Câteva calități pe care analiștii de prețuri le-ar găsi neprețuite în îndeplinirea sarcinilor lor includ un ochi ager pentru oportunități, atenție la detalii, abilități de gândire creativă și analitică, abilități de cercetare și de rezolvare a problemelor și o abordare centrată pe client.
La fel de importante ar fi disponibilitatea de a învăța, umilința, răbdarea, colaborarea în echipă, abilitățile de calcul, previziunile financiare, precum și abilitățile de comunicare, negociere și prezentare.
Unelte ale meseriei
Analiștii de prețuri folosesc analiza matematică, analiza de impact și analiza statistică pentru a-și îndeplini responsabilitățile.
Analiza matematică folosește bazele de date din industrie pentru a urmări tendințele prețurilor pe piață. Analistul folosește preferințele relative pentru a înțelege mai bine perspectivele și gusturile pieței. Aceasta îi ajută să își integreze propriile recomandări cu setul de date interne ale unui client și să ofere strategii de stabilire a prețurilor specifice contextului.
Analiza de impact este vitală pentru a preveni și a se recupera în urma oricărei schimbări sau perturbări a activității. Analiștii de prețuri folosesc analiza de impact pentru a integra datele istorice ale clientului cu propriile lor recomandări privind punctele de preț, indicatorii de valoare și pachetele de caracteristici și pentru a studia impactul asupra performanței afacerii.
Analiza statistică îi ajută pe analiștii de prețuri să examineze temeinic tone de date interne și externe înainte de a-și oferi punctul de vedere cu privire la tendințele generale din cadrul industriei
Nicio acțiune fără cercetare
Cercetarea este o a doua natură pentru analiștii de prețuri, care depind de ea pentru a dobândi noi cunoștințe și a găsi noi date. De asemenea, ajută la îmbunătățirea cercetărilor curente și la raționalizarea SKU (stock-keeping unit) – oferind o varietate optimă de produse.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă
Analiștii de prețuri în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un analist de prețuri cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.
Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
„Este o carieră făcută doar pentru cei care au o minte analitică, simțul afacerilor, abilități excelente de comunicare și o pasiune pentru cifre.”
Moira McCormick