Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Pilot de linie aeriană

As an Airline Pilot soars the skies, he connects the dots on the map of the earth. By safely navigating and flying commercial aircraft, qualified Airline Pilots not only give wings to their ambitions but also bring thousands of people closer to realizing theirs.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Aviator
  • Căpitan
  • Pilot la comandă
  • Copilot
  • Primar ofițer
  • Secund la comandă
  • Secund la comandă
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Pilot de linie aeriană in afara Romaniei
USA
$42.491 An ~ $3.541 luna
UK
£31.548 An ~ £2.629 luna

Esti interesat de o cariera ca Pilot de linie aeriană?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Pilot de linie aeriană este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

La fel ca șoferii de autobuz, atunci când două avioane se întâlnesc pe cer, piloții pot să aprindă luminile de aterizare sau luminile de inspecție a aripilor pentru a saluta.

Exploreaza cariera de Pilot de linie aeriană

În timp ce un pilot de linie zboară pe cer, el leagă punctele de pe harta pământului. Prin navigarea și pilotarea în siguranță a aeronavelor comerciale, piloții de linie calificați nu numai că dau aripi ambițiilor lor, ci și aduc mii de oameni mai aproape de realizarea lor.

Responsabilitati

Ce fac piloții de avion?

Un pilot de linie aeriană trebuie, de obicei, să:

  • Opera vehicule de aviație comercială, inclusiv avioane, elicoptere, giroplane, baloane și dirijabile, după un program fix, pentru a transporta oameni și mărfuri la destinație în siguranță
  • Pregătiți un plan de zbor detaliat folosind informații despre aeronavă, rută, vreme, pasageri și orarul de plecare/arrivare
  • Asigurați-vă că toate echipamentele și sistemele de siguranță sunt verificate de tehnicieni competenți și funcționează corect
  • /li>
  • Se asigură că aeronava este echilibrată, că încărcătura este încărcată corect și că greutatea încărcăturii nu depășește limitele aeronavei
  • Se asigură că condițiile meteorologice sunt acceptabile pentru a finaliza verificările pre-vion ale instrumentelor, motoarelor și combustibilului înainte de a informa echipajul de cabină
  • Să respecte instrucțiunile de apropiere și aterizare de la aeroport primite de la controlul traficului aerian
  • Navigați aeronava, monitorizați consumul de combustibil și asigurați-vă că toate sistemele aeronavei funcționează la capacitate maximă pe toată durata călătoriei
  • Gândiți și reacționați în mod corespunzător atunci când vă confruntați cu condiții schimbătoare, cum ar fi fenomenele meteorologice sau urgențele de zbor, cum ar fi o defecțiune mecanică
  • Comunicați periodic cu pasagerii în timpul zborului și modificați planurile, viteza și altitudinea pentru a asigura o călătorie fără probleme
  • /li>
  • Lucrați îndeaproape cu însoțitorii de bord pe tot parcursul călătoriei pentru a vă asigura că toți pasagerii respectă regulile de siguranță în timp ce se află la bord
  • Mențineți programele de zbor și alertați echipajul de la sol cu privire la o posibilă întârziere, precum și la cauza acesteia
  • Actualizați jurnalul de bord al aeronavei după aterizare cu detalii relevante despre zbor, orice probleme tehnice și abateri de la planul de zbor inițial

Mediu de lucru standard

În funcție de durata zborului, un pilot de linie petrece un timp considerabil în aeronavă. Puteți fi necesare escale de câteva nopți de mai multe ori pe săptămână sau sejururi mai lungi la hotel în alte orașe și țări, în funcție de rutele și orarele de zbor.

De obicei, companiile aeriene oferă cazare la hotel, transport până la aeroport, indemnizații pentru mese și alte cheltuieli piloților aflați în misiune departe de casă. Piloții companiilor aeriene poartă uniforme distinctive ale companiei lor.


Program de lucru

Reglementările guvernamentale prevăd orele maxime de lucru și cerințele minime de odihnă între zboruri pentru majoritatea piloților. Piloții de linie au orare neregulate, cu mai multe zile de lucru consecutive și apoi mai multe zile libere consecutive.

Cercetarea sugerează că piloții de linie fac o pauză de cel puțin 10 ore între zboruri. Timpul lor mediu de zbor pe lună este de 75 de ore, la care se adaugă alte 150 de ore pe lună petrecute în sarcini precum planificarea zborurilor și monitorizarea vremii. Timpul de raportare înainte de plecarea programată este de cel puțin patru-cinci ore, iar timpul de documentare la sosire este de două-trei ore.

