Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Hostess de avion

While the sky may be the limit for most of us, it is an Air Hostess’s home and workplace. As an integral part of the cabin crew, she makes air travel pleasant and comfortable for air passengers and is their main point of contact. Air Hostesses play an indispensable role on flights by catering to passengers’ needs and ensuring their safety.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Membru de echipaj de bord
  • Membru de echipaj de cabină
  • Însoțitoare de bord
  • Angajată de zbor
  • Însoțitoare de cabină
  • Însoțitoare de zbor
  • Însoțitoare de zbor
  • Aeromobil de linie
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Hostess de avion in afara Romaniei
USA
$30.293 An ~ $2.524 luna
UK
£17.047 An ~ £1.421 luna

Esti interesat de o cariera ca Hostess de avion?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Hostess de avion este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

O gazdă aeriană este pregătită să nască bebeluși la bord, acționând ca o moașă, deși companiile aeriene au, de asemenea, anumite protocoale pe care trebuie să le urmeze viitoarele mame dacă doresc să călătorească cu avionul.

Exploreaza cariera de Hostess de avion

În timp ce cerul poate fi limita pentru cei mai mulți dintre noi, acesta este casa și locul de muncă al unei gazde de avion. Ca parte integrantă a echipajului de cabină, ea face călătoria cu avionul plăcută și confortabilă pentru pasagerii aerieni și este principalul lor punct de contact. Ospătărițele de bord joacă un rol indispensabil pe zboruri, răspunzând nevoilor pasagerilor și asigurând siguranța acestora.

Responsabilitati

Ce fac gazdele de avion?

În mod obișnuit, o gazdă aeriană trebuie să:

  • Supraveghea siguranța și confortul pasagerilor la bordul zborurilor comerciale
  • Să participe la ședințe de informare înainte de zbor pentru a afla atribuțiile postului de lucru, detaliile zborului, orarele, numărul de sugari la bord și pasagerii cu nevoi speciale
  • Efectuați sarcini înainte de zbor, cum ar fi verificările de securitate și inspectarea echipamentelor de siguranță și de urgență și a altor echipamente de la bordul aeronavei
  • Asigurați curățenia aeronavei
  • Asigurați-vă că buzunarele scaunelor sunt la zi cu manualul de informare și siguranță, meniurile de divertisment și de mâncare și broșurile de cumpărături la bordul aeronavei
  • Avansați/p>
  • Organizați și serviți gustări, băuturi și mese la bord; efectuați, de asemenea, serviciul de curățenie
  • Asigurați-vă că stocurile medicale de la bord și alte provizii sunt în ordine
  • Supravegheați îmbarcarea pasagerilor; întâmpinați-i și îndrumați-i spre locurile lor; se asigură că toate bagajele de mână sunt depozitate în siguranță în dulapurile de deasupra capului
  • Verifică dacă toți pasagerii poartă centura de siguranță la decolare, la aterizare și în timpul zborului, atunci când este necesar
  • Informează pasagerii cu privire la procedurile de siguranță; demonstrați utilizarea echipamentelor de siguranță și de urgență; asigurați-vă că pasagerii respectă toate normele de siguranță
  • Direcționați procedurile de evacuare în caz de urgență
  • Asigurați pasagerii în timpul turbulențelor în aer
  • Aveți grijă de solicitările pasagerilor și de orice nevoi speciale pe care aceștia le pot avea
  • Se ocupă de pasagerii dificili și indisciplinați cu fermitate, dar politicos, în special după consumul excesiv de alcool

  • Administrează primul ajutor și asistența medicală de urgență atunci când un pacient sau un membru al echipajului se îmbolnăvește în timpul zborului
  • Comunicați cu pilotul sau căpitanul în timpul călătoriei cu privire la siguranța și confortul pasagerilor; faceți anunțuri în numele pilotului cu privire la siguranța centurii de siguranță și la turbulențe; răspundeți la întrebări în timpul zborului

  • Vindeți produse duty-free și sfătuiți pasagerii cu privire la restricțiile privind alocațiile la destinație

    .

  • Se asigură că pasagerii debarcă în siguranță la sfârșitul călătoriei
  • Verificați ca niciun bagaj să nu fie uitat în dulapurile de deasupra capului și urmăriți îndeaproape obiectele suspecte de la bord
  • Completați documentele care includ rapoartele de zbor

Mediu de lucru standard

O hostess de bord lucrează în principal în cabina unei aeronave de pasageri. Anumite companii aeriene obligă personalul să locuiască în vecinătatea aeroportului pentru a facilita flexibilitatea, deoarece ar putea fi nevoie să rămână în așteptare pentru a lucra în scurt timp. Șansele de a fi localizat în străinătate sunt, de asemenea, ridicate.

