Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Căpitan de navă

As the sole commanding officer of the entire vessel on whose shoulders rests the success of its voyage, a Ship Captain excels in all aspects of running a ship, from navigation to maintenance to perhaps playing host to its passengers.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Căpitan de vas
  • Căpitan de mare
  • Căpitan de navă
  • Căpitan de mare
  • Skipper
  • Comodor
  • Comodor
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Căpitan de navă in afara Romaniei
USA
$77.130 An ~ $6.428 luna
UK
£32.304 An ~ £2.692 luna

Esti interesat de o cariera ca Căpitan de navă?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Căpitan de navă este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Rădăcinat în italianul Quaranta Giorni (40 de zile), "carantină" a luat naștere de la o politică venețiană care punea în carantină navele din zonele afectate de ciumă timp de 40 de zile pentru a preveni răspândirea infecției.

Exploreaza cariera de Căpitan de navă

În calitate de unic comandant al întregii nave, pe umerii căruia se află succesul călătoriei, un căpitan de navă excelează în toate aspectele legate de conducerea unei nave, de la navigație la întreținere și poate chiar la rolul de gazdă pentru pasageri.

.

Responsabilitati

Ce fac căpitanii de navă?

Un căpitan de navă trebuie, de obicei, să:

  • Să fie responsabil pentru operarea sigură și eficientă a navei și a persoanelor și încărcăturii de la bord, inclusiv pentru navigabilitatea, siguranța și securitatea acesteia, operațiunile de încărcare, navigația, gestionarea echipajului și conformitatea juridică
  • Coordonează membrii echipajului sau lucrătorii care încarcă/descarcă încărcătura, conduc nava, operează motoarele sau operează/întrețin/repară echipamentul navei
  • Dirijează cursul și viteza navei pe baza cunoștințelor lor de specialitate privind vânturile locale, vremea, adâncimea apei, mareele, curenții și pericolele
  • Consultă hărți, hărți, buletine meteorologice și echipamente de navigație pentru a determina cursul navei astfel încât să evite supunerea acesteia la operațiuni nesigure

  • Utilizează stații radio, dispozitive de detectare a adâncimii, radare, lumini, geamanduri și faruri pentru a conduce și a opera nava în condiții de siguranță până la portul desemnat
  • Utilizează stațiile radio de la navă la țărm pentru a face schimb de informații relevante; să stea de veghe pe navă la intervale regulate în timpul călătoriei
  • Inspectează nava pentru a garanta funcționarea eficientă și sigură a navei și a echipamentelor sale în conformitate cu reglementările relevante
  • Monitorizează manometrele pentru a confirma că lichidul hidraulic, presiunea aerului și oxigenul sunt la niveluri adecvate; utilizează echipamente de măsurare a adâncimii pentru a măsura adâncimea apei
  • Asigură întreținerea motoarelor, a vinciurilor, a sistemelor de navigație, a stingătoarelor de incendiu și a salvamarilor

  • Utilizează dispozitive electronice de sondare și urmăresc curbele de nivel de pe hărți pentru a calcula observarea uscatului
  • Servesc drept comandant de andocare al navei la sosirea într-un port sau dană; să andocheze sau să andocheze nava, uneori manevrând prin spații înguste, cum ar fi ecluzele
  • Să dea semnale membrilor echipajului sau marinarilor de punte pentru a monta parâme de remorcare, a deschide sau a închide porți sau rampe sau a trage lanțurile de protecție peste intrări
  • /p>
  • Raportează orice încălcări și ajută autoritățile locale în investigarea avarierii/pierderii încărcăturii, a pilotajului necorespunzător sau a rănii/decesului unui membru al echipajului
  • Furnizați o documentație și o relatare amănunțită a evenimentului advers pentru a ajuta la investigarea și rezolvarea problemei
  • Educeți conducerea navei și pasagerii cu privire la normele portuare și procedurile vamale
  • Ajutați la operațiunile de salvare maritimă; să utilizeze fluiere, lumini intermitente, steaguri și radio pentru a semnaliza navele care trec; să verifice dacă există deversări de petrol/poluanți în jurul porturilor și porturilor
  • Țineți o evidență periodică a activităților zilnice, a rapoartelor personalului, a pozițiilor și mișcărilor navelor, a porturilor de escală, a condițiilor meteorologice și maritime, a eforturilor de combatere a poluării sau a stării încărcăturii/pasagerilor
  • Supravegheați încărcarea/descărcarea încărcăturii sau a echipamentelor pentru a vă asigura că manipularea și depozitarea acestora se face conform specificațiilor

  • Agențiază aprovizionarea navei cu combustibil, reaprovizionarea cu provizii sau reparații; supervizează echipajul însărcinat cu curățarea sau întreținerea punților, suprastructurilor și podurilor

