Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Marinar comercial

There’s more to being a Merchant Mariner than the popular notion of visiting every port and living it up on the high seas. These well-coordinated and dexterous professionals transport cargo and people around the world safely. No wonder captains claim them as their “right-hand persons.”

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Mergător
  • Trimonaș
  • Mareș
  • Marinar
  • Marinar
  • Marinar
  • Marinar
  • Marinar
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Marinar comercial
Salariu minim 3.750 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 9.174 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 14.597 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Marinar comercial in afara Romaniei
USA
$59.250 An ~ $4.938 luna
UK
£40.000 An ~ £3.333 luna

Esti interesat de o cariera ca Marinar comercial?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Marinar comercial este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Multe nave deținute de cetățeni din alte țări operează sub pavilion liberian sau panamez pentru a evita taxele mari și reglementările intruzive impuse de țările lor de origine.

Exploreaza cariera de Marinar comercial

Este mai mult decât noțiunea populară de a vizita fiecare port și de a trăi în largul mării. Acești profesioniști bine coordonați și îndemânatici transportă mărfuri și oameni în întreaga lume în siguranță. Nu e de mirare căpitanii îi revendică ca fiind „mâna lor dreaptă”.”

.

Responsabilitati

Ce fac marinarii comerciali?

Un marinar comercial trebuie, de obicei, să:

  • Operarea și întreținerea navelor comerciale civile și guvernamentale pentru a transporta în condiții de siguranță mărfuri și pasageri pe rutele maritime interne și internaționale
  • Asigurarea bunei navigări a navei în timp ce căpitanul este în afara serviciului; preiau rolul căpitanului în caz de urgență
  • programează și supraveghează sarcinile profesionale ale subordonaților lor pentru a se asigura că aceștia contribuie la buna desfășurare a navigației navei
  • Utilizează computere și alte dispozitive pentru a determina poziția geografică, viteza și cursul navei
  • Supraveghează realimentarea, aprovizionarea, repararea, întreținerea și securitatea navei; supraveghează curățarea punților, a podurilor sau a altor suprastructuri
  • Să se ocupe de bugete, conturi și evidențe privind stocurile, încărcătura și pasagerii; să își gestioneze calificările, asigurând în același timp formarea și sprijinul ofițerilor stagiari
  • Utilizează diverse sisteme și echipamente de satelit și radar pentru a naviga pe navă, dacă este angajat ca ofițer de navigație sau de punte

  • Supraveghează rapoartele meteorologice și de navigație și ia măsurile necesare; gestionează sistemele de comunicare ale navei
  • Coordonează încărcarea, depozitarea și descărcarea în siguranță a încărcăturii, în conformitate cu normele standard; gestionează îngrijirea și siguranța pasagerilor, dacă este necesar
  • /p>
  • Supraveghează funcționarea și întreținerea utilajelor de punte, cum ar fi troliurile și macaralele
  • Asigură inspecția și întreținerea periodică a echipamentelor de siguranță, de stingere a incendiilor și de salvare
  • .

  • Asigură menținerea unor niveluri optime de sănătate și siguranță pe navă; ține evidența legală și operațională, cum ar fi jurnalul de bord
  • Operă și întreține sistemele de generare și distribuție a energiei electrice, împreună cu sistemele de refrigerare, ventilație și pompare, dacă este angajat ca ofițer mecanic

  • Să țină evidența, să repare, să întrețină și să modernizeze sistemele electronice și electrice de la bord, precum și echipamente precum compresoarele de aer, pompele și instalațiile de canalizare

Mediu de lucru standard

Marinarii navigatori lucrează, de obicei, pe nave cu aer condiționat și facilități de top. În timpul serviciului, este de așteptat să fie expuși la diferite condiții meteorologice. Este posibil să călătoriți în mai multe porturi, dar responsabilitățile de la bordul navei și timpii rapizi de întoarcere în port pot reduce orice oportunitate de a merge pe uscat.


Program de lucru

Marinarii navigatori lucrează ore îndelungate într-un sistem de ture rotative care cuprinde „ceasuri”. Poate părea relaxant faptul că lucrați patru ore, urmate de opt ore libere, dar rețineți că veți munci în fiecare zi în care vă aflați pe mare.

Timpurile pe mare și concediile dintre voiaje variază de la câteva zile sau săptămâni la câteva luni, în funcție de tipul de navă pe care lucrați.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Marinarii comerciali își pot stimula căutarea unui loc de muncă prin aderarea la un sindicat maritim, cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct companiile de transport maritim, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și întrebând la agențiile de recrutare a personalului.

