Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Scriitor tehnic

A Technical Writer specialises in a genre of writing, not entertaining the way sci-fi is, but something we dip into frequently in day-to-day life. Technical writing lends itself to instruction manuals, how-to guides, journal articles, and other supporting documents and communicates complex and technical information in a way that even the layperson understands.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Comunicator tehnic
  • Specialist în documentare

Dezvoltător de informații

  • Designer de informații
  • Strategist de conținut
  • Manager de publicații
  • /ul>.
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Scriitor tehnic in afara Romaniei
USA
$74.650 An ~ $6.221 luna
UK
£39.544 An ~ £3.295 luna

Esti interesat de o cariera ca Scriitor tehnic?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Scriitor tehnic este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Scriitorii tehnici sunt printre primii care testează gradul de utilizare a unui produs, serviciu sau aplicație. Ei influențează dezvoltarea produsului, contribuind în același timp la UX-ul produsului.

Exploreaza cariera de Scriitor tehnic

Un Technical Writer este specializat într-un gen de scriere, nu de divertisment, așa cum este SF-ul, dar în care ne băgăm frecvent în viața de zi cu zi. Scrierea tehnică se pretează la manuale de instrucțiuni, ghiduri de instrucțiuni, articole din reviste și alte documente de suport și comunică informații complexe și tehnice într-un mod pe care chiar și profanii îl înțeleg.

Scrierea tehnică

Responsabilitati

Ce fac scriitorii tehnici?

Un redactor tehnic ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Crearea de conținut pentru un public țintă pentru afaceri B2C sau scrierea de documente interne pentru angajați pentru a utiliza sau a crea produse, aplicații sau servicii
  • Avalua nevoile utilizatorilor de documentație tehnică și natura documentației; participa la întâlniri de planificare și informare
  • Studia mostre de produse; colaborați cu proiectanții și dezvoltatorii de produse pentru a clarifica aspectele tehnice și pentru a face produsele și instrucțiunile mai simplu de utilizat; utilizați produsul, serviciul, tehnologia sau aplicația pentru care se pregătește documentația pentru a o înțelege la prima mână
  • Colectați în mod independent informații de la experții în domeniu; intervievați specialiști în vânzări și marketing; colaborați cu traducătorii, tipografii și furnizorii de servicii; lucrați îndeaproape cu diverse departamente pentru a înțelege cerințele proiectului
  • Cercetați, schițați, dezvoltați, organizați, redactați și revizuiți documentația de suport de înaltă calitate, ușor de utilizat și adecvată pentru produse, inclusiv manuale de proceduri, specificații tehnice, documentație de proces și tutoriale
  • Prezentați informațiile prin redactarea și editarea lor astfel încât să se sincronizeze cu nevoile utilizatorilor; să comande, să coordoneze sau să pregătească și să încorporeze ilustrații, animații, grafice sau fotografii pentru a îmbunătăți înțelegerea materialului de către utilizator
  • să utilizeze diverse aplicații software pentru a prezenta informațiile și pentru a indexa și cataloga materialul
  • să selecteze un suport, cum ar fi manualele sau videoclipurile, care se potrivește mesajului sau publicului, dar să dezvolte, de asemenea, conținut în forme media alternative pentru o utilizare maximă; completați manualele pe suport de hârtie cu documentație electronică
  • Păstrați consecvența vocii la nivel general; urmați ghidul de stil al companiei și analizați documentele pentru a asigura standardizarea pe toate platformele și mediile
  • Colectați feedback-ul de utilizare de la clienți, proiectanți și producători pentru a îmbunătăți, actualiza sau corecta conținutul existent sau potențial./strong>
  • Colectați, dezvoltați și diseminați informații tehnice prin intermediul canalelor de comunicare ale unei organizații; informați directorii C-Suite cu privire la aspecte precum performanța companiei prin rapoarte tehnice ușor de înțeles
  • Ajutați întreprinderile axate pe tehnologie să înțeleagă și să evalueze mai bine performanța lor și să îmbunătățească experiența utilizatorului
  • /li>
  • Conlucrați cu responsabilii de dezvoltare și suport pentru a identifica depozitele de documentație, pentru a le revizui și edita și pentru a determina cea mai bună soluție pentru compilarea datelor și stocarea centralizată
  • Cercetați, creați și mențineți șabloane de arhitectură informațională care respectă standardele organizaționale și legale și facilitează migrarea datelor
  • Cercetați, dezvoltați și documentați specificațiile tehnice de proiectare și scripturile de testare; cercetați și mențineți o bibliotecă cuprinzătoare de termeni și concepte tehnice
  • Crearea de programe pentru a gestiona mai multe proiecte simultan
  • Să rămâneți la curent cu tendințele și evoluțiile din industrie prin mijloace precum participarea la cursuri de formare

