Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Specialist în managementul riscului

Risk is inherent in all fields of life, but being prepared to tackle it can help mitigate and leverage it for gain. Risk Management Specialists are financial experts who help in establishing and protecting businesses.

They guide enterprises towards optimal operating efficiency and higher profits by identifying and controlling potential risks and losses and meeting strategic goals.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Expert în managementul riscului
  • Manageri de risc
  • Ofițeri de risc
  • Specialist în managementul riscului
  • Specialist în managementul riscului de credit
  • Specialist în managementul riscului global
  • Specialist în managementul riscului și asigurări
  • Specialist în managementul riscului financiar
  • Profesionist în managementul riscului
  • Manager financiar
  • Manager financiar
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Specialist în managementul riscului in afara Romaniei
USA
$107.079 An ~ $8.923 luna
UK
£47.114 An ~ £3.926 luna

Esti interesat de o cariera ca Specialist în managementul riscului?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Specialist în managementul riscului este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Analiza SWIFT folosește "Tehnica structurată a ipotezelor" pentru a evalua riscurile unui proiect care pot apărea din cauza diferitelor modificări aduse oricărei părți a proiectului.

Exploreaza cariera de Specialist în managementul riscului

Riscul este inerent în toate domeniile vieții, dar faptul de a fi pregătit să îl abordezi poate ajuta la atenuarea și valorificarea acestuia pentru a obține câștiguri. Specialiștii în gestionarea riscurilor sunt experți financiari care ajută la înființarea și protejarea afacerilor.

Ei ghidează întreprinderile către o eficiență operațională optimă și profituri mai mari prin identificarea și controlul riscurilor și pierderilor potențiale și prin îndeplinirea obiectivelor strategice.

.

Responsabilitati

Ce fac specialiștii în managementul riscului?

Un specialist în gestionarea riscurilor trebuie, de obicei, să:

  • Să dezvolte sau să selecteze și să implementeze modele de evaluare a riscurilor și un proces general de gestionare a riscurilor pentru a analiza și minimiza riscurile actuale și potențiale pentru o organizație, în special impactul financiar atunci când apar riscuri
  • Colectează și organizează date legate de riscuri din resurse interne și externe, inclusiv date financiare și informații despre operațiunile de afaceri; identifică riscurile potențiale prin analiza datelor, observarea proceselor și interacțiunea cu personalul
  • Determină apetitul organizației pentru risc sau nivelul de risc pe care aceasta este pregătită să și-l asume sau să îl accepte

  • Realizați evaluarea riscurilor; evaluați modul în care o companie a abordat anterior riscurile; evaluați riscurile organizaționale actuale; identificați, descrieți și estimați riscurile potențiale; comparați riscurile cu criteriile companiei, cum ar fi costurile, aspectele juridice și de mediu
  • li>

    Realizați audituri de politică și de conformitate cu standardele; colaborați cu auditorii interni și externi

  • Redactați și livrați rapoarte care prezintă constatările, explică riscurile și sugerează soluții; redactați și evaluați informațiile privind riscurile și alte documente relevante
  • /p>
  • Adaptați rapoartele de risc la diferite audiențe prin furnizarea de informații adecvate care evidențiază rolul fiecărei părți interesate în răspunsul la riscul relevant
  • Creșteți gradul de conștientizare a riscurilor în rândul personalului prin furnizarea de educație și formare

    .

  • Cumpărați asigurări; puneți în aplicare măsuri de sănătate și siguranță, cum ar fi utilizarea echipamentului de siguranță prescris; formulați și puneți în aplicare planuri de continuitate a activității și planuri de urgență pentru a limita riscurile, pentru a gestiona întreruperile de activitate, situațiile de urgență și evenimentele volatile de pe piață
  • p>Furnizați sugestii cu privire la proiectarea și amenajarea în condiții de siguranță a locului de muncă; dispuneți de planuri de urgență în caz de defecțiuni ale utilajelor; asigurați aprovizionarea neîntreruptă cu materii prime prin revizuirea contractelor cu furnizorii
  • Pregătiți bugete pentru gestionarea riscurilor și asigurări; să țină evidența polițelor de asigurare și a cererilor de despăgubire; să evalueze noile contracte sau propunerile de afaceri interne
  • Să se țină la curent cu legile și reglementările existente și în curs de dezvoltare relevante pentru industrie; să evalueze și să explice impactul potențial al acestora asupra expunerii organizaționale la riscuri

Mediu de lucru standard

Specialiștii în gestionarea riscurilor lucrează de obicei într-un birou desemnat. Cei care lucrează în domeniul consultanței pot fi nevoiți ocazional să viziteze clienții.

