Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Specialist în achiziții publice

A Procurement Specialist is the human equivalent of a bloodhound, tracking down quality merchandise for organizations, even when it’s not visible to all and sundry.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Agent de achiziții
  • Manager marfă
  • Coordonator achiziții
  • Manager achiziții
  • Manager achiziții
  • Manager achiziții
  • Manager achiziții
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Specialist în achiziții publice
Salariu minim 2.841 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.626 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 6.411 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Specialist în achiziții publice in afara Romaniei
USA
$59.088 An ~ $4.924 luna
UK
£31.905 An ~ £2.659 luna

Esti interesat de o cariera ca Specialist în achiziții publice?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Specialist în achiziții publice este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Profesioniștii în achiziții care trăiesc și lucrează în Elveția au cele mai mari salarii.

Exploreaza cariera de Specialist în achiziții publice

Un specialist în achiziții este echivalentul uman al unui câine de vânătoare, urmărind marfa de calitate pentru organizații, chiar și atunci când nu este vizibilă pentru toți și pentru toți.

Responsabilitati

Ce fac specialiștii în achiziții publice?

Un specialist în achiziții ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Cumpăra bunuri durabile și nedurabile, precum și servicii pentru organizații și instituții pentru a le utiliza sau revinde, încercând să obțină cea mai bună afacere sau bunuri și servicii de cea mai bună calitate la cel mai mic cost
  • Studia înregistrările de vânzări și nivelurile de inventariere a stocurilor curente; dezvolta un sistem eficient și precis de monitorizare a tuturor comenzilor de achiziție deschise
  • Identificați și intervievați vânzătorii și furnizorii străini și naționali; vizitați fabricile și centrele de distribuție ale acestora pentru a le evalua capacitățile; evaluați-i pe baza prețului, calității, fiabilității, vitezei de livrare și suportului tehnic al produselor și serviciilor lor
  • Participă la întâlniri, expoziții comerciale și conferințe pentru a se informa despre noile tendințe din industrie și pentru a stabili contacte cu furnizorii
  • Analizează propunerile de preț, rapoartele financiare și alte informații pentru a stabili prețuri rezonabile; negociază prețurile în numele organizației lor
  • Plasați comenzi după ce ați încheiat acorduri cu vânzătorii și furnizorii pentru a vă asigura că aceștia pot livra bunurile sau serviciile dorite la timp, în cantitățile corecte și fără a sacrifica calitatea
  • Primiteți conducerii un raport săptămânal privind comenzile de achiziție care indică numărul facturii furnizorului pentru toate comenzile de achiziție închise
  • Monitorizați și evaluați contractele pentru a vă asigura că vânzătorii și furnizorii respectă termenii și condițiile contractuale; evaluați necesitatea oricărei modificări înainte de a discuta bunurile sau serviciile inacceptabile și de a determina măsuri corective
  • Lucrați cu echipa de gestionare a stocurilor pentru a vă asigura că toate livrările satisfac comenzile de achiziție atribuite înainte de a raporta orice produse cu comenzi restante sau lipsă
  • Mențineți și analizați înregistrările articolelor cumpărate cu costurile asociate, livrările și performanța produselor
  • /li>
  • Asistați managerul lanțului de aprovizionare în menținerea unor niveluri adecvate de inventariere a materialelor utilizate în mod regulat, colaborând cu personalul din toate departamentele pentru a prognoza nevoile afacerii și a lua decizii de achiziție în funcție de cerere
  • Stabiliți linii de contact de încredere cu echipa de gestionare pe teren pentru a vă asigura că toate comenzile de achiziție pe teren sunt corecte
  • Respectați standardele etice pentru a evita potențiale conflicte de interese sau relații necorespunzătoare între furnizor și client
  • Mențineți la curent cu schimbările care afectează atât oferta, cât și cererea de produse și materiale
  • Să se asigure că livrările sunt comandate la timp, astfel încât orice întârzieri în lanțul de aprovizionare să nu oprească producția și să determine organizația să piardă clienți; să stabilească ce articole achiziționate vor fi revândute de organizația lor clienților
  • Să fie capabili să prevadă cu precizie ce va fi pe placul clienților lor pentru a nu pune în pericol profiturile și reputația organizației lor

