Rolul în procesul decizional
Managerii de credit decid dacă consumatorii sau întreprinderile pot rambursa datoriile și dobânzile. Aceștia sunt responsabili pentru întregul proces de acordare a creditelor unei companii. Principala responsabilitate a unui manager de credite este de a proteja finanțele angajatorului lor prin controlul eficient al creditelor oferite și prin gestionarea oricăror datorii ale clienților.
Managerii de credite joacă un rol esențial în luarea deciziei finale de a acorda sau de a refuza acordarea de credite clienților companiilor de carduri de credit sau altor întreprinderi care acordă împrumuturi. Pentru a ajunge la această decizie, ei verifică dacă clienții lor au venituri ample pentru a rambursa împrumutul/creditul cu dobândă cândva în viitor și dacă își plătesc facturile integral și la timp.
Managerii de credite de consum
Managerii de credite de consum dirijează operațiunile de creditare din magazinele de vânzare cu amănuntul și birourile de credit. Atribuțiile lor depind de mărimea operațiunii.
În birourile mici, cum ar fi cele care se găsesc în reprezentanțele auto, ei ajută clienții să completeze cererile de credit și verifică referințele menționate în formular. Pe baza informațiilor pe care le adună, managerii de credite decid dacă ar trebui sau nu acordat creditul.
În birourile de credit mari, cum ar fi cele din instituțiile financiare care emit carduri de credit, managerii de credite angajează de obicei verificatori de credite pentru a îndeplini aceste sarcini. Cu toate acestea, managerii își păstrează autoritatea de a lua decizia finală de creditare, stabilind în același timp și calificările minime pentru ca solicitanții să primească un credit.
Manageri de credit comercial
Managerii de credit comercial iau decizii care afectează creditul și bonitatea firmelor comerciale. Acest lucru le cere să efectueze cercetări aprofundate privind dosarele de credit ale întreprinderilor, având în vedere că cererile de credit comercial implică sume enorme de bani.
Managerii de credit comercial analizează cererile de credit în detaliu și le discută cu oficialii companiei. Ei verifică încrucișat rapoartele privind firmele solicitante, disponibile la agențiile de informații de credit/ birourile de credit și vorbesc cu ofițerii bancari care se ocupă de conturile firmei.
Sfat?
Dacă vrei să fii cel mai bun din industria serviciilor financiare, trebuie să fii cel mai bun în ceea ce privește managementul riscului și calitatea creditelor. Este fundamentul pentru aproape orice altă măsură a succesului. Practic, nu există loc de eroare.