Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Consilier de criză

During moments of intense difficulty when tough decisions must be made to overcome incredibly challenging experiences, people may feel trapped in a state of fear and hopelessness. Crisis Counsellors utilise psychological first aid to teach such vulnerable individuals how to cope with their current stressors and trauma.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Consilier de intervenție în situații de criză
  • Specialist în intervenție în situații de criză
  • Specialist în situații de criză prin telefon
  • Consilier în caz de abuz domestic
  • Specialist în intervenție în caz de agresiune sexuală
  • /ul>.
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Consilier de criză in afara Romaniei
USA
$47.660 An ~ $3.972 luna
UK
£15.280 An ~ £1.273 luna

Esti interesat de o cariera ca Consilier de criză?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Consilier de criză este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Mindfulness și meditația ajută la reducerea stresului, a anxietății și a depresiei prin aducerea unei concentrări necritice și fără judecată asupra momentului prezent.

Exploreaza cariera de Consilier de criză

În momentele de dificultate intensă, când trebuie luate decizii dificile pentru a depăși experiențe incredibil de provocatoare, oamenii se pot simți prinși într-o stare de teamă și disperare. Consilierii de criză utilizează primul ajutor psihologic pentru a învăța astfel de persoane vulnerabile cum să facă față stresorilor și traumelor actuale.

Responsabilitati

Ce fac consilierii de criză?

Un consilier de criză ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Să ofere servicii de consiliere de scurtă durată pentru a ajuta persoanele și comunitățile care au suferit o traumă să recâștige un sentiment de siguranță, să revină la nivelul lor normal de funcționare fără a cădea pradă tulburării de stres post-traumatic (PTSD)
  • Se întâlnesc cu clienții la nivel individual, de cuplu sau de familie pentru a efectua evaluări față în față
  • Realizează evaluări de grup în cazul unei crize comunitare
  • Puneți întrebări despre situație, ascultați și constatați bunăstarea emoțională și fizică a persoanei/grupului
  • Optați pentru o trimitere imediată la serviciile medicale sau la forțele de ordine; ajutați la satisfacerea nevoilor de bază, cum ar fi hrana și îmbrăcămintea, în cazul în care clientul nu este în măsură să facă acest lucru pe cont propriu
  • /p>
  • Asigură o intervenție psihiatrică promptă în cazul în care clientul se află într-o stare de șoc psihologic
  • Examinează și atenuează factorii care îi expun pe clienții lor la riscul unui comportament nesigur și al unor tulburări de sănătate mintală
  • /p>
  • Actuează ca o sursă de sprijin și cunoștințe; împărtășesc cu clienții instrumente și tehnici de depășire a traumei
  • Învăță clienții să depășească cu succes punctul de criză, să învețe și să exerseze mecanisme de adaptare/tehnici de reducere a stresului și să încurajeze gândirea pozitivă
  • Învăță clienții să depășească cu succes punctul de criză, să învețe și să exerseze mecanisme de adaptare/tehnici de reducere a stresului și să încurajeze gândirea pozitivă

  • Ajutați-i pe clienți să înțeleagă că reacțiile lor sunt regulate, dar temporare, că vor reveni în cele din urmă la o funcționare normală dacă se angajează să utilizeze abilitățile predate
  • Referiți clienții la resursele comunitare adecvate sau la ajutoare guvernamentale pentru asistență și tratament continuu, dacă aceștia nu sunt în măsură să ia inițiativa
  • Măstrați note de caz pentru fiecare client; dezvoltați parteneriate și alianțe cu alți furnizori de servicii

  • Asigură sensibilizarea comunității; colaborează cu consilierii școlari
  • Creșterea gradului de conștientizare a publicului cu privire la PTSD și la crizele de sănătate mintală; facilitează grupuri sau întâlniri de sprijin

Mediu de lucru standard

Consilierii în situații de criză își oferă serviciile în diverse medii, cum ar fi spitale, clinici comunitare, școli, baze militare și secții de poliție. De asemenea, puteți opta pentru consiliere în situații de criză prin telefon sau pe internet.

