Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Pilot de marfă

Consumers rarely think about how the products they use reach them, whether via sea, land or air or who the people working behind the scenes are. A Cargo Pilot’s job is critical to daily life and, although it may seem similar to that of a passenger airlines pilot, it is different in many ways. Flying like a champion frequently in the silence of the night, a Cargo Pilot is like a hidden engine that keeps businesses running by transporting their goods across the world.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Pilot de transport marfă
  • Căpitan
  • Pilot de transport aerian
  • Pilot de transport de marfă
  • Pilot de transport de marfă
  • Aviator
  • Comandant
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Pilot de marfă in afara Romaniei
USA
$61.657 An ~ $5.138 luna
UK
£56.150 An ~ £4.679 luna

Esti interesat de o cariera ca Pilot de marfă?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Pilot de marfă este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Airbus dorește să înceapă pentru prima dată operațiunile cu un singur pilot pentru avionul său A350 Freighter, ceea ce îl va face al doilea cel mai mare avion cargo bimotor care zboară pe cer.

Exploreaza cariera de Pilot de marfă

Consumatorii se gândesc rareori la modul în care produsele pe care le folosesc ajung la ei, fie pe cale maritimă, terestră sau aeriană, sau la cine sunt oamenii care lucrează în spatele scenei. Munca unui pilot de cargo este esențială pentru viața de zi cu zi și, deși poate părea similară cu cea a unui pilot de avion de pasageri, este diferită în multe privințe. Zburând ca un campion, adesea în liniștea nopții, un pilot de marfă este ca un motor ascuns care menține afacerile în funcțiune prin transportul bunurilor lor în întreaga lume.

Responsabilitati

Ce fac piloții de marfă?

Un pilot de marfă trebuie, de obicei, să:

  • Executarea unor sarcini înainte de zbor, în timpul zborului și după zbor pentru a asigura siguranța echipajului și a aeronavei și transportul sigur, la timp și eficient al mărfurilor în întreaga lume
  • Strategiază programele de zbor în funcție de condițiile meteorologice, controlul traficului și siguranța aeronavei

  • Inspectează sistemele aeronavei, combustibilul și alți factori interni și externi înainte de zbor
  • Se asigură că aeronava este demnă din punct de vedere legal, îndeplinește cerințele de performanță și respectă limitele obligatorii de greutate și de echilibru
  • /p>
  • Asigură și desigură aeronava la decolare și, respectiv, la aterizare; încarcă și descarcă aeronava, după caz; degivrează avionul, dacă este necesar
  • Completează listele de verificare; se asigură că documentele de zbor și alte documente sunt în ordine

  • Raportați problemele comandantului, echipajului și echipelor de întreținere
  • Pilotați avionul cargo singur sau în tandem cu copilotul sau pilotul comandant, monitorizând în permanență sistemele și performanțele aeronavei și condițiile meteorologice
  • .

  • Comunicați cu controlul traficului aerian și cu companiile de transport de marfă de pe aeroporturi și din cadrul sistemului de spațiu aerian prin intermediul radiourilor, computerelor și sateliților
  • Gestionați orice situații neprevăzute sau urgențe care pot apărea
  • Efectuați verificări după zbor și după oprire și revizuiri de siguranță; actualizați jurnalul de bord al aeronavei în ceea ce privește problemele de întreținere și starea încărcăturii
  • Întocmiți documentele de reglementare și îndepliniți formalitățile de imigrare și vamale din țară la portul de intrare
  • Realizarea cu succes a transportului încărcăturii la bord și raportarea acesteia către conducerea superioară
  • Să rămână bine familiarizat și să respecte politicile și procedurile companiei și reglementările guvernamentale relevante
  • Mențineți o condiție fizică corespunzătoare standardelor de evaluare medicală, inclusiv o tensiune arterială corespunzătoare, o vedere corectabilă la 20/20 și un auz bun
  • Asistați la sesiuni de formare și rămâneți la curent cu cele mai recente tehnologii și progrese în materie de aeronave, echipamente și sisteme de navigație

Mediu de lucru standard

Piloții de marfă lucrează de obicei în carlinga avioanelor, care pot fi vechi avioane cu piston sau avioane jumbo avansate tehnologic. De asemenea, ei pot lucra în interiorul aeroporturilor sau în aer liber atunci când li se cere să încarce sau să descarce marfă. Aceștia sunt susceptibili să se confrunte cu sunete și niveluri de zgomot inconfortabile, condiții de iluminare variabile și condiții meteorologice extreme. Atunci când lucrează sub un avion pentru a efectua inspecții sau lucrări de întreținere, ei trebuie să se confrunte cu locuri de muncă înguste. Este posibil să zboare în imediata apropiere a copilotului lor în interiorul cabinei de pilotaj, cu excepția cazului în care este vorba de un zbor solo.