Marinarii comerciali sunt, în general, angajați de:

  • Navi deținute de guvern
  • Companii de transport maritim private
  • Petroliere, petroliere, gaziere și chimice
  • .li>

    Transportatorii de mărfuri vrac

  • Navaci pentru containere de marfă
  • .

  • Feriboturi și nave de croazieră
  • Barcaje de coastă
  • Remorchere
  • Barje
  • .

    București de sprijin în larg

  • Companii de asigurări maritime

    Copii de asigurare maritimă

    /li>

  • Autorități de reglementare maritimă
  • Companii de formare și recrutare în domeniul maritim
  • Operațiuni portuare
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Seafarers’ International Union, sunt esențiale pentru marinarii comerciali interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel ca ei în industria sau ocupația lor.

    Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. și vă consolidează în același timp acreditările și calificările. Cel puțin 16 % dintre marinarii comerciali începători și veterani aparțin unui sindicat; aceasta îi ajută să fie angajați pentru călătorii prin sălile de angajare ale sindicatului sau direct de către companiile de transport maritim.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Seafarers’ International Union, sunt esențiale pentru marinarii comerciali interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel ca ei în industria sau ocupația lor.

    Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. și vă consolidează în același timp acreditările și calificările. Cel puțin 16 % dintre marinarii comerciali începători și veterani aparțin unui sindicat; aceasta îi ajută să fie angajați pentru călătorii prin sălile de angajare ale sindicatului sau direct de către companiile de transport maritim.


Tipul de experienta necesara

Care program academic pentru un potențial marinar comercial este de obicei orientat spre sarcini și include de obicei o perioadă de pregătire practică, în conformitate cu formarea și certificarea formală a marinarilor. De regulă, aceasta ar trebui să constea în instruire în stingerea incendiilor reale într-un cadru simulat. În plus, MMC pentru anumite cariere maritime necesită experiență pe mare.

Marinarii eligibili aleg să dobândească licența de ofițer secund prin formare la locul de muncă, ca alternativă la traseul structurat de educație maritimă al cadeților. Cursurile de formare de scurtă durată pot completa serviciul lor la bordul navelor sau al altor nave, în cadrul facilităților de formare ale sindicatelor sau al cursurilor specializate de pregătire a licenței oferite de școlile comerciale de pregătire a licenței.

Vă veți obține beneficii optime din formarea în timp real pe mare atunci când aceasta se aliniază perfect cu lecțiile din clasă. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Experiența profesională anterioară ca asistent administrativ inginer, punte sau secund vă va facilita obținerea unui loc de muncă ca marinar comercial. Candidații care au lucrat în marină sau care demonstrează competențe transferabile din profesii precum ingineria mecanică pot trimite candidaturi indirecte, dacă pot găsi o companie care să sponsorizeze formarea ulterioară.

Marinarii începători vor descoperi că finalizarea unei ucenicii intermediare de 18-24 de luni ca matelot de punte capabil va facilita formarea de ofițer-gradat sponsorizată de angajator. Precondițiile esențiale includ cunoștințe academice de nivel secundar de engleză și matematică.

Citește despre profesie și ia interviuri cu marinarii comerciali cu experiență pentru a o înțelege, în timp ce lucrezi pentru a deveni unul.

.

Calificari si certificari recomandate

Deși o diplomă de liceu sau GED (General Education Development) ar trebui să fie suficientă pentru un loc de muncă la nivel de începător, un număr tot mai mare de marinarii comerciali optează pentru o diplomă, o diplomă de asociat sau o diplomă de licență în științe navale, tehnologie și operațiuni maritime, inginerie maritimă sau transport maritim.

Localizarea dvs. poate oferi programe maritime în gimnaziu și liceu. Finalizarea acestor programe academice riguroase dedicate studiilor, științei și tehnologiei maritime le permite absolvenților să intre în serviciul maritim.

Aceste programe vă pot califica pentru a urma o educație maritimă avansată într-o școală profesională, un colegiu comunitar, o academie de servicii sau o academie maritimă. Verificați la departamentul local pentru educație tehnică pentru detalii exacte.

Pentru detalii exacte, verificați la departamentul local pentru educație tehnică.

