Profilul
Scriitorii tehnici convertesc și transmit informații complexe și tehnice într-un stil explicativ și procedural pe care părțile interesate non-tehnice, inclusiv colegii și consumatorii, și alte audiențe îl pot înțelege. Informațiile constau, de obicei, în instrucțiuni detaliate pe care ceilalți le pot urma pentru a utiliza un anumit produs, serviciu sau aplicație. Precizia și atenția la detalii sunt, prin urmare, cruciale la fiecare pas pentru a face instrucțiunile practice și ușor de urmat.
S-ar putea să nu fie ușor de înțeles că redactorii tehnici au nevoie și de imaginație – ei trebuie adesea să imagineze o procedură sau un produs prin ochii unor audiențe diferite, dintre care multe ar putea să nu aibă cunoștințe tehnice. Formarea de echipe face parte integrantă din munca lor, deoarece trebuie să colaboreze cu alți scriitori, designeri, editori, ilustratori și cu persoanele tehnice ale căror informații le prezintă. Din acest motiv, Redactori tehnici trebuie să fie versatili și rapizi într-o multitudine de domenii de cunoaștere pentru a înțelege și a discuta chestiuni complexe cu diverși profesioniști. A
Rolul versatil
Scriitorii tehnici creează conținut pentru instrucțiuni de utilizare pe suport de hârtie și digitale. De asemenea, aceștia generează manuale de instrucțiuni și instrucțiuni de asamblare. De exemplu, acestea îi pot ajuta pe utilizatori să asambleze mobila de tip „do-it-yourself”. Un alt domeniu la care aceștia contribuie este secțiunea de întrebări frecvente de pe site-urile web sau din manuale, în care răspund la „întrebări frecvente” pentru a ajuta personalul de asistență tehnică, consumatorii și alți utilizatori ai companiei/industriei. Munca redactorilor tehnici continuă dincolo de lansarea sau vânzarea produsului, deoarece aceștia pot ține legătura cu profesioniștii relevanți pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului final prin modificări ale designului produsului.
Mergând dincolo de industrie, unii redactori tehnici ajută cercetătorii și instituțiile de cercetare să redacteze propuneri de granturi. De asemenea, informațiile tehnice online și pe rețelele de socializare au devenit o forță de luat în seamă, ceea ce necesită ca Technical Writers să învețe și să utilizeze tehnologii web interactive care armonizează textul cu grafica, imaginile, sunetul și video.
Technical Writers creează conținut pentru un public țintă de consumatori și în scopuri interne în cadrul unei întreprinderi. Redactarea tehnică a evoluat pentru a deveni o componentă a unui plan amplu de gestionare a conținutului. Redactorii tehnici nu lucrează singuri, ci adesea cu alți membri ai echipei, cum ar fi graficienii, redactorii de conținut, specialiștii în documente și experții din industrie. De asemenea, ei pot colabora cu alți colegi scriitori pentru a stimula abilitățile de redactare de afaceri specifice unui proiect sau tip de document.
Procesul
Analiza publicului și identificarea oricăror nevoi specifice reprezintă, de obicei, punctul de plecare. Odată ce aveți un plan și o schiță, vă puteți extinde echipa pentru a se potrivi cu amploarea proiectului în cauză. Va trebui să efectuați cercetări asupra subiectului, să procurați mostre de produse, să concepeți documentul și să redactați conținutul tehnic. Un pas important este testarea documentului și analizarea rezultatelor acestuia, astfel încât dumneavoastră și echipa dumneavoastră să puteți efectua revizuirile necesare și să îl pregătiți pentru livrare. În cele din urmă, veți decide, de asemenea, în planul pe termen lung dacă să arhivați, să actualizați sau să eliminați documentul.
Lucrări independente
Câteva site-uri care vă ghidează să găsiți lucrări de redactare tehnică la distanță sau independente vă vor permite, de obicei, să vă filtrați alegerile în funcție de subiect sau de titlul postului, sau chiar de competențe specifice. De asemenea, ați putea restrânge căutarea la anumite competențe tehnice. Atunci când plățile pentru serviciile prestate se fac prin intermediul unei platforme, există un risc mai mic de înșelăciuni.
Potențialele argumente pro și contra ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă
Freelancing-ul oferă scriitorilor tehnici libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, are, de asemenea, mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizații de șomaj.
Cu toate acestea, un redactor tehnic cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Există o lipsă de flexibilitate, de proprietate și de varietate, precum și necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile vestimentare.
Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.
Sfat?
Păstrați coerența conținutului tehnic, deoarece veți colabora cu colegii din mai multe departamente – dezvoltare de produse, producție, marketing și relații cu clienții.