Piloții de marfă pot purta o uniformă și un echipament de siguranță. Munca lor presupune, în mod firesc, călătorii extinse, ceea ce înseamnă să trăiești în valiză timp de săptămâni întregi.


Program de lucru

Majoritatea piloților de marfă urmează un program planificat, deși este posibil ca săptămâna lor de lucru să nu fie regulată. Perioada lor de lucru se poate întinde de la 10 la 14 zile, traversând mai multe fusuri orare internaționale. De obicei, aceasta include nopți, sărbători și weekend-uri, iar piloții Cargo pot acumula între 75 și 100 de ore de zbor pe lună, respectând reglementările aviatice. Cu toate acestea, nu uitați că și călătoriile și deplasările neplanificate sunt, de asemenea, foarte probabile. Unele agenții și posturi le permit piloților cargo să aleagă când și unde să accepte mai multe sau mai puține ore de muncă/ore.

În general, veți zbura spre destinație, respectând limitele prescrise de timp de zbor, apoi veți petrece o zi sau două la hotel și veți repeta ciclul, după cum este necesar, pe parcursul călătoriei până la destinație și înapoi. Între călătorii, v-ați petrece timp acasă, îngrijindu-vă de starea de bine și pregătindu-vă pentru următoarea misiune.

Piloții de cargo trebuie să ajungă cu câteva ore înainte de decolare pentru a completa actele și alte formalități și pentru a-și inspecta aeronava. De asemenea, ei trebuie să aloce ceva timp pentru logistică și birocrație după aterizare.


Despre angajatori

Piloții de marfă își găsesc de obicei un loc de muncă în companiile aeriene regionale sau internaționale sau în companiile de livrare de marfă. Modalitatea ideală de a te angaja ar fi să începi de la nivelul de bază post obținerea tuturor licențelor și certificatelor medicale necesare. Se poate proceda prin recomandări, agenții de angajare online și căutări de locuri de muncă, participarea la târguri de locuri de muncă sau contactarea directă a companiei.

Piloții de cargo sunt în general angajați de către:

  • Companii de transport marfă
  • Liniile aeriene de marfă
  • Liniile aeriene private

    /li>

  • Școli de pilotaj
  • Forțele armate
  • Liniile aeriene de linie
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Piloților Independenți și Asociația Piloților de Linie Aeriană (ALPA), sunt esențiale pentru piloții de marfă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Piloților Independenți și Asociația Piloților de Linie Aeriană (ALPA), sunt esențiale pentru piloții de marfă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

După ce a fost instruit în aviația civilă sau militară, un aspirant la funcția de pilot cargo trebuie să îndeplinească cerințele minime de experiență în timp de zbor pentru a fi eligibil pentru acreditările de pilot de transport aerian. Puteți obține mai multe clasamente și competențe transferabile cu o activitate anterioară în forțele armate și poate chiar săriți peste câteva poziții la nivel de intrare. Unele companii aeriene și companii oferă stagii periodice, care pot fi benefice. De asemenea, ați putea aplica pentru o ucenicie, care poate veni cu cursuri și sesiuni de pregătire.

În funcție de cerințele medicale și de vârsta minimă din localitatea dumneavoastră, puteți începe să acumulați experiență înscriindu-vă la lecții de zbor încă din liceu. În mod obișnuit, puteți primi o licență privată pentru zboruri necomerciale solo pe diferite tipuri de aeronave, ceea ce vă va ajuta să câștigați experiență de zbor.

Cu o licență de pilot comercial, puteți acumula ore de zbor și experiență în diferite moduri pentru a obține licența de pilot de transport aerian și pentru a obține un loc de muncă. Puteți să tractați bannere și planoare, să pilotați parașutiști, tururi pitorești și fotografi aerieni, să obțineți un loc de muncă pe aeroport, să așteptați pe un aeroport pentru a avea șansa de a însoți piloți privați, proprietari de aeronave sau instructori de zbor la zborurile preliminare sau ca secund sau pilot de siguranță, sau să împărțiți timpul de zbor la o școală de zbor. Lucrând ca instructor de zbor certificat, vă acumulați, de asemenea, experiența și orele de zbor.

Unul dintre cele mai importante aspecte de cuantificare a experienței asupra căruia trebuie să vă concentrați este înregistrarea numărului minim de ore de zbor necesare pentru diferite niveluri de certificare, clasificare sau licențiere. În special, un pilot de marfă trebuie să acumuleze suficientă experiență de zbor pentru a dobândi insigna de pilot de transport aerian. Angajatorii recunosc orele de zbor atunci când vă iau în considerare pentru un loc de muncă.