Mediu de lucru standard

Specialiștii în achiziții lucrează într-un mediu de birou, dar se deplasează în mod regulat sau lucrează pe teren pentru a efectua cercetări, a se întâlni cu furnizorii, a cerceta mărfurile sau a participa la evenimente pentru furnizori.

Un cod vestimentar business casual funcționează bine pentru specialiștii în achiziții care își împart timpul între birou și întâlnirile cu vânzătorii și furnizorii. Pentru bărbați, ținutele adecvate „business casual” includ, de obicei, cămăși (fără cravată) și pulovere, cu pantaloni din cordon sau chino și pantofi relaxați, dar eleganți. Pentru femei, o combinație de bluze la modă, cămăși și fuste sau pantaloni funcționează bine.


Program de lucru

Majoritatea specialiștilor în achiziții lucrează cu normă întreagă. Deși lucrează de obicei 40 de ore pe săptămână, mulți dintre ei lucrează multe ore și chiar și în weekend.

.


Despre angajatori

Business-urile din orice tip de industrie, atât din sectorul public, cât și din cel privat, utilizează serviciile specialiștilor în achiziții pentru a obține la costuri acceptabile produsele, materialele și serviciile de care au nevoie pentru a-și desfășura activitatea. O companie producătoare poate cheltui 70% din veniturile sale pentru achiziții de la furnizori externi, iar o companie neproducătoare ar cheltui aproximativ 40%.

Specialiștii în achiziții sunt, în general, angajați de:

  • Companii de producție
  • Companii neproductive
  • Companii de comerț cu ridicata
  • Companii de comerț cu amănuntul
  • Guvernament

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca specialist în achiziții.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca specialist în achiziții.


Tipul de experienta necesara

Prospectivii angajatori preferă câțiva ani de experiență de lucru în achiziții, producție și industria de retail. Încercați să obțineți experiență în lumea reală înainte de a începe să aplicați în grabă pentru joburi de specialist în achiziții. Chiar dacă este doar un job de weekend part-time, vă va da o idee despre mediul de lucru și vă va arăta pasiunea

.

Calificari si certificari recomandate

Rechizitele educaționale pentru specialiștii în achiziții variază, de obicei, în funcție de mărimea organizației. Deși o diplomă de liceu poate fi suficientă în unele organizații, multe întreprinderi cer candidaților să aibă o diplomă de licență.

Pentru multe poziții, o diplomă în afaceri, finanțe sau managementul aprovizionării este suficientă. Încercați să fiți specific sectorului în care doriți să lucrați încă de la început. Pentru cei interesați de o carieră ca specialist în achiziții de produse agricole, o diplomă în agricultură, producție agricolă sau zootehnie este adesea benefică.


Certificari & Diplome

Există mai multe certificări disponibile pentru specialiștii în achiziții publice. Deși unii angajatori pot solicita certificarea, mulți nu o fac. Cele mai multe dintre aceste certificări implică examene orale sau scrise și au cerințe de educație și experiență de lucru.

Traseul acestei cariere

Un specialist în achiziții cu experiență poate deveni director adjunct de achiziții înainte de a avansa la posturi precum cel de director de achiziții, director de aprovizionare sau director de gestionare a materialelor. Specialiștii în achiziții cu o experiență de lucru vastă pot avansa, de asemenea, pentru a deveni Directorul principal de achiziții (CPO) pentru o organizație.

Puteți lucra pentru a urca pe scara comerțului cu amănuntul fără nicio calificare și puteți încerca să obțineți promovări interne, dar așteptați-vă la o concurență mai mare.


