Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Contabil de gestiune

The key features behind any successful enterprise are having a powerful circle of expert business advisors and remaining organised and informed at all times through timely and well-formatted reports and records. It is precisely these services that a Management Accountant delivers, integrating accounting, finance and management to drive businesses towards success.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Contabil de costuri
  • Contabil managerial
  • Contabil industrial
  • Contabil privat
  • Contabil de întreprindere
  • Contabil de firmă
  • Contabil principal
  • Contabil de întreprindere
  • Contabil șef
  • Contabil de întreprindere
  • Contabil șef Contabil
  • Contabil șef
  • Controlor de conturi
  • Controlor financiar
  • Director financiar
  • Șef serviciu de informații
  • Manager financiar
  • Consilier financiar
  • Consilier financiar
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Contabil de gestiune
Salariu minim 2.252 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.083 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 5.914 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Contabil de gestiune in afara Romaniei
USA
$67.684 An ~ $5.640 luna
UK
£36.007 An ~ £3.001 luna

Esti interesat de o cariera ca Contabil de gestiune?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Contabil de gestiune este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Robert Plant de la Led Zeppelin, Mick Jagger de la Rolling Stones și Janet Jackson au studiat contabilitatea în facultate.

.

Exploreaza cariera de Contabil de gestiune

Caracteristicile cheie din spatele oricărei întreprinderi de succes sunt de a avea un cerc puternic de consilieri de afaceri experți și de a rămâne organizat și informat în permanență prin rapoarte și înregistrări oportune și bine formate. Tocmai aceste servicii sunt cele pe care le oferă un contabil de gestiune, integrând contabilitatea, finanțele și managementul pentru a conduce afacerile spre succes.

Responsabilitati

Ce fac contabilii de gestiune?

Un contabil de gestiune trebuie, de obicei, să:

  • Să înregistreze și să calculeze cifre, să ajute la selectarea și gestionarea investițiilor companiei, să efectueze gestionarea riscurilor și întocmirea bugetului și să formuleze planuri și strategii; să asiste conducerea în procesul de luare a deciziilor, explicând în același timp impactul financiar al acestora; să întocmească situații financiare
  • Să analizeze și să comunice poziția financiară a unei companii și implicațiile financiare ale modelului său de afaceri și ale deciziilor sale; să ofere informații despre performanța întreprinderii; să colaboreze cu conducerea generală pentru a crea strategii de afaceri care să genereze valoare pentru acționari
  • pregătiți comentarii, bugete lunare, previziuni și conturi pentru a ajuta la planificarea afacerii; analizați, controlați și prognozați veniturile și cheltuielile pentru a asigura conformitatea cu bugetul
  • Elaborarea și întreținerea sistemelor și politicilor financiare; identificarea și recomandarea de sisteme care reduc costurile, gestionează mai bine riscurile și îmbunătățesc performanța afacerii
  • Negocierea și obținerea de finanțare pentru proiecte majore
  • Oferirea de contribuții profesionale în chestiuni financiare, cum ar fi analiza concurenților, analiza variațiilor, pregătirea și revizuirea ofertelor, planificarea strategică, precum și analiza de lungă durată și de lungă durată. planificare pe termen mediu
  • Lucrează cu colegii; simplifică și comunică datele financiare managerilor nefinanciari
  • Creați și supervizați o echipă de contabili care monitorizează activitățile de afaceri ale diferitelor firme
  • Stați la curent cu diferitele tendințe macroeconomice emergente și cu fluctuațiile de pe piețele financiare

Mediu de lucru standard

Contabilii manageriali lucrează de obicei într-un mediu de birou în camere guvernamentale, firme mari și întreprinderi locale. Unii pot alege să își stabilească reședința în apropierea locului de muncă pentru a facilita naveta.

Pot călători uneori pentru a participa la conferințe și seminarii.


Program de lucru

În mod normal, veți lucra de luni până vineri, între 40 și 45 de ore pe săptămână. Cu toate acestea, există anumite perioade ale lunii și ale anului financiar în care există termene limită strânse, cum ar fi sfârșitul lunii și sfârșitul anului, când pot fi necesare ore de lucru suplimentare. De asemenea, sunt disponibile locuri de muncă cu fracțiune de normă și proiecte pe termen scurt la mai mulți angajatori mari.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Contabilii manageriali își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Contabilii manageriali sunt în general angajați de către:

  • Contabilii consultanți
  • Industrii de producție
  • Întreprinderi de vânzare cu amănuntul
  • Firme de tehnologie
  • Agenții guvernamentale locale și centrale
  • Bănci
  • Bănci
  • Companii de asigurări

  • Companii de utilități
  • Sectorul călătoriilor și turismului
  • .Societăți de transporturi
  • Guvernele centrale, de stat și locale
  • Societăți din domeniul sănătății
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institutul Contabililor de Management (IMA), sunt esențiale pentru un contabil de management interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care împărtășesc aceleași idei în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institutul Contabililor de Management (IMA), sunt esențiale pentru un contabil de management interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care împărtășesc aceleași idei în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența anterioară intrării în profesie nu este obligatorie pentru contabilii de gestiune, deoarece bobocii lucrează de obicei sub conducerea unui profesionist cu experiență. Pe măsură ce cunoștințele și experiența lor se extind, li se atribuie proiecte mai complexe, care favorizează independența. Cu toate acestea, experiența dobândită prin intermediul cursurilor de tip sandwich, al angajărilor cu fracțiune de normă, al plasamentelor de vacanță sau al stagiilor de practică poate contribui la încorporarea de competențe transferabile care vor asigura succesul pe tărâmul contabilității profesionale. Puteți contacta firme de contabilitate, agenții guvernamentale locale și chiar companii și antreprenori locali pentru a obține astfel de oportunități.