Care companie aeriană are propriile cerințe specifice privind uniformele pentru personalul de cabină.


Program de lucru

Anfitrioanele de avion nu au o săptămână de lucru standard. Ele efectuează ore variabile, lucrând în baza unui program de lucru care include nopțile, sărbătorile legale și weekend-urile, deoarece companiile aeriene funcționează non-stop. Zborurile internaționale pe distanțe lungi se desfășoară adesea peste noapte. Puteți opta pentru munca cu fracțiune de normă.

Câteva sindicate de însoțitori de bord pot stabili condiții contractuale pentru hostessii de bord pentru a le limita numărul total de ore de lucru, zilnic și lunar. O tură obișnuită poate cuprinde 12-14 ore pe zi, cu posibilitatea unor ture mai lungi pentru zborurile internaționale.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Gazdele de avion își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Anfitrioanele de aviație sunt în general angajate de:

    • Transport aerian regulat și neregulat
    • Transportul aerian regulat și neregulat
    • .p>Zboruri charter
    • Liniile aeriene mari și mijlocii

    .


    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Însoțitorilor de Bord, sunt esențiale pentru hostessii de bord interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Însoțitorilor de Bord, sunt esențiale pentru hostessii de bord interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Care program academic pe care o potențială stewardesă îl urmează necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu de practică. Veți beneficia în mod optim de sarcinile din afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Practicile de ucenicie avansată pentru echipajul de cabină, care durează de obicei un an și oferă pregătire practică în legătură cu colegii sau furnizori de formare, sunt utile pentru a dobândi experiență.

Liniile aeriene pot prefera candidații cu experiență profesională în locul calificărilor. Unul sau doi ani de muncă, chiar și cu jumătate de normă sau temporară, în orice post care necesită lucru în echipă și comunicare sau în roluri de servicii pentru clienți, este util. Astfel de roluri, pe care le puteți găsi în vânzări, catering, restaurante, hoteluri, stațiuni și alte domenii din turism și călătorii, vă învață cum să vă ocupați de public și vă ajută să demonstrați abilitățile și cunoștințele necesare pentru a lucra ca stewardesă.

Citiți despre această profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în echipajul de cabină pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O aspirantă la postul de stewardesă trebuie să aibă, de obicei, cel puțin o diplomă de liceu sau echivalentul acesteia. Anumite companii aeriene preferă candidații care au urmat cursuri universitare. Cunoașterea fluentă a unei limbi străine este esențială pentru hostessii de bord care lucrează pe zboruri internaționale pentru a facilita o corespondență fluentă cu pasagerii. De asemenea, vă poate oferi un avantaj față de alți candidați.

Cei care aspiră la această calitate se pot înscrie și la academiile de însoțitori de bord. Deși nu este obligatorie, o diplomă de licență, de licență sau de licență sau o diplomă națională superioară în managementul ospitalității, limbi străine, managementul agrementului și turismului sau turism poate demonstra înclinația unui candidat spre această carieră și poate crește șansele de a obține un loc de muncă.

Cursurile de certificare sau de diplomă în domeniul personalului de cabină de zbor se pot dovedi avantajoase. De asemenea, este posibil să găsiți astfel de module ca parte a cursurilor de turism și călătorii.

Deținerea unei educații secundare cu note bune la engleză și matematică este, de obicei, o cerință pentru a lucra ca membru al echipajului de cabină.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unei hostess de bord într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, vă poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18 %, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent.

Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică.

O gazdă aeriană trebuie să fie certificată de autoritățile aeronautice relevante, de obicei prin finalizarea programului de formare al angajatorului pentru anumite tipuri de aeronave și prin promovarea unui examen. Dacă doresc să lucreze la bordul unei alte aeronave, trebuie să urmeze cursuri de formare pentru aceasta. De asemenea, trebuie să își reîmprospăteze pregătirea în fiecare an pentru a-și păstra certificarea valabilă. De asemenea, este posibil să trebuiască să treacă un test de evaluare medicală.