În perioadele de dezastru natural sau provocat de om, va trebui să oferiți servicii mobile. De obicei, veți lucra cu o echipă de alți consilieri, terapeuți, psihologi și asistenți sociali. O astfel de configurație poate necesita deplasări, la fel ca și vizitele la domiciliu.


Program de lucru

Ca urmare a faptului că serviciile de asistență telefonică de criză sunt oferite 24/7/365, consilierii de criză pot avea programe de lucru variate. Unii lucrează cu normă întreagă în timpul orelor obișnuite de lucru, în timp ce alții lucrează cu jumătate de normă, seara sau în weekenduri. Va trebui să țineți cont de faptul că trebuie să fiți de gardă pentru a acoperi urgențele și sărbătorile.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Consilierii în situații de criză își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal. Practica privată este o opțiune viabilă.

Consilierii de criză sunt, în general, angajați de:

  • Centrul de consiliere în situații de criză prin telefon
  • Forumuri de consiliere în situații de criză online/pe chat live
  • .

    Clinici de sănătate mintală

  • Organizații de ajutor umanitar
  • Centre universitare de consiliere
  • .

  • Centrele comunitare non-profit
  • Spitalurile
  • Departamentele de poliție
  • .Agenții guvernamentale
  • Agenții de servicii sociale
  • Organizații religioase/bazate pe credință

.


Sindicalizare

Asociațiile din domeniul sănătății, cum ar fi Asociația Internațională pentru Consiliere, oferă oportunități de networking și educaționale de neegalat. Acestea oferă toate cursurile de certificare de care membrii vor avea nevoie de-a lungul carierei lor profesionale.

Consilierii de criză afiliați pot participa la convenții, seminarii și cine frecventate de colegi, mentori și alți lideri din industrie. Evenimentele îi ajută să se țină la curent cu cele mai noi descoperiri și cele mai recente evoluții din domeniu, inclusiv cu locurile de muncă cu prune.

.


Provocari intalnite

Asociațiile din domeniul sănătății, cum ar fi Asociația Internațională pentru Consiliere, oferă oportunități de networking și educaționale de neegalat. Acestea oferă toate cursurile de certificare de care membrii vor avea nevoie de-a lungul carierei lor profesionale.

Consilierii de criză afiliați pot participa la convenții, seminarii și cine frecventate de colegi, mentori și alți lideri din industrie. Evenimentele îi ajută să se țină la curent cu cele mai noi descoperiri și cele mai recente evoluții din domeniu, inclusiv cu locurile de muncă cu prune.

.


Tipul de experienta necesara

Una dintre cele mai bune introduceri într-o carieră în domeniul sănătății mintale este să lucrați voluntar la un spital, o clinică sau un azil local.

Experiența de lucru vă demonstrează interesul și dedicarea față de această profesie. Vă permite să înțelegeți cum este să lucrați în preajma altor profesioniști din domeniul sănătății și a pacienților.

În plus, lucrul cu o gamă diversă de clienți vă ajută să vă construiți o înțelegere a diferitelor comportamente, situații și probleme pe care le puteți întâlni în timpul practicii dvs. ca și consilier de criză.

Citiți despre profesie și intervievați/însoțițiți la locul de muncă experți care lucrează în domeniul consilierii de criză pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Puteți deveni consilier de criză în mai multe feluri.

Cei mai mulți candidați aspiranți încep cu o diplomă de licență în asistență socială, psihologie, sociologie sau consiliere. Un program de asistență socială include bunăstarea copilului și serviciile pentru copii și politica de asistență socială; acesta îi ajută pe studenți să dezvolte cadre competente din punct de vedere cultural pentru a analiza și înțelege comportamentul uman. În consecință, ei dezvoltă tehnici pentru a crea conexiuni empatice și de împuternicire cu clienții.

