Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Pilot comercial

There are not many people in the world who can say they have an office in the sky. As a Commercial Pilot, the thrill of commanding an aeroplane never wears off, and you have an endless supply of opportunities to see sunsets, stormy skies and explore incredible places.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Aerman
  • Aviator
  • Birdman
  • Capitan
  • Aeromodel
  • Aeristule
  • Avionist
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Pilot comercial
Salariu minim 3.699 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 9.653 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 15.607 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Pilot comercial in afara Romaniei
USA
$93.200 An ~ $7.767 luna
UK
£75.000 An ~ £6.250 luna

Esti interesat de o cariera ca Pilot comercial?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Pilot comercial este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Când două avioane se întâlnesc pe cer, piloții lor comerciali clipesc luminile de aterizare sau de inspecție a aripilor pentru a se saluta reciproc, la fel ca șoferii de autobuz.

Exploreaza cariera de Pilot comercial

Nu sunt mulți oameni în lume care pot spune că au un birou în cer. În calitate de pilot comercial, emoția de a comanda un avion nu dispare niciodată, iar tu ai o sursă nesfârșită de oportunități de a vedea apusuri de soare, ceruri furtunoase și de a explora locuri incredibile.

.

Responsabilitati

Ce fac piloții comerciali?

Un pilot comercial trebuie, de obicei, să:

  • Opera zboruri programate și neprogramate într-un mod care să asigure siguranța pasagerilor, a echipajului, a încărcăturii și a aeronavei
  • Pregătește întreținerea aeronavei; încarcă bagajele; depune planurile de zbor la controlul traficului aerian; studiază ruta; întocmi un plan de zbor detaliat; verifica condițiile meteorologice
  • Evaluați încărcătura de combustibil, distanța care trebuie parcursă și altitudinea; determinați riscurile potențiale
  • Asigurați-vă că toate motoarele, sistemele și echipamentele de protecție și de navigație de la bord sunt operaționale în timpul decolării și aterizării
  • .Navigați aeronava; schimbați în timpul zborului, dacă este necesar; informați echipajul de cabină; coordonați-vă îndeaproape cu ceilalți piloți, cu inginerii de zbor, cu controlorii de trafic aerian și cu personalul de la sol
  • Salutați pasagerii; verificați periodic dacă sunt în siguranță și se simt confortabil; informați-i cu privire la stadiul călătoriei./li>
  • Țineți o evidență completă a problemelor tehnice; acționați rapid atunci când apar probleme la bord; respectați instrucțiunile primite de la controlul traficului aerian; completați periodic jurnalul și documentația standard după aterizare
  • Instruiți studenții; acționați ca un ambasador al mărcii angajatorului

Mediu de lucru standard

O carieră de pilot comercial vă permite să călătoriți în locuri noi. Veți petrece mult timp în avion, dar, în funcție de rutele de zbor, s-ar putea să fiți plecat săptămâni întregi, trăind din valiză. Angajatorul dumneavoastră vă poate caza în hoteluri cu stele, dar va trebui să vă obișnuiți să vă deplasați departe de casă și de suflet.


Program de lucru

Piloții comerciali au, în general, programe neprevăzute. Programul de zbor și destinația dumneavoastră vor determina orele de lucru. Piloții comerciali trebuie să sosească cu patru-cinci ore înainte de ora de plecare programată și să petreacă două-trei ore la sosire pentru a completa actele necesare.

Ziua de lucru tipică se poate întinde pe parcursul a zece până la douăsprezece ore, dar regulile aviației vă împiedică să zburați peste un anumit număr de ore pe lună.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Piloții comerciali își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și contactând direct companiile aeriene.

Piloții comerciali sunt, în general, angajați de:

  • Companii de taxi aerian
  • Companii aeriene închiriate
  • Școli de pilotaj
  • Școli de pilotaj
  • Tehnice & Trade Schools
  • Liniile aeriene de marfă
  • Liniile aeriene private
  • Servicii de ambulanță

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale precum Federația Internațională a Asociației Piloților de Linie Aeriană (IFALPA) reprezintă o voce globală a piloților experimentați care reprezintă, servesc și susțin cel mai înalt nivel de siguranță a aviației în întreaga lume. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale precum Federația Internațională a Asociației Piloților de Linie Aeriană (IFALPA) reprezintă o voce globală a piloților experimentați care reprezintă, servesc și susțin cel mai înalt nivel de siguranță a aviației în întreaga lume. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Din moment ce o experiență de zbor semnificativă, de aproximativ 500 de ore, este esențială pentru a-și începe cariera profesională, majoritatea candidaților lucrează ca instructori de zbor și piloți charter pentru a atinge acest criteriu înainte de a aplica pentru postul de pilot comercial.