În mod normal, obținerea licenței necesită o cerere, taxe de procesare, un examen, precum și educație și experiență relevante. Verificați la organizațiile și autoritățile aviatice locale sau naționale pentru a determina cerințele și procedurile de licențiere.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani, deși oportunitățile de avansare în carieră pot diferi de la o companie aeriană la alta.

În general, însoțitorii de bord seniori de la companiile aeriene internaționale supraveghează activitatea celorlalți însoțitori de bord. Promovarea în posturi de conducere este posibilă, ceea ce duce la responsabilități care presupun recrutarea, programarea și instruirea altor membri ai echipajului. Puteți avansa în continuare pentru a deveni comisar de bord sau comisar șef, preluând responsabilitatea unei anumite cabine, cum ar fi clasa business. Ați putea avansa în continuare spre alte funcții de conducere în cadrul echipajului de cabină, cum ar fi cele de supraveghetor de cabină sau director de servicii de cabină.

Ați putea opta, de asemenea, pentru posturi la sol, cum ar fi recrutarea personalului de cabină, formarea, instruirea în materie de siguranță, marketing sau vânzări și servicii pentru pasageri, inclusiv check-in. Operațiunile de zbor sau de aeronave reprezintă un alt domeniu în care v-ați putea diversifica. De asemenea, sunt disponibile oportunități de muncă în străinătate.

.


Perspective de viitor

Candidații cu certificare relevantă, abilitățile și experiența necesară în domeniul serviciilor pentru clienți, abilități multilingvistice și programe flexibile au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu certificare relevantă, abilitățile și experiența necesară în domeniul serviciilor pentru clienți, abilități multilingvistice și programe flexibile au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Cerințe pentru a deveni hostess de avion

Candidații trebuie să aibă cel puțin 18 ani, un pașaport valabil și un cazier curat. Ei trebuie să corespundă cerințelor de înălțime stabilite de compania aeriană. Hostessele de bord trebuie să aibă un comportament profesional și să ascundă orice tatuaje și piercing-uri pe corp. În plus, este imperativ să treacă testul antidrog și evaluarea medicală, precum și să aibă o vedere corectabilă la cel puțin 20/40.

Candidații trebuie să îndeplinească, de asemenea, orice cerințe lingvistice și să posede abilități interpersonale de top, deoarece o componentă semnificativă a postului este comunicarea cu pasagerii.

Candidații la postul de stewardesă aeriană trebuie să se bucure cu adevărat să lucreze cu oamenii, să îi înțeleagă și să îi asiste și trebuie să posede abilitățile de servire a clienților necesare pentru a-și îndeplini sarcinile în mod eficient. Ei trebuie să fie imperturbabili chiar și în situații de urgență, să lucreze în echipă și să cunoască tehnologia. Cunoștințele aprofundate în materie de siguranță publică și securitate sunt esențiale.

In concluzie

Cerințe pentru a deveni hostess de avion

Candidații trebuie să aibă cel puțin 18 ani, un pașaport valabil și un cazier curat. Ei trebuie să corespundă cerințelor de înălțime stabilite de compania aeriană. Hostessele de bord trebuie să aibă un comportament profesional și să ascundă orice tatuaje și piercing-uri pe corp. În plus, este imperativ să treacă testul antidrog și evaluarea medicală, precum și să aibă o vedere corectabilă la cel puțin 20/40.

Candidații trebuie să îndeplinească, de asemenea, orice cerințe lingvistice și să posede abilități interpersonale de top, deoarece o componentă semnificativă a postului este comunicarea cu pasagerii.

Candidații la postul de stewardesă aeriană trebuie să se bucure cu adevărat să lucreze cu oamenii, să îi înțeleagă și să îi asiste și trebuie să posede abilitățile de servire a clienților necesare pentru a-și îndeplini sarcinile în mod eficient. Ei trebuie să fie imperturbabili chiar și în situații de urgență, să lucreze în echipă și să cunoască tehnologia. Cunoștințele aprofundate în materie de siguranță publică și securitate sunt esențiale.

Sfat?

Aperfecționați-vă abilitățile interpersonale, lingvistice și de comunicare pentru a deveni hostess de avion. Trebuie să fii profesionist, dar prietenos și să te asiguri că clientul este mulțumit de serviciile tale, ceea ce va stimula creșterea veniturilor. O Air Hostess de succes este orientată către serviciul clienți, demonstrează abilități excelente de rezolvare a problemelor și este flexibilă pentru a lucra cu programe variabile.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.