Performanța la locul de muncă și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a psihologilor școlari.
În cadrul unei școli publice, oportunitățile de a vă extinde domeniul de aplicare și influența activității dumneavoastră pot crește pe măsură ce autoritățile locale apelează la granturi și alte surse de finanțare sau inițiază proiecte de prevenire și inițiere timpurie.
Vă puteți angaja în intervenții directe sau vă puteți ocupa de o gamă mai largă de activități. Ați putea efectua o evaluare cuprinzătoare a nevoilor elevilor, să vă consultați cu profesorii și părinții cu privire la problemele elevilor și să instruiți cadrele didactice, părinții, elevii și membrii comunității în rezolvarea problemelor și în gestionarea dizabilităților și a factorilor de risc.
Calificările formale ca psiholog școlar vă lărgesc sfera de activitate în cadrul și în afara mediului școlar. Vă puteți angaja în centre comunitare de sănătate mintală, în departamentele de pediatrie ale clinicilor și spitalelor private și publice sau în centre de corecție.
Puteți face cercetare în medii aplicate dacă urmați un program de doctorat.
Psihologii școlari pot, de asemenea, să progreseze în cariera lor prin preluarea de sarcini administrative în domeniul educației sau al sănătății comportamentale, prin preluarea sprijinului pentru studenți la nivel de colegiu sau prin transpunerea principiilor psihologice la locul de muncă. Cu experiență de lucru într-o școală, ați putea lucra ca administrator al învățământului postsecundar care oferă sprijin studenților în cadrul departamentelor din colegiile publice sau private, concentrându-se pe viața universitară dincolo de sala de clasă.
De asemenea, ați putea să vă transferați abilitățile de psiholog școlar pentru a deveni psiholog industrial-organizațional care lucrează în toate industriile aplicând principiile psihologice la locul de muncă, inclusiv în ceea ce privește depistarea angajaților, formarea, productivitatea, sindicatele și asistența medicală. Două tehnici pe care le utilizează sunt sondajul și observația.
Cu experiența dumneavoastră, este potrivit să deveniți director de educație specială și să lucrați într-o poziție administrativă. Ați îndeplini sarcini precum coordonarea procedurilor de testare pentru a verifica dacă elevii au nevoie de servicii de educație specială și dacă acestea sunt disponibile în mod adecvat pentru cei care au nevoie de ele. Ar trebui să vă construiți o înțelegere a legilor relevante și, de asemenea, să țineți legătura cu profesorii de educație specială pentru a promova bunele practici
Ați putea deveni director de sănătate comportamentală, planificând și coordonând îngrijirea pacienților internați sau ambulatorii pentru clienții unei unități de sănătate comportamentală. `
Cu suficientă experiență și o rețea extinsă, ați putea deveni lucrător independent și liber-profesionist, să deveniți un membru activ în domeniu și să influențați politicile și bunele practici.
Perspective de viitor
Calificări mai înalte, cum ar fi un doctorat sau specializarea într-un domeniu care vă interesează sau în care există o nevoie sau într-o anumită grupă de vârstă, cum ar fi elevii din învățământul preșcolar, vă vor îmbunătăți perspectivele de angajare.