Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Paraeducator

While great teachers remain sources of inspiration across the globe, the fact is that teaching is difficult. Paraeducators step in to bridge the gap between teachers and students. Their presence makes it easier for the teacher to focus on educating and the students to engage in learning.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Educator para-profesionist
  • Para-pro
  • Asistent didactic
  • Asistent educativ
  • Ajutor de profesor
  • Asistent de clasă
  • Ajutor de clasă
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Paraeducator in afara Romaniei
USA
$28.900 An ~ $2.408 luna
UK
£25.000 An ~ £2.083 luna

Esti interesat de o cariera ca Paraeducator?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Paraeducator este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Jocurile video pot diminua comportamentele disruptive și pot spori dezvoltarea pozitivă la copiii cu tulburare de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD).

Exploreaza cariera de Paraeducator

În timp ce marii profesori rămân surse de inspirație în întreaga lume, adevărul este că predarea este dificilă. Paraeducatorii intervin pentru a umple golul dintre profesori și elevi. Prezența lor face ca profesorul să se concentreze mai ușor asupra educației, iar elevii să se angajeze în învățare.

Responsabilitati

Ce fac paraeducatorii?

Un paraeducator ar trebui în mod obișnuit să:

  • Oferă un nivel suplimentar de sprijin și îndrumare educațională elevilor în interiorul și în afara clasei, sub conducerea și supravegherea unui profesor certificat
  • Se asigură că elevii pe care îi sprijină se implică în învățare și rămân la locul de muncă în timpul lecției/activității, astfel încât să poată deveni elevi independenți

  • Încurajează elevii cu dizabilități emoționale sau de învățare să vorbească în clasă atunci când au răspunsul corect la o întrebare
  • Răspund la lecție prin revizuirea materialului cu elevii, individual sau în grupuri mici
  • /p>
  • Supravegheați și înregistrați progresul elevilor; oferiți feedback detaliat și regulat profesorilor în cauză
  • Conformați-vă la regulile școlii și ale clasei, ajutând în același timp profesorul în gestionarea comportamentului elevilor dificili și în promovarea unui comportament pozitiv
  • /p>
  • Ajutați profesorul la preluarea prezenței și la calcularea notelor; conduceți anumite activități în clasă sub supravegherea profesorului
  • Pregătiți echipamentul sau materialele pentru a-l ajuta pe profesor să se pregătească pentru lecție; să strângă totul după terminarea orei
  • Să ia orele pe cont propriu pentru a da timp profesorului să planifice și să noteze lucrările; să ajute la planificarea lecțiilor
  • Oferă asistență în timpul examenelor; să acopere absența altor paraeducatori din clasă; să ofere sprijin didactic în laboratorul de informatică al școlii, în bibliotecă sau în centrul media
  • Să ajute în cadrul activităților extrașcolare, cum ar fi cluburile extrașcolare, clubul de teme și sesiunile de recapitulare
  • Supravegheați elevii în afara clasei între orele de curs, în timpul prânzului/recesului și în excursiile pe teren
  • Sprijiniți dezvoltarea socială și emoțională a elevilor; raportați orice problemă, dacă este necesar
  • Ajutați elevii care se întâlnesc cu accidente cu preocupare reală; administrați primul ajutor, dacă este necesar
  • Ajutați copiii, în special pe cei cu nevoi educaționale speciale, cu abilități de coordonare, cum ar fi ținerea corectă a creionului sau legarea șireturilor de la pantofi
  • Ajutați alți profesioniști, părinți și îngrijitori

Mediu de lucru standard

Paraeducatorii lucrează în incinta școlii, în cea mai mare parte în sălile de clasă; pot frecventa, de asemenea, sălile de mese și locurile de joacă. În cazul în care există spațiu pentru ei, folosesc biroul pentru a ajuta la corectarea lucrărilor sau pentru a asista la munca administrativă. Ei pot călători atunci când însoțesc copiii în excursii școlare.


