Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Psiholog educațional

Educational Psychologists are trained professionals who help students overcome mental, physical, emotional, and social difficulties that prevent them from participating in academic and non-academic activities.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Psiholog școlar
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Psiholog educațional in afara Romaniei
USA
$104.845 An ~ $8.737 luna
UK
£34.368 An ~ £2.864 luna

Esti interesat de o cariera ca Psiholog educațional?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Psiholog educațional este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Ați stat vreodată în fața unei oglinzi și ați repetat o prezentare sau o conversație semnificativă pe care urma să o aveți? Știința dovedește că aceasta este o metodă utilă de învățare și autoanaliză.

Exploreaza cariera de Psiholog educațional

Psihologii educaționali sunt profesioniști instruiți care îi ajută pe elevi să depășească dificultățile mentale, fizice, emoționale și sociale care îi împiedică să participe la activități academice și non-academice.

.

Responsabilitati

Ce fac psihologii educaționali?

Un psiholog educațional ar trebui în mod obișnuit să:

  • Oferă sprijin integral familiilor, instituțiilor de învățământ și centrelor de învățare din întreaga lume, furnizând informații cruciale pentru dezvoltarea unor metode și materiale de învățare de succes
  • Evaluează nevoile de învățare și emoționale ale copiilor folosind teste și teorii psihologice; proiectează, dezvoltă și implementează proceduri terapeutice, programe de management al comportamentului și proiecte care să sprijine educația și bunăstarea acestora
  • Încorporează psihologia comportamentală, psihologia dezvoltării și psihologia cognitivă în activitatea lor pentru a înțelege pe deplin cele mai bune practici din domeniu
  • Țin cont de nevoile unice ale instituției de învățământ și ale elevilor săi, inclusiv ale elevilor supradotați și ale celor cu dificultăți de învățare
  • Sugerează, dezvoltă și utilizează strategii adecvate pentru a promova dezvoltarea socială, emoțională și comportamentală a copiilor și tinerilor
  • Formulează și aplică intervenții care se concentrează pe utilizarea cunoștințelor, abilităților și expertizei pentru a sprijini inițiativele locale și naționale și pentru a ridica standardele educaționale
  • Colaborează cu echipe formate din mai multe agenții cu privire la cele mai bune abordări și prevederi pentru a sprijini educația copiilor și a tinerilor
  • Consiliază, convinge, sprijină, negociază cu și oferă formare părinților, profesorilor și personalului de sprijin pentru învățare
  • Realizează cercetări active; redactează rapoarte în care formulează recomandări cu privire la opțiuni viabile; consiliază și face recomandări cu privire la politicile educaționale

Mediu de lucru standard

Psihologii educaționali lucrează în medii diverse, de la cele pur academice până la cele strict consultative. Entuziasmul pentru cercetare îi poate conduce la școli, universități, agenții guvernamentale sau instituții de cercetare. Profesorii de psihologie educațională pot lucra în colegii și universități, în armată, muzee, biblioteci și organizații de sănătate.

Psihologii educaționali care oferă consultanță întreprinderilor ar putea avea propriile birouri private sau să lucreze direct în cadrul companiei. Cei care oferă servicii clinice ar putea avea propriile cabinete private sau să lucreze într-un cabinet de grup.

Aceștia pot lucra direct cu un client (evaluând progresul, oferind consiliere) sau indirect (prin munca lor cu părinții, profesorii și alți profesioniști). Psihologii educaționali lucrează de la un birou central, de obicei sediul autorității locale de educație, și se deplasează pentru a-și îndeplini sarcinile de testare și evaluare în școli, centre comunitare și la domiciliul elevilor.

Ținuta conservatoare arată un nivel de profesionalism care este important într-un cadru de consiliere. Clienții se simt cel mai bine cu profesioniștii din domeniul sănătății care sunt îmbrăcați în haine tradiționale, de tip business casual.


