Clientul este pe primul loc
Toți mecanicii Diesel experți trebuie să fie orientați spre detalii, dexteri și în formă fizică și să posede abilități excepționale de mecanică, organizare și de depanare.
Cu toate acestea, pentru a construi și a păstra o bază de clienți loiali, trebuie să fiți amabil și un bun ascultător care poate comunica în mod eficient problemele și amploarea reparațiilor necesare.
Câștigați mai mult cu comisioanele
Mecanicii diesel competenți și experimentați, în special cei angajați de dealerii de flote de camioane și atelierele de reparații, pot câștiga un comision pe lângă salariul de bază.
Unelte manuale și automatizate ale meseriei
Mecanicii Diesel au un tezaur de unelte manuale și electrice care cuprinde clești, clicheți, chei, șurubelnițe, polizoare, burghie, echipamente de sudură și strunguri.
În plus, ei folosesc echipamente mai sofisticate, cum ar fi dinamometre pentru a măsura puterea motorului și microprocesoare pentru a maximiza eficiența combustibilului, minimizând în același timp emisiile nocive. Computerele portabile sau laptopurile îi ajută pe acești profesioniști să diagnosticheze problemele și să regleze funcțiile motorului.
De obicei, angajatorii furnizează uneltele electrice și echipamentele computerizate mai scumpe; în timp, vă veți acumula tezaurul de unelte manuale.
O multitudine de oportunități
Mecanicii diesel pot alege să lucreze la diverse motoare diesel sau să se specializeze în repararea și întreținerea unui anumit tip, cum ar fi motoarele diesel pentru camioane sau un anumit sistem de reparare și întreținere, cum ar fi sistemele de pornire a motoarelor diesel.
Pasiunea lor i-ar putea determina să lucreze în sectoare variate.
Mecanicii diesel angajați în industria transporturilor pot lucra cu autobuze de tranzit/școlare, camioane cu 18 roți/camioane ușoare, nave comerciale de marfă/crucișă, trenuri și autoturisme. În sectorul agricol vor lucra cu tractoare, pluguri, semănători, mașini de împrăștiat îngrășăminte, combine, prese de balotat și pompe de irigații.
Lucrul în industria construcțiilor ar putea însemna repararea și întreținerea excavatoarelor, buldozerelor, nivelatoarelor, macaralelor, macaralelor, finisoarelor, rulourilor rutiere, compactoarelor, autobasculantelor și echipamentelor de batere a piloților. Dacă optați pentru industria minieră, veți lucra cu camioane și excavatoare miniere, încărcătoare subterane, buldoexcavatoare și echipamente de concasare.
Industria petrolului și a gazelor ar avea nevoie de mecanici diesel pentru a întreține echipamentele de foraj petrolier și de fracturare. În schimb, armata are nevoie de ei pentru vehiculele utilitare ușoare militare și pentru mașinile blindate de terasamente de luptă.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de o angajare cu normă întreagă
Mecanicii Diesel independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un mecanic diesel cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Să vă murdăriți mâinile lucrând la vehicule ca hobby și să fiți gata pentru orice vă vine în cale la locul de muncă.