Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Colector de datorii

Good health, a clear conscience and freedom from debt are the ingredients for leading a contented life. Even so, there are too many debts that remain unsettled. A Debt Collector helps set things right between the creditor and the debtor by collecting outstanding payments, loans or bills of varying amounts from customers, businesses, and organisations.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Colector de facturi
  • Colector de debite
  • Agent de colectare
  • Colector de facturi scadente
  • Colector de conturi
  • Agent de colectare
  • Colector la domiciliu
  • Agent de teren
  • Agent de teren
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Colector de datorii in afara Romaniei
USA
$71.873 An ~ $5.989 luna
UK
£22.703 An ~ £1.892 luna

Esti interesat de o cariera ca Colector de datorii?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Colector de datorii este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Datoria studenților din SUA a crescut cu 58% în ultimul deceniu, deoarece locurile de muncă foarte bine plătite pe care studenții se așteaptă să le obțină după absolvire nu se materializează întotdeauna.

.

Exploreaza cariera de Colector de datorii

Sănătatea bună, o conștiință curată și eliberarea de datorii sunt ingredientele pentru a duce o viață mulțumitoare. Chiar și așa, există prea multe datorii care rămân nesoluționate. Un recuperator de creanțe ajută la îndreptarea lucrurilor între creditor și debitor prin colectarea plăților restante, a împrumuturilor sau a facturilor de diferite sume de la clienți, întreprinderi și organizații.

Responsabilitati

Ce fac recuperatorii de creanțe?

Un recuperator de creanțe ar trebui, de obicei, să:

  • Percheziționează, negociază și revendică datorii de diferite sume datorate de întreprinderi sau persoane fizice către organizații, aplicându-și cunoștințele în materie de strategii financiare, procese, legi și faliment

  • Să utilizeze dosarele de creanțe neperformante pe care creditorii le împărtășesc cu ei pentru a identifica și localiza consumatorii și întreprinderile cu plăți restante
  • Să descopere și să înțeleagă motivele care stau la baza neplății pentru a contribui la negocieri
  • Descoperiți adresele neactualizate; efectuați verificări de fond ale finanțelor și activelor debitorilor, utilizând dosare judiciare, baze de date publice și alte mijloace
  • Întrebați angajatorii debitorului cu privire la statutul de angajare și salariile acestuia

  • /p>
  • Informați debitorii prin telefon sau prin e-mail cu privire la creditele restante și încercați să-i convingeți să ramburseze datoriile și facturile restante
  • Sunați debitorii rău-platnici la domiciliu sau la locul de muncă pentru a vă informa cu privire la situația lor financiară; începeți procesul de a ajunge la soluții reciproc convenabile pentru rambursarea datoriilor
  • Explicați procedurile legale, cum ar fi falimentul sau executarea silită, pentru a-i ajuta pe debitori să înțeleagă și să își evalueze opțiunile
  • Examinați termenii contractului sau ai vânzării cu debitorii și oferiți consiliere în materie de creditare, după caz
  • Negociați planuri de rambursare realiste cu debitorii, cum ar fi rate mici pe parcursul mai multor săptămâni sau luni, pe baza constrângerilor sau a capacității lor financiare
  • li>

    păstrați contactul cu creditorul pentru a confirma acceptabilitatea planurilor de plată stabilite cu debitorul

  • Contactați terții care pot fi răspunzători pentru rambursarea datoriei, cum ar fi foștii parteneri de afaceri sau membrii familiei

    /li>

  • Înregistrează conversațiile cu terții ca dovadă, cu acordul tuturor celor implicați, în cazul în care rambursarea datoriei devine un litigiu
  • Să fie la curent cu legislația și reglementările relevante din domeniu

Mediu de lucru standard

Dacă sunteți colector de facturi și conturi, este posibil să vă aflați într-un call center, să lucrați pentru o agenție de colectare terță parte sau să lucrați direct pentru creditor, inclusiv pentru companiile de carduri de credit sau furnizorii de servicii medicale. Colectorii de creanțe pot lucra individual sau în echipe. Ei lucrează de obicei în încăperi plăcute și bine luminate, dotate cu calculatoare. Aceștia utilizează și actualizează baze de date și dau telefoane sau trimit e-mailuri pentru a localiza debitorii și a negocia cu aceștia.