Calificari si certificari recomandate

Aveți nevoie de cel puțin o diplomă de liceu pentru a obține licența de pilot comercial care vă conduce la o licență de pilot de transport aerian, care este obligatorie pentru a lucra ca pilot cargo. Cu toate acestea, marii operatori de transport de marfă pot prefera candidații cu o diplomă de licență în domenii legate de aviație sau în alte domenii.

Diverse căi și programe, în principal civile și militare, vă ajută să vă construiți cunoștințele tehnice și pregătirea necesară. Selectați una care este potrivită pentru obiectivele dvs. ca aviator aspirant.

Una dintre aceste căi este să vă înscrieți la programe de transport aerian sau de aviație la universitate, care oferă pregătire cu organizații aprobate pentru a vă ajuta să obțineți ore de zbor și o licență de pilot comercial. Un curs universitar poate duce, de asemenea, la o licență de pilot de transport aerian „înghețată” care vă califică pentru a lucra ca copilot cu companiile aeriene. Apoi puteți acumula ore de zbor suplimentare care să vă aducă o licență de pilot de transport aerian cu drepturi depline, necesară pentru a deveni pilot cargo.

Câteva companii aeriene importante oferă, de asemenea, cursuri de formare care vă conduc la obținerea licenței relevante. De asemenea, vă puteți înscrie la o școală privată de pilotaj pentru a obține licența de pilot comercial prin programe integrate de 18 luni sau prin cursuri de durată mai lungă, cu jumătate de normă sau modulare.

În esență, indiferent de ruta pe care o urmați, școala de la sol vă construiește cunoștințele intensive de care aveți nevoie la diferite niveluri de licență pentru a vă asigura că puteți opera o aeronavă în siguranță. Școala de zbor vă ajută să acumulați abilitățile practice și orele de zbor obligatorii pentru a vă califica ca pilot de cargo.

Faceți cursuri de liceu în domeniul științelor, matematicii, TIC și limbii engleze pentru a vă pregăti pentru o carieră de pilot.

.


Certificari & Diplome

În funcție de locul în care vă aflați, pe lângă îndeplinirea cerințelor medicale și de vârstă prescrise, vă puteți califica pentru a lucra ca pilot de marfă prin dobândirea certificării și a licențelor obligatorii emise de autoritățile aeronautice naționale. În mod obișnuit, fiecare licență are subcategorii cunoscute sub numele de calificări. Obținerea unei licențe de pilot comercial urmată de o certificare sau licență de pilot de transport aerian este esențială pentru un pilot de marfă. Rețineți că evaluările medicale vor avea loc periodic pe parcursul carierei dumneavoastră.

În anumite locații, puteți începe cu un certificat de elev-pilot, puteți continua cu obținerea unei licențe de pilot privat (PPL), a unei calificări de zbor instrumental (IR), a unei licențe de pilot comercial (CPL), a unei calificări multimotor (MEP) și, în cele din urmă, să obțineți certificarea de pilot de transport aerian (ATP). Candidații trebuie să treacă testele de cunoștințe relevante în fiecare etapă și să îndeplinească orele de zbor necesare pentru fiecare nivel. O certificare de instructor de zbor este utilă, deoarece piloții cargo își pot începe cariera lucrând ca instructori. Obținerea acestor calificări este costisitoare, iar finanțarea poate fi disponibilă în funcție de situația dvs. financiară.

În alte locații, de obicei, veți absolvi școala de pilotaj după ce ați obținut o licență de pilot comercial și o calificare de zbor instrumental (IR). Acești pași vă califică pentru o licență „înghețată” de pilot de transport aerian (ATPL), cu care puteți aplica pentru a deveni prim ofițer sau copilot. Efectuarea a 1 500 de ore de zbor vă va „dezgheța” ATPL și vă va permite să candidați pentru rolul de comandant pe zborurile de marfă. De asemenea, pentru a obține licența, trebuie să treceți testele de cunoștințe teoretice privind legislația aeriană, procedurile de operare și de radionavigație, precum și testele practice de îndemânare.

Traseul acestei cariere

În mod normal, trebuie să treci prin mai multe poziții înainte de a putea pilota avioane cargo mari. Începând cu roluri de începător, veți acumula o experiență adecvată pentru a obține calificarea de pilot de transport aerian și pentru a deveni un pilot de marfă calificat.

După ce a pilotat numeroase aeronave din categoria de transport, un pilot de marfă poate urma traiectoria de muncă prin obținerea unor titluri precum pilot de zbor cu verificări standard și pilot instructor.

Cu o experiență de zbor mai vastă, un pilot de marfă poate ajunge să devină copilot sau căpitan. Salariul dvs. va depinde de diverși factori, cum ar fi experiența de muncă și orele de zbor.

Puteți să vă mutați la o companie diferită sau mai mare, dar țineți cont de faptul că este posibil să trebuiască să începeți de la zero cu salariul și beneficiile de probă, în ciuda experienței dvs. Puteți, de asemenea, să pilotați parașutiști, să efectuați patrularea conductelor, să tractați bannere sau să zburați mărfuri ca pilot unic.


