Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Căpitan de iaht

Yacht Captains get to steer a stunningly sophisticated vessel through global waterways in timeless tandem with nature, the water and wind. They are paid a salary to excel at a fascinating and satisfying job – transporting clients to exclusive destinations in a safe and luxuriant manner.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Căpitan
  • Căpitan de mare
  • Căpitan
  • Maistru
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Căpitan de iaht in afara Romaniei
USA
$77.130 An ~ $6.428 luna
UK
£32.304 An ~ £2.692 luna

Esti interesat de o cariera ca Căpitan de iaht?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Căpitan de iaht este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Iahturile vă pot oferi acces la insule mici cu specii exotice, un peisaj incredibil și sate autentice, de obicei interzise turiștilor pe zboruri sau croaziere.

Exploreaza cariera de Căpitan de iaht

Căpitanii de iahturi au ocazia de a conduce o navă uimitor de sofisticată pe căile navigabile globale în tandem cu natura, apa și vântul. Ei sunt plătiți cu un salariu pentru a excela într-o muncă fascinantă și satisfăcătoare – transportarea clienților către destinații exclusiviste într-un mod sigur și luxuriant.

Responsabilitati

Ce fac căpitanii de iahturi?

Un căpitan de iaht ar trebui, de obicei, să:

    • Naviga și opera iahtul în siguranță, gestiona un echipaj coerent și robust și asigura confortul complet al proprietarului/proprietarilor și al oaspeților lor
    • .

    • Direcționează cursul și viteza iahtului în condiții de siguranță, pe baza cunoștințelor de specialitate privind vânturile locale, vremea, adâncimile apei, mareele, curenții și pericolele
    • Consultă hărți, hărți, rapoarte meteorologice și echipamente de navigație pentru a determina și a dirija în siguranță cursul și viteza iahtului
    • Conduce și conduce iahtul folosind radiouri de la navă la țărm, dispozitive de detectare a adâncimii, radare, lumini, geamanduri și faruri
    • Servesc drept căpitan de andocare a iahtului la sosirea într-un port/bermă; andochează sau anulează ambarcațiunea cu manevre ocazionale prin spații înguste, cum ar fi ecluzele
    • p>Stați de veghe pe iaht în anumite momente în timp ce nava este în curs de desfășurare; citiți manometrele pentru a asigura niveluri optime de lichid hidraulic, presiune a aerului și oxigen
    • Efectuați inspecții periodice pentru a asigura funcționarea eficientă și sigură a iahtului, respectând în același timp reglementările relevante
    • Stabiliți, monitorizați și gestionați bugetul și contabilitatea la bordul iahtului; să își asume rolul de gazdă și să se ocupe de divertisment, atunci când este necesar
    • Supraveghează întreținerea iahtului și a echipamentelor de la bord, cum ar fi motoarele, vinciurile, sistemele de navigație, stingătoarele de incendiu și vestele de salvare
    • /p>
    • Menținerea unor înregistrări precise și detaliate ale activităților zilnice, ale rapoartelor personalului, ale pozițiilor și mișcărilor navei, ale porturilor de escală, ale condițiilor meteorologice/maritime, ale eforturilor de combatere a poluării și ale statutului încărcăturii/pasagerilor
    • Direcționează sau coordonează membrii echipajului/lucrătorii în vederea încărcării și descărcării eficiente a încărcăturii, conducerii iahtului, operării motoarelor sau operării/întreținerii/reparării echipamentelor

      .

    • Utilizați dispozitive electronice de sondare și urmăriți curbele de nivel de pe hărți pentru a calcula reperarea terenului; respectați cerințele costumelor și inspecțiilor locale și internaționale
    • .li>

    • Agențiați aprovizionarea iahtului cu combustibil și refacerea proviziilor; gestionați reparațiile, vizitele în șantier, studiile și proiectele de refit
    • Supravegheați întreținerea iahtului – curățarea sau întreținerea punților, suprastructurilor sau a podurilor; să repartizeze echipajului gărzile și spațiile de locuit
    • să verifice dacă există deversări de petrol sau alți poluanți în jurul porturilor, porturilor și pe plajele de patrulare

