Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Invatator școală primară

A mediocre teacher tells; a good teacher explains; a superior teacher demonstrates. A great elementary school teacher inspires children from kindergarten through fifth grade to seek further learning, knowledge, and wisdom.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Profesor de învățământ primar
  • Profesor de clasă primară
  • Educator de școală primară
  • Profesor de educație primară
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Invatator școală primară in afara Romaniei
USA
$65.710 An ~ $5.476 luna
UK
£26.663 An ~ £2.222 luna

Esti interesat de o cariera ca Invatator școală primară?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Invatator școală primară este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Un sondaj realizat în rândul profesorilor a relevat faptul că aceștia au suficiente căni, rame și animale de pluș. Aceștia apreciază un card cadou în locuri precum Starbucks—sau, chiar mai bine, un bilet de mulțumire.

Exploreaza cariera de Invatator școală primară

Un profesor mediocru spune; un profesor bun explică; un profesor superior demonstrează. Un mare profesor de școală primară îi inspiră pe copiii de la grădiniță până în clasa a cincea să caute să învețe mai departe, să cunoască și să dobândească înțelepciune.

Responsabilitati

Ce fac profesorii de școală primară?

Un profesor de școală primară ar trebui, de obicei, să:

  • Crearea unui climat educațional adecvat dezvoltării, incluziv, pozitiv și sigur pentru elevii din clasa întâi până în clasa a cincea sau a șasea
  • Să se bazeze în mare măsură pe pedagogia educației primare, inclusiv pe procese testate în timp și bazate pe cercetare, bazate pe concepte, teorii și practici de dezvoltare timpurie a copilăriei
  • Să lucreze cu liderii și administratorii școlii pentru a iniția politici; să gestioneze sălile de clasă și să implementeze procedurile școlare
  • Creați, pregătiți și livrați resurse de instruire; selectați materiale de lectură, scriere, matematică și alte materiale de dezvoltare a curriculumului, inclusiv manuale, în conformitate cu orientările oficiale
  • Creați proiecte menite să îmbunătățească cursurile; integrați competențele, scopurile și obiectivele în planurile de lecții
  • /li>
  • Utilizează programe de învățământ care reflectă diversitatea educațională, culturală și lingvistică a elevilor deserviți; utilizează resursele bibliotecii publice; integrează utilizarea adecvată a tehnologiei
  • Stabiliți și comunicați obiective clare pentru toate activitățile de învățare; acordați meditații individuale elevilor; colaborați cu coordonatorii de programe pentru a asigura implementarea eficientă a inițiativelor
  • Asemnați teme pentru acasă; notați lucrările elevilor și țineți la zi registrele de note; pregătiți elevii pentru testele standardizate, lucrând în parametrii cerințelor oficiale
  • Administrați și notați testele, menținându-vă la curent cu standardele oficiale pentru materiile de la nivel elementar; îndepliniți obiectivele de performanță ale elevilor la nivel de curs și de școală; să pregătească și să distribuie rapoartele necesare
  • Să elaboreze stimulente pentru a menține participanții în clasă; să gestioneze comportamentul elevilor în clasă prin invocarea procedurilor disciplinare aprobate
  • Să țină conferințe cu părinții și tutorii, după caz; să dezvolte relații profesionale cu alte agenții și programe
  • Identificați punctele forte și oportunitățile academice și sociale ale elevilor de la o vârstă fragedă pentru a ajuta la planificarea unui curriculum general și direcționat pentru a pregăti elevii pentru succes în școala gimnazială și dincolo de aceasta

Mediu de lucru standard

Profesorii de școală primară rămân în clasa lor de domiciliu, deși pot preda în altă parte în școală pentru a acoperi lipsa de personal sau datorită domeniului lor de specialitate. Pot exista excursii ocazionale cu elevii sau pentru a îndeplini oportunități de dezvoltare a personalului, care implică șederea departe de casă și călătorii în străinătate. Codul vestimentar este, de obicei, formal, cu excepția cazului în care se specifică altfel.