Pentru detalii exacte, absolvenții de liceu care urmează cursurile academiilor acreditate de marină comercială pot primi un MMC (Merchant Mariner’s Credential) și o diplomă BSc (Bachelor of Science). Precondițiile prealabile includ, de obicei, trei scrisori de recomandare și un eseu biografic, o evaluare a aptitudinilor fizice, un examen medical și o nominalizare din partea unui reprezentant guvernamental ales.

Puteți studia știința marină, operațiuni, navigație, inginerie mecanică și marină. Unele colegii și universități maritime oferă o diplomă de bază sponsorizată de industrie, HND (diploma națională superioară) sau o diplomă care facilitează intrarea în cariera maritimă. Contactați furnizorii de educație pentru mai multe detalii.

Candidații care nu au calificările potrivite pentru a intra direct într-un program de ofițeri pot urma un curs de un an de pre-cadere pentru a-i ajuta să dobândească abilitățile necesare pentru a se califica pentru un curs de marinar comercial.


Certificari & Diplome

Locotenenții de liceu care urmează cursurile academiilor marinei comerciale obțin un MMC (Merchant Mariner’s Credential), o calificare de ofițer și prima lor licență de ofițer de marină comercială (a treia licență de ofițer secundar).

Precondițiile includ un TWIC (Transportation Workers Identification Credential) și o verificare a antecedentelor care cuprinde verificarea statutului de imigrare, verificarea listei de supraveghere a teroriștilor și verificarea antecedentelor penale. Pe lângă faptul că trebuie să dovediți că aveți între 17 și 25 de ani, că ați trecut testele antidrog și examenele medicale, trebuie să alegeți între a lucra în departamentul de inginerie, punte sau intendență.

Candidații care doresc să lucreze în apele internaționale trebuie să urmeze programe de formare, cum ar fi cursul de formare de bază în domeniul siguranței de cinci zile, pentru a se califica pentru certificarea STCW (Standards of Training Certification and Watchkeeping (STCW).

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a marinarilor comerciali care au nenumărate oportunități de avansare în cadrul structurilor de comandă.

Ofițerii de navigație pot deveni ofițeri de navigație superiori înainte de a progresa mai departe spre poziții de comandant sau căpitan. Ofițerii mecanici pot ajunge la poziția de ofițer mecanic superior și, în cele din urmă, pot deveni inginer-șef.

Puteți alege să rămâneți pe mare sau să treceți la posturi maritime pe uscat, unde abilitățile dvs. manageriale vor fi utilizate în cadrul flotei, al coordonării logistice și al formării, al operațiunilor maritime, al ingineriei și al operațiunilor generale.

Oportunitățile abundă în industria maritimă în sens larg; puteți inspecta navele pentru a le verifica starea de navigabilitate, puteți gestiona porturi și porturi, puteți lucra în domeniul dreptului maritim sau al asigurărilor maritime, puteți lucra pentru autoritățile de reglementare maritimă sau puteți preda/conduce activități de cercetare în instituții de învățământ superior.


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Înainte de a vă înscrie

Rețineți diferitele condiții prealabile pe care trebuie să le îndepliniți înainte de a deveni marinar comercial. Va trebui să vă dovediți statutul de cetățean, experiența de serviciu pe mare și să treceți testele antidrog și examenele medicale.

Pe lângă faptul că trebuie să treceți testele de aptitudini fizice, de auz și de vedere, va trebui să stabiliți că nu suferiți de boli de inimă, boli psihiatrice, diabet și apnee în somn, toate aceste afecțiuni putând să vă facă neeligibil.

Să ai de unde alege

Marinarii navigatori trebuie să ia o decizie avizată cu privire la calea specifică a carierei lor înainte de a solicita un MMC. Puteți alege să faceți parte din echipajul de punte (marinari și oameni de salvare), care gestionează operațiunile de navigație și de marfă, din echipajul de motoare (ingineri, mecanici, petroliști și electricieni), care se ocupă de sistemul de generare care propulsează nava, sau din echipajul de intendență, care se ocupă de mese și de spațiile de locuit.

Există multe nave maritime și de apă dulce pe care marinarii comerciali pot lucra – nave-cisternă, nave internaționale pentru containere, remorchere, nave de aprovizionare în vrac, nave de salvare și nave de croazieră.

Navele-cisternă transportă produse petroliere și alte mărfuri lichide valoroase. În același timp, navele mari pentru containere transportă toate tipurile de produse manufacturate, securizate și depozitate corespunzător, către destinații îndepărtate din întreaga lume.

