Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de proiect de construcție

La fel cum o clădire se bazează pe fundația sa, la fel și finalizarea cu succes a unui proiect de construcție se bazează pe managerul de proiect de construcție. Acești manageri sunt responsabili pentru supravegherea tuturor fazelor proiectului și pentru a se asigura că acestea sunt conforme cu timpul și costurile estimate. Acestea fiind spuse, managerii de proiect de construcții supraviețuiesc, de asemenea, suișurilor și coborâșurilor oricărui proiect și îl duc la bun sfârșit, modificând în mod corespunzător planurile, după cum și când este necesar, respectând în același timp constrângerile legale și de siguranță.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de proiect de construcții
  • Supraveghetor de construcții
  • Supraveghetor de proiect de construcții
  • Manager de șantier de construcții
  • Coordonator de proiect de construcții
  • Antreprenor general
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de proiect de construcție in afara Romaniei
USA
$77.375 An ~ $6.448 luna
UK
£53.115 An ~ £4.426 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de proiect de construcție?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de proiect de construcție este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Dronele oferă imagini clare, detaliate, care ajută la urmărirea progresului construcției și la luarea unor decizii precise pe baza datelor în timp real și a hărților detaliate reconstruite ale șantierului.

Exploreaza cariera de Manager de proiect de construcție

La fel cum o clădire se bazează pe fundația sa, la fel și finalizarea cu succes a unui proiect de construcție se bazează pe managerul de proiect de construcție. Acești manageri sunt responsabili pentru supravegherea tuturor fazelor proiectului și pentru a se asigura că acestea sunt conforme cu timpul și costurile estimate. Acestea fiind spuse, managerii de proiect de construcții supraviețuiesc, de asemenea, suișurilor și coborâșurilor oricărui proiect și îl duc la bun sfârșit, modificând în mod corespunzător planurile, după cum și când este necesar, respectând în același timp constrângerile legale și de siguranță.

Responsabilitati

Ce fac managerii de proiect de construcții?

Un manager de proiect de construcții trebuie, de obicei, să:

  • Supravegheze diferitele aspecte și etape ale procesului de construcție, de la planificare până la livrare; să gestioneze termenele limită ale proiectului, bugetul, personalul, materialele, echipamentele, logistica și legătura cu alți profesioniști
  • Să se întâlnească la fața locului cu clienții, inginerii, arhitecții și antreprenorii în mod regulat pentru a asigura caracterul practic al proiectului, a discuta obiectivele și a examina progresul
  • Supravegheze și să motiveze șefii de șantier și echipele de șantier; să organizeze programul de muncă și să pună în concordanță talentele cu sarcinile
  • Să stabilească și să discute estimările proiectului cu clienții; să întocmească estimări de costuri, bugete și calendare de lucru și se asigură că lucrările le respectă
  • Să aprobe cererile de achiziții; să negocieze cu vânzătorii, furnizorii și subcontractanții
  • Să asigure disponibilitatea echipamentelor pe șantier, începerea la timp a procesului de construcție și respectarea termenelor zilnice și săptămânale
  • Să asigure conformitatea cu cerințele de sănătate, siguranță, construcții și alte cerințe legale
  • Înțeleagă și să transmită conținutul contractului și informațiile tehnice altor profesioniști
  • Să monitorizeze proiectele; să raporteze firmei de construcții și clienților progresele și aspectele bugetare
  • Realizeze verificări ale calității; să abordeze întârzierile lucrărilor, urgențele și alte probleme
  • Faciliteze medierea pentru client; să pună și să rezolve întrebările conform cerințelor
  • Supravegheze detaliile privind obținerea autorizațiilor și evaluările de proiectare; să proceseze ordinele de modificare

Mediu de lucru standard

Majoritatea managerilor de proiect de construcții lucrează de la biroul principal sau de la un birou de teren situat pe șantier. Rămânând la fața locului, este mai ușor să supervizeze lucrările și să ia decizii de zi cu zi.
Dacă gestionați mai multe proiecte simultan, este posibil să fie nevoie să călătoriți frecvent.

 


Program de lucru

Majoritatea managerilor de proiecte de construcții lucrează 40 de ore pe săptămână, de luni până vineri. În funcție de termenele limită, este posibil să fie nevoie să lucrați seara și în weekend.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Un manager de proiect de construcții își poate stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei sale, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Managerii de proiecte de construcții sunt, în general, angajați de:

  • Antreprenori de comerț specializat
  • Firme de construcții de clădiri nerezidențiale
  • Firme de construcții de clădiri rezidențiale
  • Firme de construcții grele și de construcții civile
  • Contractori și subcontractori specializați
  • Companii de dezvoltare imobiliară

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Managerilor de Proiect (IAPM), sunt esențiale pentru managerii de proiect în construcții interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.