Program de lucru

Profesorii din învățământul primar lucrează, în general, în timpul orelor de școală, când sunt prezenți elevii. Ei se pot întâlni cu părinții, elevii și alți profesori înainte și după orele de curs. Ei petrec adesea timp seara și în weekend-uri pentru a corecta lucrări și a pregăti lecții.

Puteți lucra în anul școlar tradițional de zece luni și aveți o pauză de două luni în timpul verii și o scurtă pauză la mijlocul iernii. Unii profesori lucrează în timpul verii.

Profesorii din localitățile cu un program pe tot parcursul anului lucrează de obicei nouă săptămâni la rând și apoi au o pauză de trei săptămâni înainte de a începe o nouă sesiune de școlarizare.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Profesorii de școală primară își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Majoritatea școlilor publice au legi de titularizare, care oferă siguranța locului de muncă după o anumită perioadă de predare satisfăcătoare.

Profesorii de școală primară sunt în general angajați de:

  • Școli primare publice și private
  • Școli secundare publice și private

.


Sindicalizare

În comparație cu lucrătorii din toate ocupațiile, profesorii din școlile primare au un procent mai mare de lucrători care aparțin unui sindicat. Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru profesorii interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

În comparație cu lucrătorii din toate ocupațiile, profesorii din școlile primare au un procent mai mare de lucrători care aparțin unui sindicat. Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru profesorii interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Având experiență într-o sală de clasă pe o perioadă îndelungată vă va ajuta să faceți o cerere solidă pentru toate rutele de formare, chiar dacă nu este obligatorie. Există destul de multe căi ușor accesibile pentru a obține experiență relevantă. Vizitați școlile pentru a observa și a discuta cu profesorii, familiarizați-vă cu programa școlară primară și întrebați dacă puteți ajuta în mod regulat un profesor cu sarcini care nu țin de predare.

Potențialii profesori de școală primară ar trebui să exploreze oportunitățile de a vizita zilele porților deschise și de a participa la cursuri de degustare organizate prin intermediul școlilor și universităților. De asemenea, puteți contacta serviciul de carieră al universității dumneavoastră sau școala de educație pentru a afla despre oportunitățile locale de a dobândi experiență în școli.

Un post de asistent didactic v-ar putea oferi, de asemenea, o experiență valoroasă. Câștigați experiență în lucrul cu copiii în alte moduri, cum ar fi mentoratul, programele de joacă de vară, taberele de vară, școlile de duminică și școlile suplimentare și de limbă maternă.

Calificari si certificari recomandate

Profesorii de școală primară au nevoie, de obicei, de cel puțin o diplomă de licență în educație elementară. Specializarea într-o zonă de conținut, cum ar fi matematica sau știința, adaugă valoare. Cei care au o diplomă de licență într-o altă materie trebuie să completeze un program de formare a profesorilor pentru a obține certificarea pentru a preda. Cerințele efective pot varia în funcție de locație.


Certificari & Diplome

Toate cadrele didactice din învățământul primar au nevoie de o licență pentru a preda. Cerințele pot varia de la o locație la alta, dar, în linii mari, includ o diplomă de licență cu o medie generală minimă și finalizarea unui program de predare a studenților. Acestea pot include, de asemenea, trecerea unei verificări a antecedentelor, promovarea unui test de certificare a învățământului general, precum și un test care să demonstreze cunoștințele lor despre materia pe care o vor preda.

Programele de certificare de la o organizație obiectivă și reputată pot include dezvoltarea și metodele de predare în copilăria timpurie și mijlocie. Candidații complet certificați pot începe să predea imediat după absolvire, sub supravegherea unui profesor cu experiență.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică. Asigurarea că membrii care practică în afara Codului vor fi investigați și trași la răspundere câștigă încrederea și respectul comunității, care sunt cele mai importante elemente pentru a asigura viitorul unui profesor de școală primară.