Lucrătorii de teren pot lucra de acasă sau pot face vizite pe teren pentru o mare parte din activitatea lor, urmărind adresele de expediere și vizitând debitorii la birourile sau la domiciliile acestora. Aceștia pot primi o mașină sau o rambursare pentru utilizarea uneia pe cont propriu sau costuri de deplasare de la angajatorii lor.

Mediul de lucru poate deveni stresant, deoarece unii debitori au tendința de a deveni furioși și agresivi sau de a rezista oricăror încercări de comunicare din partea recuperatorilor de creanțe.


Program de lucru

Colectorii de creanțe lucrează cu normă întreagă, de luni până vineri, de la 9.00 la 17.00, aproximativ 35-40 de ore pe săptămână. Este posibil să fie nevoie să acordați ore suplimentare pentru a îndeplini obiectivele lunare de colectare. Cu toate acestea, trebuie să vă păstrați un orar flexibil, deoarece unii debitori pot fi indisponibili în timpul zilei și vă vor solicita să lucrați în weekend sau seara. În cele din urmă, recuperatorii de creanțe pot identifica momentul optim pentru a suna un anumit debitor pentru a-și putea planifica programul de lucru în consecință.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Recuperatorii de creanțe își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Colectorii de creanțe sunt, în general, angajați de:

  • Organizații financiare
  • Companii de vânzare cu amănuntul
  • Agenții de colectare a datoriilor

.


Sindicalizare

Asociații și organizații profesionale, cum ar fi ACA International: The Association of Credit and Collection Professionals, sunt esențiale pentru recuperatorii de creanțe interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociații și organizații profesionale, cum ar fi ACA International: The Association of Credit and Collection Professionals, sunt esențiale pentru recuperatorii de creanțe interesați să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Majoritatea recuperatorilor de creanțe nou angajați primesc o instruire la locul de muncă pentru a învăța despre politicile și procedurile angajatorului lor și despre software-ul utilizat. Unele companii preferă să angajeze candidați cu o anumită experiență de lucru într-un call center sau în orice altă profesie din domeniul vânzărilor, care necesită, de obicei, abilități interpersonale și de comunicare și perseverență. Experiența în aplicarea programelor software relevante vă poate consolida CV-ul. Experiența în instruirea altora poate fi, de asemenea, utilă, deoarece recuperatorilor de creanțe li se poate cere să instruiască membrii echipei.

Alte modalități de dobândire a experienței sunt de a lucra ca ucenici sub îndrumarea recuperatorilor de creanțe profesioniști. De asemenea, puteți lucra ca ofițer de credite pentru un creditor pentru a vedea direct cum funcționează procesul de acordare a împrumuturilor și pentru a vorbi direct cu debitorii, cu care este posibil ca mai târziu să trebuiască să interacționați în rolul de Recuperator de creanțe.

Citiți despre profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în domeniul recuperării creanțelor pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

În timp ce nu există cerințe educaționale obligatorii pentru a deveni recuperator de creanțe, o diplomă de liceu este de obicei calificarea minimă pe care o caută majoritatea angajatorilor.

Câțiva angajatori preferă candidații care au la activ cel puțin câteva cursuri de colegiu.

Cu toate acestea, o diplomă sau o diplomă în afaceri, management, administrație sau finanțe vă va oferi un avantaj dacă doriți să vă îndreptați spre roluri manageriale. Managementul creditelor poate fi, de asemenea, o componentă a unor cursuri de licență relevante la universitate și acoperă o gamă largă de subiecte conexe, inclusiv colectarea prin telefon, recuperarea datoriilor și tratarea debitorilor dificili.

Aspiranții la recuperarea creanțelor pot opta pentru cursuri de liceu în contabilitate, calculatoare, matematică comercială, psihologie, vorbire, comunicare, engleză și limbi străine.


Certificari & Diplome

Chiar dacă nu este obligatorie, certificarea demonstrează competența unui recuperator de creanțe într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ, de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți un consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Ați putea obține o certificare profesională avansată ca și contabil de management sau de afaceri sau manager de cabinet medical, demonstrându-vă abilitățile de contabilitate și de management financiar pentru a stimula performanța în afaceri. Rețineți că trebuie să vă reînnoiți periodic certificarea.

Cei mai mulți angajatori pot cere recuperatorilor de creanțe să fie licențiați înainte de a începe să lucreze. Determinați cu organizațiile și agențiile locale sau naționale de colectare a creanțelor pentru a afla dacă veți avea nevoie de licență, deoarece cerințele de licențiere variază la nivel național și mondial. De obicei, entitățile guvernamentale individuale conduc procesul de acordare a licențelor, care necesită promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, a unei rezidențe sau a unei ucenicii.