Pot fi necesare deplasări pentru a participa la conferințe sau atunci când lucrează pentru o companie care operează la nivel internațional. Specialiștii în gestionarea riscurilor sunt de obicei nevoiți să viziteze șantierele, în special atunci când lucrează în sectorul construcțiilor sau al energiei, pentru a evalua riscurile și a raporta informații.


Program de lucru

Specialiștii în gestionarea riscurilor lucrează, de obicei, cu normă întreagă, de la 9.00 la 17.00. În anumite ocazii, poate fi necesar să se lucreze peste 40 de ore pe săptămână pentru a respecta termenele limită. Organizațiile mai mari pot facilita locuri de muncă cu fracțiune de normă sau pauze în carieră.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Specialiștii în managementul riscurilor își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Specialiștii în managementul riscului sunt, în general, angajați de către:

  • Bănci
  • Companii financiare
  • Guvernare centrală și locală

  • Organisme de caritate
  • Agenții comerciale
  • Energie și Utilități
  • Companii de inginerie și construcții
  • Companii de asigurări
  • Universități
  • Servicii profesionale, științifice și tehnice

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institute of Risk Management (IRM) și Professional Risk Managers’ International Association (PRMIA), sunt esențiale pentru un specialist în managementul riscului interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institute of Risk Management (IRM) și Professional Risk Managers’ International Association (PRMIA), sunt esențiale pentru un specialist în managementul riscului interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența de muncă, în special în departamentele legate de finanțe, este esențială pentru specialiștii în managementul riscurilor pentru a demonstra abilitățile și cunoștințele în domeniu.

Practicile la diferite niveluri, inclusiv la colegiu, sunt o metodă valoroasă de a acumula experiență și pot fi combinate cu studii cu normă parțială. Puteți, de asemenea, să efectuați un an în industrie sau să căutați stagii de vară pentru a dobândi experiență practică și pentru a vă construi o rețea.

Angajatorii solicită adesea între cinci și șapte ani de experiență profesională relevantă. Găsirea de oportunități ca și contabil, analist financiar, agent de vânzări de valori mobiliare, ofițer de credite sau în birouri de asigurări sau juridice, oferă specialiștilor în managementul riscului aspiranți competențe importante și un avantaj competitiv pe piața muncii.

Citirea cât mai multor informații despre profesie și intervievarea celor care lucrează în domeniul managementului riscului vor oferi dovada angajamentului dumneavoastră furnizorilor de cursuri și potențialilor angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Specialiștii în managementul riscului necesită, de obicei, o diplomă de licență în afaceri, managementul riscului, finanțe, contabilitate, management, economie sau un domeniu conex, cum ar fi științele sociale, drept și studii juridice, matematică sau statistică.

De asemenea, vă puteți specializa în științe, IT sau inginerie. Unii angajatori pot prefera candidații cu un masterat în administrarea afacerilor, gestionarea riscurilor, economie sau un alt domeniu similar.

Cursurile de liceu de matematică, statistică și contabilitate sunt recomandate pentru a obține admiterea la programele de licență relevante și pentru a înțelege conținutul cursurilor.

.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui specialist în managementul riscului într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți un consultant independent.

Vă puteți înscrie la programul global de certificare oferit de Institute of Risk Management (IRM) pentru a dobândi Certificatul Internațional în Managementul Riscului de Întreprindere (IRMCert).

Trebuie să treceți două examene, care vă testează înțelegerea standardelor de management al riscului, răspunsul, tratamentul, asigurarea și raportarea, alături de studii de caz și mediul de afaceri global. Puteți finaliza programul de certificare în termen de cinci până la nouă luni.

De asemenea, vă puteți califica pentru a deveni Certified Risk Management Professional (CRMP) prin intermediul Disaster Recovery Institute International (DRI).

Cerințele includ participarea la cursul Risk Management Continuity Review, promovarea examenului de management al riscurilor și redactarea unor eseuri de aplicare care să demonstreze experiența și realizările dvs. în domeniu.

Referințele ar confirma orice experiență profesională necesară. Recertificarea impune participarea continuă în industrie și continuarea educației.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu niveluri de performanță constant ridicate pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Majoritatea specialiștilor în gestionarea riscurilor vor începe ca tehnicieni sau analiști de risc. Cu calificările relevante, puteți prelua roluri precum manager de risc, director general sau consultant independent. Puteți, de asemenea, să intrați în roluri administrative și să avansați de la posturi de asistent de risc până la un rol de manager de risc. După cel puțin zece ani de experiență, puteți avansa pentru a deveni Chief Risk Officer (CRO).