Program de lucru

Psihologii educaționali au tendința de a lucra în jur de 40-50 de ore pe săptămână, de luni până vineri. Programul lor poate fi flexibil, dar poate include câteva seri și weekenduri lungi care implică evaluări individuale ale pacienților și discuții cu membrii familiei apropiate.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Psihologii educaționali își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Psihologii educaționali sunt în general angajați de:

  • Autorități locale din domeniul educației
  • Instituții de învățământ
  • Companii de software educațional
  • Producători de instrumente educaționale
  • Departamente de servicii sociale
  • .

  • Spitaluri
  • Centre de îngrijire în regim ambulatoriu
  • Unități de psihiatrie infantilă
  • Unități de evaluare pediatrică
  • Școli independente
  • Organizații voluntare

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Americană de Psihologie, sunt cruciale pentru psihologii educaționali interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Americană de Psihologie, sunt cruciale pentru psihologii educaționali interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Studenții ar trebui să se asigure că experiențele lor de stagiu și de practică sunt în concordanță cu diplomele lor și cu obiectivele lor profesionale.

Ajungeți la practicieni cu experiență pentru a obține o perspectivă suplimentară asupra profesiei și pentru a modela un interes larg într-o ipoteză viabilă. Persoanele cu experiență ca profesor, asistent universitar, tutore, logoped, logoped sau terapeut de limbaj sau asistent social și o diplomă în psihologie cu o concentrare în psihologia educațională vor avea un avantaj față de concurență în obținerea unui loc de muncă ca psiholog educațional.

Școlile doresc, de obicei, să vadă că psihologii aspiranți urmăresc un stagiu de practică în timp ce își completează diploma și nu așteaptă până după absolvire. Furnizorii de cursuri se vor uita la modul în care v-ați aplicat cunoștințele de psihologie, la ceea ce ați învățat din experiența dumneavoastră și la modul în care aceasta este relevantă pentru rolul unui psiholog educațional. Experimentarea laturii practice a psihologiei educaționale în cadrul stagiului de practică potrivit poate duce la un loc de muncă în specialitatea dvs. după terminarea școlii, pe lângă o șansă rezonabilă de a vă consolida CV-ul și de a vă crea o rețea de contacte.

Studenții găsesc oportunități de stagiu și practică prin intermediul centrului de carieră al școlii lor, rețelele de absolvenți, panourile și târgurile de locuri de muncă și evenimentele de recrutare. Stagiile pot dura între șase luni și doi ani și cuprind lucrul supravegheat cu clienții. Locurile de stagiu și de practică includ școli, servicii educaționale, spitale, clinici și agenții guvernamentale.

Unele stagii sunt însoțite de un salariu. Unele pot include o supraveghere indirectă, în care supervizorul nu se alătură interacțiunii stagiar/client, dar va răspunde la întrebări și va revizui recomandările stagiarului pentru tratament sau terapie. Rețineți că stagiile efectuate ca parte a curriculumului unui program vă aduc credite, dar stagiile postuniversitare sau postdoctorale nu vor face acest lucru.

Studenții care efectuează un stagiu de practică la fața locului asistă la ședințele dintre psihologii licențiați și clienții lor. O sesiune de urmărire cu supraveghetorii lor ar include aerisirea observațiilor lor și solicitarea de clarificări pertinente. Pe măsură ce devin mai bine informați, supervizorii lor le pot atribui sarcini de îndeplinit. Un stagiu de practică vă va aduce credite academice, dar nu și bani. Durata sa poate depinde, de asemenea, de programul la care este asociat.

Calificari si certificari recomandate

Intrarea în domeniul psihologiei educaționale necesită o educație riguroasă. Deși toți studenții interesați să devină psiholog educațional încep cu o diplomă de licență acreditată, o diplomă de master este cerința minimă pentru o carieră. Cursul ar trebui să includă regresie și corelație, cercetare educațională, analiză de date, studiu de cercetare a creierului, design avansat de cercetare și evaluare de programe.

