Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Educator (grădiniță)

Kindergarten helps children make the crucial transition to school. Kindergarten Teachers who know that “what happens in kindergarten lasts a lifetime” strive to inspire their charges to open their minds and remain eager to learn. They go all out to shape little minds, so they become confident and “open themselves to life.”

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Învățător preșcolar
  • Învățător de grădiniță
  • Învățător pentru sugari
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Educator (grădiniță)
Salariu minim 1.963 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 2.798 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 3.632 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Educator (grădiniță) in afara Romaniei
USA
$57.860 An ~ $4.822 luna
UK
£42.241 An ~ £3.520 luna

Esti interesat de o cariera ca Educator (grădiniță)?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Educator (grădiniță) este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Comportamentul unui elev la grădiniță este foarte indicativ pentru rezultatele învățării în clasele întâi și a doua. Grădinița este un instrument de diagnosticare și educație pentru intervenția timpurie.

Exploreaza cariera de Educator (grădiniță)

Grădinița îi ajută pe copii să facă tranziția crucială către școală. Profesorii de grădiniță care știu că „ceea ce se întâmplă la grădiniță durează o viață întreagă” se străduiesc să inspire sarcinile lor să își deschidă mintea și să rămână dornici să învețe. Ei fac totul pentru a modela mințile mici, astfel încât acestea să devină încrezătoare și „să se deschidă spre viață.”

.

Responsabilitati

Ce fac profesorii de grădiniță?

Un educator de grădiniță trebuie, de obicei, să:

  • Utiliza metode de învățare bazate pe joc și metode de predare practice pentru a motiva elevii și a le stimula educația într-un mediu de învățare pozitiv și sigur
  • Elaborarea unui program personalizat care să îi ajute pe toți elevii să atingă obiectivele optime de învățare și obiectivele curriculare

  • Integrați competențele, scopurile și obiectivele în planurile de lecție; selectați resursele esențiale pentru a le pune în aplicare
  • Alegeți și dezvoltați metode de instruire vizuală și materiale didactice care adaugă valoare activităților de învățare
  • Folosiți jocuri, muzică, cărți, lucrări de artă, jocul imaginativ, tehnologia și alte resurse viabile pentru a preda abilități personale, sociale, lingvistice, matematice, creative și de coordonare fizică
  • Învățați recunoașterea literelor, fonetica, numerele și conștientizarea naturii și a științei; încurajați curiozitatea și setea de cunoaștere a copiilor
  • ./p>

  • Modificați metodele standard de instruire pentru a răspunde nevoilor și intereselor variate ale fiecărui elev în parte
  • Favorizează un mediu de învățare pozitiv care să favorizeze învățarea; concepe și pune în aplicare un sistem adecvat de gestionare a clasei care să includă reguli de comportament acceptabil
  • /p>
  • aplicați intervențiile disciplinare aprobate și monitorizați rezultatele; adaptați intervenția sau faceți trimiteri pentru intervenție profesională, dacă este necesar
  • Învățați copiilor rutinele esențiale de igienă personală și de îngrijire personală; să utilizeze jocuri și activități pentru a cultiva un comportament social acomodativ
  • Supravegheați, evaluați și înregistrați progresul social și academic al copiilor; mențineți o linie de comunicare deschisă și oferiți feedback constructiv părinților, tutorilor și autorităților
  • Colaborați cu asistenții didactici, asistentele de la grădiniță și ajutoarele voluntare pentru a planifica și desfășura activități în interior și în exterior pentru copii
  • Pregătiți rapoarte scrise și transmiteți-le părților interesate relevante; participați la ședințele personalului și la zilele de formare a personalului; țineți-vă la curent cu evoluțiile în materie de programe școlare și cu cele mai bune practici
  • /p>
  • Întocmește și comandă/achiziționează echipamentele și rechizitele dezirabile; se asigură că instalațiile și echipamentele sunt adaptate copiilor
  • Preservă codul de conduită al școlii și aprobă toate politicile, regulile și procedurile școlare într-un mod adecvat

Mediu de lucru standard

Profesorii de grădiniță își petrec ziua de lucru în interiorul unei săli de clasă, conducând lecții sau în aer liber, supraveghind pauza sau activitățile recreative. Aceștia colaborează cu ceilalți membri ai personalului școlii și cu părinții elevilor pentru a le oferi copiilor toate mijloacele posibile de dezvoltare.