 


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Managerilor de Proiect (IAPM), sunt esențiale pentru managerii de proiect în construcții interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.

 


Tipul de experienta necesara

Programul academic pe care îl urmează un potențial manager de proiect de construcții necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu.

Programele de stagiu pot îndeplini cerințele de credite pentru program și vă oferă o perspectivă mai profundă asupra cerințelor din teren. De asemenea, vă va da o idee despre aspectele de management ale postului și poate fi esențial în obținerea unui loc de muncă după absolvire.

Având experiență în construcții este vitală pentru persoanele care nu au o diplomă de licență. Încercați să găsiți locuri de muncă de weekend sau de vacanță sau stagii de ucenicie la companii de construcții sau lucrați cu o rudă care este manager de proiect. Este necesar să aveți o pregătire solidă în tâmplărie, zidărie sau alte specialități de construcții.

Citiți despre profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în managementul proiectelor de construcții pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Un manager de construcții trebuie să obțină, de obicei, o diplomă de licență în construcții, inginerie, managementul construcțiilor, managementul clădirilor, studii de construcții, managementul proiectelor, inginerie, topografie sau un domeniu conex. Lucrările de curs includ controlul și gestionarea proiectelor, proiectarea, metodele de construcție și estimarea materialelor și a costurilor. Optați, de asemenea, pentru cursuri de afaceri, comunicare și matematică pentru a vă dezvolta simțul afacerilor sau puteți alege să vă specializați în managementul afacerilor sau IT.

Deși nu este obligatoriu la nivelurile de intrare, o diplomă de masterat într-un domeniu legat de construcții vă poate crește semnificativ șansele de a progresa.

Obținerea unei diplome de asociat sau a unei diplome naționale superioare (HND) în tehnologia sau managementul construcțiilor, împreună cu experiența de lucru, poate fi tipică pentru supraveghetorii de proiecte mici. Dacă vă puteți completa diploma de liceu cu o experiență considerabilă pe teren, puteți fi calificat pentru a lucra ca manager de construcții.

Pe parcursul anilor de liceu optați pentru orele de fizică, chimie, matematică, IT și afaceri pentru a vă pregăti pentru o carieră de manager de proiect de construcții.

 


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui manager de proiect de construcții într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când certificarea este dobândită de la o organizație obiectivă și reputată, aceasta vă poate ajuta să ieșiți în evidență pe o piață a locurilor de muncă competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți un consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Consiliul Internațional de Coduri (ICC) oferă certificări de inspecție, cum ar fi certificarea Commercial Building Inspector (CBI), care pregătește persoanele pentru a inspecta structuri comerciale. Subiectele pe care se concentrează sunt administrarea proiectelor, citirea planurilor, materialele de construcție, gradele de rezistență la foc, siguranța, accesibilitatea și alte subiecte de reglementare.

Câteva localități impun ca managerii de proiecte de construcții să fie licențiați. Puteți contacta consiliul de licențiere din statul dumneavoastră pentru a obține mai multe informații. Entitățile guvernamentale individuale conduc procesul de acordare a licențelor. Acesta necesită, de obicei, promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență de muncă, formare profesională sau finalizarea unui stagiu, rezidență sau ucenicie.

 

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu niveluri de performanță constant ridicate pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Un manager de proiect de construcții începe ca meșter într-o anumită meserie. Cu experiență în gestionarea unor proiecte mici, puteți studia cu jumătate de normă și puteți obține o calificare în managementul proiectelor, ceea ce vă poate aduce un loc de muncă într-o echipă de asistență pentru proiecte de construcții.

După ce ați terminat un program de formare profesională de doi ani pentru absolvenți, veți primi responsabilități de lucru mai semnificative și mai ample. Natura progresului depinde de angajator. Puteți avansa în această carieră prin creșterea expertizei și a responsabilității într-un singur domeniu, cum ar fi construcția de locuințe, sau prin extinderea experienței în diverse proiecte.

Managerii de proiecte de construcții cu o experiență de minimum zece ani pot lucra în proiecte mari și complexe.

Mobilitatea geografică și capacitatea de a schimba angajatorii sau proiectele se pot dovedi benefice în avansarea în carieră. Veți avea, de asemenea, oportunități de a lucra pentru mari firme globale situate în străinătate, dacă sunteți expert într-un domeniu de competențe solicitate, cum ar fi expertiza în domeniul infrastructurii de transport.