Ziua de lucru medie este de 10-12 ore. În general, orele de lucru depind de programul de zbor și de destinație. Cu toate acestea, piloții seniori care lucrează de mult timp la o companie primesc rute și programe preferate, în timp ce piloții mai noi pot să nu aibă de ales.


Despre angajatori

Industria este competitivă, iar pentru piloții de linie se poate întâmpla ca obținerea primului loc de muncă să dureze mult timp. Crearea de rețele cu cei care sunt deja în industrie poate ajuta la asigurarea unor posturi potrivite. Companiile de recrutare specializate în domeniul aviației, site-urile web ale companiilor aeriene individuale, anunțurile din revistele de specialitate și școlile de pregătire a zborurilor se pot dovedi, de asemenea, utile.

Piloții nou calificați pot fi nevoiți să caute un loc de muncă în afara țării lor.

Piloții de linie sunt, în general, angajați de către:

  • Liniile aeriene de linie
  • Liniile aeriene charter
  • Liniile aeriene de marfă
  • Școli de pilotaj
  • Companii care operează propriile aeronave

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru piloții de linie interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor asociații arată excelent în CV-ul dvs. pentru a vă consolida acreditările și calificările ca pilot de linie.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru piloții de linie interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor asociații arată excelent în CV-ul dvs. pentru a vă consolida acreditările și calificările ca pilot de linie.


Tipul de experienta necesara

Piloții de linie își încep de obicei cariera ca piloți comerciali. De obicei, candidații acumulează mii de ore de experiență de zbor ca piloți comerciali sau în armată pentru a obține un loc de muncă la companiile aeriene regionale sau majore. În timp ce unele companii aeriene și organizații sponsorizează persoane pentru a deveni piloți stagiari, concurența pentru astfel de programe este mare.

Cu suficiente ore de zbor acumulate ca instructori de zbor, piloți charter sau piloți comerciali, candidații pot aplica pentru locuri de muncă ca piloți la companiile aeriene. Recrutările la companiile aeriene regionale necesită aproximativ 1500 de ore de experiență de zbor.

Cu o experiență de zbor de aproximativ 1500 de ore.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia, cu note decente, în special în domeniul științelor, este cerința minimă. Matematică, engleză, geografie, limbi moderne și TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) ar fi atuuri valoroase.

Există diferite rute pentru a deveni pilot de linie, dar concurența este acerbă. Absolvenții, de preferință în matematică, fizică, informatică și inginerie, se pot pregăti la o școală aprobată de autoritățile aviației civile. Piloții calificați din forțele armate, care au executat stagiul minim, pot urma un curs de conversie pentru a obține o licență de pilot de linie.

Unele universități oferă cursuri care combină studiile și formarea piloților cu o diplomă conexă, cum ar fi ingineria aeronautică sau transportul aerian. Mai multe companii aeriene de pasageri oferă programe de formare a piloților care vă permit să vă pregătiți cu compania pentru a obține licența.

Unele programe de sponsorizare vă plătesc costurile de formare, pe care trebuie să le rambursați după ce vă calificați. Altele vă pot cere să semnați o garanție în avans, care vă obligă să zburați cu ei pe o anumită perioadă.

Alteori, este posibil să vi se ceară să semnați o obligație în avans, care să vă oblige să zburați cu ei pe o anumită perioadă.


Certificari & Diplome

Primarii piloți de linie își obțin de obicei licențele și calificările în următoarea ordine: certificat de elev pilot, licență de pilot privat (PPL), calificare instrumentală (IR), licență de pilot comercial (CPL), calificare multimotor (MEP), certificat de pilot de transport aerian (ATP) și apoi licența de pilot multi-crew (MPL). Fiecare certificat și calificare necesită ca piloții să susțină un examen scris la sol și un examen practic de zbor, numit de obicei „check ride”, pe o aeronavă corespunzătoare.

Pe lângă obținerea acestor licențe, mulți piloți de linie obțin o calificare de instructor de zbor certificat (CFI) după obținerea certificatului comercial. Calificarea CFI îi ajută să acumuleze rapid timp de zbor și experiență, cu mai puține cheltuieli personale.