.


Program de lucru

În general, profesorii de grădiniță cu normă întreagă lucrează 40 de ore pe săptămână pe parcursul unui an școlar de zece luni, cu o pauză de vară de două luni și o scurtă pauză de iarnă. Serile și weekendurile pot fi petrecute pentru pregătirea planurilor de lecții, întâlniri cu părinții și alte activități care nu țin de clasă.

O parte din vacanța școlară poate fi dedicată participării la programe de formare a personalului pentru semestrul academic următor. Munca cu jumătate de normă este o opțiune viabilă.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Profesorii de grădiniță își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct angajatorii, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare a personalului. Instituțiile de învățământ care angajează profesori de grădiniță pot fi private sau de stat.

Profesorii de grădiniță sunt, în general, angajați de:

  • Creșele
  • Primăriile
  • .

    Servicii de îngrijire a copiilor

  • Școli publice și private

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Childhood Education International, sunt esențiale pentru profesorii de grădiniță interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Childhood Education International, sunt esențiale pentru profesorii de grădiniță interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Lucrările pe teren reprezintă adesea piatra de temelie a unei diplome de licență în domeniul formării profesorilor. În mod ideal, programul ar trebui să cuprindă unul sau două semestre de experiență practică de predare și de evaluare în managementul clasei, planuri de lecții eficiente, evaluarea elevilor și comunicarea dintre părinți și profesori.

Dacă furnizorii de cursuri nu oferă astfel de stagii, va trebui să căutați în mod activ căi de a obține o experiență de lucru relevantă cu copiii într-un mediu școlar sau de grădiniță.

Locul în care se vor desfășura experiențele dvs. va varia, deși majoritatea acestora vor fi probabil cu copii de grădiniță. Cele mai multe programe cer ca un candidat să petreacă ceva timp în toate clasele și să se asigure că acumulează o anumită experiență cu copiii cu nevoi speciale.

Câteva stagii de predare a studenților pot oferi aspiranților la postul de profesor de grădiniță posibilitatea de a cunoaște părinții elevilor din clasa gazdă și de a exersa abilități de comunicare neprețuite.

Voluntar într-un grup de joacă local sau într-un program de joacă, sau să vă angajați într-o activitate care arată că vă pasă și promovați dezvoltarea copiilor. Citiți despre această profesie și vizitați grădinițe și școli pentru a urmări/intervieva educatori pentru copii mici pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

.

Calificari si certificari recomandate

Angajatorii preferă profesorii de grădiniță cu o diplomă de licență în învățământul primar sau preșcolar. Cursurile tipice din cadrul programului de patru ani includ dezvoltarea timpurie a limbajului, alfabetizarea timpurie, dezvoltarea timpurie a copilăriei, psihologia educațională și politica educațională, legea și promovarea.

În mod normal, studiul matematicii de bază, al științelor și al compunerii în limba engleză, alături de cursuri de literatură și artă pentru copii, ar trebui să facă parte din curriculum. Cursurile care predau o înțelegere mai profundă a sălilor de clasă multiculturale, a tehnologiilor de învățare și a instruirii copiilor cu nevoi speciale ar adăuga valoare programului.


Certificari & Diplome

Profesorii de grădiniță trebuie să fie certificați pentru a demonstra că sunt eligibili pentru a lucra cu copii mici.

Pentru a obține certificarea de la o organizație obiectivă și reputată este necesară, în general, o combinație de educație, experiență și examene de competență de bază în metode de instruire. Cu toate acestea, cerințele diferă de la o regiune la alta.