    • Intervievați, angajați, conduceți, evaluați și concediați membrii echipajului; efectuați exerciții de siguranță, cum ar fi exerciții de „om peste bord” sau de incendiu
    • Răspundeți de securitatea navei atunci când răspundeți la amenințări din partea teroriștilor, piraților, piraților, deturnatorilor și pasagerilor clandestini
    • Ajutați în mod necesar în operațiunile de salvare maritimă; să utilizeze fluiere, lumini intermitente, steaguri și radio pentru a semnaliza navele care trec
    • Să raporteze autorităților competente avariile sau pierderile de marfă, pilotarea necorespunzătoare sau rănirea/decesul unui membru al echipajului

    • Să furnizeze documente și relatări amănunțite despre evenimentul în cauză și să furnizeze orice informații solicitate în timpul anchetei

Mediu de lucru standard

Locul de muncă al unui căpitan de iaht este pe iahtul lor, care poate varia ca tip și dimensiune în funcție de certificare. Aceștia pot naviga în largul mării, pe râuri sau pe alte căi navigabile între porturi, indiferent dacă plouă sau strălucește. Cea mai mare parte a zilei lor de lucru este petrecută în picioare și lucrează în strânsă legătură cu alți membri ai echipajului. Șederea lor la locul de muncă poate varia de la o ieșire zilnică în ape până la una care se întinde pe mai multe săptămâni sau luni.


Program de lucru

Căpitanii de iahturi pot lucra 12 ore/zi, șapte zile pe săptămână în timpul unei călătorii. Cei care lucrează de-a lungul coastei sau pe căile navigabile interioare lucrează timp de două-trei săptămâni la rând și iau o pauză de la muncă pentru aceeași perioadă după ce ajung pe uscat.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Căpitanii de iahturi își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct angajatorii, folosind platformele de căutare a locurilor de muncă și valorificând social media. Puteți găsi anunțuri de posturi vacante în secțiunile de anunțuri din ziarele cotidiene, în revistele de angajare și în portalurile de locuri de muncă de pe internet. Forumurile de navigație și de yachting, porturile și porturile de agrement locale și saloanele nautice permit accesul la noi locuri de muncă vacante. De asemenea, puteți deține și opera un iaht comercial prin intermediul unei societăți cu răspundere limitată.

Căpitanii de iahturi sunt, în general, angajați de:

    • Yachturi private
    • Yachturi închiriate

      /li>

    • Yachturi de lux
    • Superyacht

    .


    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi The International Yacht Training, sunt esențiale pentru căpitanul de iaht interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști asemănători în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi The International Yacht Training, sunt esențiale pentru căpitanul de iaht interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști asemănători în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența profesională este vitală pentru a obține o poziție lucrativă ca și căpitan de iaht. De regulă, academiile folosesc dispozitive de simulare pentru a-i obișnui pe cursanți cu instrumentele de bord și procedurile operaționale.

În plus, va trebui să dobândiți cel puțin trei până la cinci ani de experiență maritimă și formare ca ofițer șef sau secund în sectorul superyachturilor sau în cel al marinei comerciale. Veți obține licențe care să reflecte tonajul brut (GT) al navelor pe care ați servit, pe măsură ce urcați în ierarhia departamentului de punte pe nave cu un tonaj brut mai mic de 3.000 GT.

Angajatorii pot accepta candidați cu o diplomă de liceu sau o diplomă de asociat, cu condiția să înceapă să lucreze pe nave de la o vârstă fragedă și să primească aproximativ șapte ani de pregătire la locul de muncă. Aceștia își croiesc drum prin gradele de ofițer secund, secund și prim ofițer înainte de a obține statutul de căpitan.

De multe ori, proaspeții absolvenți se luptă din cauza lipsei de experiență. Căutați orice oportunitate de a lucra îndeaproape cu un căpitan de iaht cu experiență. Dacă nu puteți găsi un post de asistent al căpitanului, obțineți un loc de muncă la nivel de începător și folosiți-l ca trambulină. Este o modalitate destul de obișnuită de a dobândi experiență valoroasă prin prezența la bord și observarea colegilor mai experimentați.