Cele mai multe locații impun o diplomă de doctorat în psihologie sau educație și supervizare a consilierilor pentru a practica ca psiholog educațional sau dacă aspirați să predați sau să cercetați la nivel universitar. Intrarea din ce în ce mai competitivă într-un curs de doctorat acreditat necesită note bune și o experiență semnificativă de lucru cu copiii și tinerii în educație, sănătate, asistență socială, justiție pentru tineri sau îngrijire a copiilor. Contactați furnizorii de cursuri pentru a înțelege pe deplin diferitele cerințe de intrare.


Certificari & Diplome

Pentru a obține o diplomă pot fi necesari mulți ani și cursuri extinse, dar asta nu include și certificările de licență necesare după absolvire. Pentru a deveni licențiat, un viitor psiholog educațional trebuie să petreacă cel puțin un an de stagiu în specialitatea lor. Câteva locații le cer candidaților să obțină certificarea consiliului și să practice timp de unul sau doi ani înainte de a fi licențiat pentru a practica în mod profesionist.

Psihologii educaționali pot deveni psihologi școlari certificați prin finalizarea unui masterat în domeniu, experiențe practice la fața locului, stagiu și un examen acreditat de psiholog școlar. Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să câștigați credibilitate profesională, să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă și să deveniți un consultant independent.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică. Investigând membrii care practică în afara Codului, se câștigă încredere și respect, care sunt cele mai importante elemente pentru a asigura viitorul unui psiholog educațional. Toți candidații trebuie să se supună unei verificări a cazierului judiciar.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Psihologii educaționali pot evolua spre o poziție de conducere sau se pot specializa într-un domeniu de nișă, cum ar fi tulburările din spectrul autist sau dispraxia.

.


Perspective de viitor

Concurența mai acerbă la locul de muncă înseamnă că psihologii educaționali care au bune abilități analitice și experiență vor avea perspective de angajare semnificativ mai bune.

Dezvoltare profesionala

Concurența mai acerbă la locul de muncă înseamnă că psihologii educaționali care au bune abilități analitice și experiență vor avea perspective de angajare semnificativ mai bune.

Extra informatii

Ce aduce un copil la psihologul educațional?

Copiii cu afecțiuni genetice sau de mediu care duc la dificultăți de învățare au nevoie de intervenția echipei de evaluare multiagenție din primii ani de viață, care cuprinde, printre alți profesioniști, psihologi educaționali.

O instituție preșcolară sau școlară poate evidenția nevoile de sprijin suplimentar ale unui copil în timpul jocului, al predării normale în clasă sau în cadrul proceselor de evaluare ale școlii. Un cadru didactic poate sesiza preocupările psihologului educațional și poate solicita o evaluare, consiliere sau sprijin suplimentar. Părinții sau persoanele care au grijă de un copil trebuie să își dea consimțământul deplin pentru orice activitate directă desfășurată cu un copil.

Părinții îngrijorați au dreptul de a solicita autorității educaționale competente o evaluare specifică a copilului lor, inclusiv o evaluare efectuată de un psiholog educațional.

Evaluarea – un proces continuu

Evaluarea nevoilor de sprijin suplimentar ale unui copil face parte din rutina zilnică de învățare și predare. Informațiile colectate contribuie la planificarea, acțiunea și strategiile de revizuire menite să sprijine copilul.

Conducerea unei investigații suplimentare

Dacă este nevoie de o investigație suplimentară, psihologul educațional va discuta cu părinții copilului și cu profesorii actuali sau anteriori, analizând activitatea școlară a copilului și modul în care acesta abordează învățarea, observând copilul în clasă, luând în considerare dezvoltarea emoțională și socială și comportamentul copilului, pe lângă discuțiile cu acesta.

Evaluare fără implicarea directă a copilului

Psihologii educaționali ajută școlile să revizuiască în mod holistic nevoile copiilor pentru a le permite integrarea deplină în clasă, în școală și în viața comunității. Aceștia îi consiliază pe directorii de școli și pe personalul școlii cu privire la stabilirea obiectivelor pentru planurile de învățare ale copiilor, dar nu sunt responsabili pentru elaborarea sau punerea în aplicare a acestor planuri.