Un masterat în psihologie sau consiliere psihică clinică vă va pregăti pentru a deveni un consilier de criză pe deplin calificat. Veți învăța cum să aplicați diverse teorii și modele în examinarea empirică a clientului dumneavoastră, să recomandați strategii personalizate și să utilizați practici de consiliere bazate pe dovezi pentru prevenire și intervenție.

Programele care se concentrează pe consilierea în situații de criză sau pe consilierea în situații de traumă și criză se vor dovedi deosebit de benefice.

Persoanele cu o diplomă de licență într-un alt domeniu pot totuși să urmeze programe postuniversitare, certificate și programe de formare continuă pentru a deveni consilieri în situații de criză.

Cei cu o diplomă de asociat într-un domeniu înrudit sau nu pot aspira, de asemenea, la consiliere în situații de criză; luați în considerare un stagiu în domeniul consilierii și completarea diplomei de licență.


Certificari & Diplome

Studenții care dobândesc certificarea în consiliere și consultanță în intervenția în situații de criză de la o organizație obiectivă și reputată pot ieși în evidență pe o piață a muncii competitivă și pot deveni consultanți independenți. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Precondițiile variază în funcție de regiuni, dar pot include finalizarea unui program academic standard și investirea unui număr stipulat de ore de curs/studiu în cursuri de intervenție în situații de criză, managementul clinic al stresului, consiliere în situații de criză și traume și strategii de relaxare.

Alte organizații pot accepta candidați care lucrează deja într-un domeniu de asistență medicală/sănătate mintală sau care au o diplomă de licență în psihologie sau servicii umane.

Alții pot enumera printre candidații potriviți un asistent medical autorizat, un asistent social, un profesionist în domeniul sănătății, un consilier/psiholog sau un ministru/clerici hirotonit. Consilierii de criză care profesează în prezent, cei angajați în justiția penală sau în serviciile de pompieri, tehnicienii medicali de urgență certificați/licențiat sau cei angajați în intervenții în caz de dezastre sau ajutor în caz de dezastre pot fi, de asemenea, calificați.

Consilierii de criză nu au nevoie, în general, de o licență. Cu toate acestea, candidații cu o pregătire extinsă care precede obținerea licenței vor obține mai ușor locul de muncă ales și își vor exercita profesia în mod eficient.

În mod obișnuit, obținerea licenței necesită o cerere, taxe de procesare, un examen, precum și educație și experiență relevante. Verificați la organizațiile locale sau naționale de intervenție în situații de criză pentru a afla dacă veți avea nevoie de licență.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a unui consilier de criză, care poate începe să își asume mai multe responsabilități sau să preia un rol de conducere.

Cele mai frecvente etape includ obținerea titlului de terapeut sau asistent social și efectuarea unui stagiu relevant care vă va pregăti ca manager de caz/consilier/clinic. Puteți deveni un specialist în PTSD la membrii forțelor armate, femei sau copii abuzați care încearcă să scape de agresorul lor, prevenirea sinuciderilor și ajutorarea în caz de dezastre naturale.

Cu timpul și suficientă experiență, este posibil să avansați către poziții de conducere și management, cum ar fi director de servicii sociale sau manager de program.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență sau de master în psihologie sau asistență socială și cu certificatele/licențele/ experiența de lucru necesare vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență sau de master în psihologie sau asistență socială și cu certificatele/licențele/ experiența de lucru necesare vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Consiliere în situații de criză 101

O criză poate face aluzie la un eveniment sau o experiență traumatizantă și la răspunsul unui individ la aceasta. Evenimentele care declanșează un astfel de răspuns acoperă toată gama de experiențe de viață, de la obstacole în dezvoltare, cum ar fi trecerea prin pubertate, la dezastre naturale și până la moartea unei persoane dragi.

