Carieră în managementul educației și formării profesionale
În mod obișnuit, domeniul oferă două căi de urmat, cea de colaborator individual pentru experții care nu sunt interesați de roluri de management și cea de management pentru cei care caută astfel de poziții. Ambele roluri oferă oportunități de creștere, o influență mai mare și misiuni mai provocatoare și mai complexe.
Cele patru niveluri de trasee de carieră
Posturile de nivel 1 sau de începător, care necesită între zero și cinci ani de experiență profesională, includ administratorul de formare, instructorul junior sau expert în domeniu (SME) și designerul de instruire junior sau SME.
Posturile de nivel 2 sau de nivel intermediar, care necesită între doi și zece ani de experiență, sunt ocupate de obicei de profesioniști promovați din roluri de instructor junior sau intermediar sau de designer instrucțional. Puteți lucra ca specialist în tehnologia de învățare sau într-un rol care combină responsabilitățile de instruire și de design instrucțional.
Nivelul 3, care necesită o experiență de cinci până la douăzeci de ani, include roluri avansate atât pentru colaboratorii individuali, cât și pentru manageri. Posturile de nivel superior includ instructor senior, designer instrucțional senior și consultant în învățare. Rolurile de management includ manager de proiect și manager sau supervizor.
Nivelul 4, care necesită aproximativ 15 ani de experiență, cuprinde roluri de conducere. Colaboratorii individuali de la acest nivel sunt consultanți, iar omologii lor din management sunt lideri în domeniul formării și dezvoltării.
Cursul schimbător al traseelor de carieră
Traseele de carieră nu sunt neapărat liniare și nu merg neapărat înainte, ci tind să urmeze un curs schimbător. Managerii din domeniul educației și formării trec adesea de la un rol de instructor la altul, de designer instrucțional, de consultant în învățare și de specialist în tehnologia învățării pe parcursul vieții lor profesionale. Acești pași nu sunt întotdeauna considerați înainte sau înapoi.
Mutarea poate avea loc, de asemenea, în diferite părți ale întreprinderii, semnificând provocări diferite, rămânând în același rol și la același nivel. De exemplu, formatorii tehnici se pot alătura unui grup de formare în domeniul vânzărilor și își pot lărgi experiența printr-o astfel de mutare.
De asemenea, profesioniștii de la nivelurile 3 și 4 pot alterna între roluri de colaborator individual și roluri de conducere. Aceștia pot deține expertiză într-un rol, dar doresc să experimenteze ritmul și responsabilitățile unui alt rol. De exemplu, dacă doriți să vă schimbați activitatea din cea de manager de personal ca manager de educație și formare, puteți opta pentru un rol de contributor individual, devenind un consultant în învățare care gestionează relațiile cu clienții.
Câteva domenii tipice de formare
Companiile au adesea programe de formare structurate. Acestea pot începe cu cursuri de inițiere sau de orientare pentru noii angajați sau cu programe pentru absolvenți care rotesc absolvenții nou angajați prin diferite departamente înainte de a-i plasa într-un rol definit. Formarea la locul de muncă îi ajută pe noii angajați să învețe cum funcționează lucrurile în timp ce lucrează sub supravegherea unor seniori cu experiență. Companiile oferă, de asemenea, programe de ucenicie. Programele de formare acoperă adesea tehnici de vânzare, relații publice, practici de sănătate și siguranță și cunoașterea calculatorului. Formarea de perfecționare, dezvoltarea promoțională, perfecționarea, recalificarea și dezvoltarea conducerii sunt alte tipuri de formare.
Metode de formare
Organizațiile vizează de obicei toate cele trei stiluri de învățare, vizual, auditiv și kinestezic, pentru un program eficient de educație și formare în general. Cu toate acestea, managerii de educație și formare profesională adaptează, de asemenea, programele de formare pentru a se potrivi nevoilor angajaților și ale companiei. Învățarea bazată pe tehnologie, simulatoarele, instruirea la locul de muncă, coaching-ul/mentoratul, instruirea condusă de un instructor, jocurile de rol, filmele și videoclipurile și studiile de caz sunt metode tipice pe care organizațiile le utilizează pentru a-și instrui angajații.
Sfat?
Înțelegeți ce contează pentru angajații dvs. la locul de muncă, astfel încât să îi puteți ajuta să construiască o experiență satisfăcătoare pentru angajați. La urma urmei, angajarea și dezvoltarea oamenilor este primordială în organizații, deoarece se pariază mai degrabă pe oameni decât pe strategii.