Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Concierge

The word ‘Concierge’ probably conjures up a stylish suit-clad professional in some fancy five-star hotel in New York City or London. Concierges are the first point of contact between guests and a given organisation.

They extend their hospitality by answering queries, directing phone calls and upholding company culture to ensure that visitors and guests feel welcome and respected.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Agent de servicii pentru oaspeți
  • Supervizor de servicii pentru oaspeți
  • Concerier șef
  • Concerier de hotel
  • Concerier de hol
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Concierge in afara Romaniei
USA
$39.344 An ~ $3.279 luna
UK
£20.553 An ~ £1.713 luna

Esti interesat de o cariera ca Concierge?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Concierge este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Oaspeții ar putea chiar să ceară unui Concierge să meargă la cumpărături pentru ei

Exploreaza cariera de Concierge

Cuvântul „concierge” evocă probabil un profesionist elegant îmbrăcat în costum, într-un hotel de cinci stele din New York sau Londra. Conciergii sunt primul punct de contact între oaspeți și o anumită organizație.

Ei își extind ospitalitatea răspunzând la întrebări, direcționând apelurile telefonice și menținând cultura companiei pentru a se asigura că vizitatorii și oaspeții se simt bineveniți și respectați.

Responsabilitati

Ce fac Conciergii?

Un concierge trebuie, de obicei, să:

  • Să întâmpine oaspeții în hol la sosirea lor pentru a-i face să se simtă bineveniți și respectați; să îi ajute cu bagajele lor în timp ce îi îndrumă către diferite părți ale hotelului

  • Să rezerve camere pentru clienții existenți sau potențiali; să gestioneze facturarea și finalizarea comenzilor
  • Oferă asistență în diferite moduri, inclusiv aranjarea transportului pentru oaspeți, prezentarea proprietății, oferirea de recomandări de restaurante și activități, furnizarea de informații despre zona locală și organizarea de evenimente la cererea acestora

  • Realizați sarcini administrative, cum ar fi primirea și redirecționarea corespondenței, organizarea schimburilor valutare, rezervarea biletelor de călătorie și răspunsul la apelurile telefonice și la solicitările prin e-mail ale oaspeților existenți și potențiali, în timp util și cu respect
  • Asigurați-vă că toate zonele hotelului, cum ar fi spațiile pentru oaspeți și holul, sunt ordonate în permanență
  • .

  • Liați între oaspeți și serviciile departamentale, inclusiv bucătăria, curățenia și logistica
  • Comunicați cu oaspeții existenți și noi în mod regulat pentru a dezvolta și menține o relație sănătoasă cu aceștia; să anticipeze și să rezolve nevoile și plângerile oaspeților pentru a le oferi acestora un sejur excepțional
  • să mențină un inventar al proviziilor și să comande noi stocuri ori de câte ori este necesar
  • Pregătesc și prezintă rapoarte lunare conducerii superioare
  • Se asigură că serviciile de ospitalitate ale angajatorului lor respectă normele și reglementările companiei și ale guvernului
  • Rămâneți la curent cu oaspeții zilnici și cu cerințele lor, precum și cu evenimentele generale, cum ar fi funcțiile sau evenimentele care au loc sau sosirea VIP-urilor și a grupurilor de oaspeți
  • Colaborează cu echipa de asistență și de marketing

Mediu de lucru standard

Concierges lucrează într-o mare varietate de medii de ospitalitate, de la hoteluri și stațiuni la nave de croazieră, companii de turism, întreprinderi, unități de sănătate și chiar în casele persoanelor și familiilor. De obicei, aceștia lucrează cu o echipă de persoane gestionate de un concierge șef.


Program de lucru

Ora de lucru standard pentru un concierge variază în funcție de angajator și de locație. Munca implică, de obicei, mai mult de 40 de ore pe săptămână. Munca este emisă pe un model de ture și include nopți târzii, weekend-uri și sărbători.

Lucrul part-time nu este obișnuit, dar munca pe cont propriu și practica privată sunt predominante, deoarece multe companii oferă servicii de Concierge persoanelor fizice și companiilor.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Concilierii își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Conciergii sunt, în general, angajați de:

  • Clanțuri hoteliere
  • Organizații de îngrijire a pensionarilor
  • Parcuri de distracții și săli de jocuri
  • Parcuri de distracții și săli de jocuri

    .li>

    Restaurante

  • Servicii juridice
  • Servicii de cazare în călătorii
  • Spitaliere
  • .