  • Ascrie gărzile și spațiile de locuit pentru membrii echipajului; intervievează, angajează și instruiește membrii echipajului, dacă este necesar;
  • păstrează evidența pasagerilor și a membrilor echipajului care se îmbarcă și debarcă de pe navă; efectuează exerciții de siguranță, cum ar fi exerciții de om peste bord sau exerciții de incendiu./p>
  • Asigură-te că nava, echipamentul și ocupanții acesteia îndeplinesc cerințele vamale și inspecțiile locale și internaționale dacă navighează în apele internaționale
  • Ajută la operațiunile financiare și la contabilitatea navei, inclusiv la plata mărunțișurilor și a salariilor, în cazul în care nu există un comisar de bord
  • Asigură securitatea navei, dacă aceasta este amenințată de teroriști, pirați, deturnători și pasageri clandestini

Mediu de lucru standard

Nava pe care sunt calificați să o opereze cuprinde mediul de lucru al unui căpitan de navă, fie pentru o parte din zi, fie pentru mai multe zile, săptămâni sau luni. Aceștia își petrec cea mai mare parte a zilei afară, deși ocazional pot fi nevoiți să lucreze în interior. În orice caz, ei lucrează în echipă, în imediata apropiere fizică de alți membri ai echipajului sau de pasageri.

Este probabilă expunerea la vibrații la nivelul întregului corp, la spații de lucru înguste, la condiții de iluminare foarte puternică sau foarte slabă, la zgomote care distrag atenția, la echipamente și situații periculoase și la contaminanți precum vapori de motorină și solvenți.


Program de lucru

Un căpitan de navă lucrează de obicei cu normă întreagă timp de aproximativ trei luni pe apă, după care își poate lua trei luni libere. Orele de lucru efectiv pe mare sunt foarte neregulate și depind foarte mult de ceea ce se întâmplă la un moment dat.

Natura meseriei cere ca căpitanul de navă să rămână disponibil în orice moment pentru a face față oricărui tip de urgență. Este responsabil să se asigure că se odihnește în mod corespunzător, astfel încât să se poată achita eficient de sarcinile sale.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Căpitanii de navă își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare a personalului. Munca pe cont propriu este o opțiune viabilă atunci când devii proprietarul unei nave.

Căpitanii de navă sunt, în general, angajați de către:

  • Liniile de croazieră
  • Companii de transport maritim de marfă
  • .Companii de servicii petroliere
  • Organizații de cercetare
  • Operatori de feriboturi regionale
  • .li>

    Garda de coastă națională

  • Poliția navală
  • Proprietarii de iahturi private
  • .

  • Companii de asigurări maritime
  • Fabricanți de cazane și utilaje conexe

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Federația Internațională a Asociațiilor de Comandanți de Nave, sunt esențiale pentru căpitanii de navă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Federația Internațională a Asociațiilor de Comandanți de Nave, sunt esențiale pentru căpitanii de navă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Majoritatea căpitanilor de navă își încep cariera ca al treilea secund. De obicei, un an de serviciu lăudabil îi va ridica la rangul de secund, unde trebuie să mai presteze încă un an de serviciu și să treacă mai multe examene pentru a obține gradul de secund. Doar încă un an de serviciu vă va califica pentru a lua licența de comandant de navă, un pas esențial pentru a deveni căpitan de navă.

Armata oferă o cale alternativă de carieră. Ofițerii, ofițerii de intendență și operatorii de navă primesc pregătire la locul de muncă pentru a se califica pentru o perioadă de serviciu angajat și pentru potențiale sarcini de luptă. Candidații cu un palmares bun pot avea ca obiectiv promovarea ca și căpitan de navă.

Înscrierea la o academie maritimă renumită poate garanta un stagiu practic pe una dintre cele mai bune nave. Veți beneficia în mod optim de sarcinile din afara sălii de clasă atunci când acestea se vor alinia perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente de învățare unice.

Citește despre profesie și ia interviuri/închipuiește experți care lucrează ca și căpitani de navă pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

.

Calificari si certificari recomandate

Capitanii de navă aspiranți trebuie să urmeze școli care respectă standardele educaționale stabilite de Organizația Maritimă Internațională sau de Garda de Coastă Internațională a SUA. Concurența pentru a intra în aceste școli exclusiviste aprobate pentru a forma și pregăti candidații pentru examenul de licență este intensă.

Finalizarea unui program de patru ani de BSc (Bachelor of Science) care cuprinde cursuri de meteorologie, navigație și gestionarea încărcăturii vă va califica pentru a susține examenul de licență care facilitează găsirea unui loc de muncă la nivel de intrare ca ofițer de punte sau al treilea ofițer la bordul unei nave.

Continuarea studiilor într-o perioadă stipulată vă va dota cu abilitățile necesare pentru a avansa prin gradele de secund și secund până când veți deveni căpitan de navă. Cunoștințe vaste în domeniul transporturilor, geografie, siguranță și securitate publică și servicii pentru clienți/personale vor fi utile.

