Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Agent de vânzări de asigurări

Not all heroes wear capes. Insurance Sales Agents stand up to help their clients stand back up. They act as intermediaries between their clients and insurance companies to ensure that their clients get the best deal…all the time…every time.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Agent de asigurări
  • Curier de asigurări
  • Curier de asigurări
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Agent de vânzări de asigurări
Salariu minim 2.076 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.444 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 6.811 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Agent de vânzări de asigurări in afara Romaniei
USA
$51.254 An ~ $4.271 luna
UK
£42.352 An ~ £3.529 luna

Esti interesat de o cariera ca Agent de vânzări de asigurări?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Agent de vânzări de asigurări este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

La începutul secolului al XIX-lea, cinefilii erau atât de speriați că vor muri din cauza râsului excesiv, încât au cumpărat o asigurare prin intermediul Lloyd's din Londra

...

Exploreaza cariera de Agent de vânzări de asigurări

Nu toți eroii poartă pelerine. Agenții de vânzări de asigurări se ridică în picioare pentru a-și ajuta clienții să se ridice din nou. Aceștia acționează ca intermediari între clienții lor și companiile de asigurări pentru a se asigura că clienții lor obțin cea mai bună ofertă… tot timpul… de fiecare dată.

Responsabilitati

Ce fac agenții de vânzări de asigurări?

Un agent de vânzări de asigurări ar trebui, de obicei, să:

  • Proiectează și implementează strategii de marketing eficiente pentru a vinde noi contracte de asigurare sau pentru a le ajusta pe cele existente
  • Contactează potențiali clienți și creează relații prin intermediul rețelelor, apelurilor telefonice la rece și recomandărilor valide pentru a vinde polițe de toate tipurile: asigurări de sănătate, de locuință, auto, de daune materiale și de viață
  • Evaluați dorințele și cererile clienților de afaceri sau individuali înainte de a recomanda și vinde cele mai potrivite planuri de protecție
  • Colectați informații de la clienți cu privire la profilurile lor de risc pentru a oferi soluții adecvate privind gestionarea riscurilor și a concepe noi modalități de reducere a riscurilor
  • Personalizați programe de asigurare pentru a se potrivi clienților individuali; ajutați-i să depună și să primească o compensație financiară echitabilă pentru pierderile suferite
  • Ajutați-i să obțină tipuri specializate de acoperire prin asigurare în cazuri complexe, prin întocmirea de rapoarte pentru subscriitorii și inspectorii de asigurări și prin negocierea cu asigurătorii
  • Analizați polițele de asigurare actuale ale clienților și propuneți adăugiri sau alte modificări; ocupați-vă de reînnoirea polițelor; îndepliniți toate obligațiile stabilite de companie cu privire la polițe
  • Oferiți servicii complete de planificare financiară, cum ar fi planificarea pensionării, planificarea succesorală și ajutor în stabilirea planurilor de pensii pentru întreprinderi, în special clienților care se apropie de pensionare
  • Verificați cererile de despăgubire de asigurare pentru a le proteja reputația; consolidați încrederea clienților asigurându-vă că aceștia înțeleg termenii și întinderea acoperirii oferite în conformitate cu reglementările din domeniu
  • Să fie în permanență la curent cu tranzacțiile, vânzările și condițiile; să mențină înregistrările relevante pe suport de hârtie și electronic
  • Să îndeplinească sarcini administrative, cum ar fi hârtii și corespondență
  • Să dezvolte relații profesionale benefice cu asigurătorii, topografii, fotografii și inginerii structurali

Mediu de lucru standard

Majoritatea agenților de vânzări de asigurări lucrează în birouri, deși unii își pot petrece timpul călătorind pentru a se întâlni cu clienții. Dacă lucrați pentru o firmă internațională cu afaceri peste hotare, este posibil să trebuiască să călătoriți în străinătate.

Văstrați-vă într-o manieră îngrijită, curată și profesională, iar clienții potențiali vă vor lua în serios. Purtați o insignă de identificare și, eventual, o cămașă vestimentară cu logo-ul firmei dumneavoastră.


Program de lucru

Programul dvs. de lucru tipic va include orele obișnuite de birou, deși este posibil să fie nevoie să lucrați seara sau sâmbăta pentru a vă întâlni cu clienții. Câțiva agenți de vânzări de asigurări se întâlnesc cu clienții în timpul orelor de lucru și apoi își petrec serile făcând hârtii și pregătind prezentări pentru potențialii clienți. Majoritatea agenților lucrează cu normă întreagă, dar munca cu jumătate de normă este, de asemenea, o opțiune.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Oportunitățile de angajare sunt disponibile în toată țara, în special în orașe și în marile orașe. De asemenea, sunt posibile întreruperi în carieră, dar va trebui să vă țineți la curent cu schimbările din industrie. Agenții de vânzări de asigurări își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Agenții de vânzări de asigurări sunt, în general, angajați de către:

  • Firme multinaționale de brokeraj de asigurări
  • Companii de consultanță financiară
  • Firme de brokeraj de asigurări de nișă
  • .