De obicei, recuperatorii de creanțe trebuie să aibă o mobilitate independentă și să posede un permis de conducere.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu niveluri de performanță constant ridicate pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani, deși, în general, avansarea este limitată în domeniu.

Avansarea în carieră în domeniul colectării creanțelor este relativ limitată. De obicei, puteți intra în industrie în poziții precum Specialist în colectare și apoi să avansați la titluri precum Specialist în recuperarea creanțelor și Contabil și manager de birou.

Colectorii de creanțe cu experiență pot avansa la poziții de supraveghere sau de conducere. Aceștia pot conduce o echipă mică sau pot deveni directori la o agenție de colectare.

Colectorii de creanțe pot, de asemenea, să treacă în alte domenii financiare după ce au finalizat cerințele. Unele roluri aliate includ ofițer de credite bancare, vânzător, consilier de creanțe și executor judecătoresc.

După ce și-au construit o reputație solidă și și-au stabilit o rețea extinsă, unii recuperatori de creanțe pot deveni independenți sau își pot lansa propriile agenții.


Perspective de viitor

Candidații cu abilități clare de comunicare, voce plăcută și experiență anterioară într-un call center au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilități clare de comunicare, voce plăcută și experiență anterioară într-un call center au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Specializări

Colecționarii de creanțe pot alege între mai multe specializări.

  • Colectarea creanțelor de la consumatori – colectarea datoriilor datorate de persoanele fizice fie prin telefon, fie prin colectare pe teren efectuată la domiciliul sau la locul de muncă al debitorului.

  • Colectarea creanțelor comerciale – urmărirea datoriilor întreprinderilor, de obicei prin scrisori și telefon, mai degrabă decât prin vizite personale.

  • Colectarea internațională a datoriilor – colectarea datoriilor în țara colectorului pentru creditori străini sau colectarea datoriilor de peste hotare în țări străine pentru companii din propria țară

  • Colectarea legală a datoriilor – abordarea cazurilor de datorii care au ajuns în etapa de recuperare legală

  • Debitor tracing – urmărirea debitorilor care s-ar putea să se fi mutat sau care nu pot fi contactați cu ușurință

Colector de creanțe vs. cumpărător de creanțe

Colectorii de creanțe sunt companii terțe sau persoane fizice care lucrează de la acestea. Aceștia colectează datoriile datorate unei persoane sau companii în numele acestora. De asemenea, aceștia pot lucra direct pentru organizația pentru care colectează plățile.

Pe de altă parte, cumpărătorii de creanțe sunt companii care achiziționează datorii puternic reduse și șterse de la creditorii inițiali, intermediari sau alți cumpărători de creanțe. Aceștia cumpără diverse datorii de consum, cum ar fi cele legate de carduri de credit, credite auto, medicale și ipotecare. Apoi, ei caută să colecteze suma reală a datoriei de la părțile rău-platnice. Adesea, cumpărătorii de creanțe contactează clienții și îi informează că plățile le sunt acum datorate și lucrează cu clienții pentru a aranja planuri de plată sau pentru a negocia calendarele de plată.

Verificarea recuperatorilor de creanțe

De obicei, recuperatorii de creanțe oferă debitorilor dovezi ale părții în numele căreia iau legătura. Printre semnele de verificare se numără numele creditorului inițial, valoarea datoriei și detaliile contractului de datorie. Unele fraze care apar în comunicările autentice ale recuperatorilor de creanțe sunt: creditor original, numărul contului original, colectând pentru sau colectând în numele. Nu contactați colectorul dacă primiți scrisori sau apeluri de colectare fără o verificare corespunzătoare.

Tipuri de datorii

  • Datoria negarantată nu are un suport colateral și se bazează în principal pe evaluarea rapoartelor de credit, a istoricului de credit și a scorului de credit al debitorului. În caz de neîndeplinire a plăților, creditorii nu au nicio proprietate pe care să o confiște pentru a-și recupera pierderile. Ratele dobânzilor sunt de obicei mai mari la împrumuturile personale din cauza absenței garanțiilor. Printre exemplele de datorii negarantate se numără cardurile de credit tradiționale și împrumuturile medicale sau studențești.