Majoritatea universităților încorporează cursuri pregătitoare autorizate care vă vor permite să dobândiți un certificat de predare în timp ce urmați programul de studii universitare.

Este obligatorie o licență de predare emisă de un organism autorizat la finalizarea programelor de studii aprobate pentru copilăria timpurie sau a programelor de studii conexe. Verificați cu potențialii angajatori și cu autoritățile locale de reglementare pentru a afla care sunt condițiile prealabile exacte.

Traseul acestei cariere

Profesorii de grădiniță competenți, cu calificările educaționale și experiența necesare, pot avansa la o poziție de conducere ca supervizor de personal sau manager al unei creșe sau al unei rețele de creșe. De asemenea, este posibil să devină profesor principal responsabil de mai multe săli de clasă sau director de grădiniță sau de centru de îngrijire a copiilor.


Perspective de viitor

Candidații care sunt mobili din punct de vedere geografic și care sunt dispuși să lucreze în districte școlare urbane și rurale vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care sunt mobili din punct de vedere geografic și care sunt dispuși să lucreze în districte școlare urbane și rurale vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Grădinița primește creditul cuvenit

Grădinița este o etapă esențială în clasele mici și devine noua clasă întâi, potrivit unui număr tot mai mare de instructori.

Un studiu arată că peste 50% dintre profesorii de grădiniță din școlile publice sunt de acord că copiii ar trebui să învețe să citească la grădiniță. Elevii sunt încurajați să citească povești însoțite de elemente vizuale, ceea ce facilitează înțelegerea textului.

Provocări actuale

Profesorii de grădiniță se confruntă cu o sarcină dificilă în ceea ce privește furnizarea unui sprijin adecvat copiilor cu abilități și capacități diverse.

Câțiva elevi pot fi cititori în devenire, în timp ce alții pot să nu recite alfabetul sau să nu recunoască literele sau numerele. Cu toate acestea, alții pot avea o experiență zero cu un mediu de limbă engleză.

Aceste provocări sunt agravate atunci când numărul de elevi din clasă este mare, lăsând profesorului puțin spațiu pentru a se adapta la nevoile fiecărui elev în parte.

Studiile au dovedit că reducerea numărului de elevi din clasă ajută la transformarea clasei de grădiniță într-o „stație de reîncărcare” în care elevii capătă abilități pozitive și semnificative care le vor dura toată viața.

In concluzie

Grădinița primește creditul cuvenit

Grădinița este o etapă esențială în clasele mici și devine noua clasă întâi, potrivit unui număr tot mai mare de instructori.

Un studiu arată că peste 50% dintre profesorii de grădiniță din școlile publice sunt de acord că copiii ar trebui să învețe să citească la grădiniță. Elevii sunt încurajați să citească povești însoțite de elemente vizuale, ceea ce facilitează înțelegerea textului.

Provocări actuale

Profesorii de grădiniță se confruntă cu o sarcină dificilă în ceea ce privește furnizarea unui sprijin adecvat copiilor cu abilități și capacități diverse.

Câțiva elevi pot fi cititori în devenire, în timp ce alții pot să nu recite alfabetul sau să nu recunoască literele sau numerele. Cu toate acestea, alții pot avea o experiență zero cu un mediu de limbă engleză.

Aceste provocări sunt agravate atunci când numărul de elevi din clasă este mare, lăsând profesorului puțin spațiu pentru a se adapta la nevoile fiecărui elev în parte.

Studiile au dovedit că reducerea numărului de elevi din clasă ajută la transformarea clasei de grădiniță într-o „stație de reîncărcare” în care elevii capătă abilități pozitive și semnificative care le vor dura toată viața.

Sfat?

Este esențial să înțelegem că, pentru mulți copii, aceasta este prima lor experiență școlară. Ar putea fi cea mai lungă perioadă în care au fost vreodată departe de părinții lor – sau de casa lor. Prin urmare, este esențial să aveți răbdare și să-i faceți pe cei mici să se simtă ca acasă.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.