Citește despre profesie și ia interviuri/job shadow cu experți care lucrează în domeniul iahtingului comercial pentru a dovedi angajamentul tău față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori. Abordați căpitanul sau secundul, explicați-le obiectivul final și solicitați o oportunitate de a învăța de la ei.

.

Calificari si certificari recomandate

Majoritatea căpitanilor de iahturi au o diplomă de licență de patru ani în științe sau inginerie marină de la o academie comercială acreditată. Printre condițiile prealabile se numără, de obicei, promovarea unui examen de admitere.

Un mic procent se mulțumește doar cu o diplomă de liceu, un GED (General Education Development) sau o diplomă de asociat și un procent egal care dobândește o diplomă de master în domeniile menționate mai sus.


Certificari & Diplome

Convenția internațională privind standardele de formare, brevetare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori (STCW) stabilește standarde globale de calificare pentru personalul de pe navele maritime. Cursurile de formare cuprind tehnici de supraviețuire personală, prevenirea și stingerea incendiilor, prim ajutor elementar, siguranță personală și responsabilitate socială și competențe în ceea ce privește conștientizarea securității.

Certificarea voluntară care vă oferă cunoștințe aprofundate în materie de gestionare a personalului, relații publice, control al inventarului, buget și contabilitate, gestionarea situațiilor de urgență și reglementări de mediu valabile se va dovedi a fi în avantajul dumneavoastră.

În plus, va trebui să obțineți și un certificat care să dovedească faptul că sunteți apt din punct de vedere medical pentru serviciul maritim. Certificarea în domeniul primului ajutor și CPR (resuscitare cardiopulmonară) este, de asemenea, obligatorie pentru a obține licența. În plus, certificarea în Microsoft Office Suite și Autodesk Revit vă va ajuta să vă îndepliniți activitatea într-un mod exemplar.

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, presupune un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți un consultant independent.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică.

Majoritatea locațiilor cer căpitanilor de iahturi să obțină o licență de bună credință a Pazei de Coastă. Gama începe cu o licență de 200 de tone și se întinde pe un spectru larg, terminând cu un Master Unlimited.

Precondițiile pot varia în funcție de tonajul navei și de zona de funcționare. Companiile de asigurări pot avea mai multe prevederi decât legea maritimă. De asemenea, pot fi necesare dovezi ale experienței dumneavoastră pe mare, ale pregătirii pe apă și ale oricăror cursuri relevante absolvite anterior, cum ar fi STCW.

Probabil va trebui să vă supuneți unui examen fizic, unui test antidrog și unei verificări a antecedentelor și să furnizați trei referințe de caracter. O verificare a antecedentelor de angajare poate include, dar nu se limitează la istoricul de muncă al unei persoane, educația, istoricul de credit, rapoartele privind vehiculele cu motor (MVR), cazierul judiciar, istoricul medical, utilizarea mediilor sociale și depistarea drogurilor.

.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a căpitanilor de iahturi. Cei mai mulți vizează poziția de „căpitan de superiaht în vârful copacului”. Cu toate acestea, căpitanii cu experiență sunt întotdeauna căutați, iar dumneavoastră ați putea progresa pentru a lucra pe iahturi mai mari de cercetare sau numai pentru proprietari.

O întreagă gamă de cariere îi așteaptă pe căpitanii de iahturi cu experiență semnificativă și un palmares bun. Puteți continua să lucrați cu iahturi într-o companie de management sau de servicii pentru iahturi sau într-un șantier pentru superiachturi sau într-o companie de reparații/reparații. Cei care sunt înclinați în acest sens pot, de asemenea, să urmeze cursuri de formare și educație ca lector sau instructor în institutele maritime.

Un post de superintendent maritim/tehnic sau de căpitan de port în industriile comerciale sau portuare este viabil. De asemenea, experiența dvs. este probabil să vă fie de folos pentru locuri de muncă în domeniul inspecției, cum ar fi inspector de iahturi sau evaluator/inspector de asigurări maritime.

Capacitatea excelentă de gestionare și de deservire a clienților, precum și aptitudinile pentru rezolvarea problemelor și gestionarea operațională, care fac din dvs. un căpitan de iaht foarte căutat, vă vor servi la fel de bine, în cazul în care vă gândiți să vă mutați într-o altă industrie.


