Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de educație și formare

Learning not only keeps you young and energetic but is also an indispensable trait of a leader. An Education and Training Manager is a crucial human resources (HR) professional who supports the training of old and new employees to facilitate their success in discharging their assigned duties. Training enhances and updates the skills of employees. It boosts their morale and productivity, thereby helping attract and retain top-quality talent.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Specialist în formare și educație
  • Specialist în formare și dezvoltare
  • Ofițer de formare și dezvoltare
  • Specialist în formare
  • Specialist în dezvoltarea resurselor umane
  • Specialist în dezvoltarea angajaților
  • Trainer
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de educație și formare in afara Romaniei
USA
$58.287 An ~ $4.857 luna
UK
£32.984 An ~ £2.749 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de educație și formare?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de educație și formare este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Învățarea vizuală, auditivă și kinestezică sunt cele trei stiluri primare de învățare care stau la baza diverselor programe de formare și moduri de instruire.

Exploreaza cariera de Manager de educație și formare

Învățarea nu numai că te menține tânăr și energic, dar este și o trăsătură indispensabilă a unui lider. Un manager de educație și formare profesională este un profesionist crucial în domeniul resurselor umane (HR) care sprijină formarea angajaților vechi și noi pentru a facilita succesul acestora în îndeplinirea sarcinilor care le sunt atribuite. Formarea îmbunătățește și actualizează competențele angajaților. Le stimulează moralul și productivitatea, contribuind astfel la atragerea și păstrarea talentelor de cea mai bună calitate.

Responsabilitati

Ce fac managerii de educație și formare?

Un manager de educație și formare ar trebui, de obicei, să:

  • Gestiona programele de formare și dezvoltare a angajaților pentru unitățile industriale, comerciale, de servicii sau guvernamentale pentru a asigura eficiența, sănătatea și siguranța
  • Identifica nevoile de formare și dezvoltare într-o organizație prin analiza posturilor, scheme de evaluare, sondaje și interviuri cu angajații
  • .

  • Formulează politici și programe de formare pe baza nevoilor de formare identificate și a proceselor de producție și sistemelor de afaceri ale companiei
  • Inițializează programe și proceduri de formare din stadiul de idee și le duc până la planificare, implementare, revizuire și analize periodice ale rezultatelor
  • Colaborați cu echipa de dezvoltare pentru a crea programe compatibile cu nevoile și așteptările managerilor ierarhici, ale contabililor și ale conducerii superioare
  • Adaptați politicile și programele pentru a se adapta la schimbările intervenite în produsele, procedurile sau serviciile companiei
  • Formulați și urmăriți bugetele cu ajutorul rapoartelor de cheltuieli lunare; planificați și evaluați „randamentul investițiilor” fiecărui program de formare
  • /p>
  • Elaborarea și revizuirea modulelor de formare, a manualelor și a materialelor de eLearning și de curs pentru sesiunile interne, pentru a se adapta nevoilor și modurilor de livrare
  • Examinați și alegeți materiale de formare externe relevante și adecvate; organizați și utilizați proceduri de testare și evaluare și mijloace multimedia
  • Utilizați diverse tehnici de instruire: instruire individuală/de grup, cursuri în clasă, instruire la locul de muncă, demonstrații, conferințe și ateliere de lucru
  • Utilizați învățarea online și mixtă, după caz
  • Conduceți, instruiți și colaborați cu instructorii și supervizorii pentru a selecta tehnici de formare care să încurajeze participarea activă a angajaților
  • Conduceți programe de formare de orientare și de inițiere binevenite pentru noii angajați, stagiari și ucenici pentru a încuraja angajamentul față de obiectivele întreprinderii
  • Utilizați lecții susținute de un instructor și instrumente de eLearning pentru a oferi instruire în domeniul tehnologiei angajaților întreprinderii și pentru a desfășura sesiuni de informare

  • Liați cu conducerea superioară, părțile interesate și organizațiile educaționale care oferă instruire și raportați-le; coordonează programele interne și externe
  • Experimentați personal instruirea pentru a evalua eficiența și capacitatea de angajare a acesteia
  • Colaborați cu managerii ierarhici și cu formatorii pentru a identifica și a rezolva problemele de instruire

    /li>

  • Asigurați-vă că programele de formare respectă politicile și procesele companiei și cerințele legale
  • Evaluați programele de formare și modul de desfășurare a acestora; monitorizați progresul cursanților; adunați feedback din chestionare și discuții cu managerii

