați un parteneriat cu un director artistic și să vă căutați primul loc de muncă în echipă. Pentru aceasta, trebuie să compilați o bună ‘carte’ sau un portofoliu de lucrări, care va fi criticat de directorii de creație la întâlniri și interviuri. Acest lucru implică adesea apeluri telefonice la rece, trimiterea de e-mailuri și ducerea fizică a cărții dvs. la agenții.

Fiți pregătit pentru critici, care, deși dificil de tolerat, ajută procesul de învățare. Încercați să obțineți opinii diferite de la echipe diverse pentru același portofoliu. O agenție căreia îi place „book-ul” sau portofoliul dvs. vă poate oferi un plasament de lucru.

Intrarea în muncă

Intrarea în muncă este extrem de competitivă, iar locurile de muncă la nivel de începător sunt foarte puțin anunțate. Există puține programe formale de formare pentru absolvenți, iar dacă există, este probabil ca acestea să se închidă înainte de momentul absolvirii. Angajatorii pot contacta direct unele universități sau pot participa la expoziții pentru absolvenți, în căutare de talente. În cazul în care agențiile anunță locuri de muncă pe site-urile lor, candidații pot aplica sau pot face candidaturi speculative.

Alte căi sunt prin intermediul recrutării și al publicității între întreprinderi (B2B). Unii trec din partea de account-handling a industriei, din posturi de art direction sau din fuziunea celor două funcții de art director și copywriter. Acest lucru poate fi mai frecvent în agențiile mai mici sau regionale, unde poate fi necesar un anumit grad de multitasking.

Unele agenții oferă stagii de vară și plasamente de lucru pentru studenții absolvenți. Absolvirea unor stagii neplătite și demonstrarea abilităților este cea mai frecventă cale de a ajunge la poziții de începător.

In concluzie

Copiatorii creează conținut textual pentru orice, de la reclame la articole bine documentate. Ei sunt angajați pentru diferite tipuri de lucrări de scriere, inclusiv reclame, jingle-uri și copywriting medical.

Copywriterii de agenție lucrează de obicei în parteneriat strâns cu directorii de artă și oferă o mulțime de contribuții la elementele vizuale. Multe agenții de publicitate îi desemnează ca echipă de creație pentru a construi lucrări creative eficiente care să aducă satisfacția clienților. O minte creativă alături de o abordare organizată și capacitatea de a gândi lateral și literal se va dovedi neprețuită pentru Copywriteri.

Copy, Content, and Concepts – Trei lucruri preferate…

Împreună cu aliterația! Copy-ul poate fi destinat materialelor de marketing, anunțurilor de presă, comunicatelor de presă, scrisorilor de vânzări, articolelor sau broșurilor. Copywriterii livrează în principal cuvintele și conținutul verbal care însoțesc elementele vizuale. Aceștia sunt angajați de agenții atât permanent, cât și pe cont propriu, pentru a elabora concepte publicitare creative. Aceștia trebuie să fie atenți la orice schimbare în peisajul media care va influența conceptele și va face ca proiectele să fie inovatoare și proaspete.

Descrierile specifice ale posturilor de copywriter variază în funcție de funcția, obiectivele și nevoile angajatorului. Cu toate acestea, toate locurile de muncă necesită capacitatea de a înțelege clientul și clienții pentru care vor scrie. Scriitorii buni prezintă idei și proiecte clienților folosind o mare varietate de limbaj și tonalitate în funcție de produs și mediu.

Compilarea unei „cărți” sau a unui portofoliu bun de lucrări

În timpul studiilor de licență sau postuniversitare în domeniul publicității, este probabil să formați un parteneriat cu un director artistic și să vă căutați primul loc de muncă în echipă. Pentru aceasta, trebuie să compilați o bună ‘carte’ sau un portofoliu de lucrări, care va fi criticat de directorii de creație la întâlniri și interviuri. Acest lucru implică adesea apeluri telefonice la rece, trimiterea de e-mailuri și ducerea fizică a cărții dvs. la agenții.

Fiți pregătit pentru critici, care, deși dificil de tolerat, ajută procesul de învățare. Încercați să obțineți opinii diferite de la echipe diverse pentru același portofoliu. O agenție căreia îi place „book-ul” sau portofoliul dvs. vă poate oferi un plasament de lucru.

Intrarea în muncă

Intrarea în muncă este extrem de competitivă, iar locurile de muncă la nivel de începător sunt foarte puțin anunțate. Există puține programe formale de formare pentru absolvenți, iar dacă există, este probabil ca acestea să se închidă înainte de momentul absolvirii. Angajatorii pot contacta direct unele universități sau pot participa la expoziții pentru absolvenți, în căutare de talente. În cazul în care agențiile anunță locuri de muncă pe site-urile lor, candidații pot aplica sau pot face candidaturi speculative.

Alte căi sunt prin intermediul recrutării și al publicității între întreprinderi (B2B). Unii trec din partea de account-handling a industriei, din posturi de art direction sau din fuziunea celor două funcții de art director și copywriter. Acest lucru poate fi mai frecvent în agențiile mai mici sau regionale, unde poate fi necesar un anumit grad de multitasking.

Unele agenții oferă stagii de vară și plasamente de lucru pentru studenții absolvenți. Absolvirea unor stagii neplătite și demonstrarea abilităților este cea mai frecventă cale de a ajunge la poziții de începător.

Sfat?

Simplificați. Spuneți mai mult cu mai puțin. Faceți ca stilul și tonul dvs. să fie unice. Spuneți o poveste și spuneți-o cu un scop și cu un apel la emoție. Conduceți cu punctul dumneavoastră cel mai puternic. Concentrați-vă pe beneficii. Folosiți imagini, exemple specifice și susțineți-vă afirmațiile.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.