Program de lucru

Majoritatea paraeducatorilor lucrează cu jumătate de normă. Cei care lucrează cu normă întreagă respectă orele de școală obișnuite, de luni până vineri, cu excepția cazului în care prezența lor este necesară pentru zile de formare, ședințe părinți-profesori și examene.


Despre angajatori

Paraeducatorii își pot stimula căutarea unui loc de muncă solicitând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct școlile și autoritățile locale din domeniul educației, folosind platformele de căutare a locurilor de muncă și verificând agențiile de recrutare din domeniul educației. Posturile vacante sunt, de obicei, anunțate în ziarele locale. Cu toate acestea, va fi util să verificați site-urile specifice ale școlilor, consiliilor sau site-urilor de recrutare pentru oportunități viabile.

Paraeducatorii sunt, în general, angajați de:

  • Academii
  • Colegi
  • Școli independente
  • .

    Creșteri

  • Școli primare și secundare de masă
  • Școli speciale

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Administratorilor Internaționali de Educație (AIEA), sunt cruciale pentru Paraeducatorii interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu aceleași idei din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Administratorilor Internaționali de Educație (AIEA), sunt cruciale pentru Paraeducatorii interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu aceleași idei din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Programele de licență cu stagii practice în educație, activități pentru tineret și studii pentru copii pot conta pentru experiență, dar confirmați cu potențialii angajatori. O experiență de lucru cu normă întreagă sau cu jumătate de normă poate servi drept un bun substitut în cazul în care programul dvs. academic nu oferă astfel de oportunități.

Un stagiu intermediar sau avansat vă poate ajuta să lucrați într-o școală în timpul formării dvs. și să fiți plătit cu un salariu. Cu toate acestea, posturile de paraeducator sunt foarte competitive și se dovedesc mai accesibile atunci când aveți o experiență de muncă relevantă.

Experiența relevantă de lucru în îngrijirea copiilor, în medii educaționale, în creșe, în activități sportive, în tabere de vară, în meditații și în activități pentru tineret are mai multă valoare decât calificările academice.

Din moment ce există foarte puține experiențe de lucru structurate, oferiți-vă voluntar pentru a ajuta cu jumătate de normă într-o școală locală înainte de a intra la un curs de formare ca paraeducator. Contactați direct școlile. Asigurați-vă că în CV-ul dvs. sunt detaliate ambițiile dvs. profesionale și domeniile în care ați putea dori să ajutați, cum ar fi alfabetizarea, IT sau cluburile after-school.

Alte experiențe utile includ asumarea rolului de ambasador al studenților la universitatea dvs., ceea ce implică, de obicei, lucrul cu jumătate de normă pentru a promova învățământul superior și un anumit domeniu de studiu în școlile locale. Serviciul dumneavoastră de carieră vă poate recomanda, de asemenea, oportunități de voluntariat sau remunerate pentru a lucra cu copiii și tinerii.

Citiți despre profesie și intervievați/însoțițiți la locul de muncă experți care lucrează în domeniul învățământului pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Candidații pentru postul de paraeducator în școlile publice au o diplomă de studii medii sau au absolvit cel puțin doi ani de studii universitare sau au promovat un test standardizat de evaluare academică. Aceștia trebuie să fie capabili să elaboreze materiale educaționale, să observe elevii și să înțeleagă rolul lor în clasă.

În altă parte, competențele în matematică și engleză la nivel de diplomă de bacalaureat și experiența relevantă vă vor aduce posturi de începători. Apoi, puteți dobândi premii de dezvoltare profesională cu jumătate de normă, cu program de zi sau de seară într-un colegiu.

Cu toate acestea, o diplomă în dezvoltarea copilului sau în educație vă va dovedi competența de a deveni paraeducator și de a asista profesorul. Va trebui să treceți un test de aptitudini dacă doriți să lucrați cu elevi cu nevoi speciale.

Care școală are propriile cerințe de intrare; verificați cu atenție posturile vacante pentru a înțelege abilitățile, experiența și calificările necesare pentru paraeducatori.

.