  • /p>
  • Actualizați înregistrările și întocmiți rapoarte statistice privind interviurile, evaluările de performanță, evoluția în carieră și transferurile
  • Extindeți sau modificați programele pe baza rezultatelor și a feedback-ului personalului; încorporați cele mai recente contribuții tehnologice

  • Realizați activități administrative, inclusiv controlul costurilor, programarea, configurarea sistemelor și a echipamentelor și înscrierea
  • Asistați la întâlniri periodice pentru a discuta despre conducerea echipei și formarea profesională
  • Cercetați și rămâneți la curent cu noile tehnologii și metodologii în domeniul învățării la locul de muncă; citiți reviste relevante, participați la conferințe și cursuri

  • Prezentați rezultatele cercetării și informații părților interesate

Mediu de lucru standard

Managerii de educație și formare profesională lucrează de obicei în birouri, planificând, dezvoltând, supervizând și oferind programe de formare profesională pentru angajați. Aceștia pot folosi săli de conferință pentru a face prezentări și a conduce sesiuni.

Câteva companii administrează centre de formare dedicate pentru companie și oferă, de asemenea, programe rezidențiale. Este posibil să fie necesare deplasări dacă organizați ateliere de formare în afara sediului sau în alte locații naționale și internaționale. De asemenea, este posibil să fie nevoie să vizitați institutele de formare ale căror servicii le folosiți pentru angajații companiei.

Puteți lucra singur sau ca parte a unei echipe de formatori. În mod obișnuit, veți utiliza echipamente audiovizuale și de birou pentru activitatea dumneavoastră.


Program de lucru

În mod normal, managerii din domeniul educației și formării lucrează cu normă întreagă, cu program normal de lucru. În timp ce o zi de lucru obișnuită se desfășoară între orele 9.00 și 17.30, este obișnuit ca mulți să lucreze mai mult de 40 de ore pe săptămână. Este posibil să fie nevoie să vă adaptați programul de lucru la programul de lucru al personalului. De asemenea, este posibil să acceptați o slujbă cu fracțiune de normă, în funcție de experiența dumneavoastră și de soliditatea contactelor dumneavoastră. Țineți cont de faptul că programele de formare se desfășoară uneori în afara orelor de lucru, ceea ce v-ar putea ține ocupat seara, la sfârșit de săptămână sau în zilele de sărbătoare.

Managerii de educație și formare au opțiunea de a lucra cu normă întreagă sau cu jumătate de normă. Unele organizații oferă roluri de partajare a postului și ore de lucru flexibile sau chiar pauze scurte în carieră.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare, mai ales că concurența este mare și trebuie să vă specializați pentru a reuși. Cu toate acestea, aproape toate organizațiile din sectorul public și privat au nevoie de serviciile managerilor de educație și formare profesională. Le puteți stimula căutarea unui loc de muncă solicitând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând rețelele sociale și interesându-se la agențiile de recrutare de personal. Descrierea postului dumneavoastră va depinde de organizația pentru care lucrați.

Managerii de educație și formare profesională sunt, în general, angajați de către:

    • Guvernul central și local
    • Firme comerciale

    • Organisme de caritate
    • Instituții de învățământ

    • Instituții financiare
    • Servicii de sănătate
    • Organizații industriale
    • Bănci
    • .

    • Societăți de contabilitate și firme de avocatură
    • Organizații de agrement

      /li>

    • Producători
    • Comercianți cu amănuntul
    • .

      Organizații de formare profesională comercială

    • Furnizori de formare în domeniul tehnologiei informației
    • Consultanții în dezvoltare personală și formare profesională

    .


    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația pentru Dezvoltarea Talentelor (ATD) și Societatea Internațională pentru Îmbunătățirea Performanței (ISPI), sunt esențiale pentru managerii din domeniul educației și formării care sunt interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația pentru Dezvoltarea Talentelor (ATD) și Societatea Internațională pentru Îmbunătățirea Performanței (ISPI), sunt esențiale pentru managerii din domeniul educației și formării care sunt interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Care program academic pe care îl urmează un potențial manager de educație și formare profesională necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu. De asemenea, este posibil să dobândești competențe și cunoștințe practice prin muncă voluntară sau prin roluri de conducere în comunitatea ta. La școală și la universitate, găsiți oportunități de a participa la societăți și activități care încurajează munca în echipă și organizarea.

