O chestiune de alegere
Toată microeconomia este construită pe ideea că producătorii și consumatorii aleg ce să producă sau ce să cumpere. Ca urmare, economiștii tind să aibă un respect sănătos pentru alegerea în sine. Oamenii apreciază lucrurile în moduri diferite; microeconomiștii doresc să analizeze consecințele acestor valori, mai degrabă decât motivele care le determină.
Creativitatea este soluția
Comerțul este posibil deoarece oamenii valorizează lucrurile în mod diferit. Dorința de a face comerț creează nevoia unui mijloc de a comercializa lucrurile — o piață.
În mai multe situații, o piață are dificultăți în stabilirea prețului unui bun. Bunurile publice — cum ar fi iluminatul stradal, parcurile publice sau chiar aplicarea legii — reprezintă un caz, unul agravat de imposibilitatea de a exclude de la utilizarea acestor servicii persoanele care nu au plătit pentru ele.
Când oamenii se lovesc de o situație economică nefavorabilă, ei încearcă să găsească soluții pentru a ocoli problema. Microeconomiștii au un mare respect pentru această creativitate; ei vor să vadă ce se poate realiza înainte de a veni cu modalități de intervenție.
Concurența pe preț sau pe calitate
Într-o piață perfect concurențială, concurența se face întotdeauna doar pe preț, care este întotdeauna forțat să scadă până la costul marginal de producție pentru firma marginală.
În cazul concurenței monopoliste — o structură de piață obișnuită — alternativa este să vă schimbați accentul și să încercați să vă faceți produsul diferit sau distinctiv față de ceilalți concurenți și să obțineți profituri. Cu toate acestea, trebuie să investiți și să utilizați resurse pe care ați fi putut să le cheltuiți pentru a reduce costurile. Prin urmare, firmele tind să aleagă fie să fie concurentul cu cele mai mici costuri, fie un concurent de înaltă calitate.
Un punct de plecare pentru comparație
Piețele au caracteristici unice și distinctive care variază adesea de la un loc la altul și de la un produs la altul, de exemplu, în domeniul sănătății. Microeconomiștii explorează diferențele dintre astfel de tipuri de piețe și cele mai generice. Uneori, ei propun modalități de a face astfel de piețe mai eficiente, dar adesea analizează foarte atent aceste caracteristici pentru a înțelege crearea și evoluția lor.
Tradeoff – O realitate a vieții
Modelul economistului privind comportamentul consumatorului se numește optimizare constrânsă. Atâta timp cât lucrurile sunt rare, trebuie să faceți alegeri. Pentru un microeconomist, obținerea celui mai bun nivel de utilitate presupune întotdeauna un schimb între un lucru și altul; acesta este doar un fapt al vieții.
Postul următor
Teoria celui de-al doilea cel mai bun lucru este un memento că, dacă nu puteți obține soluția optimă, pot exista alternative de al doilea cel mai bun lucru. Microeconomiștii vă recomandă să analizați cu atenție ineficiența și costul extern în această situație înainte de a găsi o soluție.
Întrebarea-cheie
Chiar dacă economiștii preferă în general schimbul liber — și, prin urmare, piețele — pentru a atinge obiectivele, utilizarea acestor piețe nu este întotdeauna lipsită de costuri. Uneori, un cost necontorizat cade asupra unei alte persoane — un cost extern — și uneori există costuri asociate cu simpla găsire a persoanei cu care se face schimbul — costuri de tranzacție.
Pentru un microeconomist, întrebarea-cheie este ce face ca aceste costuri să fie cât mai mici posibil? Aceștia recomandă ca antreprenorii să se gândească cu atenție unde se încadrează costurile inevitabile ale utilizării unei piețe, căutând în același timp oportunitățile care reduc costurile de tranzacție pentru cumpărători și vânzători.
Concurența – două fețe ale monedei
Când piața nu este perfect competitivă, firmele existente obțin o parte mai mare din câștigurile comerciale. Acestea au un interes personal în a împiedica o altă firmă să intre și să concureze pentru o parte din profituri. Acestea pot face publicitate sau pot investi în lucruri care implică costuri irecuperabile pentru a împiedica un rival.
Consumatorii pierd, deoarece producătorii tradiționali produc mai puțin, la un cost mai mare, și își însușesc o parte mai mare din surplus. Microeconomiștii analizează cu atenție barierele la intrarea pe piață și lucrează pentru a le reduce cât mai mult posibil pe termen lung.
Dar asta nu este toată povestea.
Există momente în care economiștii fac două urale piețelor care nu sunt competitive. De exemplu, un monopolist nu concurează cu el însuși, ceea ce poate însemna că puteți obține o gamă mai bună de diversitate a produselor atunci când există mai puțină concurență. Optimizarea optimismului Economia are adesea o reputație proastă deoarece modelul oamenilor și al firmelor pare să prioritizeze beneficiile individuale fără a se concentra pe multe dintre caracteristicile pe care oamenii le consideră esențiale. Microeconomiștii sunt cei mai mari optimiști din lume. Ei construiesc modele economice pornind de la ipoteza că oamenii își urmează interesele și, în acest fel, creează firme, organizații, producție și consum și toate lucrurile care fac lumea să se învârtă.
Econometrie
Econometria analizează datele folosind metode statistice pentru a testa sau a dezvolta teoria economică. Aceste metode se bazează pe inferențe statistice pentru a cuantifica și analiza teoriile economice prin valorificarea distribuțiilor de frecvență, a probabilităților, a distribuțiilor de probabilitate, a inferenței statistice, a analizei corelațiilor, a analizei regresiei simple și multiple, a modelelor de ecuații simultane și a metodelor de serii temporale.
Locuri de muncă în sectorul guvernamental – avantajele și dezavantajele
Locurile de muncă în sectorul guvernamental sunt, în general, foarte sigure și tind să beneficieze de o acoperire excelentă de asistență medicală și de o mulțime de zile de concediu. Cu toate acestea, microeconomiștii trebuie să țină cont de faptul că munca în cadrul guvernului poate fi frustrantă din cauza ritmului lent și a dificultăților de a obține acordul diferitelor părți interesate asupra unei politici. Este nevoie de răbdare, de expertiză în explicarea problemelor economice complicate celor care nu sunt experți și de dorința de a lucra alături de persoane cu convingeri și valori politice diferite.
Sfat?
Este cel mai bun moment pentru a fi un microeconomist. Economia nu a fost niciodată într-o stare mai proastă. Acest lucru este nefericit pentru omenire, dar norocos pentru dumneavoastră.