Atenție: durata formării poate diferi în funcție de mărimea și tipul de navă și de calea navigabilă pe care alegeți să lucrați. Navele de mare adâncime ar necesita o pregătire mai complexă decât navele care circulă pe un râu.


Certificari & Diplome

OIM garantează că toți căpitanii de navă care obțin certificarea STCW respectă Standardele de formare, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori (STCW). Unele locații stipulează un Master Mariner Credential (MMC) în locul unui document de marinar comercial, al licenței de marinar comercial, al certificatului de înmatriculare și al STCW.

Poate fi necesar să obțineți un Transportation Worker Identification Credential (TWIC) de la agenția națională de securitate pentru a dovedi că sunteți un cetățean de bună credință al țării și că ați trecut un control de securitate. De asemenea, va trebui să obțineți o certificare în domeniul primului ajutor de bază și al resuscitării cardio-respiratorii.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică. Pentru a obține certificarea este necesară, în general, o combinație de educație, experiență și teste, deși cerințele pot diferi de la o regiune la alta.

Cu toate căpitanii de navă, indiferent dacă primesc pregătire prin experiență academică sau militară, toți căpitanii de navă au nevoie de o licență conform reglementărilor Organizației Maritime Internaționale sau ale Gărzii de Coastă a SUA.

După ce trec un examen standardizat, candidații cu o diplomă de licență în domenii relevante pot dobândi o licență pentru a lucra ca ofițeri de punte sau ofițeri de bord. Va trebui să obțineți licențele aplicabile ca secund și ofițer secund înainte de a vă califica pentru licența de comandant de navă, care vă va permite să progresați spre poziția de căpitan de navă.

În plus, candidații au nevoie de o licență pentru a opera cu barca de mărimea și tipul specific pe care doresc să o conducă și să treacă testele de vedere, de droguri și fizice. În mod obișnuit, obținerea licenței necesită o cerere, taxe de procesare, un examen și o educație și experiență relevante.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a unui căpitan de navă. Îți poți măsura progresul în termeni de creștere a salariului și de comandă a unei nave mai mari.

Mutarea între industrii pentru a deveni căpitan de navă folosită în alt scop este la fel de viabilă ca și ocuparea unor posturi pe uscat în cadrul companiilor de transport maritim, al companiilor de asigurări maritime și al producătorilor de cazane sau de utilaje conexe.

Este posibil, de asemenea, să devii proprietarul și căpitanul unei nave fără a răspunde în fața unei alte persoane. Cei angajați de marina militară pot încerca să avanseze până la nivelul de amiral care comandă o flotă de nave.


Perspective de viitor

Candidații cu licențele, certificările și experiența de lucru necesare au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu licențele, certificările și experiența de lucru necesare au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Amintițiți-vă!

Industria navală este clasată printre cele mai periculoase zece ocupații. Rețineți că persoanele cu vedere scurtă și cu un sistem imunitar compromis se vor confrunta cu provocări fizice și mentale semnificative.

Pot fi acceptabil ca un căpitan de navă să dezvolte o relație personală cu unul dintre membrii echipajului. Cu toate acestea, nu va fi tolerat dacă se va deda la o relație intimă cu pasagerii. Veți fi concediat instantaneu, în primul rând dacă sunteți angajat de linii de croazieră care au o viziune de toleranță zero în ceea ce privește acuzațiile de viol și responsabilitățile legale. Amintiți-vă întotdeauna să evitați să fiți singurul membru al echipajului în liftul cu oaspeții și asigurați-vă că ambele mâini sunt vizibile dacă vi se cere să pozați cu oaspeții.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Căpitanii de navă ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un căpitan de navă cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Amintițiți-vă!

Industria navală este clasată printre cele mai periculoase zece ocupații. Rețineți că persoanele cu vedere scurtă și cu un sistem imunitar compromis se vor confrunta cu provocări fizice și mentale semnificative.

Pot fi acceptabil ca un căpitan de navă să dezvolte o relație personală cu unul dintre membrii echipajului. Cu toate acestea, nu va fi tolerat dacă se va deda la o relație intimă cu pasagerii. Veți fi concediat instantaneu, în primul rând dacă sunteți angajat de linii de croazieră care au o viziune de toleranță zero în ceea ce privește acuzațiile de viol și responsabilitățile legale. Amintiți-vă întotdeauna să evitați să fiți singurul membru al echipajului în liftul cu oaspeții și asigurați-vă că ambele mâini sunt vizibile dacă vi se cere să pozați cu oaspeții.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Căpitanii de navă ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un căpitan de navă cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

De cele mai multe ori, un echipaj fericit se traduce printr-o călătorie de succes.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.