Progresia în carieră se poate face prin intermediul unui curriculum specializat sau al unui rol pastoral sau prin trecerea la management. Mobilitatea geografică poate îmbunătăți perspectivele. Profesorii cu experiență din școlile primare pot avansa pentru a servi ca mentori pentru noii profesori sau pentru a deveni profesori principali. Aceștia pot deveni coordonatori ai materiei lor de specialitate sau ai unui domeniu transcurricular, cum ar fi nevoile speciale.
Cu o educație sau o certificare suplimentară, profesorii din învățământul primar pot deveni consilieri școlari, bibliotecari școlari sau coordonatori educaționali. Unii devin directori adjuncți sau directori, ambele necesitând, în general, calificări suplimentare în domeniul administrării sau conducerii învățământului.
După ce au primit o pregătire și o experiență adecvate, unii profesori de școală primară caută posturi în străinătate. Multe țări se așteaptă ca un profesor să aibă calificări dobândite în țara respectivă, dar uneori există acorduri reciproce. Mulți profesori participă la programe de schimb de experiență în alte părți ale lumii, iar unii se angajează ca voluntari în țările în curs de dezvoltare prin intermediul unor organizații precum Voluntary Service Overseas (VSO).
Câțiva profesori de școală primară pleacă din școli pentru a continua studiile sau pentru a urma studii superioare sau pentru a ocupa alte posturi conexe, cum ar fi inspecția școlară, formarea cadrelor didactice, administrarea autorităților locale din domeniul educației și a comisiilor de examinare. De asemenea, aceștia pot lucra ca ofițeri de educație, adesea angajați la muzee, galerii de artă și grădini zoologice.
Multe dintre competențele dobândite ca profesor sunt de neprețuit pentru angajatorii din afara învățământului. Unii profesori se recalifică pentru alte cariere, cum ar fi asistența socială, munca de îndrumare și roluri de management în cadrul sectorului public sau privat, unde continuă să folosească competențele dobândite în învățământ.
Există oportunități foarte fezabile de a lucra pe cont propriu, cum ar fi meditațiile private, scrierea de materiale educaționale, conducerea unor cluburi extrașcolare, de exemplu, de artă, dans, muzică, sport sau o limbă străină, și conducerea unei mici școli private.
Perspective de viitor
Expertiza în sala de clasă și mobilitatea geografică, asociate cu calificări educaționale mai înalte, cum ar fi un masterat în domeniul lor de specialitate, în educație sau în administrarea afacerilor, vor îmbunătăți perspectivele de angajare ale profesorilor din școlile primare.