Traseul acestei cariere

Progresia în carieră se poate face prin intermediul unui curriculum specializat sau al unui rol pastoral sau prin trecerea la management. Mobilitatea geografică poate îmbunătăți perspectivele. Profesorii cu experiență din școlile primare pot avansa pentru a servi ca mentori pentru noii profesori sau pentru a deveni profesori principali. Aceștia pot deveni coordonatori ai materiei lor de specialitate sau ai unui domeniu transcurricular, cum ar fi nevoile speciale.

Cu o educație sau o certificare suplimentară, profesorii din învățământul primar pot deveni consilieri școlari, bibliotecari școlari sau coordonatori educaționali. Unii devin directori adjuncți sau directori, ambele necesitând, în general, calificări suplimentare în domeniul administrării sau conducerii învățământului.

După ce au primit o pregătire și o experiență adecvate, unii profesori de școală primară caută posturi în străinătate. Multe țări se așteaptă ca un profesor să aibă calificări dobândite în țara respectivă, dar uneori există acorduri reciproce. Mulți profesori participă la programe de schimb de experiență în alte părți ale lumii, iar unii se angajează ca voluntari în țările în curs de dezvoltare prin intermediul unor organizații precum Voluntary Service Overseas (VSO).

Câțiva profesori de școală primară pleacă din școli pentru a continua studiile sau pentru a urma studii superioare sau pentru a ocupa alte posturi conexe, cum ar fi inspecția școlară, formarea cadrelor didactice, administrarea autorităților locale din domeniul educației și a comisiilor de examinare. De asemenea, aceștia pot lucra ca ofițeri de educație, adesea angajați la muzee, galerii de artă și grădini zoologice.

Multe dintre competențele dobândite ca profesor sunt de neprețuit pentru angajatorii din afara învățământului. Unii profesori se recalifică pentru alte cariere, cum ar fi asistența socială, munca de îndrumare și roluri de management în cadrul sectorului public sau privat, unde continuă să folosească competențele dobândite în învățământ.

Există oportunități foarte fezabile de a lucra pe cont propriu, cum ar fi meditațiile private, scrierea de materiale educaționale, conducerea unor cluburi extrașcolare, de exemplu, de artă, dans, muzică, sport sau o limbă străină, și conducerea unei mici școli private.


Perspective de viitor

Expertiza în sala de clasă și mobilitatea geografică, asociate cu calificări educaționale mai înalte, cum ar fi un masterat în domeniul lor de specialitate, în educație sau în administrarea afacerilor, vor îmbunătăți perspectivele de angajare ale profesorilor din școlile primare.

Dezvoltare profesionala

Expertiza în sala de clasă și mobilitatea geografică, asociate cu calificări educaționale mai înalte, cum ar fi un masterat în domeniul lor de specialitate, în educație sau în administrarea afacerilor, vor îmbunătăți perspectivele de angajare ale profesorilor din școlile primare.

Extra informatii

Școala primară merge de obicei de la clasa întâi până la clasa a cincea sau a șasea. Cu toate acestea, școala elementară poate continua uneori până în clasa a opta.

Toate într-o zi de muncă

Profesorii de școală elementară instruiesc de obicei elevii în mai multe materii pe parcursul zilei. Profesorii pot însoți elevii la adunări, la pauze sau la orele predate de alți profesori, cum ar fi arta sau muzica. Atunci când nu predau în mod activ, profesorii planifică lecții, notează temele sau se întâlnesc cu alți profesori și cu personalul.

Echipe de specializare pe discipline

Profesorii din școlile primare pot lucra cu echipe de specializare pe discipline; aceștia predau discipline specifice, de obicei fie engleză și studii sociale, fie matematică și științe. În general, elevii își petrec jumătate din timp cu un profesor și jumătate din timp cu celălalt. Puteți alege să vă specializați în materii precum arta, muzica sau educația fizică.

ESL & ESOL

Câteva școli angajează profesori de engleză ca a doua limbă (ESL) sau de engleză pentru vorbitori de alte limbi (ESOL) care lucrează exclusiv cu elevii care învață limba engleză. Acești profesori de școală primară lucrează cu elevii în mod individual sau în grupuri pentru a le îmbunătăți abilitățile de limbă engleză și pentru a-i ajuta cu sarcinile de la clasă.

