Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Analist de prețuri

Pricing Analysts have an immensely challenging and constantly exciting role to play in making sure a product or service is priced right – it encourages the customer to buy while promoting the growth of the business.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Analist de stabilire a prețurilor de cost
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Analist de prețuri in afara Romaniei
USA
$65.810 An ~ $5.484 luna
UK
£36.873 An ~ £3.073 luna

Esti interesat de o cariera ca Analist de prețuri?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Analist de prețuri este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

86% dintre consumatori spun că este important să compare prețurile de la diferiți vânzători.

.

Exploreaza cariera de Analist de prețuri

Analiștii de prețuri au un rol extrem de provocator și în mod constant interesant de jucat pentru a se asigura că un produs sau un serviciu are un preț corect – acesta încurajează clientul să cumpere, promovând în același timp creșterea afacerii.

Responsabilitati

Ce fac analiștii de prețuri?

Un analist de prețuri ar trebui, de obicei:

  • Utilizează date complexe pentru a examina standardele din industrie și strategiile de prețuri ale concurenților pentru a ajuta întreprinderile să determine și să stabilească prețuri competitive
  • Utilizează cercetări cuprinzătoare, analize matematice și analize de impact pentru a evalua cota de piață și marja și pentru a urmări implicarea clienților
  • Studiază comportamentul și obiceiurile consumatorilor pentru a evalua disponibilitatea acestora de a plăti (WTP) și pentru a identifica modelele de cheltuieli ale acestora
  • Efectuați o analiză a concurenților cu privire la produsele și serviciile conexe pentru a identifica structuri și strategii eficiente de stabilire a prețurilor, precum și pâlnii de vânzări
  • Explorați oportunități viabile în noi domenii pe baza studiului lor privind tendințele pieței, starea industriei și segmentele de piață neexploatate
  • Colaborează cu departamentele de vânzări și de marketing pentru a concepe și executa strategii de prețuri competitive care îmbunătățesc volumul vânzărilor sau profitabilitatea
  • Analizează datele legate de randamentul investițiilor (ROI) pentru programele de marketing și promoționale predominante

  • /p>
  • Revizuiește răspunsul clienților la eforturile de marketing și ajunge la modalități superioare de a atrage clientul și de a stimula cota de piață a companiei
  • Dezvoltă instrumente precum stabilirea dinamică a prețurilor care vor permite companiei să ajusteze rapid prețurile și să stimuleze volumul vânzărilor și ratele de conversie
  • /p>
  • Proiectați instrumente pentru a eficientiza analiza și pentru a furniza date exacte despre prețurile și promoțiile concurenților
  • Utilizați diverse metode de modelare statistică pentru a-și ajuta clientul să prevadă veniturile și cota de piață

  • /p>
  • Pregătiți și prezentați rapoarte și prezentări vizuale care să reflecte impactul potențial al unor strategii variate de stabilire a prețurilor, evaluați concluziile și recomandați planuri de acțiune adecvate factorilor cheie de decizie
  • Ajungeți la orice alte probleme și preocupări ridicate de membrii echipei care privesc stabilirea prețurilor
  • Dezvoltați instrumente de stabilire a prețurilor, cum ar fi stabilirea dinamică a prețurilor, care sunt utilizate de întreaga companie, astfel încât să poată răspunde rapid la tendințele de schimbare a pieței.

Mediu de lucru standard

Analiștii de prețuri lucrează la un birou și la un computer în cea mai mare parte a zilei, cu excepția cazurilor în care trebuie să participe la ședințe sau să facă prezentări. Ei lucrează îndeaproape cu echipele de vânzări și de marketing.


Program de lucru

Analiștii de prețuri au un program de lucru standard care se poate extinde ocazional dincolo de cele 40 de ore/săptămână obișnuite.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Deși domeniile în care pot obține un loc de muncă sunt numeroase, analiștii de prețuri își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Analiștii de prețuri sunt, în general, angajați de:

  • Industria construcțiilor
  • Sectorul agricol
  • Sectorul agricol
  • Instalații private de sănătate
  • Producătorii de produse alimentare și băuturi
  • Bănci & Alte instituții financiare
  • Colegi și universități
  • Companii de transport și logistică
  • Companii de transport și logistică/p>
  • Companii farmaceutice
  • Firme și birouri de servicii profesionale

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Pricing Society, sunt esențiale pentru analiștii de prețuri interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Pricing Society, sunt esențiale pentru analiștii de prețuri interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Peste puține oportunități de formare la locul de muncă, sau chiar niciuna, fac necesar ca analiștii de prețuri aspiranți să dobândească cunoștințele și expertiza de specialitate necesare prin intermediul unui stagiu relevant sau al unei experiențe de lucru anterioare în domeniul prețurilor și vânzărilor concurenței, al managementului financiar și al previziunilor.

Stagiile vă vor ajuta să obțineți beneficii optime din sarcinile dumneavoastră în afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști cu mai multă experiență și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Citește despre profesie și intervievează/însoțește experți care lucrează în analiza prețurilor pentru a dovedi angajamentul tău față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de licență în matematică, administrarea afacerilor, finanțe, marketing, contabilitate sau statistică va facilita intrarea în această carieră. Cu toate acestea, angajatorii manifestă o preferință decisă pentru candidații cu un MBA sau o diplomă tehnică postuniversitară care adaugă o valoare apreciabilă interacțiunilor cu clienții și analizei datelor.