Mediu de lucru standard

Verificați descrierile posturilor pentru a vedea dacă acestea permit munca de la distanță sau necesită prezența dvs. într-o anumită locație. Este posibil să trebuiască să lucrați în echipe cu ingineri hardware, specialiști în asistență informatică și dezvoltatori de software pentru a duce un produs la dezvoltare și testare și pentru a efectua studii de utilizare pentru a îmbunătăți designul produsului. În scopuri de cercetare, este posibil să trebuiască să efectuați observații, să vizitați biblioteci sau să consultați site-uri web.

Locurile de muncă în domeniul scrierii tehnice sunt numeroase în locațiile în care se concentrează companiile de tehnologie a informației sau de cercetare științifică și tehnică.

Ocazional, este posibil să trebuiască să călătoriți în timpul zilei de lucru și să petreceți o noapte departe de casă pentru a vă întâlni cu clienții sau cu membrii echipei sau pentru a participa la conferințe. Munca peste hotare este o posibilitate.


Program de lucru

Redactorii tehnici lucrează de obicei cu normă întreagă, de la 9:00 la 17:00, cinci zile pe săptămână, dar pot fi nevoiți să lucreze seara și în weekend-uri dacă se apropie termenele limită ale proiectului. Puteți recurge la muncă part-time sau flexibilă și, uneori, să lucrați și de acasă. Redactorii tehnici participă la întâlniri formale și informale, cu timpul de dezvoltare și cu echipa de redactare, pentru a discuta orice probleme și standarde.

Ca liber profesionist, puteți lucra pe cont propriu sau puteți realiza proiecte pe termen scurt/recurrente pentru firme de consultanță tehnică, cum ar fi crearea unui manual de utilizare pentru un nou produs.

Contractele pot varia de la câteva zile la câteva luni și puteți avea mai multe proiecte simultane.


Despre angajatori

Puteți găsi oferte de locuri de muncă postate de companii în ziarele cotidiene și pe panourile din fața centrelor comunitare. Locuri de muncă în domeniul scrierii tehnice, cu normă întreagă, cu jumătate de normă sau ca freelancer, pot fi găsite pe diverse site-uri web. Tablourile clasice de locuri de muncă online pot lista un număr mare și o gamă largă de oferte relevante, pe care le puteți filtra în funcție de specialitatea dumneavoastră, de rolurile bazate pe experiența utilizatorului sau de posturile de documentare internă. Având în vedere numărul și complexitatea tot mai mare de produse, servicii, aplicații și sisteme, angajatorii din diverse sectoare caută Technical Writers experimentați și calificați.

Scriitorii tehnici sunt în general angajați de către:

  • Companii de editare tehnică
  • Fabricanți de produse de consum
  • Fabricanți de echipamente
  • IT & Telecomunicații
  • Sectorul de sănătate
  • Farmaceutice
  • Industria aerospațială
  • Industria auto
  • Automobile
  • .Bănci și finanțe
  • Defense
  • Firme de construcții
  • Sectorul educației
  • Sectorul energetic
  • .Firme de inginerie
  • Guvernare
  • Marketing
  • Rezervă și dezvoltare
  • Firme de știință și tehnologie

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru redactorii tehnici interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru redactorii tehnici interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

În general, experiența de lucru de doi până la patru ani în scrierea de documentație tehnică software și materiale procedurale pentru diverse categorii de public este benefică.

Vă puteți începe cariera ca specialist într-un domeniu tehnic sau ca asistent de cercetare. Pe măsură ce vă dezvoltați abilitățile de comunicare tehnică necesare pe parcurs, puteți începe să preluați responsabilități de redactare tehnică. Firmele mici își plasează, de obicei, redactorii tehnici începători pe proiecte imediat, în timp ce firmele mai mari pot încuraja umbrarea redactorilor seniori și interacțiunea cu experții înainte de a aborda proiecte.

Experiența practică sub forma faptului că ați scris ghiduri sau manuale de utilizare, fie la un loc de muncă sau de plasament, fie ca parte a portofoliului dumneavoastră, poate fi un avantaj în cererea de angajare. De asemenea, puteți prezenta și alte lucrări scrise originale care să vă pună în valoare capacitatea de a comunica cu publicul.

