Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Analist de logistică

From groceries to your most recent retail therapy session, every item you buy owes its entire life cycle from ‘design to disposal’ to Logistics Analysts. As skilled professionals who consolidate and coordinate the supply chain that moves a product from supplier to consumer, Logistics Analysts have significant power to make or break the economy.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Specialist în logistică
  • Logistician
  • Profesionist în logistică
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Analist de logistică in afara Romaniei
USA
$76.270 An ~ $6.356 luna
UK
£27.394 An ~ £2.283 luna

Esti interesat de o cariera ca Analist de logistică?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Analist de logistică este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Se cheltuiesc 8 miliarde de dolari pentru mutarea mărfurilor prin transport rutier la nivel mondial.

Exploreaza cariera de Analist de logistică

De la alimente la cea mai recentă sesiune de terapie cu amănuntul, fiecare articol pe care îl cumpărați își datorează întregul ciclu de viață, de la „proiectare la eliminare”, analiștilor în logistică. În calitate de profesioniști calificați care consolidează și coordonează lanțul de aprovizionare care deplasează un produs de la furnizor la consumator, analiștii în logistică au o putere semnificativă de a face sau de a distruge economia.

Responsabilitati

Ce fac analiștii de logistică?

Un analist de logistică trebuie, de obicei, să:

  • Analiza lanțul de aprovizionare al companiei; gestiona modul în care produsele sunt achiziționate, alocate și livrate
  • Înțelege modul în care trebuie manipulate și depozitate produsele companiei; să opereze echipamentele necesare pentru depozitarea și expedierea produselor
  • să utilizeze sistemele informatice pentru a gestiona stocul de produse, costurile de transport și termenele de livrare; să controleze ciclul de comenzi; să coordoneze serviciile de transport și ale terților utilizând sistemele informatice aferente./li>
  • Întreține depozitele companiei; monitorizează serviciile transportatorului și ale terților
  • Stabilește obiective; planifică proiecte; elaborează strategii de aprovizionare pentru a face livrarea mai eficientă; coordonează rutele vehiculelor pentru un transport raționalizat al produselor
  • Documentează facturile și înregistrările de plată
  • Liabilează și negociază cu furnizorii de materii prime, producătorii, comercianții cu amănuntul și consumatorii
  • Gestionați relația dintre furnizori și clienți; înțelegeți cum să răspundeți în mod eficient nevoilor clienților; oferiți servicii de consultanță folosind cunoștințe de specialitate
  • Răspundeți la reclamațiile consumatorilor legate de transport, articole pierdute sau produse deteriorate
  • Dezvoltați activitatea companiei prin achiziția de noi contracte, avansarea activităților de comerț electronic, analizarea problemelor logistice și producerea de soluții fezabile
  • Asigurați-vă că progresul este compatibil cu costurile combustibilului, legislația în vigoare și problemele de mediu în creștere
  • Evaluați performanța personalului și calitatea produselor; puneți în aplicare procedurile de sănătate și siguranță; alocați resursele necesare
  • Comunicați cu conducerea companiei și cu vânzătorii de mărfuri; instruiți membrii personalului; motivați membrii echipei; informați conducerea cu privire la problemele urgente de performanță

Mediu de lucru standard

Mediul de lucru poate varia de la o companie la alta, dar analiștii în logistică lucrează în general în birouri sau depozite și în magazine.

Analiștii în logistică pot fi nevoiți să călătorească pe distanțe lungi, uneori chiar peste hotare, la uzinele de producție sau la centrele de distribuție.


Program de lucru

Analiștii de logistică lucrează de obicei 60 de ore pe săptămână, cu programe variabile. Unele companii care oferă servicii 24 de ore pe zi pot avea nevoie ca angajații să lucreze în ture, inclusiv seara și în weekend.


Despre angajatori

Analiștii în logistică sunt necesari în aproape toate industriile, atât în sectorul privat, cât și în cel public. În general, aceștia lucrează în departamentul logistic al unei companii sau pentru firme specializate în activități de logistică. Vă puteți stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua dumneavoastră, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, valorificând social media și întrebând la agențiile de recrutare de personal.

Analiștii în logistică sunt, în general, angajați de către:

  • Industria prelucrătoare
  • Organizații guvernamentale
  • Companii de vânzare cu amănuntul
  • Companii de aviație
  • Furnizori de cale ferată
  • Firme de inginerie
  • Companii de transport de mărfuri
  • Industria comerțului cu ridicata

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Societatea Internațională de Logistică (SOLE), sunt esențiale pentru un analist în logistică interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Societatea Internațională de Logistică (SOLE), sunt esențiale pentru un analist în logistică interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența de lucru în domenii legate de logistică, suport logistic, lanțuri de aprovizionare și afaceri poate ajuta la atragerea atenției potențialilor angajatori. Dispecerii, funcționarii și cei care ocupă poziții de logistică în armată dobândesc cunoștințe valoroase despre procesele de producție și aprovizionare; acestea le vor fi de folos dacă vor dori să schimbe cariera și să devină analiști în logistică.

Companiile mari de logistică pot oferi programe de recrutare pentru absolvenți care îi vor ajuta pe cursanți să înțeleagă cerințele legale pentru transport și abilitățile manageriale, printre alte aspecte ale gestionării lanțului de aprovizionare.