  • Servicii de investigații și de securitate
  • Firme imobiliare
  • Servicii de cazare a călătorilor
  • Servicii de cazare a călătorilor
  • .Alte servicii personale
  • Comunități de îngrijire continuă pentru pensionari
  • Stații de locuit asistate pentru persoanele în vârstă

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt cruciale pentru Conciergii interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel ca ei în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt cruciale pentru Conciergii interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel ca ei în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

În mod normal, veți începe pe poziții precum recepționer, portar sau asistent la recepție. Odată ce veți dobândi suficientă experiență, puteți avansa la postul de concierge.

Deși nu este obligatoriu în rândul angajatorilor, experiența anterioară de lucru în industria ospitalității este utilă. Experiența anterioară nu trebuie să fie întotdeauna în hoteluri de patru sau cinci stele. Luați în considerare posibilitatea de a urmări profesioniști în orice domeniu orientat către clienți, cum ar fi cateringul, barurile sau munca cu amănuntul.

Citiți despre profesie și luați interviuri sau urmăriți experți care lucrează în industria ospitalității pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Conciergii necesită cel puțin o educație liceală bine închegată, dublată de experiență relevantă. Aceștia pot ajunge la posturi de conducere cu formare la locul de muncă și calificări suplimentare.

În timp ce puteți deveni concierge fără studii postliceale, marile și bine-cunoscutele hoteluri și întreprinderi de ospitalitate preferă să angajeze candidați cu o diplomă de licență, diplomă sau program de certificare. Vă puteți specializa în management hotelier și de ospitalitate, afaceri, management, limbi străine, management sau turism și călătorii de la colegii comunitare, școli tehnice și universități de prestigiu. Cursurile ar include, de obicei, comunicare, responsabilități ale oaspeților, informații despre mâncare și băuturi, etică și profesionalism.

De obicei, nu este necesară o diplomă de masterat, cu excepția cazului în care v-ați specializat într-un domeniu nerelevant sau nu aveți o experiență de lucru adecvată.

Faceți cursuri de engleză, matematică și limbi străine, cum ar fi franceza, japoneza sau spaniola, pentru a perfecționa abilitățile necesare pentru succesul profesional ca concierge.


Certificari & Diplome

Deși Concierges nu au nevoie de licență sau de certificare pentru a lucra, certificarea într-o cale legată de ospitalitate poate ajuta persoanele să găsească un loc de muncă și să avanseze mai repede în cariera lor.

Traseul acestei cariere

Rapiditatea promovării la nivelul de management, care durează în medie aproximativ doi ani, depinde în principal de mărimea hotelului și de performanțele dumneavoastră ca stagiar.

Din moment ce rolul unui concierge este orientat spre oameni, luați în considerare trecerea la posturi cu cerințe similare, cum ar fi Front Desk Manager.

Conciergii avansează de obicei la postul de Concierge șef adjunct și apoi la cel de Concierge șef sau la posturi de management, cum ar fi Front Office Manager și Assistant General Manager.

Cu mai mult de cinci-șase ani de experiență la mai mulți angajatori și o diplomă în management hotelier sau în afaceri, puteți avansa la posturi cu mai multă responsabilitate, cum ar fi cel de director general.

Mai marii angajatori vă pot promova la posturi strategice în marketing, resurse umane sau finanțe, odată ce ați dobândit calificări suplimentare. De asemenea, puteți fi detașat la sediul central sau la nivel regional.

Există, de asemenea, oportunități pentru a deveni majordom personal. Cu o experiență adecvată, ați putea să vă îndreptați către domenii interrelaționate ale industriei ospitalității, cum ar fi managementul stilului de viață, sau să vă lansați propria afacere sau să vă ocupați de consultanță în management.

.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă în domeniul ospitalității și în domenii conexe, împreună cu experiența profesională, au cele mai bune perspective de angajare. Mobilitatea geografică vă oferă un avantaj competitiv atunci când căutați un loc de muncă în cadrul marilor lanțuri hoteliere.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă în domeniul ospitalității și în domenii conexe, împreună cu experiența profesională, au cele mai bune perspective de angajare. Mobilitatea geografică vă oferă un avantaj competitiv atunci când căutați un loc de muncă în cadrul marilor lanțuri hoteliere.

Extra informatii

Istorie

Rolul de concierge există încă din Evul Mediu, iar titlul provine din termenul latin „conservus” sau colegul sclavului.