Certificari & Diplome

Câteva școli invită paraeducatori care au certificare în CPR (resuscitare cardiopulmonară) și prim ajutor de la organizații obiective și reputate. Deoarece veți lucra cu copii, angajatorul vă va cere probabil să vă supuneți unor verificări privind condamnările penale anterioare.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a paraeducatorilor, care pot avansa de la nivelul de începător la poziții de nivel superior, unde vor avea mai multă independență în planificarea lecțiilor, elaborarea materialelor de sprijin și predarea lecțiilor.

Paraeducatorii cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru a deveni profesori de grădiniță și de școală primară, profesori de școală gimnazială, profesori de liceu sau profesori de educație specială, după ce au obținut educație suplimentară, formare și o licență sau certificare.

Există, de asemenea, opțiunea de a lucra cu copiii în grădinițe și grupuri de joacă/animatori, centre de îngrijire a copiilor sau centre rezidențiale de îngrijire a copiilor.


Perspective de viitor

Candidații care au o diplomă de minim doi ani, experiență de lucru cu copiii cu nevoi speciale și vorbesc o limbă străină au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au o diplomă de minim doi ani, experiență de lucru cu copiii cu nevoi speciale și vorbesc o limbă străină au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Tratamentele unui paraeducator model

Paraeducatorii care își propun ca scop al vieții lor să își echipeze elevii cu abilitățile, cunoștințele și valorile necesare pentru a duce o viață productivă au câteva trăsături comune. Ei cred în toți elevii lor și comunică cu ei în mod pozitiv.

Actă cu integritate în toate aspectele legate de școală și de elevi; se comportă cu respect față de toți ceilalți membri ai personalului și acționează întotdeauna în mod profesionist și de încredere. Toate acțiunile lor îi ajută pe elevii lor să capete încredere în sine pentru a lucra independent.

Paraedagogii și elevii în general

Cei mai mulți copii au nevoie de sprijin suplimentar în ceea ce privește abilități precum cititul sau matematica. Paraeducatorii ajută și încurajează astfel de copii să își atingă potențialul maxim atunci când profesorii nu pot face acest lucru. De asemenea, ei joacă rolul unei perechi de ochi în plus de care profesorul are mare nevoie pentru a asigura buna desfășurare a lecției.

Profesorii primesc asistența atât de necesară la planificarea și pregătirea planurilor de lecție și a materialelor, la trasarea strategiilor pentru elevii cu dificultăți, la munca administrativă și la menținerea curățeniei și a ordinii în clasă. Paraeducatorii fac echipă cu profesorii pentru a-i ajuta pe elevi să învețe o lecție, să pună în scenă o piesă de teatru sau să facă o prezentare interesantă.

Paraeducatorii și elevii cu nevoi speciale

Copiii cu dizabilități fizice sau de învățare sau cu probleme de comportament s-ar putea să nu-și realizeze întregul potențial fără sprijin specializat.

Paraeducatorii oferă întărire pozitivă și strategii de adaptare pentru a-i ajuta pe copiii cu probleme de comportament. Uneori, elevii și părinții lor ar putea să nu aibă cunoștințe adecvate de limba engleză. Paraeducatorii care sunt bilingvi acționează ca translatori pentru elevii din clasă și pentru părinții elevilor în timpul vizitelor cu ușile deschise și al conversațiilor dintre părinți și profesori.

Când lucrează cu copii cu dificultăți fizice, paraeducatorii îi ajută să mănânce, să folosească baia, să se deplaseze într-un scaun cu rotile sau se asigură că sunt în siguranță și securitate dacă elevul este predispus la alergii sau convulsii.

Situația actuală

Există o cerere tot mai mare de candidați potriviți pentru a ocupa funcțiile de paraeducatori. În plus, având în vedere că majoritatea titularilor folosesc acest post ca o treaptă pentru a deveni profesori cu drepturi depline, fluctuația este relativ mare și există întotdeauna posturi vacante în cadrul unui district școlar.