  • Datoria garantată este o datorie susținută de un activ sau de o garanție sub formă de numerar sau de proprietate și reduce riscul creditorilor, deoarece aceștia pot confisca și revinde garanția pentru a recupera pierderile în caz de neîndeplinire a plăților. Având în vedere riscul mai mic pentru creditori, condițiile și ratele de finanțare pot fi mai favorabile pentru împrumutați și se poate acorda mai puțină atenție scorului de credit al acestora. Cu toate acestea, datoriile neplătite pot fi predate recuperatorilor de creanțe pentru a fi recuperate. Printre exemplele de datorii garantate se numără cardurile de credit garantate, creditele ipotecare și împrumuturile auto.

  • Datoria reînnoibilă este un cont de credit deschis, care permite împrumutaților să își încarce și să își plătească în mod repetat datoriile, cu condiția ca contul lor să fie în regulă și ca suma împrumutată să se încadreze în limita de credit stabilită de creditor. Creditul lunar disponibil fluctuează în funcție de utilizare, la fel ca și suma minimă de plată. Soldurile neplătite se reportează cu dobândă la următorul ciclu de facturare. Împrumutații pot evita perceperea de dobânzi plătind facturile în întregime de fiecare dată. Printre exemplele de datorii reînnoibile se numără liniile de credit personale și liniile de credit pentru locuințe.

  • Datoria de rambursare este un cont de credit închis, ceea ce înseamnă că perioada de rambursare este fixă. De obicei, implică plăți lunare sau mai frecvente în rate egale. Plățile cuprind suma împrumutată și dobânda, componenta de dobândă reducându-se în timp datorită procesului de amortizare. Împrumuturile în rate pot fi negarantate, cum ar fi împrumuturile pentru studenți, sau garantate, cum ar fi împrumuturile auto și creditele ipotecare. Un împrumut BNPL (buy-now-pay-later) este, de asemenea, o formă de datorie în rate.

Pro și contra recuperării datoriilor

Utilizându-și instrumentele și expertiza, recuperatorii de creanțe pot ajuta creditorii și debitorii să navigheze în recuperarea datoriilor atunci când aceștia nu pot, eliberându-și astfel timpul și resursele în această afacere.

Cu toate acestea, recuperatorii de creanțe impun taxe mari pentru serviciile lor. Serviciile lor pot afecta relațiile cu clienții, punând debitorii în dificultate în loc să le ușureze datoriile. Uneori, chiar și recuperatorii de creanțe pot să nu dea rezultatele dorite.

Este esențial să cântăriți cu atenție avantajele și dezavantajele recuperatorilor de creanțe înainte de a apela la serviciile lor și să vă asigurați că nu apelați la ei prea devreme într-o situație.

In concluzie

Specializări

Colecționarii de creanțe pot alege între mai multe specializări.

  • Colectarea creanțelor de la consumatori – colectarea datoriilor datorate de persoanele fizice fie prin telefon, fie prin colectare pe teren efectuată la domiciliul sau la locul de muncă al debitorului.

  • Colectarea creanțelor comerciale – urmărirea datoriilor întreprinderilor, de obicei prin scrisori și telefon, mai degrabă decât prin vizite personale.

  • Colectarea internațională a datoriilor – colectarea datoriilor în țara colectorului pentru creditori străini sau colectarea datoriilor de peste hotare în țări străine pentru companii din propria țară

  • Colectarea legală a datoriilor – abordarea cazurilor de datorii care au ajuns în etapa de recuperare legală

  • Debitor tracing – urmărirea debitorilor care s-ar putea să se fi mutat sau care nu pot fi contactați cu ușurință

Colector de creanțe vs. cumpărător de creanțe

Colectorii de creanțe sunt companii terțe sau persoane fizice care lucrează de la acestea. Aceștia colectează datoriile datorate unei persoane sau companii în numele acestora. De asemenea, aceștia pot lucra direct pentru organizația pentru care colectează plățile.

Pe de altă parte, cumpărătorii de creanțe sunt companii care achiziționează datorii puternic reduse și șterse de la creditorii inițiali, intermediari sau alți cumpărători de creanțe. Aceștia cumpără diverse datorii de consum, cum ar fi cele legate de carduri de credit, credite auto, medicale și ipotecare. Apoi, ei caută să colecteze suma reală a datoriei de la părțile rău-platnice. Adesea, cumpărătorii de creanțe contactează clienții și îi informează că plățile le sunt acum datorate și lucrează cu clienții pentru a aranja planuri de plată sau pentru a negocia calendarele de plată.