Anterior, sclavii de încredere erau antrenați nu doar pentru a-și servi stăpânii, ci și pentru a călători înaintea lor pentru a asigura cazare și hrană corespunzătoare pentru stăpânii lor. Acești sclavi deveneau portari, deoarece dețineau cheile castelului și se asigurau că rezidenții erau încuiați în siguranță în fiecare noapte.

Deschiderea hotelurilor de lux din Europa a creat nevoia ca și concitadinii să ofere servicii similare oaspeților. Hotelurile americane și-au dat seama abia la mijlocul anilor ’70 că trebuie să angajeze servicii de Concierges.

Hotelurile moderne mențin un departament de Concierge proporțional cu mărimea hotelului și cu numărul de oaspeți.

Tipuri de Concierges

Există diferite tipuri de Concierges. Un Concierge de stil de viață oferă servicii personalizate, ocupându-se de nevoile familiale, personale și profesionale.

Un Concierge medical oferă, de obicei, îngrijire pentru persoanele în vârstă, persoanele rănite și copii și lucrează pentru medici și pacienți.

Serviciile oferite de un Concierge de afaceri sunt costisitoare, deoarece gestionarea treburilor de afaceri necesită un know-how corporatist de nivel înalt.

Cel mai cunoscut tip este Concierge-ul de hotel, care asistă, îndrumă și oferă soluții pentru problemele oaspeților.

Când oamenii doresc să plece în străinătate pentru afaceri sau pentru petrecerea timpului liber, pot apela la serviciile unui Concierge de călătorie local și cu experiență pentru a-i îndruma.

Câteva familii solicită serviciile unui Concierge de nuntă pentru a planifica o nuntă și a se asigura că evenimentul decurge fără probleme. În calitate de Concierge șofer, veți lucra în clădiri de apartamente, clădiri cu mai mulți locatari sau hoteluri, primind oaspeți și celebrități în timpul evenimentelor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii liber-profesioniste față de cea cu normă întreagă

Conciergii liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un Concierge cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Istorie

Rolul de concierge există încă din Evul Mediu, iar titlul provine din termenul latin „conservus” sau colegul sclavului.

Anterior, sclavii de încredere erau antrenați nu doar pentru a-și servi stăpânii, ci și pentru a călători înaintea lor pentru a asigura cazare și hrană corespunzătoare pentru stăpânii lor. Acești sclavi deveneau portari, deoarece dețineau cheile castelului și se asigurau că rezidenții erau încuiați în siguranță în fiecare noapte.

Deschiderea hotelurilor de lux din Europa a creat nevoia ca și concitadinii să ofere servicii similare oaspeților. Hotelurile americane și-au dat seama abia la mijlocul anilor ’70 că trebuie să angajeze servicii de Concierges.

Hotelurile moderne mențin un departament de Concierge proporțional cu mărimea hotelului și cu numărul de oaspeți.

Tipuri de Concierges

Există diferite tipuri de Concierges. Un Concierge de stil de viață oferă servicii personalizate, ocupându-se de nevoile familiale, personale și profesionale.

Un Concierge medical oferă, de obicei, îngrijire pentru persoanele în vârstă, persoanele rănite și copii și lucrează pentru medici și pacienți.

Serviciile oferite de un Concierge de afaceri sunt costisitoare, deoarece gestionarea treburilor de afaceri necesită un know-how corporatist de nivel înalt.

Cel mai cunoscut tip este Concierge-ul de hotel, care asistă, îndrumă și oferă soluții pentru problemele oaspeților.

Când oamenii doresc să plece în străinătate pentru afaceri sau pentru petrecerea timpului liber, pot apela la serviciile unui Concierge de călătorie local și cu experiență pentru a-i îndruma.

Câteva familii solicită serviciile unui Concierge de nuntă pentru a planifica o nuntă și a se asigura că evenimentul decurge fără probleme. În calitate de Concierge șofer, veți lucra în clădiri de apartamente, clădiri cu mai mulți locatari sau hoteluri, primind oaspeți și celebrități în timpul evenimentelor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii liber-profesioniste față de cea cu normă întreagă

Conciergii liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un Concierge cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Aperfecționați-vă abilitățile organizatorice și de comunicare pentru a oferi clienților un serviciu clienți strălucitor, lucrând în același timp într-un ritm rapid și într-un mediu de echipă în mai multe medii.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.