Deși domeniul de aplicare și natura auditurilor pot varia semnificativ, principala prioritate a muncii unui auditor intern este de a rezolva orice problemă care afectează supraviețuirea și prosperitatea afacerii.
Independență și obiectivitate
În timp ce auditorii interni sunt înarmați cu multiple abilități, cum ar fi entuziasmul și dedicarea, pentru a-și desfășura activitatea în mod eficient și eficace, independența și obiectivitatea sunt două aspecte critice ale oricărui proces de audit intern și ale rezultatului acestuia.
Stabilirea unor linii de raportare către comitetul de audit și către conducerea superioară sau consiliul de administrație, mai degrabă decât către domeniul (domeniile) de activitate care face (fac) obiectul auditului, contribuie la acest proces.
Auditori interni versus auditori externi
Auditorii interni și externi se află în acord cu privire la aderarea la un cod standard de etică și la standarde profesionale; aceștia se întâlnesc periodic pentru a compara notele. Cu toate acestea, există diferențe clare în modul în care aceștia își abordează activitatea.
Auditorii externi oferă o opinie independentă cu privire la situațiile financiare ale unei organizații; auditul lor este un exercițiu anual și utilizează o abordare istorică.
Pe de altă parte, pe lângă luarea în considerare a riscurilor financiare și contabile, auditorii interni trebuie să ia în considerare reputația organizației, impactul asupra mediului și tratamentul angajaților. Deoarece examinarea și evaluarea lor sunt un proces continuu, ei trebuie să ia în considerare și evenimentele viitoare și creșterea companiei.
Subliniat, dar vital
Companii cotate la bursă impun prin lege directorilor generali să aibă un auditor intern care să le raporteze direct. Postul de auditor intern poate să nu fie foarte mediatizat, dar este o parte vitală a infrastructurii unei companii pentru a asigura buna desfășurare a operațiunilor și respectarea legilor și reglementărilor.
.
Sfat?
Experimentați toate produsele/serviciile oferite de angajatorul dumneavoastră. Aflați tot ce puteți despre mediul de afaceri în care activați. Folosiți onestitatea și integritatea ca busolă a carierei dumneavoastră. Cultivați o rețea de contacte externe, astfel încât să puteți găsi răspunsul la aproape orice. Puneți întrebări fără a provoca.