Ce aduce un copil la psihologul educațional?
Copiii cu afecțiuni genetice sau de mediu care duc la dificultăți de învățare au nevoie de intervenția echipei de evaluare multiagenție din primii ani de viață, care cuprinde, printre alți profesioniști, psihologi educaționali.
O instituție preșcolară sau școlară poate evidenția nevoile de sprijin suplimentar ale unui copil în timpul jocului, al predării normale în clasă sau în cadrul proceselor de evaluare ale școlii. Un cadru didactic poate sesiza preocupările psihologului educațional și poate solicita o evaluare, consiliere sau sprijin suplimentar. Părinții sau persoanele care au grijă de un copil trebuie să își dea consimțământul deplin pentru orice activitate directă desfășurată cu un copil.
Părinții îngrijorați au dreptul de a solicita autorității educaționale competente o evaluare specifică a copilului lor, inclusiv o evaluare efectuată de un psiholog educațional.
Evaluarea – un proces continuu
Evaluarea nevoilor de sprijin suplimentar ale unui copil face parte din rutina zilnică de învățare și predare. Informațiile colectate contribuie la planificarea, acțiunea și strategiile de revizuire menite să sprijine copilul.
Conducerea unei investigații suplimentare
Dacă este nevoie de o investigație suplimentară, psihologul educațional va discuta cu părinții copilului și cu profesorii actuali sau anteriori, analizând activitatea școlară a copilului și modul în care acesta abordează învățarea, observând copilul în clasă, luând în considerare dezvoltarea emoțională și socială și comportamentul copilului, pe lângă discuțiile cu acesta.
Evaluare fără implicarea directă a copilului
Psihologii educaționali ajută școlile să revizuiască în mod holistic nevoile copiilor pentru a le permite integrarea deplină în clasă, în școală și în viața comunității. Aceștia îi consiliază pe directorii de școli și pe personalul școlii cu privire la stabilirea obiectivelor pentru planurile de învățare ale copiilor, dar nu sunt responsabili pentru elaborarea sau punerea în aplicare a acestor planuri.
Aceștia oferă formare în ceea ce privește competențele necesare pentru a sprijini copiii cu nevoi specifice și pentru a îmbunătăți învățarea tuturor elevilor. De asemenea, ei ajută școlile să comunice părinților nevoile unui copil și să permită implicarea părinților.
Psihologii educaționali au o arie de acoperire largă
Psihologii educaționali lucrează, de asemenea, cu familiile cu copii foarte mici în mediile de vârstă timpurie și planifică pentru elevii care părăsesc școala și care ar putea să se îndrepte spre un loc de muncă sau spre o educație ulterioară.
Lucrând în tandem
Psihologii educaționali sprijină instituțiile de învățământ și centrele de învățare la nivel global, oferind informații cruciale pentru dezvoltarea unor metode și materiale de învățare de succes.
Sfat?
Educația este cea mai puternică armă pe care o putem folosi pentru a schimba lumea.