Citirea cât mai multor informații despre această profesie și intervievarea celor care lucrează în contabilitatea de gestiune vă va dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat este foarte recomandată pentru aspiranții la funcția de contabil de gestiune. Deși orice specializare este acceptabilă, contabilitatea, finanțele, afacerile, statistica sau matematica pot fi mai relevante. Aceste materii vă pot scuti de unele examene necesare pentru a vă califica ca profesionist în domeniul contabilității de gestiune prin cursuri relevante.

Aspiranții la contabilitate de gestiune pot urma cursuri de liceu în matematică, economie și afaceri pentru a-și spori șansele de a fi admiși la universități de prestigiu.

Persoanele cu o diplomă de liceu pot deveni, de asemenea, contabili de gestiune urmând un curs de certificat în contabilitate de afaceri de la Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) înainte de a căuta calificarea profesională. Cu toate acestea, având relativ mai puțini ani de experiență decât absolvenții de colegiu, se poate căuta doar posturi de nivel de intrare.

.


Certificari & Diplome

Pentru a deveni un contabil de gestiune, trebuie să urmați o formare profesională în cadrul unor organisme profesionale de contabilitate, cum ar fi Chartered Institute of Management Accountants (CIMA). Certificarea demonstrează competența unui contabil de gestiune într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Deși contabilitatea de gestiune autorizată este deschisă tuturor absolvenților, cei care încep să studieze afaceri sau contabilitate trebuie să lucreze mai întâi pentru a obține certificatul CIMA în contabilitatea afacerilor (Cert BA), care constă în patru materii de examen și evaluări pe calculator.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani. Cu o experiență de cel puțin cinci ani sau cu o diplomă de master în contabilitate, contabilii de gestiune pot avansa până la roluri de conducere, cum ar fi controlor financiar, director financiar sau director financiar (CFO) al unei companii. Contabilii de gestiune pot avansa, de asemenea, pentru a deveni contabili seniori sau analiști seniori, apoi supervizori de contabilitate, controlori și directori financiari.

Contabilii de gestiune se pot diversifica în domenii din cadrul contabilității costurilor și a contabilității de gestiune, cum ar fi contabilitatea costurilor sau auditul, planificarea financiară, aplicațiile sau analizele de afaceri, managementul strategic și raportarea și contabilitatea de gestiune, printre altele.

Cu mai multă experiență și o clientelă puternică, contabilii de gestiune pot deveni, de asemenea, freelanceri sau consultanți contabili independenți. Puteți ajunge chiar să înființați o firmă de contabilitate proprie,


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare au cele mai bune perspective de angajare. Atenția la detalii, abilitățile de gândire critică și cunoștințele de utilizare a calculatorului pot spori perspectivele de angajare ale unui contabil de gestiune.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare au cele mai bune perspective de angajare. Atenția la detalii, abilitățile de gândire critică și cunoștințele de utilizare a calculatorului pot spori perspectivele de angajare ale unui contabil de gestiune.

Extra informatii

Contabil de gestiune vs. contabil financiar

Contabilii de gestiune oferă servicii valoroase unei organizații, la fel ca și contabilii financiari. Cu toate acestea, există diferențe critice între cele două roluri. Contabilitatea de gestiune implică în primul rând îndeplinirea sarcinilor și producerea de rapoarte care informează conducerea companiei cu privire la deciziile financiare legate de operațiunile generale ale companiei. Obiectivul central al Contabilității Financiare este consilierea grupurilor externe – cum ar fi băncile, consiliile de administrație, acționarii și agențiile fiscale – cu privire la situația financiară a companiei.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Contabilii de gestiune ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un contabil de gestiune cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Contabil de gestiune vs. contabil financiar

Contabilii de gestiune oferă servicii valoroase unei organizații, la fel ca și contabilii financiari. Cu toate acestea, există diferențe critice între cele două roluri. Contabilitatea de gestiune implică în primul rând îndeplinirea sarcinilor și producerea de rapoarte care informează conducerea companiei cu privire la deciziile financiare legate de operațiunile generale ale companiei. Obiectivul central al Contabilității Financiare este consilierea grupurilor externe – cum ar fi băncile, consiliile de administrație, acționarii și agențiile fiscale – cu privire la situația financiară a companiei.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Contabilii de gestiune ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un contabil de gestiune cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Întotdeauna savurați oportunitatea de a învăța și căutați responsabilități suplimentare pentru a vă avansa în carieră. Nu uitați să țineți cont de obiectivele organizației și de structura costurilor în timp ce gestionați veniturile și cheltuielile acesteia. Trebuie să luați decizii ținând cont de contextul clientului dvs., al sectorului contabilității și al economiei.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.