Ca mijloc de a ajuta oamenii să facă față urmărilor imediate ale unei crize, consilierea în situații de criză este pe termen scurt. Ea nu poate înlocui consilierea pe termen lung sau tratamentul psihologic/psihiatric. De obicei, durează de la câteva săptămâni până la mai puțin de trei luni.

Consilierea în situații de criză urmărește să reducă intensitatea reacțiilor fizice, mentale, emoționale și comportamentale ale persoanei la o experiență traumatică. Îi ajută să conștientizeze reacțiile normale la o situație anormală, să înțeleagă natura temporară a reacțiilor lor și să revină la un nivel anterior de funcționare mai devreme sau mai târziu.

Cu toate acestea, este relativ flexibilă și ușor de învățat, rămânând în același timp mai puțin costisitoare și simplu de oferit. Întreaga gamă de profesioniști din domeniul sănătății, de la medici la asistente medicale, psihologi și asistenți sociali, pot fi instruiți pentru a-i ajuta pe oameni să depășească traumele prin tehnici de consiliere în situații de criză.

Acesta fiind spus, este imperativ să recunoaștem pregătirea specială care îi diferențiază pe consilierii în situații de criză de ceilalți. Faptul de a ști cum și când să apeleze la poliție sau la alți primii respondenți, de a dezvolta limite, de a face față diferențelor culturale și practicilor etice va face din consilierul de criză un consilier de valoare.

Consilierea în situații de criză a apărut oficial după ce experții în sănătate mintală și-au dat seama că soldații care au servit în Primul Război Mondial aveau nevoie de ajutor pentru a face față experiențelor lor pentru a se reintegra mai bine în societate.

Consilier de criză prin telefon

Consilierea în situații de criză prin telefon necesită persoane cu evaluări și răspunsuri rapide, dar calme, la crize. Compasiunea lor vizibilă permite stabilirea rapidă a unei relații cu apelanții care se pot confrunta cu situații care pot pune viața în pericol. Accesul ușor la sisteme de sprijin social extern adecvate este o necesitate.

Majoritatea angajatorilor preferă candidații cu cel puțin o diplomă de licență într-un domeniu legat de sănătatea mintală, dar unii preferă candidații cu diplome de masterat. Persoanele care au doar o diplomă de liceu pot aplica pentru posturi de voluntari.

Consilierii de criză prin telefon urmează o pregătire la locul de muncă în domeniul intervenției în situații de criză și o perioadă de probă supravegheată înainte de a putea începe să lucreze independent.

Situații de criză comune

Consilierea în situații de criză ajută oamenii să facă față consecințelor dezastrelor naturale, cum ar fi uraganele, incendiile sau cutremurele. Ea facilitează un sentiment de siguranță și unitate în rândul supraviețuitorilor unor astfel de dezastre meteorologice atunci când aceștia se confruntă cu poveri financiare, consecințe asupra sănătății și suferință emoțională severă sau durere din cauza traumei.

Consilierea în situații de criză oferă o ancoră stabilă victimelor și martorilor unor acte violente, cum ar fi împușcăturile în masă. Carnagiul și distrugerile care vin în urma violenței cu arme de foc provoacă sentimente de furie, depresie, simptome psihosomatice, anxietate, depresie și simptome inițiale de PTSD.

Liniile telefonice de urgență pentru violența domestică oferă sprijin confidențial, resurse/referințe și planificare a siguranței pentru bărbații și femeile abuzate de partenerii lor intimi, în cazul în care aceștia aleg să părăsească o astfel de relație.

Liniile telefonice de urgență pentru prevenirea sinuciderilor oferă sprijin confidențial în situații de criză pentru persoanele care se simt în mod activ sinucigașe sau care se află în suferință emoțională severă. O evaluare expertă a situației poate determina consilierul de criză să cheme paramedicii în cazuri acute.

Consilierii de criză care lucrează la liniile telefonice de urgență pentru agresiuni sexuale îi ajută pe supraviețuitori să proceseze reacțiile complexe de furie, confuzie, depresie și anxietate; ei ajută, de asemenea, să localizeze resursele și trimiterile adecvate pentru o recuperare optimă.

