Consiliere în situații de criză 101
O criză poate face aluzie la un eveniment sau o experiență traumatizantă și la răspunsul unui individ la aceasta. Evenimentele care declanșează un astfel de răspuns acoperă toată gama de experiențe de viață, de la obstacole în dezvoltare, cum ar fi trecerea prin pubertate, la dezastre naturale și până la moartea unei persoane dragi.
Ca mijloc de a ajuta oamenii să facă față urmărilor imediate ale unei crize, consilierea în situații de criză este pe termen scurt. Ea nu poate înlocui consilierea pe termen lung sau tratamentul psihologic/psihiatric. De obicei, durează de la câteva săptămâni până la mai puțin de trei luni.
Consilierea în situații de criză urmărește să reducă intensitatea reacțiilor fizice, mentale, emoționale și comportamentale ale persoanei la o experiență traumatică. Îi ajută să conștientizeze reacțiile normale la o situație anormală, să înțeleagă natura temporară a reacțiilor lor și să revină la un nivel anterior de funcționare mai devreme sau mai târziu.
Cu toate acestea, este relativ flexibilă și ușor de învățat, rămânând în același timp mai puțin costisitoare și simplu de oferit. Întreaga gamă de profesioniști din domeniul sănătății, de la medici la asistente medicale, psihologi și asistenți sociali, pot fi instruiți pentru a-i ajuta pe oameni să depășească traumele prin tehnici de consiliere în situații de criză.
Acesta fiind spus, este imperativ să recunoaștem pregătirea specială care îi diferențiază pe consilierii în situații de criză de ceilalți. Faptul de a ști cum și când să apeleze la poliție sau la alți primii respondenți, de a dezvolta limite, de a face față diferențelor culturale și practicilor etice va face din consilierul de criză un consilier de valoare.
Consilierea în situații de criză a apărut oficial după ce experții în sănătate mintală și-au dat seama că soldații care au servit în Primul Război Mondial aveau nevoie de ajutor pentru a face față experiențelor lor pentru a se reintegra mai bine în societate.
Consilier de criză prin telefon
Consilierea în situații de criză prin telefon necesită persoane cu evaluări și răspunsuri rapide, dar calme, la crize. Compasiunea lor vizibilă permite stabilirea rapidă a unei relații cu apelanții care se pot confrunta cu situații care pot pune viața în pericol. Accesul ușor la sisteme de sprijin social extern adecvate este o necesitate.
Majoritatea angajatorilor preferă candidații cu cel puțin o diplomă de licență într-un domeniu legat de sănătatea mintală, dar unii preferă candidații cu diplome de masterat. Persoanele care au doar o diplomă de liceu pot aplica pentru posturi de voluntari.
Consilierii de criză prin telefon urmează o pregătire la locul de muncă în domeniul intervenției în situații de criză și o perioadă de probă supravegheată înainte de a putea începe să lucreze independent.
Situații de criză comune
Consilierea în situații de criză ajută oamenii să facă față consecințelor dezastrelor naturale, cum ar fi uraganele, incendiile sau cutremurele. Ea facilitează un sentiment de siguranță și unitate în rândul supraviețuitorilor unor astfel de dezastre meteorologice atunci când aceștia se confruntă cu poveri financiare, consecințe asupra sănătății și suferință emoțională severă sau durere din cauza traumei.
Consilierea în situații de criză oferă o ancoră stabilă victimelor și martorilor unor acte violente, cum ar fi împușcăturile în masă. Carnagiul și distrugerile care vin în urma violenței cu arme de foc provoacă sentimente de furie, depresie, simptome psihosomatice, anxietate, depresie și simptome inițiale de PTSD.
Liniile telefonice de urgență pentru violența domestică oferă sprijin confidențial, resurse/referințe și planificare a siguranței pentru bărbații și femeile abuzate de partenerii lor intimi, în cazul în care aceștia aleg să părăsească o astfel de relație.
Liniile telefonice de urgență pentru prevenirea sinuciderilor oferă sprijin confidențial în situații de criză pentru persoanele care se simt în mod activ sinucigașe sau care se află în suferință emoțională severă. O evaluare expertă a situației poate determina consilierul de criză să cheme paramedicii în cazuri acute.
Consilierii de criză care lucrează la liniile telefonice de urgență pentru agresiuni sexuale îi ajută pe supraviețuitori să proceseze reacțiile complexe de furie, confuzie, depresie și anxietate; ei ajută, de asemenea, să localizeze resursele și trimiterile adecvate pentru o recuperare optimă.
Când se confruntă cu situații traumatice, copiii reacționează ca și cum ar fi în ceață, au dureri de cap sau de stomac și acționează emoțional. Consilierii de criză instruiți să se ocupe de astfel de probleme folosesc terapia prin artă sau prin joc pentru a-i ajuta pe copii să își identifice gândurile și să le reformuleze.
Serviciile de consiliere de criză non-stop oferă un serviciu esențial persoanelor cu probleme cronice de sănătate, cum ar fi schizofrenia sau depresia, atunci când medicul sau psihiatrul lor nu este disponibil. Multe comunități au programe de consiliere între egali pentru adolescenții și persoanele de vârsta a treia.
Scenariu actual
După ce primii respondenți, cum ar fi ofițerii de poliție, pompierii și paramedicii, sunt instruiți pentru a oferi consiliere improvizată în situații de criză, consilierea în situații de criză capătă mai multă vizibilitate și conștientizare. Persoanele care lucrează în domenii centrate pe client, cum ar fi magazinele, restaurantele și terminalele companiilor aeriene, învață, de asemenea, cum să se ocupe de clienții nemulțumiți sau violenți.
Felancing
Deși este posibil să lucrezi independent și să înființezi un cabinet privat în acest domeniu, recomandarea generală este să lucrezi cu o echipă. Astfel, un consilier de criză are propria plasă de siguranță și un sistem de sprijin care să îl ajute să nu se epuizeze sau să renunțe.
Sfat?
Câștigați tenacitatea mentală și emoțională pentru a rezista orelor lungi de expunere la trauma, durerea și frica altora. Aveți grijă de voi înșivă, astfel încât să puteți avea grijă în mod corespunzător de clienții dumneavoastră.