  • Companii de asigurări
  • Departamentele de gestionare a riscurilor de asigurare ale companiilor care nu sunt societăți de asigurări
  • Companii de reasigurare

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Profesioniștilor în Asigurări (IAIP), sunt esențiale pentru agenții de vânzări de asigurări interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Profesioniștilor în Asigurări (IAIP), sunt esențiale pentru agenții de vânzări de asigurări interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Aptitudini necesare

Tipul de experienta necesara

Intrarea fără o diplomă este posibilă într-un rol de broker junior sau stagiar sau ca tehnician de asigurări. Puteți avansa până la poziția de agent de vânzări de asigurări după ce dobândiți experiență și calificări în industria asigurărilor. Deși angajatorii oferă, de obicei, formare în probleme juridice legate de asigurări, va trebui să aveți o bună înțelegere a industriei asigurărilor. Dacă sunteți interesat de o anumită companie, vizitați unul dintre evenimentele de recrutare ale acesteia pentru a vorbi cu angajații și a stabili ce fac și ce caută compania la viitorii angajați.

Experiența de lucru la o casă de brokeraj sau la o companie de asigurări vă poate îmbunătăți șansele de angajare. Multe companii de asigurări importante au programe de plasament sau de stagiu de vară, dar concurența pentru locuri este intensă. Firmele mai mici pot oferi experiență de lucru, dar poate fi necesar să le abordați direct pentru a afla despre oportunități. Experiența de lucru în vânzări sau într-un rol de servicii pentru clienți în sectorul serviciilor financiare va fi utilă.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de liceu este o cerință tipică pentru agenții de vânzări de asigurări. Cu toate acestea, o diplomă de licență în contabilitate, finanțe, afaceri, management, economie sau matematică vă poate îmbunătăți perspectivele de angajare. Lecții de vorbire în public pot perfecționa tehnicile de vânzare.


Certificari & Diplome

În mod normal, agenții de vânzări de asigurări trebuie să dețină o licență specifică pentru fiecare locație și acoperire în parte pentru a-și exercita profesia. De exemplu, un agent de perspectivă ar căuta licențe în domeniul asigurărilor de viață și sănătate, precum și în cel al asigurărilor de proprietate și de accident. Numai acei solicitanți care finalizează cursurile specificate și trec examenele guvernamentale care acoperă elementele fundamentale ale asigurărilor și legile guvernamentale privind asigurările sunt eligibili pentru a obține o licență.

Pe măsură ce cererea de servicii de planificare financiară crește, mulți agenți aleg, de asemenea, să obțină licență și certificare pentru a vinde fonduri mutuale, valori mobiliare, anuități variabile și alte produse financiare. Licența și certificarea necesită un număr substanțial de ore de studiu dedicate pentru a trece un examen suplimentar.

Certificarea voluntară de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să obțineți credibilitate profesională, să încurajați reînnoirea și să deveniți un consultant independent.

Traseul acestei cariere

Agenții sunt adesea specializați într-un singur domeniu de asigurări, cum ar fi managementul riscurilor, evaluarea, asigurările maritime, de locuință sau auto. Ei pot lucra în departamente specializate din cadrul unor companii mari sau pentru firme mici specializate. Există un traseu de carieră exact în cadrul profesiei, cu posibilități de a trece în alte domenii ale asigurărilor.

Agenții de vânzări de asigurări urmează de obicei o formare generală și dobândesc o experiență considerabilă înainte de a trece la roluri de specialist sau de conducere.

Rolurile de specialitate includ Executiv de cont de asigurări, Agent tehnic de asigurări, Agent de asigurări de daune, Executiv/manager de afaceri noi (pentru a găsi și dezvolta noi relații de afaceri pentru o firmă) și Manager de vânzări (pentru a aloca noi afaceri după ce a fost generat interesul inițial al clientului).

Aceste roluri pot fi segregate într-o companie mare și se poate ajunge la ele doar prin promovare; astfel, vă puteți specializa într-un domeniu principal. Într-o firmă mai mică, este mai probabil să vă ocupați de majoritatea funcțiilor, inclusiv să vă ocupați de dezvoltarea de noi afaceri și să acționați ca agent de despăgubiri.