Perspective de viitor

Candidații cu cunoștințe adecvate, cu orele de zbor prescrise și cu licențele și certificările necesare au cele mai bune perspective de angajare atunci când aplică pentru locuri de muncă la nivel de începători la companiile aeriene regionale. Experiența militară și o pregătire vastă ar califica un pilot de marfă pentru a zbura pentru operatorii de marfă importanți și renumiți la nivel național și internațional.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu cunoștințe adecvate, cu orele de zbor prescrise și cu licențele și certificările necesare au cele mai bune perspective de angajare atunci când aplică pentru locuri de muncă la nivel de începători la companiile aeriene regionale. Experiența militară și o pregătire vastă ar califica un pilot de marfă pentru a zbura pentru operatorii de marfă importanți și renumiți la nivel național și internațional.

Extra informatii

Piloți de transport de marfă vs. piloți de linie de pasageri

În timp ce amândoi sunt piloți comerciali cu cunoștințe, abilități, pregătire și cerințe similare în ceea ce privește licențele și cerințele medicale, un punct important de diferență este faptul că piloții de marfă transportă doar marfă sub formă de poștă, pachete sau cutii dintr-un loc în altul, în timp ce piloții de linie de pasageri transportă persoane între locații.

Volurile pe care le efectuează piloții cargo pot acoperi zone interne sau internaționale, călătoriile pot dura de la o singură zi până la două săptămâni și pot zbura toată noaptea sau toată ziua. Piloții Cargo lucrează de obicei câteva zile și apoi își iau câteva zile libere pentru a se reface.

Aeronavele pe care le folosesc piloții Cargo și piloții companiilor aeriene de pasageri sunt similare. Cu toate acestea, avioanele de pasageri sunt adesea reproiectate pentru a fi folosite ca avioane cargo. Aeronava specifică pe care piloții Cargo o pilotează ar depinde de compania angajatoare, de încărcătura de marfă și de distanța până la destinație. În general, piloții de cargo pot pilota mai multe tipuri de aeronave, în timp ce piloții de pasageri sunt specializați într-un singur tip de aeronavă. De asemenea, piloții de cargo pot curăța și întreține aeronavele pe care sunt desemnați să le piloteze.

Autoritățile aeronautice limitează orele de zbor pentru ambele tipuri de piloți, de obicei la 30 pe săptămână sau
100 pe lună. În timp ce ambele categorii de piloți îndeplinesc sarcini înainte și după zbor,
piloții companiilor aeriene de pasageri au o interacțiune mai mare cu membrii echipajului și cu pasagerii decât piloții cargo.

In concluzie

Piloți de transport de marfă vs. piloți de linie de pasageri

În timp ce amândoi sunt piloți comerciali cu cunoștințe, abilități, pregătire și cerințe similare în ceea ce privește licențele și cerințele medicale, un punct important de diferență este faptul că piloții de marfă transportă doar marfă sub formă de poștă, pachete sau cutii dintr-un loc în altul, în timp ce piloții de linie de pasageri transportă persoane între locații.

Volurile pe care le efectuează piloții cargo pot acoperi zone interne sau internaționale, călătoriile pot dura de la o singură zi până la două săptămâni și pot zbura toată noaptea sau toată ziua. Piloții Cargo lucrează de obicei câteva zile și apoi își iau câteva zile libere pentru a se reface.

Aeronavele pe care le folosesc piloții Cargo și piloții companiilor aeriene de pasageri sunt similare. Cu toate acestea, avioanele de pasageri sunt adesea reproiectate pentru a fi folosite ca avioane cargo. Aeronava specifică pe care piloții Cargo o pilotează ar depinde de compania angajatoare, de încărcătura de marfă și de distanța până la destinație. În general, piloții de cargo pot pilota mai multe tipuri de aeronave, în timp ce piloții de pasageri sunt specializați într-un singur tip de aeronavă. De asemenea, piloții de cargo pot curăța și întreține aeronavele pe care sunt desemnați să le piloteze.

Autoritățile aeronautice limitează orele de zbor pentru ambele tipuri de piloți, de obicei la 30 pe săptămână sau
100 pe lună. În timp ce ambele categorii de piloți îndeplinesc sarcini înainte și după zbor,
piloții companiilor aeriene de pasageri au o interacțiune mai mare cu membrii echipajului și cu pasagerii decât piloții cargo.

Sfat?

Păstrați-vă ochii și mintea larg deschise și asigurați-vă că asimilați cât mai multe cunoștințe și experiență. Fiți responsabil, responsabil și punctual. Fiți atenți la posibilitatea apariției unor urgențe și probleme și acționați ca un căpitan pentru a le rezolva pe toate.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.