Traseul acestei cariere

În mod normal, piloții de linie încep ca piloți comerciali sau lucrează pentru armată pentru a acumula suficientă experiență de zbor înainte de a căuta un loc de muncă la companiile aeriene regionale sau majore. O experiență adecvată permite avansarea către un instructor de pregătire a zborurilor sau un director de operațiuni.

Contractele colective de muncă prevăd o avansare bazată pe vechime. Perioada tipică de timp necesară pentru ca inginerii de zbor să devină prim ofițeri este cuprinsă între unu și cinci ani. Promovarea de la prim ofițer la căpitan poate dura până la 15 ani, deși evoluția în carieră depinde de experiența angajatului și de angajator. Printre opțiunile viitoare se numără posibilitatea de a deveni instructor de zbor, manager superior, inspector în cadrul autorităților locale de aviație civilă sau chiar antreprenor în domeniul aviației.


Perspective de viitor

Industria aeronautică preconizează o lipsă globală de piloți de linie în viitor, ceea ce ar trebui să vă sporească perspectivele de angajare. Cu toate acestea, este posibil să nu existe o ofertă constantă de locuri de muncă în industria aeronautică – companiile aeriene preferă să nu recruteze deloc decât să recruteze pe cineva care nu este potrivit.

Perspectivele de angajare pot fi mai bune la companiile aeriene regionale, care au cerințe mai mici la nivel de intrare și, de obicei, mai puțină concurență între candidați, decât în cazul companiilor aeriene majore, care tind să atragă mult mai mulți candidați decât numărul de locuri de muncă vacante.

Dezvoltare profesionala

Industria aeronautică preconizează o lipsă globală de piloți de linie în viitor, ceea ce ar trebui să vă sporească perspectivele de angajare. Cu toate acestea, este posibil să nu existe o ofertă constantă de locuri de muncă în industria aeronautică – companiile aeriene preferă să nu recruteze deloc decât să recruteze pe cineva care nu este potrivit.

Perspectivele de angajare pot fi mai bune la companiile aeriene regionale, care au cerințe mai mici la nivel de intrare și, de obicei, mai puțină concurență între candidați, decât în cazul companiilor aeriene majore, care tind să atragă mult mai mulți candidați decât numărul de locuri de muncă vacante.

Extra informatii

Echipajul din cabina de pilotaj

Un pilot de linie este responsabil pentru siguranța și confortul general al pasagerilor, al echipajului și al aeronavei. Echipajul cabinei de pilotaj al companiei aeriene este format din căpitan (pilotul comandant), prim ofițerul (copilotul care este al doilea la comandă) și, eventual, al doilea ofițer (ofițerul secund („înlocuitorul de croazieră” pe zborurile pe distanțe lungi).

Creșterea transportului aerian

Migrația către orașe, clasa de mijloc în expansiune în țările în curs de dezvoltare, cum ar fi Brazilia, Rusia, India și China, tarifele aeriene mai ieftine datorită aeronavelor mai bune și concurența în domeniu, conduc la creșterea numărului de călătorii interne și internaționale de afaceri și de agrement.

Se estimează că transportul aerian se va dubla până în 2035, ajungând la 7,2 miliarde de pasageri anual. Pentru aviația comercială, acest lucru se traduce prin crearea de noi rute și nevoia de mai multe aeroporturi, aeronave și piloți de linie.

In concluzie

Echipajul din cabina de pilotaj

Un pilot de linie este responsabil pentru siguranța și confortul general al pasagerilor, al echipajului și al aeronavei. Echipajul cabinei de pilotaj al companiei aeriene este format din căpitan (pilotul comandant), prim ofițerul (copilotul care este al doilea la comandă) și, eventual, al doilea ofițer (ofițerul secund („înlocuitorul de croazieră” pe zborurile pe distanțe lungi).

Creșterea transportului aerian

Migrația către orașe, clasa de mijloc în expansiune în țările în curs de dezvoltare, cum ar fi Brazilia, Rusia, India și China, tarifele aeriene mai ieftine datorită aeronavelor mai bune și concurența în domeniu, conduc la creșterea numărului de călătorii interne și internaționale de afaceri și de agrement.

Se estimează că transportul aerian se va dubla până în 2035, ajungând la 7,2 miliarde de pasageri anual. Pentru aviația comercială, acest lucru se traduce prin crearea de noi rute și nevoia de mai multe aeroporturi, aeronave și piloți de linie.

Sfat?

Începi cu un sac plin de noroc și un sac gol de experiență. Șmecheria este să umpleți sacul de experiență înainte de a goli sacul de noroc.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.