Perspective de viitor

Candidații cu personalitatea, licența și experiența dorite vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu personalitatea, licența și experiența dorite vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Regimul responsabilităților

Cu cât iahtul este mai mic, cu atât mai mult trebuie să fie un căpitan de iaht. Iahturile mai mari vor cere căpitanului să își asume mai multe sarcini administrative. Indiferent de mărimea vasului, trebuie să aveți cunoștințe temeinice despre codurile de siguranță și despre pregătirea în materie de siguranță a echipajului. Trebuie să vă simțiți confortabil cu emiterea de ordine permanente și gestionarea bugetului.

Ce este nevoie pentru a deveni un căpitan excelent

Dă-ți timpul necesar pentru a învăța meseria așa cum trebuie și curajul de a cere ajutor sau sfaturi ori de câte ori este necesar—stabilirea priorităților și delegarea sarcinilor ori de câte ori este cazul va preveni sentimentul de copleșire și le va oferi subordonaților tăi o ocazie excelentă de a-și dovedi valoarea.

Apreciază-ți echipajul, care este bunul tău cel mai de preț. Faptul de a-i cunoaște, de a le vorbi personal în mod regulat și de a-i ajuta la treburile mărunte va contribui în mare măsură la stabilirea unor relații constructive.

Cercetați un mentor care să vă ajute să vă descurcați în peripețiile dificile ale carierei profesionale, care uneori vă pot face să vă simțiți singuri. Mentorii cu experiență care au „trecut prin asta” vă vor ajuta să vă pregătiți pentru un viitor plin de responsabilități enorme și decizii dificile.

Puteți folosi conceptul de echipaj prin rotație pentru a rezolva provocarea de a fi departe de familie pentru o perioadă îndelungată, dacă sunteți dispus să vă sacrificați salariul.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii liber-profesioniste față de cea cu normă întreagă

Căpitanii de iahturi liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un căpitan de iaht cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi liber profesionist sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Regimul responsabilităților

Cu cât iahtul este mai mic, cu atât mai mult trebuie să fie un căpitan de iaht. Iahturile mai mari vor cere căpitanului să își asume mai multe sarcini administrative. Indiferent de mărimea vasului, trebuie să aveți cunoștințe temeinice despre codurile de siguranță și despre pregătirea în materie de siguranță a echipajului. Trebuie să vă simțiți confortabil cu emiterea de ordine permanente și gestionarea bugetului.

Ce este nevoie pentru a deveni un căpitan excelent

Dă-ți timpul necesar pentru a învăța meseria așa cum trebuie și curajul de a cere ajutor sau sfaturi ori de câte ori este necesar—stabilirea priorităților și delegarea sarcinilor ori de câte ori este cazul va preveni sentimentul de copleșire și le va oferi subordonaților tăi o ocazie excelentă de a-și dovedi valoarea.

Apreciază-ți echipajul, care este bunul tău cel mai de preț. Faptul de a-i cunoaște, de a le vorbi personal în mod regulat și de a-i ajuta la treburile mărunte va contribui în mare măsură la stabilirea unor relații constructive.

Cercetați un mentor care să vă ajute să vă descurcați în peripețiile dificile ale carierei profesionale, care uneori vă pot face să vă simțiți singuri. Mentorii cu experiență care au „trecut prin asta” vă vor ajuta să vă pregătiți pentru un viitor plin de responsabilități enorme și decizii dificile.

Puteți folosi conceptul de echipaj prin rotație pentru a rezolva provocarea de a fi departe de familie pentru o perioadă îndelungată, dacă sunteți dispus să vă sacrificați salariul.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii liber-profesioniste față de cea cu normă întreagă

Căpitanii de iahturi liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un căpitan de iaht cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi liber profesionist sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

„Progresia în carieră este un maraton, nu un sprint. Luați în considerare cu atenție o ofertă de angajare și vedeți dacă se potrivește cu planurile dvs. pe termen lung înainte de a o accepta. Factorul numărul unu solicitat de majoritatea proprietarilor de iahturi este longevitatea din partea candidaților.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.