Remorcherele și navele de salvare diferă de navele de marfă de mare adâncime prin faptul că nu transportă cantități semnificative de mărfuri ocazional inflamabile. În plus, remorcherele navighează pentru perioade mai scurte de timp, în timp ce navele de salvare navighează doar în caz de urgență.

Ce înseamnă aceste cuvinte?

Echipajul unei nave de mare adâncime poate fi desemnat ca fiind primul, al doilea sau al treilea ofițer de punte, primul ofițer de punte având cele mai multe responsabilități. Atunci când aleg să lucreze pe nave mai mici de apă dulce, acești profesioniști cu o înaltă pregătire pot gestiona toate sarcinile, fie cu un echipaj mai mic, fie independent.

Marinari celebri

Cineastrul Oliver Stone, scriitorii Louis L’Amour și Jack Vance și dramaturgul David Mamet au servit în marina comercială înainte de a se lansa în cariera lor.

Scenariul actual

Demanda de fier, minereuri, cereale și produse petroliere va determina angajarea marinarilor comerciali angajați pe nave de marfă naționale și de mare adâncime. O creștere a sistemelor computerizate de monitorizare în navigație, controlul motoarelor, supravegherea, gestionarea navelor și manipularea mărfurilor se traduce printr-o nevoie de echipaje mai mici.

In concluzie

Înainte de a vă înscrie

Rețineți diferitele condiții prealabile pe care trebuie să le îndepliniți înainte de a deveni marinar comercial. Va trebui să vă dovediți statutul de cetățean, experiența de serviciu pe mare și să treceți testele antidrog și examenele medicale.

Pe lângă faptul că trebuie să treceți testele de aptitudini fizice, de auz și de vedere, va trebui să stabiliți că nu suferiți de boli de inimă, boli psihiatrice, diabet și apnee în somn, toate aceste afecțiuni putând să vă facă neeligibil.

Să ai de unde alege

Marinarii navigatori trebuie să ia o decizie avizată cu privire la calea specifică a carierei lor înainte de a solicita un MMC. Puteți alege să faceți parte din echipajul de punte (marinari și oameni de salvare), care gestionează operațiunile de navigație și de marfă, din echipajul de motoare (ingineri, mecanici, petroliști și electricieni), care se ocupă de sistemul de generare care propulsează nava, sau din echipajul de intendență, care se ocupă de mese și de spațiile de locuit.

Există multe nave maritime și de apă dulce pe care marinarii comerciali pot lucra – nave-cisternă, nave internaționale pentru containere, remorchere, nave de aprovizionare în vrac, nave de salvare și nave de croazieră.

Navele-cisternă transportă produse petroliere și alte mărfuri lichide valoroase. În același timp, navele mari pentru containere transportă toate tipurile de produse manufacturate, securizate și depozitate corespunzător, către destinații îndepărtate din întreaga lume.

Remorcherele și navele de salvare diferă de navele de marfă de mare adâncime prin faptul că nu transportă cantități semnificative de mărfuri ocazional inflamabile. În plus, remorcherele navighează pentru perioade mai scurte de timp, în timp ce navele de salvare navighează doar în caz de urgență.

Ce înseamnă aceste cuvinte?

Echipajul unei nave de mare adâncime poate fi desemnat ca fiind primul, al doilea sau al treilea ofițer de punte, primul ofițer de punte având cele mai multe responsabilități. Atunci când aleg să lucreze pe nave mai mici de apă dulce, acești profesioniști cu o înaltă pregătire pot gestiona toate sarcinile, fie cu un echipaj mai mic, fie independent.

Marinari celebri

Cineastrul Oliver Stone, scriitorii Louis L’Amour și Jack Vance și dramaturgul David Mamet au servit în marina comercială înainte de a se lansa în cariera lor.

Scenariul actual

Demanda de fier, minereuri, cereale și produse petroliere va determina angajarea marinarilor comerciali angajați pe nave de marfă naționale și de mare adâncime. O creștere a sistemelor computerizate de monitorizare în navigație, controlul motoarelor, supravegherea, gestionarea navelor și manipularea mărfurilor se traduce printr-o nevoie de echipaje mai mici.

Sfat?

Marea pune la încercare rezistența umană. Este esențial să fii în formă fizică și puternic din punct de vedere mental pentru a fi pregătit pentru orice situație la bord.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.