Progresarea în management ar presupune gestionarea unei echipe de agenți sau a mai multor sucursale ale unei firme de asigurări. Există, de asemenea, oportunități de a trece în domenii de lucru conexe, cum ar fi subscrierea sau ajustarea daunelor.

Pentru a ajunge la un post de conducere, trebuie să vă ocupați de o echipă de agenți sau de mai multe sucursale ale unei firme de asigurări.


Perspective de viitor

Cei care sunt absolvenți de facultate care sunt multilingvi și care au abilități de vânzare, abilități excelente de servire a clienților, o înțelegere fermă a termenilor tehnici și juridici relevanți, precum și expertiză într-o gamă de produse de asigurări și servicii financiare sunt susceptibile de a avea cele mai bune perspective. Mulți proaspeți recruți nu reușesc să câștige suficient din comisioane pentru a-și atinge obiectivele de venit. Acești agenți se pot transfera în cele din urmă către alte cariere și pot lăsa aceste locuri de muncă deschise pentru alți aspiranți.

Dezvoltare profesionala

Cei care sunt absolvenți de facultate care sunt multilingvi și care au abilități de vânzare, abilități excelente de servire a clienților, o înțelegere fermă a termenilor tehnici și juridici relevanți, precum și expertiză într-o gamă de produse de asigurări și servicii financiare sunt susceptibile de a avea cele mai bune perspective. Mulți proaspeți recruți nu reușesc să câștige suficient din comisioane pentru a-și atinge obiectivele de venit. Acești agenți se pot transfera în cele din urmă către alte cariere și pot lăsa aceste locuri de muncă deschise pentru alți aspiranți.

Extra informatii

Un intermediar de încredere

Agenții de vânzări de asigurări contactează potențialii clienți și vând unul sau mai multe tipuri de asigurări. Veți acționa ca un intermediar între clienții dumneavoastră, care pot fi fie persoane fizice, fie întreprinderi comerciale și organizații, și companiile de asigurări; puteți oferi produse de la mai mulți asigurători pentru a vă asigura că clienții dumneavoastră obțin cea mai bună ofertă.

Abordări diferite pentru un scop comun

Agenții captivi sunt agenți de vânzări de asigurări care lucrează exclusiv pentru o singură companie de asigurări. Aceștia pot vinde doar polițe furnizate de compania care îi angajează. Agenții de asigurări independenți lucrează pentru brokeri de asigurări, vânzând polițele mai multor companii. Aceștia potrivesc polițele de asigurare pentru clienții lor cu compania care oferă cea mai bună rată și acoperire. Agenții de vânzări de asigurări cu amănuntul aranjează, de obicei, polițe de asigurare pentru persoane fizice sau companii și tratează direct cu acestea. Polițele pentru persoane fizice includ acoperiri pentru autovehicule, casă, călătorii sau animale de companie, în timp ce polițele pentru companii sunt susceptibile de a acoperi daunele la proprietate și întreruperea activității.

Găsește-ți nișa

Agenții de asigurări de proprietate și de accident vând polițe care protejează persoanele și întreprinderile de pierderile financiare rezultate în urma accidentelor de mașină, incendiilor, furturilor și altor evenimente care pot afecta proprietatea. Polițele acoperă, de asemenea, cererile de despăgubire a lucrătorilor, cererile de despăgubire pentru răspunderea pentru produse sau cererile de despăgubire pentru malpraxis medical. Agenții de asigurări de viață sunt specializați în vânzarea de polițe care plătesc beneficiarii atunci când un deținător de poliță moare și anuități care promit un venit la pensie.

Agenții de asigurări de sănătate și de îngrijire pe termen lung vând polițe care acoperă costurile de îngrijire medicală și serviciile de viață asistată pentru persoanele în vârstă. De asemenea, aceștia pot vinde asigurări dentare și asigurări de invaliditate pe termen scurt și pe termen lung. Agenții de vânzări de asigurări comerciale se ocupă de acoperirea asigurărilor de valoare mare și mai complexe în domeniul maritim, aviației, petrolului și gazelor și al riscurilor financiare.

Scoping Out funcționează în ambele sensuri

Potențialii clienți folosesc adesea instrumente de comparare online pentru a afla despre diferite polițe și pentru a obține informații de la companiile de asigurări. Clienții pot fie să achiziționeze o poliță direct de pe site-ul web al companiei, fie să contacteze compania pentru a vorbi cu un agent de vânzări.