Perspective de viitor

Este posibil să existe mai multe oportunități de angajare pentru viitorii specialiști în achiziții publice, datorită dimensiunii relativ mari a acestor ocupații.

Dezvoltare profesionala

Este posibil să existe mai multe oportunități de angajare pentru viitorii specialiști în achiziții publice, datorită dimensiunii relativ mari a acestor ocupații.

Extra informatii

Specialiștii în achiziții sunt persoanele care stabilesc ce produse ajung pe rafturile magazinelor, care intră în cataloage și care ajung online. Aceștia făcând demersurile, cercetările și creând înțelegeri pentru a cumpăra cantități mari de produse pentru companiile lor, pe care apoi le vând clienților sau le folosesc pentru a dezvolta noi materiale pe care apoi le vând clienților.

Tipuri de produse achiziționate

Specialiștii în achiziții pot achiziționa produse agricole pentru prelucrare ulterioară sau revânzare, articole precum produse chimice, echipamente industriale și furnituri de birou pentru funcționarea unei organizații sau produse finite pentru revânzarea către clienți.

Datoriile variază în funcție de natura și mărimea afacerii

Datoriile îndeplinite de specialiștii în achiziții variază foarte mult în funcție de natura și mărimea afacerii și se pot schimba chiar zilnic. Specialiștii în achiziții care lucrează pentru organizațiile mari sunt specializați în achiziționarea uneia sau a două categorii de produse sau servicii. Cei care lucrează pentru întreprinderi mai mici sau agenții guvernamentale pot fi responsabili de efectuarea unei varietăți mai mari de achiziții.

Lucrul cu moda

Dacă alegeți să vă specializați într-un anumit domeniu, a fi specialist în achiziții poate fi destul de plin de farmec, în special dacă decideți să lucrați cu moda. Deoarece nevoile clienților se schimbă pe tot parcursul anului, în momentul în care se termină un sezon, veți avea un stoc complet diferit din care să alegeți pentru următorul, așa că există o mulțime de varietate.

In concluzie

Specialiștii în achiziții sunt persoanele care stabilesc ce produse ajung pe rafturile magazinelor, care intră în cataloage și care ajung online. Aceștia făcând demersurile, cercetările și creând înțelegeri pentru a cumpăra cantități mari de produse pentru companiile lor, pe care apoi le vând clienților sau le folosesc pentru a dezvolta noi materiale pe care apoi le vând clienților.

Tipuri de produse achiziționate

Specialiștii în achiziții pot achiziționa produse agricole pentru prelucrare ulterioară sau revânzare, articole precum produse chimice, echipamente industriale și furnituri de birou pentru funcționarea unei organizații sau produse finite pentru revânzarea către clienți.

Datoriile variază în funcție de natura și mărimea afacerii

Datoriile îndeplinite de specialiștii în achiziții variază foarte mult în funcție de natura și mărimea afacerii și se pot schimba chiar zilnic. Specialiștii în achiziții care lucrează pentru organizațiile mari sunt specializați în achiziționarea uneia sau a două categorii de produse sau servicii. Cei care lucrează pentru întreprinderi mai mici sau agenții guvernamentale pot fi responsabili de efectuarea unei varietăți mai mari de achiziții.

Lucrul cu moda

Dacă alegeți să vă specializați într-un anumit domeniu, a fi specialist în achiziții poate fi destul de plin de farmec, în special dacă decideți să lucrați cu moda. Deoarece nevoile clienților se schimbă pe tot parcursul anului, în momentul în care se termină un sezon, veți avea un stoc complet diferit din care să alegeți pentru următorul, așa că există o mulțime de varietate.

Sfat?

Gestionarea datelor și valorificarea analizelor le permit specialiștilor în achiziții să își informeze mai bine părțile interesate în prezent și în viitor. Extragerea datelor poate furniza o cantitate mare de date. Asigurați-vă că ați configurat acest proces.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.