Cu o experiență tot mai mare, puteți deveni manager de proiect, manager de contracte sau manager senior/șef de departament sau director de companie.

Este posibilă și munca pe cont propriu în domenii specializate. De asemenea, puteți explora mediul academic și de cercetare și serviciile de sprijin, cum ar fi sănătatea și siguranța.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență într-un domeniu legat de construcții, împreună cu abilitățile și experiența necesare, au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență într-un domeniu legat de construcții, împreună cu abilitățile și experiența necesare, au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Cinci etape ale proiectelor de construcții

Chiar dacă se încadrează în categoria rezidențială, comercială, industrială, de infrastructură sau de mediu, proiectele de construcții trec, de obicei, prin cinci etape.

  1. Decizia din timp dacă se lansează sau nu un proiect constituie punctul central al etapei de planificare și dezvoltare, deoarece anularea unui proiect odată ce acesta a demarat se dovedește costisitoare. Ceea ce ajută la luarea acestei decizii critice este o combinație de studii de fezabilitate, buget de capital, liste de argumente pro-con și contribuții detaliate din partea părților interesate.
  2. Creativitatea este esența etapei de proiectare, care duce proiectul de la schițele inițiale la schița detaliată a proiectului final, menținându-l în limitele de timp și de costuri.
  3. Procesul de preconstrucție creează o foaie de parcurs pentru a ghida diferitele părți implicate în procesul de construcție. Acesta oferă un plan detaliat al responsabilităților fiecărei persoane și al costurilor implicate, premisa fiind că respectarea foii de parcurs va ajuta proiectul să își atingă obiectivele la timp, respectând obiectivele de calitate și alocările bugetare.
  4. Sursa, achiziționarea și transportul materialelor și serviciilor necesare pentru finalizarea unui proiect fac parte din etapa de achiziții. Depășirile neașteptate ale costurilor sunt de obicei ținute la distanță cu ajutorul unei planificări eficiente înainte de construcție. Deși o anumită volatilitate este inevitabilă, încercați să luați în calcul riscul cât mai mult posibil.
  5. Construcția este scopul și etapa finală a managementului proiectelor de construcții. Pe măsură ce planul este executat, monitorizarea și evaluarea regulată îl ajută să rămână pe curs.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Gestionarii de proiecte de construcții liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un manager de proiect de construcții cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi liber profesionist sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Cinci etape ale proiectelor de construcții

Chiar dacă se încadrează în categoria rezidențială, comercială, industrială, de infrastructură sau de mediu, proiectele de construcții trec, de obicei, prin cinci etape.

  1. Decizia din timp dacă se lansează sau nu un proiect constituie punctul central al etapei de planificare și dezvoltare, deoarece anularea unui proiect odată ce acesta a demarat se dovedește costisitoare. Ceea ce ajută la luarea acestei decizii critice este o combinație de studii de fezabilitate, buget de capital, liste de argumente pro-con și contribuții detaliate din partea părților interesate.
  2. Creativitatea este esența etapei de proiectare, care duce proiectul de la schițele inițiale la schița detaliată a proiectului final, menținându-l în limitele de timp și de costuri.
  3. Procesul de preconstrucție creează o foaie de parcurs pentru a ghida diferitele părți implicate în procesul de construcție. Acesta oferă un plan detaliat al responsabilităților fiecărei persoane și al costurilor implicate, premisa fiind că respectarea foii de parcurs va ajuta proiectul să își atingă obiectivele la timp, respectând obiectivele de calitate și alocările bugetare.
  4. Sursa, achiziționarea și transportul materialelor și serviciilor necesare pentru finalizarea unui proiect fac parte din etapa de achiziții. Depășirile neașteptate ale costurilor sunt de obicei ținute la distanță cu ajutorul unei planificări eficiente înainte de construcție. Deși o anumită volatilitate este inevitabilă, încercați să luați în calcul riscul cât mai mult posibil.
  5. Construcția este scopul și etapa finală a managementului proiectelor de construcții. Pe măsură ce planul este executat, monitorizarea și evaluarea regulată îl ajută să rămână pe curs.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Gestionarii de proiecte de construcții liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un manager de proiect de construcții cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi liber profesionist sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

 

  • Să fiți conștienți că există riscuri și să aveți un plan minuțios pentru a face față oricărui lucru care nu merge bine.
  • Rămâneți la curent și cunoașteți bine metodologiile de construcție.
  • Trebuie să încurajați munca în echipă în cadrul unui grup multidisciplinar de profesioniști pentru a atinge obiective comune, menținând în același timp o mentalitate analitică și exercitând abilități excelente de gestionare a timpului și de organizare.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.