Agenții de asigurări găsesc, de asemenea, noi clienți prin recomandări de la clienții actuali. Menținerea clienților mulțumiți este cheia succesului ca agent de vânzări de asigurări

Agent de vânzări de asigurări. Potențialele avantaje și dezavantaje ale liberului profesionist vs. angajarea cu normă întreagă

A fi agent de vânzări de asigurări liber profesionist oferă libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietate deplină asupra afacerii și își pot permite selectivitate în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, munca pe cont propriu vine cu mai puțină stabilitate și siguranță, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inabordabile. Există o presiune suplimentară a impozitului pe activități independente și nici o eligibilitate pentru prestații de șomaj.

Un agent de vânzări de asigurări cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și cu îndrumare din partea șefilor lor. Chiar și așa, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei lor de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Când decideți între a fi liber profesionist sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

In concluzie

Un intermediar de încredere

Agenții de vânzări de asigurări contactează potențialii clienți și vând unul sau mai multe tipuri de asigurări. Veți acționa ca un intermediar între clienții dumneavoastră, care pot fi fie persoane fizice, fie întreprinderi comerciale și organizații, și companiile de asigurări; puteți oferi produse de la mai mulți asigurători pentru a vă asigura că clienții dumneavoastră obțin cea mai bună ofertă.

Abordări diferite pentru un scop comun

Agenții captivi sunt agenți de vânzări de asigurări care lucrează exclusiv pentru o singură companie de asigurări. Aceștia pot vinde doar polițe furnizate de compania care îi angajează. Agenții de asigurări independenți lucrează pentru brokeri de asigurări, vânzând polițele mai multor companii. Aceștia potrivesc polițele de asigurare pentru clienții lor cu compania care oferă cea mai bună rată și acoperire. Agenții de vânzări de asigurări cu amănuntul aranjează, de obicei, polițe de asigurare pentru persoane fizice sau companii și tratează direct cu acestea. Polițele pentru persoane fizice includ acoperiri pentru autovehicule, casă, călătorii sau animale de companie, în timp ce polițele pentru companii sunt susceptibile de a acoperi daunele la proprietate și întreruperea activității.

Găsește-ți nișa

Agenții de asigurări de proprietate și de accident vând polițe care protejează persoanele și întreprinderile de pierderile financiare rezultate în urma accidentelor de mașină, incendiilor, furturilor și altor evenimente care pot afecta proprietatea. Polițele acoperă, de asemenea, cererile de despăgubire a lucrătorilor, cererile de despăgubire pentru răspunderea pentru produse sau cererile de despăgubire pentru malpraxis medical. Agenții de asigurări de viață sunt specializați în vânzarea de polițe care plătesc beneficiarii atunci când un deținător de poliță moare și anuități care promit un venit la pensie.

Agenții de asigurări de sănătate și de îngrijire pe termen lung vând polițe care acoperă costurile de îngrijire medicală și serviciile de viață asistată pentru persoanele în vârstă. De asemenea, aceștia pot vinde asigurări dentare și asigurări de invaliditate pe termen scurt și pe termen lung. Agenții de vânzări de asigurări comerciale se ocupă de acoperirea asigurărilor de valoare mare și mai complexe în domeniul maritim, aviației, petrolului și gazelor și al riscurilor financiare.

Scoping Out funcționează în ambele sensuri

Potențialii clienți folosesc adesea instrumente de comparare online pentru a afla despre diferite polițe și pentru a obține informații de la companiile de asigurări. Clienții pot fie să achiziționeze o poliță direct de pe site-ul web al companiei, fie să contacteze compania pentru a vorbi cu un agent de vânzări.

Agenții de asigurări găsesc, de asemenea, noi clienți prin recomandări de la clienții actuali. Menținerea clienților mulțumiți este cheia succesului ca agent de vânzări de asigurări

Agent de vânzări de asigurări. Potențialele avantaje și dezavantaje ale liberului profesionist vs. angajarea cu normă întreagă

A fi agent de vânzări de asigurări liber profesionist oferă libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietate deplină asupra afacerii și își pot permite selectivitate în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, munca pe cont propriu vine cu mai puțină stabilitate și siguranță, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inabordabile. Există o presiune suplimentară a impozitului pe activități independente și nici o eligibilitate pentru prestații de șomaj.

Un agent de vânzări de asigurări cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și cu îndrumare din partea șefilor lor. Chiar și așa, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei lor de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Când decideți între a fi liber profesionist sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Sfat?

Vânzarea de asigurări este o muncă grea, foarte grea. Agenții de asigurări pe care îi vedeți cu case mari și mașini frumoase jucând golf în jurul lumii nu au ajuns acolo peste noapte. Ei au vândut și au vândut și au vândut. Și au vândut și mai mult. Este singura modalitate de a deveni super-reușită în această afacere și, dacă vrei să ai succes, va trebui să faci și tu acest lucru.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.