Integrarea elevilor cu nevoi speciale

Când elevii cu dizabilități de învățare sau cu tulburări emoționale sau comportamentale sunt integrați în clasele tradiționale, profesorii din școlile primare lucrează cu profesorii de educație specială pentru a adapta planurile de lecții la nevoile acestor elevi și pentru a le monitoriza progresul. În unele cazuri, ei pot co-preda lecții cu profesorii de educație specială.

Tehnologia – un ajutor didactic cool

Profesorii din învățământul primar folosesc din ce în ce mai mult tehnologia în clasele lor ca ajutor didactic. Aceștia trebuie să se simtă confortabil cu utilizarea și învățarea noilor tehnologii. De asemenea, profesorii pot menține site-uri web pentru a comunica cu părinții despre temele elevilor, evenimentele viitoare și notele. Pentru elevii din clasele superioare, profesorii pot crea site-uri web sau forumuri de discuții pentru a prezenta informații sau pentru a dezvolta o lecție de clasă. Resursele variază de la o școală la alta.

In concluzie

Școala primară merge de obicei de la clasa întâi până la clasa a cincea sau a șasea. Cu toate acestea, școala elementară poate continua uneori până în clasa a opta.

Toate într-o zi de muncă

Profesorii de școală elementară instruiesc de obicei elevii în mai multe materii pe parcursul zilei. Profesorii pot însoți elevii la adunări, la pauze sau la orele predate de alți profesori, cum ar fi arta sau muzica. Atunci când nu predau în mod activ, profesorii planifică lecții, notează temele sau se întâlnesc cu alți profesori și cu personalul.

Echipe de specializare pe discipline

Profesorii din școlile primare pot lucra cu echipe de specializare pe discipline; aceștia predau discipline specifice, de obicei fie engleză și studii sociale, fie matematică și științe. În general, elevii își petrec jumătate din timp cu un profesor și jumătate din timp cu celălalt. Puteți alege să vă specializați în materii precum arta, muzica sau educația fizică.

ESL & ESOL

Câteva școli angajează profesori de engleză ca a doua limbă (ESL) sau de engleză pentru vorbitori de alte limbi (ESOL) care lucrează exclusiv cu elevii care învață limba engleză. Acești profesori de școală primară lucrează cu elevii în mod individual sau în grupuri pentru a le îmbunătăți abilitățile de limbă engleză și pentru a-i ajuta cu sarcinile de la clasă.

Integrarea elevilor cu nevoi speciale

Când elevii cu dizabilități de învățare sau cu tulburări emoționale sau comportamentale sunt integrați în clasele tradiționale, profesorii din școlile primare lucrează cu profesorii de educație specială pentru a adapta planurile de lecții la nevoile acestor elevi și pentru a le monitoriza progresul. În unele cazuri, ei pot co-preda lecții cu profesorii de educație specială.

Tehnologia – un ajutor didactic cool

Profesorii din învățământul primar folosesc din ce în ce mai mult tehnologia în clasele lor ca ajutor didactic. Aceștia trebuie să se simtă confortabil cu utilizarea și învățarea noilor tehnologii. De asemenea, profesorii pot menține site-uri web pentru a comunica cu părinții despre temele elevilor, evenimentele viitoare și notele. Pentru elevii din clasele superioare, profesorii pot crea site-uri web sau forumuri de discuții pentru a prezenta informații sau pentru a dezvolta o lecție de clasă. Resursele variază de la o școală la alta.

Sfat?

Pasați mult timp la începutul anului pentru a crea contractul de clasă și pentru a învăța regulile clasei. Dați dovadă de bunătate, răbdare și corectitudine atunci când tratați cu copiii. Încercați să vă amintiți că ei învață și că o parte din asta înseamnă să faceți greșeli și să învățați din ele. Ajutați-i nu numai să învețe programa școlară, ci și să-i învățați cum să fie responsabili din punct de vedere social.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.