Calificari si certificari recomandate

Datorită naturii postului, angajatorii caută un mix de competențe de comunicare și competențe specifice unui anumit subiect la candidații pentru posturile de Technical Writer. Unii angajatori ar putea prefera ca candidații să aibă o diplomă de licență în limba engleză sau un subiect legat de comunicare, cum ar fi jurnalismul. Într-un astfel de caz, ar fi bine să aveți cunoștințe sau experiență într-un domeniu tehnic, cum ar fi orice ramură științifică sau inginerească. Alți angajatori pot prefera ca aspiranții la postul de redactor tehnic să dețină o diplomă de licență într-un domeniu tehnic relevant, cum ar fi ingineria, informatica sau medicina. Într-un astfel de caz, abilitățile dovedite de comunicare și expertiza în limba engleză vor fi la îndemână.

Optați pentru cursuri de comunicare tehnică și de software și tehnologii de publicare pentru a dezvolta abilități practice potrivite pentru acest loc de muncă. Este util dacă programul dumneavoastră de studii încorporează utilizarea unei serii de pachete software relevante. Aspiranții la meseria de redactor tehnic ar face bine să verifice anunțurile de angajare pentru a înțelege abilitățile tehnice și instrumentele de autor necesare și să le construiască prin calificări adecvate.


Certificari & Diplome

Chiar dacă nu este obligatorie, obținerea unei certificări de la asociațiile acreditate de scriitori tehnici va demonstra competența și profesionalismul dumneavoastră, oferindu-vă astfel un avantaj competitiv pe piața muncii, vă va crește șansele de avansare și va aduce o creștere semnificativă a salariului de până la 18 procente. Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să încurajați reînnoirea și să rămâneți la curent cu tehnologia, să vă dezvoltați expertiza într-un anumit domeniu și să deveniți consultant independent. De obicei, aceasta vă va cere să îndepliniți anumite criterii, cum ar fi experiența de muncă, formarea, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei.

Traseul acestei cariere

Progresia în carieră este determinată de performanță, experiență și de dobândirea de calificări profesionale. Angajații care prezintă în mod constant un nivel ridicat de performanță se pot califica pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Progresul poate veni din faptul că lucrați la proiecte mai complexe, care vă cer, de asemenea, să conduceți sau să instruiți angajați mai tineri. În mod normal, veți începe la nivelul unui redactor tehnic junior și veți ajunge până la redactor tehnic senior, de unde vă puteți îndrepta spre rolurile de șef de proiect sau redactor. Experiența vă va pregăti să gestionați echipe și să pătrundeți în domeniile care se suprapun, cum ar fi utilizabilitatea, designul interfeței, experiența clientului, formarea și asigurarea calității.

Dacă lucrați pentru o firmă mică, unde sunteți singurul Technical Writer, ați putea dori să vă mutați la una mai mare, unde puteți colabora cu alții ca dvs. și aveți șansa de a avansa în ceea ce privește responsabilitățile, ierarhia și salariul. Există flexibilitate în căutarea unui nou loc de muncă, deoarece scrierea tehnică acoperă diferite sectoare, de la cel financiar la cel farmaceutic. De asemenea, ați putea adapta abilitățile științifice și de comunicare pe care le-ați pus în valoare la scrierea manualelor de instrucțiuni pentru echipamente științifice specializate pentru a genera alte rezultate, cum ar fi comunicarea internă a progreselor tehnice ale companiei către echipa de conducere.

Experiența și construirea unei rețele ar putea, de asemenea, să vă îndrepte pe calea unor misiuni independente sau a consultanței, ceea ce face ca munca dvs. să se bazeze mai mult pe proiecte și să se preteze la un salariu mai mare și la o mai mare flexibilitate de alegere. Ați putea, de asemenea, să vă îndreptați în direcții diferite pe harta carierei dvs., pășind în roluri precum analist de afaceri, specialist în utilizare, arhitect de informații, redactor medical, cercetător și jurnalist.


Perspective de viitor

Concurența de angajare pentru Technical Writers este moderat de scăzută. Încrederea tot mai mare în tehnologie și cererea tot mai mare de informații medicale și științifice complexe vor crea oportunități de angajare pentru redactorii tehnici, datorită expansiunii continue a produselor științifice și tehnice și a creșterii suportului pentru produse bazat pe web.

Dezvoltare profesionala

Concurența de angajare pentru Technical Writers este moderat de scăzută. Încrederea tot mai mare în tehnologie și cererea tot mai mare de informații medicale și științifice complexe vor crea oportunități de angajare pentru redactorii tehnici, datorită expansiunii continue a produselor științifice și tehnice și a creșterii suportului pentru produse bazat pe web.