Când se confruntă cu situații traumatice, copiii reacționează ca și cum ar fi în ceață, au dureri de cap sau de stomac și acționează emoțional. Consilierii de criză instruiți să se ocupe de astfel de probleme folosesc terapia prin artă sau prin joc pentru a-i ajuta pe copii să își identifice gândurile și să le reformuleze.

Serviciile de consiliere de criză non-stop oferă un serviciu esențial persoanelor cu probleme cronice de sănătate, cum ar fi schizofrenia sau depresia, atunci când medicul sau psihiatrul lor nu este disponibil. Multe comunități au programe de consiliere între egali pentru adolescenții și persoanele de vârsta a treia.

Scenariu actual

După ce primii respondenți, cum ar fi ofițerii de poliție, pompierii și paramedicii, sunt instruiți pentru a oferi consiliere improvizată în situații de criză, consilierea în situații de criză capătă mai multă vizibilitate și conștientizare. Persoanele care lucrează în domenii centrate pe client, cum ar fi magazinele, restaurantele și terminalele companiilor aeriene, învață, de asemenea, cum să se ocupe de clienții nemulțumiți sau violenți.

Felancing

Deși este posibil să lucrezi independent și să înființezi un cabinet privat în acest domeniu, recomandarea generală este să lucrezi cu o echipă. Astfel, un consilier de criză are propria plasă de siguranță și un sistem de sprijin care să îl ajute să nu se epuizeze sau să renunțe.

In concluzie

Consiliere în situații de criză 101

O criză poate face aluzie la un eveniment sau o experiență traumatizantă și la răspunsul unui individ la aceasta. Evenimentele care declanșează un astfel de răspuns acoperă toată gama de experiențe de viață, de la obstacole în dezvoltare, cum ar fi trecerea prin pubertate, la dezastre naturale și până la moartea unei persoane dragi.

Ca mijloc de a ajuta oamenii să facă față urmărilor imediate ale unei crize, consilierea în situații de criză este pe termen scurt. Ea nu poate înlocui consilierea pe termen lung sau tratamentul psihologic/psihiatric. De obicei, durează de la câteva săptămâni până la mai puțin de trei luni.

Consilierea în situații de criză urmărește să reducă intensitatea reacțiilor fizice, mentale, emoționale și comportamentale ale persoanei la o experiență traumatică. Îi ajută să conștientizeze reacțiile normale la o situație anormală, să înțeleagă natura temporară a reacțiilor lor și să revină la un nivel anterior de funcționare mai devreme sau mai târziu.

Cu toate acestea, este relativ flexibilă și ușor de învățat, rămânând în același timp mai puțin costisitoare și simplu de oferit. Întreaga gamă de profesioniști din domeniul sănătății, de la medici la asistente medicale, psihologi și asistenți sociali, pot fi instruiți pentru a-i ajuta pe oameni să depășească traumele prin tehnici de consiliere în situații de criză.

Acesta fiind spus, este imperativ să recunoaștem pregătirea specială care îi diferențiază pe consilierii în situații de criză de ceilalți. Faptul de a ști cum și când să apeleze la poliție sau la alți primii respondenți, de a dezvolta limite, de a face față diferențelor culturale și practicilor etice va face din consilierul de criză un consilier de valoare.

Consilierea în situații de criză a apărut oficial după ce experții în sănătate mintală și-au dat seama că soldații care au servit în Primul Război Mondial aveau nevoie de ajutor pentru a face față experiențelor lor pentru a se reintegra mai bine în societate.

Consilier de criză prin telefon

Consilierea în situații de criză prin telefon necesită persoane cu evaluări și răspunsuri rapide, dar calme, la crize. Compasiunea lor vizibilă permite stabilirea rapidă a unei relații cu apelanții care se pot confrunta cu situații care pot pune viața în pericol. Accesul ușor la sisteme de sprijin social extern adecvate este o necesitate.