Ca în orice carieră, citirea cât mai multor informații despre profesie și intervievarea celor care lucrează în industria logistică sunt alte modalități importante de a vă explora interesul.

Calificari si certificari recomandate

Deși o diplomă de asociat va fi suficientă pentru un post de începător, angajatorii preferă candidații cu o diplomă de licență în afaceri, inginerie de sisteme sau managementul lanțului de aprovizionare.

Cursuri care includ gestionarea bazelor de date operaționale, dinamica sistemelor și software precum identificarea prin radiofrecvență (RFID) vă vor dovedi capacitatea de a gestiona lanțuri logistice și de aprovizionare complexe.

Companiile pot considera că o diplomă, o diplomă de bază sau o diplomă națională superioară (HND) în logistică, managementul distribuției și al transporturilor, afaceri, informatică, economie, geografie, sisteme informatice și management reprezintă o cerință esențială în alte locații.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui analist logistic într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Certificarea în managementul lanțului de aprovizionare și al relațiilor cu furnizorii poate dovedi competența dumneavoastră profesională și o cunoaștere profundă a logisticii. Țineți cont de faptul că candidații care doresc să se angajeze la echivalentul din țara lor al unui Departament al Apărării ar putea fi nevoiți să obțină certificări suplimentare. Verificați site-ul oficial pentru detalii exacte.

Traseul acestei cariere

Un analist logistic cu calificări profesionale și experiență dezirabile, pe lângă un nivel de performanță constant ridicat, poate fi eligibil pentru promovarea în poziții de conducere a unor unități mai mari sau de management logistic.

Pozițiile de conducere includ responsabilități suplimentare, cum ar fi dezvoltarea afacerilor și supravegherea gestionării eficiente a forței de muncă, a informațiilor, a capitalului și a instalațiilor, a finanțelor, a resurselor umane, a producției și a sistemelor IT ale unei organizații.


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile, educația și experiența necesare în utilizarea software-ului logistic sau în realizarea de lucrări logistice pentru armată au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile, educația și experiența necesare în utilizarea software-ului logistic sau în realizarea de lucrări logistice pentru armată au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Analiștii în logistică care lucrează în regim de consultanță au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist logistic cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate. Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Analiză logistică de-a lungul timpului

Cea mai veche utilizare cunoscută a logisticii poate fi urmărită până la transportul unui număr optim de oameni, utilaje și provizii la locul potrivit și la momentul potrivit, în timpul primei campanii militare înregistrate.

Ea și-a făcut intrarea în lumea afacerilor abia în anii 1950 pentru a îmbunătăți producția și manipularea materialelor. Când camioanele au înlocuit căile ferate în livrarea de mărfuri, termenele de livrare specifice au devenit un criteriu important al succesului comercial, evidențiind contribuția logisticii.

Profesioniștii din domeniul distribuției, transportului și aprovizionării au început să folosească computerele pentru a coordona logistica în anii ’70; cu toate acestea, abia un deceniu mai târziu, introducerea calculatoarelor personale a dus la utilizarea în masă a foilor de calcul software și a interfețelor bazate pe hărți în acest domeniu.

Consiliul Național de Management al Distribuției Fizice a fost creat atunci pentru a răspunde nevoii de standarde și orientări pentru analiza logistică. Companiile care au realizat valoarea proceselor și a managementului lanțului de aprovizionare au început să aloce o parte din bugetul lor pentru programe de formare pentru operațiunile logistice. Și astfel s-a ajuns ca analiștii de logistică să fie responsabili pentru planificarea și executarea completă a transporturilor.

In concluzie

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Analiștii în logistică care lucrează în regim de consultanță au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist logistic cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate. Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Analiză logistică de-a lungul timpului

Cea mai veche utilizare cunoscută a logisticii poate fi urmărită până la transportul unui număr optim de oameni, utilaje și provizii la locul potrivit și la momentul potrivit, în timpul primei campanii militare înregistrate.

Ea și-a făcut intrarea în lumea afacerilor abia în anii 1950 pentru a îmbunătăți producția și manipularea materialelor. Când camioanele au înlocuit căile ferate în livrarea de mărfuri, termenele de livrare specifice au devenit un criteriu important al succesului comercial, evidențiind contribuția logisticii.

Profesioniștii din domeniul distribuției, transportului și aprovizionării au început să folosească computerele pentru a coordona logistica în anii ’70; cu toate acestea, abia un deceniu mai târziu, introducerea calculatoarelor personale a dus la utilizarea în masă a foilor de calcul software și a interfețelor bazate pe hărți în acest domeniu.

Consiliul Național de Management al Distribuției Fizice a fost creat atunci pentru a răspunde nevoii de standarde și orientări pentru analiza logistică. Companiile care au realizat valoarea proceselor și a managementului lanțului de aprovizionare au început să aloce o parte din bugetul lor pentru programe de formare pentru operațiunile logistice. Și astfel s-a ajuns ca analiștii de logistică să fie responsabili pentru planificarea și executarea completă a transporturilor.

Sfat?

În timp ce gestionați o operațiune, ar trebui să construiți diagrame de flux care să conțină informații despre procurarea bunurilor, facilitățile de depozitare și livrarea produselor la o locație exactă.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.