Angajatorii pot impune experiență de lucru în industria relevantă în domeniul formării și dezvoltării sau al designului instrucțional sau pot accepta o diplomă de masterat în absența experienței de lucru. Competențele în domeniul IT sunt, de asemenea, valoroase, având în vedere dependența tot mai mare de e-learning și de alte instrumente și platforme de furnizare a instruirii bazate pe tehnologie. De asemenea, puteți intra în acest domeniu pe calea unor ocupații conexe, în special cele care implică abilități de vorbire în public și de comunicare, cum ar fi predarea și difuzarea.

Citește despre profesie și ia un interviu sau urmărește la locul de muncă experți care lucrează în domeniul managementului educației și formării profesionale pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de licență este cerința minimă pentru managerii din domeniul educației și formării profesionale. Deși sunt admise diverse pregătiri pentru specialiști, candidații aspiranți dobândesc, de obicei, o diplomă în formare și dezvoltare, psihologie organizațională, educație, administrarea afacerilor, resurse umane, educație sau design instrucțional. Cursurile în știința managementului și în tehnologia audiovizuală sunt benefice. De asemenea, puteți intra în acest domeniu cu o diplomă în limba engleză, științe sociale sau, așa cum este din ce în ce mai des întâlnit, o specializare în tehnologia informației și informatică.

Câțiva angajatori vă pot cere să dețineți o diplomă de masterat în domeniul formării sau al educației adulților sau să fiți în curs de obținere a uneia, în special dacă vă veți ocupa de dezvoltarea de noi programe de formare. În funcție de domeniu, programele de masterat vă vor învăța, de obicei, statistica, construirea de module de formare fezabile și scalabile, vorbitul în public și gestionarea schimbărilor organizaționale. Un masterat în resurse umane este o mărturie a dedicării dumneavoastră pentru acest domeniu.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui manager în domeniul educației și formării profesionale într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Natura industriei și dimensiunea și natura întreprinderii determină certificările specifice de formare și dezvoltare și dacă acestea sunt obligatorii. Unele organisme profesionale, cum ar fi Association for Talent Development (ATD) și International Society for Performance Improvement (ISPI), oferă programe de certificare pentru profesioniști în domeniul formării și dezvoltării.

Câteva domenii de expertiză acoperite de programele de certificare pentru managerii din domeniul educației și formării includ îmbunătățirea performanței personalului, managementul integrat al talentelor, designul instrucțional, furnizarea de formare, tehnologiile de învățare, evaluarea rezultatelor învățării, coaching și managementul cunoștințelor și al schimbării.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Începând ca ofițeri asistenți de formare și dezvoltare, ofițeri de resurse umane, administratori de formare, consultanți de recrutare sau administratori de resurse umane, veți acumula între trei și patru ani de experiență pentru a vă califica pentru avansarea la funcția de supervizori sau consilieri sau șefi de echipă în formare.

Apoi veți avea nevoie de o experiență suplimentară pentru a candida la rolul de manageri de resurse umane, directori, șefi de departament sau parteneri în cadrul întreprinderii. Mișcarea ar fi, de obicei, de la roluri de conducere junior la roluri de conducere de nivel mediu și superior. Țineți cont de faptul că unii angajatori vă pot cere să aveți o diplomă de masterat pentru a trece la poziții de conducere în domeniul personalului, al resurselor umane sau al managementului general.

Dimensiunea organizației este un factor semnificativ în determinarea progresului. Mai mult, o promovare poate fi însoțită de relocalizare și, de asemenea, puteți avea posibilitatea de a vă specializa în domenii de nișă în domeniul formării și dezvoltării, mai degrabă decât să rămâneți într-un rol generalist. Printre domeniile de specializare se numără managementul schimbării sau marketingul și formarea în management.

Demonstrarea unor realizări personale ridicate în domeniul educației și formării vă poate duce la cele mai înalte niveluri în domeniul dumneavoastră în cadrul întreprinderii. Nevoia de a progresa vă poate face să treceți de la organizații mici la organizații mai mari. Utilizând abilitățile de gestionare a carierei, puteți folosi în mod constructiv oportunitățile în beneficiul carierei dumneavoastră.

Câțiva manageri de educație și formare își înființează propriile firme de consultanță sau se califică mai departe pentru a intra în mediul academic.