Există mai multe stagii de aviație disponibile în industrie, dar studenții internaționali vor trebui să dedice timp unei cercetări amănunțite pentru a le găsi. Cele mai multe companii aeriene oferă stagii de vară sau stagii în semestre academice în operațiuni de zbor, întreținerea aeronavelor, service-ul aeronavelor și servicii pentru clienți în industria aviatică. Multe dintre aceste stagii oferă un salariu, credite academice sau cazare.

Prospectivii piloți comerciali care doresc mai multă experiență practică în industria aviatică aleg o ucenicie în locul unui stagiu. Pe lângă experiența la locul de muncă, majoritatea uceniciilor în aviație oferă cursuri educaționale care vă vor oferi un avantaj pe o piață a muncii competitivă.

Companiile aeriene și companiile de servicii aeriene la cerere efectuează o pregătire la locul de muncă de șase până la opt săptămâni. O licență de pilot privat vă permite să pilotați diferite aeronave singur sau ca copilot. Licența, împreună cu un anumit număr de ore de zbor înregistrate, vă va ajuta să vă faceți remarcat pe piața muncii.

Veți fi supus unor examene medicale pe tot parcursul pregătirii dumneavoastră. Ca în orice carieră, citiți cât mai multe despre această profesie, discutați cu un consilier de liceu și luați interviuri cu cei care lucrează în industria aviatică sunt alte modalități importante de a vă explora interesele.

Calificari si certificari recomandate

O licență de pilot privat vă permite să pilotați un avion și să începeți să acumulați ore de zbor pentru o licență de pilot comercial. Calea obișnuită include participarea la o organizație de formare acreditată după ce ați trecut de liceu. Unele școli de zbor sunt afiliate la colegii și universități de doi și patru ani care oferă o diplomă de aviație.

Ați putea alege să urmați un curs integrat cu normă întreagă, care durează de obicei aproximativ 18 luni. Puteți încerca formarea modulară, care vă oferă posibilitatea de a vă familiariza cu teoria prin intermediul învățământului la distanță.

Piloții comerciali în formare trebuie să petreacă, de obicei, cel puțin 250 de ore studiind diverse aspecte ale aviației, inclusiv întreținerea aeronavelor, pregătirea instrumentală și diferite condiții de zbor, cum ar fi vremea și ora din zi. Un test la finalul cursului ar trebui să demonstreze expertiza dumneavoastră în toate aspectele menționate mai sus.

Potențialii piloți comerciali nu trebuie să obțină o diplomă sau o calificare postuniversitară. Cu toate acestea, ei ar putea lua în considerare posibilitatea de a urma un curs conex, cum ar fi o diplomă științifică sau de inginerie, pentru a avea mai multe șanse pe piața muncii.

Concentrează-te pe materiile științifice și pe limba engleză în liceu.


Certificari & Diplome

Cei care aspiră să devină piloți comerciali licențiați își obțin de obicei licențele și calificările în următoarea ordine: certificat de elev pilot; licență de pilot privat; calificare instrumentală; licență de pilot comercial; calificare multimotor; certificat de pilot de transport aerian.

Solicitanții trebuie să aibă cel puțin 18 ani și să fi efectuat un număr minim de ore de zbor. Piloții elevi-piloți păstrează o evidență exactă a timpului de zbor într-un jurnal de bord.

Piloții comerciali trebuie să promoveze un examen scris și un examen practic de zbor, cunoscut sub numele de „check ride”, pe o aeronavă adecvată pentru fiecare certificat și rang. Mulți obțin, de asemenea, o calificare de instructor de zbor calificat după ce obțin certificatul comercial; aceasta le permite să își mărească rapid timpul de zbor și experiența.

Traseul acestei cariere

Când începeți prima dată pregătirea pentru licența de pilot comercial, aceasta va fi într-o stare înghețată, permițându-vă să lucrați doar ca copilot. Veți avea aceleași responsabilități ca și căpitanul, cu excepția managementului de personal.

După obținerea unei diplome, acumularea timpului de zbor necesar și obținerea licenței, piloții comerciali pot deveni piloți de linie.

Promovarea se poate baza pe o schemă de vechime definită în contractele colective de muncă.