Aceștia oferă formare în ceea ce privește competențele necesare pentru a sprijini copiii cu nevoi specifice și pentru a îmbunătăți învățarea tuturor elevilor. De asemenea, ei ajută școlile să comunice părinților nevoile unui copil și să permită implicarea părinților.

Psihologii educaționali au o arie de acoperire largă

Psihologii educaționali lucrează, de asemenea, cu familiile cu copii foarte mici în mediile de vârstă timpurie și planifică pentru elevii care părăsesc școala și care ar putea să se îndrepte spre un loc de muncă sau spre o educație ulterioară.

Lucrând în tandem

Psihologii educaționali sprijină instituțiile de învățământ și centrele de învățare la nivel global, oferind informații cruciale pentru dezvoltarea unor metode și materiale de învățare de succes.

In concluzie

Ce aduce un copil la psihologul educațional?

Copiii cu afecțiuni genetice sau de mediu care duc la dificultăți de învățare au nevoie de intervenția echipei de evaluare multiagenție din primii ani de viață, care cuprinde, printre alți profesioniști, psihologi educaționali.

O instituție preșcolară sau școlară poate evidenția nevoile de sprijin suplimentar ale unui copil în timpul jocului, al predării normale în clasă sau în cadrul proceselor de evaluare ale școlii. Un cadru didactic poate sesiza preocupările psihologului educațional și poate solicita o evaluare, consiliere sau sprijin suplimentar. Părinții sau persoanele care au grijă de un copil trebuie să își dea consimțământul deplin pentru orice activitate directă desfășurată cu un copil.

Părinții îngrijorați au dreptul de a solicita autorității educaționale competente o evaluare specifică a copilului lor, inclusiv o evaluare efectuată de un psiholog educațional.

Evaluarea – un proces continuu

Evaluarea nevoilor de sprijin suplimentar ale unui copil face parte din rutina zilnică de învățare și predare. Informațiile colectate contribuie la planificarea, acțiunea și strategiile de revizuire menite să sprijine copilul.

Conducerea unei investigații suplimentare

Dacă este nevoie de o investigație suplimentară, psihologul educațional va discuta cu părinții copilului și cu profesorii actuali sau anteriori, analizând activitatea școlară a copilului și modul în care acesta abordează învățarea, observând copilul în clasă, luând în considerare dezvoltarea emoțională și socială și comportamentul copilului, pe lângă discuțiile cu acesta.

Evaluare fără implicarea directă a copilului

Psihologii educaționali ajută școlile să revizuiască în mod holistic nevoile copiilor pentru a le permite integrarea deplină în clasă, în școală și în viața comunității. Aceștia îi consiliază pe directorii de școli și pe personalul școlii cu privire la stabilirea obiectivelor pentru planurile de învățare ale copiilor, dar nu sunt responsabili pentru elaborarea sau punerea în aplicare a acestor planuri.

Aceștia oferă formare în ceea ce privește competențele necesare pentru a sprijini copiii cu nevoi specifice și pentru a îmbunătăți învățarea tuturor elevilor. De asemenea, ei ajută școlile să comunice părinților nevoile unui copil și să permită implicarea părinților.

Psihologii educaționali au o arie de acoperire largă

Psihologii educaționali lucrează, de asemenea, cu familiile cu copii foarte mici în mediile de vârstă timpurie și planifică pentru elevii care părăsesc școala și care ar putea să se îndrepte spre un loc de muncă sau spre o educație ulterioară.

Lucrând în tandem

Psihologii educaționali sprijină instituțiile de învățământ și centrele de învățare la nivel global, oferind informații cruciale pentru dezvoltarea unor metode și materiale de învățare de succes.

Sfat?

Educația este cea mai puternică armă pe care o putem folosi pentru a schimba lumea.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.