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare, împreună cu experiența în dezvoltarea de programe de formare online și mobile, au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare, împreună cu experiența în dezvoltarea de programe de formare online și mobile, au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Carieră în managementul educației și formării profesionale

În mod obișnuit, domeniul oferă două căi de urmat, cea de colaborator individual pentru experții care nu sunt interesați de roluri de management și cea de management pentru cei care caută astfel de poziții. Ambele roluri oferă oportunități de creștere, o influență mai mare și misiuni mai provocatoare și mai complexe.

Cele patru niveluri de trasee de carieră

Posturile de nivel 1 sau de începător, care necesită între zero și cinci ani de experiență profesională, includ administratorul de formare, instructorul junior sau expert în domeniu (SME) și designerul de instruire junior sau SME.

Posturile de nivel 2 sau de nivel intermediar, care necesită între doi și zece ani de experiență, sunt ocupate de obicei de profesioniști promovați din roluri de instructor junior sau intermediar sau de designer instrucțional. Puteți lucra ca specialist în tehnologia de învățare sau într-un rol care combină responsabilitățile de instruire și de design instrucțional.

Nivelul 3, care necesită o experiență de cinci până la douăzeci de ani, include roluri avansate atât pentru colaboratorii individuali, cât și pentru manageri. Posturile de nivel superior includ instructor senior, designer instrucțional senior și consultant în învățare. Rolurile de management includ manager de proiect și manager sau supervizor.

Nivelul 4, care necesită aproximativ 15 ani de experiență, cuprinde roluri de conducere. Colaboratorii individuali de la acest nivel sunt consultanți, iar omologii lor din management sunt lideri în domeniul formării și dezvoltării.

Cursul schimbător al traseelor de carieră

Traseele de carieră nu sunt neapărat liniare și nu merg neapărat înainte, ci tind să urmeze un curs schimbător. Managerii din domeniul educației și formării trec adesea de la un rol de instructor la altul, de designer instrucțional, de consultant în învățare și de specialist în tehnologia învățării pe parcursul vieții lor profesionale. Acești pași nu sunt întotdeauna considerați înainte sau înapoi.

Mutarea poate avea loc, de asemenea, în diferite părți ale întreprinderii, semnificând provocări diferite, rămânând în același rol și la același nivel. De exemplu, formatorii tehnici se pot alătura unui grup de formare în domeniul vânzărilor și își pot lărgi experiența printr-o astfel de mutare.

De asemenea, profesioniștii de la nivelurile 3 și 4 pot alterna între roluri de colaborator individual și roluri de conducere. Aceștia pot deține expertiză într-un rol, dar doresc să experimenteze ritmul și responsabilitățile unui alt rol. De exemplu, dacă doriți să vă schimbați activitatea din cea de manager de personal ca manager de educație și formare, puteți opta pentru un rol de contributor individual, devenind un consultant în învățare care gestionează relațiile cu clienții.

Câteva domenii tipice de formare

Companiile au adesea programe de formare structurate. Acestea pot începe cu cursuri de inițiere sau de orientare pentru noii angajați sau cu programe pentru absolvenți care rotesc absolvenții nou angajați prin diferite departamente înainte de a-i plasa într-un rol definit. Formarea la locul de muncă îi ajută pe noii angajați să învețe cum funcționează lucrurile în timp ce lucrează sub supravegherea unor seniori cu experiență. Companiile oferă, de asemenea, programe de ucenicie. Programele de formare acoperă adesea tehnici de vânzare, relații publice, practici de sănătate și siguranță și cunoașterea calculatorului. Formarea de perfecționare, dezvoltarea promoțională, perfecționarea, recalificarea și dezvoltarea conducerii sunt alte tipuri de formare.

Metode de formare

Organizațiile vizează de obicei toate cele trei stiluri de învățare, vizual, auditiv și kinestezic, pentru un program eficient de educație și formare în general. Cu toate acestea, managerii de educație și formare profesională adaptează, de asemenea, programele de formare pentru a se potrivi nevoilor angajaților și ale companiei. Învățarea bazată pe tehnologie, simulatoarele, instruirea la locul de muncă, coaching-ul/mentoratul, instruirea condusă de un instructor, jocurile de rol, filmele și videoclipurile și studiile de caz sunt metode tipice pe care organizațiile le utilizează pentru a-și instrui angajații.