Extra informatii

Profilul

Scriitorii tehnici convertesc și transmit informații complexe și tehnice într-un stil explicativ și procedural pe care părțile interesate non-tehnice, inclusiv colegii și consumatorii, și alte audiențe îl pot înțelege. Informațiile constau, de obicei, în instrucțiuni detaliate pe care ceilalți le pot urma pentru a utiliza un anumit produs, serviciu sau aplicație. Precizia și atenția la detalii sunt, prin urmare, cruciale la fiecare pas pentru a face instrucțiunile practice și ușor de urmat.

S-ar putea să nu fie ușor de înțeles că redactorii tehnici au nevoie și de imaginație – ei trebuie adesea să imagineze o procedură sau un produs prin ochii unor audiențe diferite, dintre care multe ar putea să nu aibă cunoștințe tehnice. Formarea de echipe face parte integrantă din munca lor, deoarece trebuie să colaboreze cu alți scriitori, designeri, editori, ilustratori și cu persoanele tehnice ale căror informații le prezintă. Din acest motiv, Redactori tehnici trebuie să fie versatili și rapizi într-o multitudine de domenii de cunoaștere pentru a înțelege și a discuta chestiuni complexe cu diverși profesioniști. A

Rolul versatil

Scriitorii tehnici creează conținut pentru instrucțiuni de utilizare pe suport de hârtie și digitale. De asemenea, aceștia generează manuale de instrucțiuni și instrucțiuni de asamblare. De exemplu, acestea îi pot ajuta pe utilizatori să asambleze mobila de tip „do-it-yourself”. Un alt domeniu la care aceștia contribuie este secțiunea de întrebări frecvente de pe site-urile web sau din manuale, în care răspund la „întrebări frecvente” pentru a ajuta personalul de asistență tehnică, consumatorii și alți utilizatori ai companiei/industriei. Munca redactorilor tehnici continuă dincolo de lansarea sau vânzarea produsului, deoarece aceștia pot ține legătura cu profesioniștii relevanți pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului final prin modificări ale designului produsului.

Mergând dincolo de industrie, unii redactori tehnici ajută cercetătorii și instituțiile de cercetare să redacteze propuneri de granturi. De asemenea, informațiile tehnice online și pe rețelele de socializare au devenit o forță de luat în seamă, ceea ce necesită ca Technical Writers să învețe și să utilizeze tehnologii web interactive care armonizează textul cu grafica, imaginile, sunetul și video.

Technical Writers creează conținut pentru un public țintă de consumatori și în scopuri interne în cadrul unei întreprinderi. Redactarea tehnică a evoluat pentru a deveni o componentă a unui plan amplu de gestionare a conținutului. Redactorii tehnici nu lucrează singuri, ci adesea cu alți membri ai echipei, cum ar fi graficienii, redactorii de conținut, specialiștii în documente și experții din industrie. De asemenea, ei pot colabora cu alți colegi scriitori pentru a stimula abilitățile de redactare de afaceri specifice unui proiect sau tip de document.

Procesul

Analiza publicului și identificarea oricăror nevoi specifice reprezintă, de obicei, punctul de plecare. Odată ce aveți un plan și o schiță, vă puteți extinde echipa pentru a se potrivi cu amploarea proiectului în cauză. Va trebui să efectuați cercetări asupra subiectului, să procurați mostre de produse, să concepeți documentul și să redactați conținutul tehnic. Un pas important este testarea documentului și analizarea rezultatelor acestuia, astfel încât dumneavoastră și echipa dumneavoastră să puteți efectua revizuirile necesare și să îl pregătiți pentru livrare. În cele din urmă, veți decide, de asemenea, în planul pe termen lung dacă să arhivați, să actualizați sau să eliminați documentul.

Lucrări independente

Câteva site-uri care vă ghidează să găsiți lucrări de redactare tehnică la distanță sau independente vă vor permite, de obicei, să vă filtrați alegerile în funcție de subiect sau de titlul postului, sau chiar de competențe specifice. De asemenea, ați putea restrânge căutarea la anumite competențe tehnice. Atunci când plățile pentru serviciile prestate se fac prin intermediul unei platforme, există un risc mai mic de înșelăciuni.

Potențialele argumente pro și contra ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Freelancing-ul oferă scriitorilor tehnici libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, are, de asemenea, mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizații de șomaj.

Cu toate acestea, un redactor tehnic cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Există o lipsă de flexibilitate, de proprietate și de varietate, precum și necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile vestimentare.

Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

In concluzie

Profilul

Scriitorii tehnici convertesc și transmit informații complexe și tehnice într-un stil explicativ și procedural pe care părțile interesate non-tehnice, inclusiv colegii și consumatorii, și alte audiențe îl pot înțelege. Informațiile constau, de obicei, în instrucțiuni detaliate pe care ceilalți le pot urma pentru a utiliza un anumit produs, serviciu sau aplicație. Precizia și atenția la detalii sunt, prin urmare, cruciale la fiecare pas pentru a face instrucțiunile practice și ușor de urmat.

S-ar putea să nu fie ușor de înțeles că redactorii tehnici au nevoie și de imaginație – ei trebuie adesea să imagineze o procedură sau un produs prin ochii unor audiențe diferite, dintre care multe ar putea să nu aibă cunoștințe tehnice. Formarea de echipe face parte integrantă din munca lor, deoarece trebuie să colaboreze cu alți scriitori, designeri, editori, ilustratori și cu persoanele tehnice ale căror informații le prezintă. Din acest motiv, Redactori tehnici trebuie să fie versatili și rapizi într-o multitudine de domenii de cunoaștere pentru a înțelege și a discuta chestiuni complexe cu diverși profesioniști. A

Rolul versatil

Scriitorii tehnici creează conținut pentru instrucțiuni de utilizare pe suport de hârtie și digitale. De asemenea, aceștia generează manuale de instrucțiuni și instrucțiuni de asamblare. De exemplu, acestea îi pot ajuta pe utilizatori să asambleze mobila de tip „do-it-yourself”. Un alt domeniu la care aceștia contribuie este secțiunea de întrebări frecvente de pe site-urile web sau din manuale, în care răspund la „întrebări frecvente” pentru a ajuta personalul de asistență tehnică, consumatorii și alți utilizatori ai companiei/industriei. Munca redactorilor tehnici continuă dincolo de lansarea sau vânzarea produsului, deoarece aceștia pot ține legătura cu profesioniștii relevanți pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului final prin modificări ale designului produsului.

Mergând dincolo de industrie, unii redactori tehnici ajută cercetătorii și instituțiile de cercetare să redacteze propuneri de granturi. De asemenea, informațiile tehnice online și pe rețelele de socializare au devenit o forță de luat în seamă, ceea ce necesită ca Technical Writers să învețe și să utilizeze tehnologii web interactive care armonizează textul cu grafica, imaginile, sunetul și video.

Technical Writers creează conținut pentru un public țintă de consumatori și în scopuri interne în cadrul unei întreprinderi. Redactarea tehnică a evoluat pentru a deveni o componentă a unui plan amplu de gestionare a conținutului. Redactorii tehnici nu lucrează singuri, ci adesea cu alți membri ai echipei, cum ar fi graficienii, redactorii de conținut, specialiștii în documente și experții din industrie. De asemenea, ei pot colabora cu alți colegi scriitori pentru a stimula abilitățile de redactare de afaceri specifice unui proiect sau tip de document.

Procesul

Analiza publicului și identificarea oricăror nevoi specifice reprezintă, de obicei, punctul de plecare. Odată ce aveți un plan și o schiță, vă puteți extinde echipa pentru a se potrivi cu amploarea proiectului în cauză. Va trebui să efectuați cercetări asupra subiectului, să procurați mostre de produse, să concepeți documentul și să redactați conținutul tehnic. Un pas important este testarea documentului și analizarea rezultatelor acestuia, astfel încât dumneavoastră și echipa dumneavoastră să puteți efectua revizuirile necesare și să îl pregătiți pentru livrare. În cele din urmă, veți decide, de asemenea, în planul pe termen lung dacă să arhivați, să actualizați sau să eliminați documentul.

Lucrări independente

Câteva site-uri care vă ghidează să găsiți lucrări de redactare tehnică la distanță sau independente vă vor permite, de obicei, să vă filtrați alegerile în funcție de subiect sau de titlul postului, sau chiar de competențe specifice. De asemenea, ați putea restrânge căutarea la anumite competențe tehnice. Atunci când plățile pentru serviciile prestate se fac prin intermediul unei platforme, există un risc mai mic de înșelăciuni.

Potențialele argumente pro și contra ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Freelancing-ul oferă scriitorilor tehnici libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, are, de asemenea, mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizații de șomaj.

Cu toate acestea, un redactor tehnic cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Există o lipsă de flexibilitate, de proprietate și de varietate, precum și necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile vestimentare.

Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Sfat?

Păstrați coerența conținutului tehnic, deoarece veți colabora cu colegii din mai multe departamente – dezvoltare de produse, producție, marketing și relații cu clienții.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.