Verificarea recuperatorilor de creanțe

De obicei, recuperatorii de creanțe oferă debitorilor dovezi ale părții în numele căreia iau legătura. Printre semnele de verificare se numără numele creditorului inițial, valoarea datoriei și detaliile contractului de datorie. Unele fraze care apar în comunicările autentice ale recuperatorilor de creanțe sunt: creditor original, numărul contului original, colectând pentru sau colectând în numele. Nu contactați colectorul dacă primiți scrisori sau apeluri de colectare fără o verificare corespunzătoare.

Tipuri de datorii

  • Datoria negarantată nu are un suport colateral și se bazează în principal pe evaluarea rapoartelor de credit, a istoricului de credit și a scorului de credit al debitorului. În caz de neîndeplinire a plăților, creditorii nu au nicio proprietate pe care să o confiște pentru a-și recupera pierderile. Ratele dobânzilor sunt de obicei mai mari la împrumuturile personale din cauza absenței garanțiilor. Printre exemplele de datorii negarantate se numără cardurile de credit tradiționale și împrumuturile medicale sau studențești.

  • Datoria garantată este o datorie susținută de un activ sau de o garanție sub formă de numerar sau de proprietate și reduce riscul creditorilor, deoarece aceștia pot confisca și revinde garanția pentru a recupera pierderile în caz de neîndeplinire a plăților. Având în vedere riscul mai mic pentru creditori, condițiile și ratele de finanțare pot fi mai favorabile pentru împrumutați și se poate acorda mai puțină atenție scorului de credit al acestora. Cu toate acestea, datoriile neplătite pot fi predate recuperatorilor de creanțe pentru a fi recuperate. Printre exemplele de datorii garantate se numără cardurile de credit garantate, creditele ipotecare și împrumuturile auto.

  • Datoria reînnoibilă este un cont de credit deschis, care permite împrumutaților să își încarce și să își plătească în mod repetat datoriile, cu condiția ca contul lor să fie în regulă și ca suma împrumutată să se încadreze în limita de credit stabilită de creditor. Creditul lunar disponibil fluctuează în funcție de utilizare, la fel ca și suma minimă de plată. Soldurile neplătite se reportează cu dobândă la următorul ciclu de facturare. Împrumutații pot evita perceperea de dobânzi plătind facturile în întregime de fiecare dată. Printre exemplele de datorii reînnoibile se numără liniile de credit personale și liniile de credit pentru locuințe.

  • Datoria de rambursare este un cont de credit închis, ceea ce înseamnă că perioada de rambursare este fixă. De obicei, implică plăți lunare sau mai frecvente în rate egale. Plățile cuprind suma împrumutată și dobânda, componenta de dobândă reducându-se în timp datorită procesului de amortizare. Împrumuturile în rate pot fi negarantate, cum ar fi împrumuturile pentru studenți, sau garantate, cum ar fi împrumuturile auto și creditele ipotecare. Un împrumut BNPL (buy-now-pay-later) este, de asemenea, o formă de datorie în rate.

Pro și contra recuperării datoriilor

Utilizându-și instrumentele și expertiza, recuperatorii de creanțe pot ajuta creditorii și debitorii să navigheze în recuperarea datoriilor atunci când aceștia nu pot, eliberându-și astfel timpul și resursele în această afacere.

Cu toate acestea, recuperatorii de creanțe impun taxe mari pentru serviciile lor. Serviciile lor pot afecta relațiile cu clienții, punând debitorii în dificultate în loc să le ușureze datoriile. Uneori, chiar și recuperatorii de creanțe pot să nu dea rezultatele dorite.

Este esențial să cântăriți cu atenție avantajele și dezavantajele recuperatorilor de creanțe înainte de a apela la serviciile lor și să vă asigurați că nu apelați la ei prea devreme într-o situație.

Sfat?

Păstrați-vă o atitudine profesională și țineți-vă emoțiile sub control, chiar dacă clienții sau debitorii pe care îi abordați sunt dificil de abordat. Fiți fermi, perseverenți și convingători, dar prietenoși, politicoși și înțelegători. Amintiți-vă că ei au de înfruntat provocări care nu au nimic de-a face cu dumneavoastră la nivel personal.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.