In concluzie

Carieră în managementul educației și formării profesionale

În mod obișnuit, domeniul oferă două căi de urmat, cea de colaborator individual pentru experții care nu sunt interesați de roluri de management și cea de management pentru cei care caută astfel de poziții. Ambele roluri oferă oportunități de creștere, o influență mai mare și misiuni mai provocatoare și mai complexe.

Cele patru niveluri de trasee de carieră

Posturile de nivel 1 sau de începător, care necesită între zero și cinci ani de experiență profesională, includ administratorul de formare, instructorul junior sau expert în domeniu (SME) și designerul de instruire junior sau SME.

Posturile de nivel 2 sau de nivel intermediar, care necesită între doi și zece ani de experiență, sunt ocupate de obicei de profesioniști promovați din roluri de instructor junior sau intermediar sau de designer instrucțional. Puteți lucra ca specialist în tehnologia de învățare sau într-un rol care combină responsabilitățile de instruire și de design instrucțional.

Nivelul 3, care necesită o experiență de cinci până la douăzeci de ani, include roluri avansate atât pentru colaboratorii individuali, cât și pentru manageri. Posturile de nivel superior includ instructor senior, designer instrucțional senior și consultant în învățare. Rolurile de management includ manager de proiect și manager sau supervizor.

Nivelul 4, care necesită aproximativ 15 ani de experiență, cuprinde roluri de conducere. Colaboratorii individuali de la acest nivel sunt consultanți, iar omologii lor din management sunt lideri în domeniul formării și dezvoltării.

Cursul schimbător al traseelor de carieră

Traseele de carieră nu sunt neapărat liniare și nu merg neapărat înainte, ci tind să urmeze un curs schimbător. Managerii din domeniul educației și formării trec adesea de la un rol de instructor la altul, de designer instrucțional, de consultant în învățare și de specialist în tehnologia învățării pe parcursul vieții lor profesionale. Acești pași nu sunt întotdeauna considerați înainte sau înapoi.

Mutarea poate avea loc, de asemenea, în diferite părți ale întreprinderii, semnificând provocări diferite, rămânând în același rol și la același nivel. De exemplu, formatorii tehnici se pot alătura unui grup de formare în domeniul vânzărilor și își pot lărgi experiența printr-o astfel de mutare.

De asemenea, profesioniștii de la nivelurile 3 și 4 pot alterna între roluri de colaborator individual și roluri de conducere. Aceștia pot deține expertiză într-un rol, dar doresc să experimenteze ritmul și responsabilitățile unui alt rol. De exemplu, dacă doriți să vă schimbați activitatea din cea de manager de personal ca manager de educație și formare, puteți opta pentru un rol de contributor individual, devenind un consultant în învățare care gestionează relațiile cu clienții.

Câteva domenii tipice de formare

Companiile au adesea programe de formare structurate. Acestea pot începe cu cursuri de inițiere sau de orientare pentru noii angajați sau cu programe pentru absolvenți care rotesc absolvenții nou angajați prin diferite departamente înainte de a-i plasa într-un rol definit. Formarea la locul de muncă îi ajută pe noii angajați să învețe cum funcționează lucrurile în timp ce lucrează sub supravegherea unor seniori cu experiență. Companiile oferă, de asemenea, programe de ucenicie. Programele de formare acoperă adesea tehnici de vânzare, relații publice, practici de sănătate și siguranță și cunoașterea calculatorului. Formarea de perfecționare, dezvoltarea promoțională, perfecționarea, recalificarea și dezvoltarea conducerii sunt alte tipuri de formare.

Metode de formare

Organizațiile vizează de obicei toate cele trei stiluri de învățare, vizual, auditiv și kinestezic, pentru un program eficient de educație și formare în general. Cu toate acestea, managerii de educație și formare profesională adaptează, de asemenea, programele de formare pentru a se potrivi nevoilor angajaților și ale companiei. Învățarea bazată pe tehnologie, simulatoarele, instruirea la locul de muncă, coaching-ul/mentoratul, instruirea condusă de un instructor, jocurile de rol, filmele și videoclipurile și studiile de caz sunt metode tipice pe care organizațiile le utilizează pentru a-și instrui angajații.

Sfat?

Înțelegeți ce contează pentru angajații dvs. la locul de muncă, astfel încât să îi puteți ajuta să construiască o experiență satisfăcătoare pentru angajați. La urma urmei, angajarea și dezvoltarea oamenilor este primordială în organizații, deoarece se pariază mai degrabă pe oameni decât pe strategii.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.