Copiatorii creează conținut textual pentru orice, de la reclame la articole bine documentate. Ei sunt angajați pentru diferite tipuri de lucrări de scriere, inclusiv reclame, jingle-uri și copywriting medical.
Copywriterii de agenție lucrează de obicei în parteneriat strâns cu directorii de artă și oferă o mulțime de contribuții la elementele vizuale. Multe agenții de publicitate îi desemnează ca echipă de creație pentru a construi lucrări creative eficiente care să aducă satisfacția clienților. O minte creativă alături de o abordare organizată și capacitatea de a gândi lateral și literal se va dovedi neprețuită pentru Copywriteri.
Copy, Content, and Concepts – Trei lucruri preferate…
Împreună cu aliterația! Copy-ul poate fi destinat materialelor de marketing, anunțurilor de presă, comunicatelor de presă, scrisorilor de vânzări, articolelor sau broșurilor. Copywriterii livrează în principal cuvintele și conținutul verbal care însoțesc elementele vizuale. Aceștia sunt angajați de agenții atât permanent, cât și pe cont propriu, pentru a elabora concepte publicitare creative. Aceștia trebuie să fie atenți la orice schimbare în peisajul media care va influența conceptele și va face ca proiectele să fie inovatoare și proaspete.
Descrierile specifice ale posturilor de copywriter variază în funcție de funcția, obiectivele și nevoile angajatorului. Cu toate acestea, toate locurile de muncă necesită capacitatea de a înțelege clientul și clienții pentru care vor scrie. Scriitorii buni prezintă idei și proiecte clienților folosind o mare varietate de limbaj și tonalitate în funcție de produs și mediu.
Compilarea unei „cărți” sau a unui portofoliu bun de lucrări
În timpul studiilor de licență sau postuniversitare în domeniul publicității, este probabil să formați un parteneriat cu un director artistic și să vă căutați primul loc de muncă în echipă. Pentru aceasta, trebuie să compilați o bună ‘carte’ sau un portofoliu de lucrări, care va fi criticat de directorii de creație la întâlniri și interviuri. Acest lucru implică adesea apeluri telefonice la rece, trimiterea de e-mailuri și ducerea fizică a cărții dvs. la agenții.
Fiți pregătit pentru critici, care, deși dificil de tolerat, ajută procesul de învățare. Încercați să obțineți opinii diferite de la echipe diverse pentru același portofoliu. O agenție căreia îi place „book-ul” sau portofoliul dvs. vă poate oferi un plasament de lucru.
Intrarea în muncă
Intrarea în muncă este extrem de competitivă, iar locurile de muncă la nivel de începător sunt foarte puțin anunțate. Există puține programe formale de formare pentru absolvenți, iar dacă există, este probabil ca acestea să se închidă înainte de momentul absolvirii. Angajatorii pot contacta direct unele universități sau pot participa la expoziții pentru absolvenți, în căutare de talente. În cazul în care agențiile anunță locuri de muncă pe site-urile lor, candidații pot aplica sau pot face candidaturi speculative.
Alte căi sunt prin intermediul recrutării și al publicității între întreprinderi (B2B). Unii trec din partea de account-handling a industriei, din posturi de art direction sau din fuziunea celor două funcții de art director și copywriter. Acest lucru poate fi mai frecvent în agențiile mai mici sau regionale, unde poate fi necesar un anumit grad de multitasking.
Unele agenții oferă stagii de vară și plasamente de lucru pentru studenții absolvenți. Absolvirea unor stagii neplătite și demonstrarea abilităților este cea mai frecventă cale de a ajunge la poziții de începător.
Sfat?
Simplificați. Spuneți mai mult cu mai puțin. Faceți ca stilul și tonul dvs. să fie unice. Spuneți o poveste și spuneți-o cu un scop și cu un apel la emoție. Conduceți cu punctul dumneavoastră cel mai puternic. Concentrați-vă pe beneficii. Folosiți imagini, exemple specifice și susțineți-vă afirmațiile.