Concentrează-te pe matematică, studii de afaceri, contabilitate, statistică și engleză în liceu.


Certificari & Diplome

Certificarea în software de business intelligence, managementul bazelor de date, sisteme de back-office și de facturare, Microsoft Office și Python de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică. Pentru a obține certificarea este necesară, în general, o combinație de educație, experiență și teste, deși cerințele diferă de la o regiune la alta.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a analiștilor de prețuri care trec la roluri manageriale sau de analiză și gestionare a conturilor financiare. În cele din urmă, aceștia pot prelua roluri de conducere executivă care pot duce la C-suite, ca Chief Pricing Officer (CPO).

Este, de asemenea, posibil să devii actuar, la fel cum este posibil să intri în alte domenii, cum ar fi marketingul, consultanța și finanțele.


Perspective de viitor

Candidații cu un MBA, certificare în software de business intelligence și experiență în management financiar și previziuni au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu un MBA, certificare în software de business intelligence și experiență în management financiar și previziuni au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Câteva calități pe care analiștii de prețuri le-ar găsi neprețuite în îndeplinirea sarcinilor lor includ un ochi ager pentru oportunități, atenție la detalii, abilități de gândire creativă și analitică, abilități de cercetare și de rezolvare a problemelor și o abordare centrată pe client.

La fel de importante ar fi disponibilitatea de a învăța, umilința, răbdarea, colaborarea în echipă, abilitățile de calcul, previziunile financiare, precum și abilitățile de comunicare, negociere și prezentare.

Unelte ale meseriei

Analiștii de prețuri folosesc analiza matematică, analiza de impact și analiza statistică pentru a-și îndeplini responsabilitățile.

Analiza matematică folosește bazele de date din industrie pentru a urmări tendințele prețurilor pe piață. Analistul folosește preferințele relative pentru a înțelege mai bine perspectivele și gusturile pieței. Aceasta îi ajută să își integreze propriile recomandări cu setul de date interne ale unui client și să ofere strategii de stabilire a prețurilor specifice contextului.

Analiza de impact este vitală pentru a preveni și a se recupera în urma oricărei schimbări sau perturbări a activității. Analiștii de prețuri folosesc analiza de impact pentru a integra datele istorice ale clientului cu propriile lor recomandări privind punctele de preț, indicatorii de valoare și pachetele de caracteristici și pentru a studia impactul asupra performanței afacerii.

Analiza statistică îi ajută pe analiștii de prețuri să examineze temeinic tone de date interne și externe înainte de a-și oferi punctul de vedere cu privire la tendințele generale din cadrul industriei

Nicio acțiune fără cercetare

Cercetarea este o a doua natură pentru analiștii de prețuri, care depind de ea pentru a dobândi noi cunoștințe și a găsi noi date. De asemenea, ajută la îmbunătățirea cercetărilor curente și la raționalizarea SKU (stock-keeping unit) – oferind o varietate optimă de produse.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Analiștii de prețuri în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist de prețuri cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Câteva calități pe care analiștii de prețuri le-ar găsi neprețuite în îndeplinirea sarcinilor lor includ un ochi ager pentru oportunități, atenție la detalii, abilități de gândire creativă și analitică, abilități de cercetare și de rezolvare a problemelor și o abordare centrată pe client.

La fel de importante ar fi disponibilitatea de a învăța, umilința, răbdarea, colaborarea în echipă, abilitățile de calcul, previziunile financiare, precum și abilitățile de comunicare, negociere și prezentare.

Unelte ale meseriei

Analiștii de prețuri folosesc analiza matematică, analiza de impact și analiza statistică pentru a-și îndeplini responsabilitățile.

Analiza matematică folosește bazele de date din industrie pentru a urmări tendințele prețurilor pe piață. Analistul folosește preferințele relative pentru a înțelege mai bine perspectivele și gusturile pieței. Aceasta îi ajută să își integreze propriile recomandări cu setul de date interne ale unui client și să ofere strategii de stabilire a prețurilor specifice contextului.

Analiza de impact este vitală pentru a preveni și a se recupera în urma oricărei schimbări sau perturbări a activității. Analiștii de prețuri folosesc analiza de impact pentru a integra datele istorice ale clientului cu propriile lor recomandări privind punctele de preț, indicatorii de valoare și pachetele de caracteristici și pentru a studia impactul asupra performanței afacerii.

Analiza statistică îi ajută pe analiștii de prețuri să examineze temeinic tone de date interne și externe înainte de a-și oferi punctul de vedere cu privire la tendințele generale din cadrul industriei

Nicio acțiune fără cercetare

Cercetarea este o a doua natură pentru analiștii de prețuri, care depind de ea pentru a dobândi noi cunoștințe și a găsi noi date. De asemenea, ajută la îmbunătățirea cercetărilor curente și la raționalizarea SKU (stock-keeping unit) – oferind o varietate optimă de produse.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Analiștii de prețuri în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist de prețuri cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

„Este o carieră făcută doar pentru cei care au o minte analitică, simțul afacerilor, abilități excelente de comunicare și o pasiune pentru cifre.”

Moira McCormick

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.