Pe măsură ce dobândiți mai multe competențe și experiență, puteți supraveghea siguranța unor operațiuni mai mari, conducând echipe de angajați și asigurându-vă că aceștia sunt instruiți. De asemenea, veți organiza ateliere de lucru privind siguranța și prevenirea pierderilor și veți revizui contractele companiei.

Organizațiile numesc adesea specialiști în gestionarea riscurilor ca membri ai consiliului de administrație și îi implică în planificarea strategică.

Cu calificările academice necesare, munca pe cont propriu prin deschiderea propriei companii de consultanță și devenirea unui contractant independent sunt, de asemenea, opțiuni ca specialist în gestionarea riscurilor.

Datorită transferabilității competențelor pe care le dobândiți ca specialist în gestionarea riscurilor, vă puteți diversifica în diferite sectoare pentru salarii mai mari, perspective și sponsorizarea unor calificări suplimentare.


Perspective de viitor

Candidații cu educație, competențe și experiență au cele mai bune perspective de angajare. O diplomă de licență sau o diplomă mai mare în managementul riscului, finanțe, contabilitate sau un domeniu conex, alături de o certificare relevantă

Dezvoltare profesionala

Candidații cu educație, competențe și experiență au cele mai bune perspective de angajare. O diplomă de licență sau o diplomă mai mare în managementul riscului, finanțe, contabilitate sau un domeniu conex, alături de o certificare relevantă

Extra informatii

Tipuri de specialiști în managementul riscului

De-a lungul carierei în managementul riscului, puteți alege să vă specializați într-un anumit domeniu, în funcție de responsabilitățile specifice și de punctele dumneavoastră forte și slabe.

În calitate de specialist în riscul de piață, veți interacționa cu comercianții pentru a analiza impactul factorilor externi asupra valorilor acțiunilor sau a afacerilor. Ți-ai direcționa concluziile privind industriile relevante către clienți și investitori.

Specialiștii în risc de credit evaluează necesitatea și beneficiile companiilor care propun împrumuturi financiare clienților. Aceștia studiază acțiunile debitorilor de credite și ajută la identificarea problemelor potențiale, revizuind simultan politicile de creditare.

Analiștii de risc de reglementare sunt responsabili de înțelegerea efectului pe care noile reglementări îl pot avea asupra unei afaceri. Veți produce și veți ține evidența estimărilor de resurse și a rapoartelor privind modificările recente ale reglementărilor, explicând în același timp variabilitatea, scenariul și asigurarea calității.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii liber-profesioniste față de o angajare cu normă întreagă

Specialiștii în gestionarea riscurilor liber-profesioniste au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un specialist în managementul riscurilor cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Tipuri de specialiști în managementul riscului

De-a lungul carierei în managementul riscului, puteți alege să vă specializați într-un anumit domeniu, în funcție de responsabilitățile specifice și de punctele dumneavoastră forte și slabe.

În calitate de specialist în riscul de piață, veți interacționa cu comercianții pentru a analiza impactul factorilor externi asupra valorilor acțiunilor sau a afacerilor. Ți-ai direcționa concluziile privind industriile relevante către clienți și investitori.

Specialiștii în risc de credit evaluează necesitatea și beneficiile companiilor care propun împrumuturi financiare clienților. Aceștia studiază acțiunile debitorilor de credite și ajută la identificarea problemelor potențiale, revizuind simultan politicile de creditare.

Analiștii de risc de reglementare sunt responsabili de înțelegerea efectului pe care noile reglementări îl pot avea asupra unei afaceri. Veți produce și veți ține evidența estimărilor de resurse și a rapoartelor privind modificările recente ale reglementărilor, explicând în același timp variabilitatea, scenariul și asigurarea calității.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii liber-profesioniste față de o angajare cu normă întreagă

Specialiștii în gestionarea riscurilor liber-profesioniste au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un specialist în managementul riscurilor cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Aveți informații ușor disponibile pentru a decide cum să evitați, să reduceți sau să transferați riscul. Reducerea riscului scade numărul de cereri de despăgubire și oferă posibilitatea de a alege tarife de asigurare mai bune. Folosiți sistemele de informații privind gestionarea riscurilor pentru a vă consolida capacitatea de a dezvolta și implementa proceduri mai sigure, care, la rândul lor, sporesc eficiența.

Îmbunătățiți comunicarea pentru a depista problemele cu mult timp înainte. Mai presus de toate, investiți timp în căutarea de soluții alternative și inovații.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.