Piloții de linie avansează de obicei la posturi de prim ofițer după un an până la cinci ani, iar primii ofițeri pot avansa la posturi de căpitan după cinci până la cincisprezece ani. Puteți aplica pentru o licență completă după ce ați efectuat cel puțin 1.500 de ore de zbor; acest lucru durează de obicei între trei și cinci ani. După ce dobândiți suficientă experiență, puteți lua în considerare posibilitatea de a deveni instructor de zbor sau director de operațiuni.

În dezvoltarea carierei, puteți lucra cu o autoritate aviatică în calitate de inspector. O altă opțiune de carieră viabilă este să vă înființați propria afacere, cum ar fi o școală de instruire a zborurilor sau o companie aeriană charter.


Perspective de viitor

Candidații cu experiență semnificativă și licențele necesare vor avea cele mai bune perspective de angajare la companiile aeriene regionale și la serviciile de aviație nereglementate, unde cerințele de intrare sunt mai mici pentru munca regională și industrială.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu experiență semnificativă și licențele necesare vor avea cele mai bune perspective de angajare la companiile aeriene regionale și la serviciile de aviație nereglementate, unde cerințele de intrare sunt mai mici pentru munca regională și industrială.

Extra informatii

Bună ziua, căpitane

În primele zile ale aviației, piloții comerciali și omologii lor militari erau îmbrăcați într-un mod aproape similar. Avioanele aveau cabinele de pilotaj deschise care ofereau puțină protecție împotriva vremii reci. Ținuta obișnuită era formată din jachete grele din piele cu buzunare largi, pantaloni kaki și cizme. Astăzi, majoritatea piloților comerciali poartă un blazer negru sau albastru sau o jachetă de piele. Pălăria tradițională este acum opțională în cele mai multe companii aeriene.

Finanțarea studiilor

Formarea profesională este costisitoare. A avea posibilitatea de a avea un loc de muncă cu jumătate de normă și de a studia în același timp ar putea fi atrăgător. Cursurile modulare sunt adesea mai puțin costisitoare, dar ar trebui să verificați mai întâi calificările; unii furnizori au nevoie de o licență de pilot privat și de o anumită experiență de zbor. Dacă sunteți de părere că finanțarea formării dumneavoastră ar fi dificilă, aveți la dispoziție mai multe opțiuni. Companiile aeriene oferă ocazional sponsorizări, dar aceste oportunități sunt de obicei foarte căutate.

Cu o viziune apropiată de raze X

Piloții comerciali care au obținut o calificare instrumentală pot zbura în perioadele de vizibilitate redusă. Pentru a vă califica pentru acest rating, aveți nevoie de minimum 40 de ore de experiență de zbor instrumental și încă 50 de ore de zbor în raiduri ca pilot comandant.

In concluzie

Bună ziua, căpitane

În primele zile ale aviației, piloții comerciali și omologii lor militari erau îmbrăcați într-un mod aproape similar. Avioanele aveau cabinele de pilotaj deschise care ofereau puțină protecție împotriva vremii reci. Ținuta obișnuită era formată din jachete grele din piele cu buzunare largi, pantaloni kaki și cizme. Astăzi, majoritatea piloților comerciali poartă un blazer negru sau albastru sau o jachetă de piele. Pălăria tradițională este acum opțională în cele mai multe companii aeriene.

Finanțarea studiilor

Formarea profesională este costisitoare. A avea posibilitatea de a avea un loc de muncă cu jumătate de normă și de a studia în același timp ar putea fi atrăgător. Cursurile modulare sunt adesea mai puțin costisitoare, dar ar trebui să verificați mai întâi calificările; unii furnizori au nevoie de o licență de pilot privat și de o anumită experiență de zbor. Dacă sunteți de părere că finanțarea formării dumneavoastră ar fi dificilă, aveți la dispoziție mai multe opțiuni. Companiile aeriene oferă ocazional sponsorizări, dar aceste oportunități sunt de obicei foarte căutate.

Cu o viziune apropiată de raze X

Piloții comerciali care au obținut o calificare instrumentală pot zbura în perioadele de vizibilitate redusă. Pentru a vă califica pentru acest rating, aveți nevoie de minimum 40 de ore de experiență de zbor instrumental și încă 50 de ore de zbor în raiduri ca pilot comandant.

Sfat?

Când sunteți blocat pe un subiect complex, nu intrați în panică. Pregătirea de zbor nu este întotdeauna simplă, fie că este vorba de aterizări cu vânt lateral, de măsurători de eficiență sau de munca radio. În timpul pregătirii, fiecare pilot se confruntă cu o provocare… și cu toții o depășesc prin intermediul practicii dedicate.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.