Majoritatea angajatorilor preferă candidații cu cel puțin o diplomă de licență într-un domeniu legat de sănătatea mintală, dar unii preferă candidații cu diplome de masterat. Persoanele care au doar o diplomă de liceu pot aplica pentru posturi de voluntari.

Consilierii de criză prin telefon urmează o pregătire la locul de muncă în domeniul intervenției în situații de criză și o perioadă de probă supravegheată înainte de a putea începe să lucreze independent.

Situații de criză comune

Consilierea în situații de criză ajută oamenii să facă față consecințelor dezastrelor naturale, cum ar fi uraganele, incendiile sau cutremurele. Ea facilitează un sentiment de siguranță și unitate în rândul supraviețuitorilor unor astfel de dezastre meteorologice atunci când aceștia se confruntă cu poveri financiare, consecințe asupra sănătății și suferință emoțională severă sau durere din cauza traumei.

Consilierea în situații de criză oferă o ancoră stabilă victimelor și martorilor unor acte violente, cum ar fi împușcăturile în masă. Carnagiul și distrugerile care vin în urma violenței cu arme de foc provoacă sentimente de furie, depresie, simptome psihosomatice, anxietate, depresie și simptome inițiale de PTSD.

Liniile telefonice de urgență pentru violența domestică oferă sprijin confidențial, resurse/referințe și planificare a siguranței pentru bărbații și femeile abuzate de partenerii lor intimi, în cazul în care aceștia aleg să părăsească o astfel de relație.

Liniile telefonice de urgență pentru prevenirea sinuciderilor oferă sprijin confidențial în situații de criză pentru persoanele care se simt în mod activ sinucigașe sau care se află în suferință emoțională severă. O evaluare expertă a situației poate determina consilierul de criză să cheme paramedicii în cazuri acute.

Consilierii de criză care lucrează la liniile telefonice de urgență pentru agresiuni sexuale îi ajută pe supraviețuitori să proceseze reacțiile complexe de furie, confuzie, depresie și anxietate; ei ajută, de asemenea, să localizeze resursele și trimiterile adecvate pentru o recuperare optimă.

Când se confruntă cu situații traumatice, copiii reacționează ca și cum ar fi în ceață, au dureri de cap sau de stomac și acționează emoțional. Consilierii de criză instruiți să se ocupe de astfel de probleme folosesc terapia prin artă sau prin joc pentru a-i ajuta pe copii să își identifice gândurile și să le reformuleze.

Serviciile de consiliere de criză non-stop oferă un serviciu esențial persoanelor cu probleme cronice de sănătate, cum ar fi schizofrenia sau depresia, atunci când medicul sau psihiatrul lor nu este disponibil. Multe comunități au programe de consiliere între egali pentru adolescenții și persoanele de vârsta a treia.

Scenariu actual

După ce primii respondenți, cum ar fi ofițerii de poliție, pompierii și paramedicii, sunt instruiți pentru a oferi consiliere improvizată în situații de criză, consilierea în situații de criză capătă mai multă vizibilitate și conștientizare. Persoanele care lucrează în domenii centrate pe client, cum ar fi magazinele, restaurantele și terminalele companiilor aeriene, învață, de asemenea, cum să se ocupe de clienții nemulțumiți sau violenți.

Felancing

Deși este posibil să lucrezi independent și să înființezi un cabinet privat în acest domeniu, recomandarea generală este să lucrezi cu o echipă. Astfel, un consilier de criză are propria plasă de siguranță și un sistem de sprijin care să îl ajute să nu se epuizeze sau să renunțe.

Sfat?

Câștigați tenacitatea mentală și emoțională pentru a rezista orelor lungi de expunere la trauma, durerea și frica altora. Aveți grijă de voi înșivă, astfel încât să puteți avea grijă în mod corespunzător de clienții dumneavoastră.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.