Cu toate acestea, deficitul bugetar pentru programele de educație ar afecta în primul rând posturile temporare, cum ar fi cele de Paraeducatori. Cei mai mulți sunt angajați cu contracte cu normă parțială, doar pe perioadă determinată sau ocazionale, astfel încât salariul real net poate fi mult mai mic, în special în școlile independente, academiile și școlile libere care nu trebuie să respecte liniile directoare guvernamentale privind salarizarea.

Deși postul este tot temporar, Paraeducatorii care sunt absolvenți pot căuta un loc de muncă prin intermediul unei agenții de recrutare în domeniul educației și pot obține un salariu mai mare.

In concluzie

Tratamentele unui paraeducator model

Paraeducatorii care își propun ca scop al vieții lor să își echipeze elevii cu abilitățile, cunoștințele și valorile necesare pentru a duce o viață productivă au câteva trăsături comune. Ei cred în toți elevii lor și comunică cu ei în mod pozitiv.

Actă cu integritate în toate aspectele legate de școală și de elevi; se comportă cu respect față de toți ceilalți membri ai personalului și acționează întotdeauna în mod profesionist și de încredere. Toate acțiunile lor îi ajută pe elevii lor să capete încredere în sine pentru a lucra independent.

Paraedagogii și elevii în general

Cei mai mulți copii au nevoie de sprijin suplimentar în ceea ce privește abilități precum cititul sau matematica. Paraeducatorii ajută și încurajează astfel de copii să își atingă potențialul maxim atunci când profesorii nu pot face acest lucru. De asemenea, ei joacă rolul unei perechi de ochi în plus de care profesorul are mare nevoie pentru a asigura buna desfășurare a lecției.

Profesorii primesc asistența atât de necesară la planificarea și pregătirea planurilor de lecție și a materialelor, la trasarea strategiilor pentru elevii cu dificultăți, la munca administrativă și la menținerea curățeniei și a ordinii în clasă. Paraeducatorii fac echipă cu profesorii pentru a-i ajuta pe elevi să învețe o lecție, să pună în scenă o piesă de teatru sau să facă o prezentare interesantă.

Paraeducatorii și elevii cu nevoi speciale

Copiii cu dizabilități fizice sau de învățare sau cu probleme de comportament s-ar putea să nu-și realizeze întregul potențial fără sprijin specializat.

Paraeducatorii oferă întărire pozitivă și strategii de adaptare pentru a-i ajuta pe copiii cu probleme de comportament. Uneori, elevii și părinții lor ar putea să nu aibă cunoștințe adecvate de limba engleză. Paraeducatorii care sunt bilingvi acționează ca translatori pentru elevii din clasă și pentru părinții elevilor în timpul vizitelor cu ușile deschise și al conversațiilor dintre părinți și profesori.

Când lucrează cu copii cu dificultăți fizice, paraeducatorii îi ajută să mănânce, să folosească baia, să se deplaseze într-un scaun cu rotile sau se asigură că sunt în siguranță și securitate dacă elevul este predispus la alergii sau convulsii.

Situația actuală

Există o cerere tot mai mare de candidați potriviți pentru a ocupa funcțiile de paraeducatori. În plus, având în vedere că majoritatea titularilor folosesc acest post ca o treaptă pentru a deveni profesori cu drepturi depline, fluctuația este relativ mare și există întotdeauna posturi vacante în cadrul unui district școlar.

Cu toate acestea, deficitul bugetar pentru programele de educație ar afecta în primul rând posturile temporare, cum ar fi cele de Paraeducatori. Cei mai mulți sunt angajați cu contracte cu normă parțială, doar pe perioadă determinată sau ocazionale, astfel încât salariul real net poate fi mult mai mic, în special în școlile independente, academiile și școlile libere care nu trebuie să respecte liniile directoare guvernamentale privind salarizarea.

Deși postul este tot temporar, Paraeducatorii care sunt absolvenți pot căuta un loc de muncă prin intermediul unei agenții de recrutare în domeniul educației și pot obține un salariu mai mare.

Sfat?

„Marii profesori empatizează cu copiii, îi respectă și cred că fiecare dintre ei are ceva special pe care se poate construi.”

Ann Liberman

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.