Înainte de a vă înscrie
Rețineți diferitele condiții prealabile pe care trebuie să le îndepliniți înainte de a deveni marinar comercial. Va trebui să vă dovediți statutul de cetățean, experiența de serviciu pe mare și să treceți testele antidrog și examenele medicale.
Pe lângă faptul că trebuie să treceți testele de aptitudini fizice, de auz și de vedere, va trebui să stabiliți că nu suferiți de boli de inimă, boli psihiatrice, diabet și apnee în somn, toate aceste afecțiuni putând să vă facă neeligibil.
Să ai de unde alege
Marinarii navigatori trebuie să ia o decizie avizată cu privire la calea specifică a carierei lor înainte de a solicita un MMC. Puteți alege să faceți parte din echipajul de punte (marinari și oameni de salvare), care gestionează operațiunile de navigație și de marfă, din echipajul de motoare (ingineri, mecanici, petroliști și electricieni), care se ocupă de sistemul de generare care propulsează nava, sau din echipajul de intendență, care se ocupă de mese și de spațiile de locuit.
Există multe nave maritime și de apă dulce pe care marinarii comerciali pot lucra – nave-cisternă, nave internaționale pentru containere, remorchere, nave de aprovizionare în vrac, nave de salvare și nave de croazieră.
Navele-cisternă transportă produse petroliere și alte mărfuri lichide valoroase. În același timp, navele mari pentru containere transportă toate tipurile de produse manufacturate, securizate și depozitate corespunzător, către destinații îndepărtate din întreaga lume.
Remorcherele și navele de salvare diferă de navele de marfă de mare adâncime prin faptul că nu transportă cantități semnificative de mărfuri ocazional inflamabile. În plus, remorcherele navighează pentru perioade mai scurte de timp, în timp ce navele de salvare navighează doar în caz de urgență.
Ce înseamnă aceste cuvinte?
Echipajul unei nave de mare adâncime poate fi desemnat ca fiind primul, al doilea sau al treilea ofițer de punte, primul ofițer de punte având cele mai multe responsabilități. Atunci când aleg să lucreze pe nave mai mici de apă dulce, acești profesioniști cu o înaltă pregătire pot gestiona toate sarcinile, fie cu un echipaj mai mic, fie independent.
Marinari celebri
Cineastrul Oliver Stone, scriitorii Louis L’Amour și Jack Vance și dramaturgul David Mamet au servit în marina comercială înainte de a se lansa în cariera lor.
Scenariul actual
Demanda de fier, minereuri, cereale și produse petroliere va determina angajarea marinarilor comerciali angajați pe nave de marfă naționale și de mare adâncime. O creștere a sistemelor computerizate de monitorizare în navigație, controlul motoarelor, supravegherea, gestionarea navelor și manipularea mărfurilor se traduce printr-o nevoie de echipaje mai mici.
Sfat?
Marea pune la încercare rezistența umană. Este esențial să fii în formă fizică și puternic din punct de vedere mental pentru a fi pregătit pentru orice situație la bord.