Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de bucătărie

Where ladles stir magical flavours into soups and chefs dish up satisfying recipes, that is the arena where Kitchen Managers wield their magic wand to organise kitchen staff and operations.

These managers are a unique breed of business geniuses who ensure efficiency, implement procedures to comply with safety regulations and oversee various facets of a restaurant’s workflow to yield delicious treats and happy customers.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager servicii alimentare
  • Manager de restaurant
  • Manager de personal de restaurant
  • Manager de catering
  • Supervizor servicii alimentare
  • Supervizor de bucătărie
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de bucătărie in afara Romaniei
USA
$46.728 An ~ $3.894 luna
UK
£26.272 An ~ £2.189 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de bucătărie?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de bucătărie este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Exploreaza cariera de Manager de bucătărie

Unde lingurile amestecă arome magice în supe și bucătarii pregătesc rețete satisfăcătoare, aceasta este arena în care managerii de bucătărie își mânuiesc bagheta magică pentru a organiza personalul și operațiunile de bucătărie.

Acesti manageri sunt o specie unică de genii de afaceri care asigură eficiența, implementează proceduri pentru a respecta reglementările de siguranță și supraveghează diferite fațete ale fluxului de lucru al unui restaurant pentru a produce tratamente delicioase și clienți fericiți.

Responsabilitati

Ce fac managerii de bucătărie?

Un manager de bucătărie trebuie, de obicei, să:

    • Instruiește și coordonează personalul de bucătărie pentru a asigura executarea eficientă a funcțiilor de bucătărie; ajută întreprinderea să își atingă obiectivele, cum ar fi profitabilitatea, servicii de calitate superioară, un meniu creativ și de bun gust, condiții de lucru sigure și igienice și loialitatea clienților<
    • Ajutați bucătarul la pregătirea mâncării prin coordonarea cu personalul de bucătărie în ceea ce privește comenzile de mâncare pentru a asigura livrarea la timp a alimentelor
    • Creați și puneți în aplicare politici și proceduri ale restaurantului care să respecte normele locale și naționale de sănătate &. reglementările naționale și locale în materie de siguranță în caz de incendiu; pune în aplicare normele de igienă și de siguranță în zona bucătăriei
    • îndeplinește sarcinile unui bucătar de linie și ale altor membri ai personalului de bucătărie în absența acestora
    • Vă asigurați că produsele și alimentele preparate sunt depozitate și așezate la temperaturi adecvate
    • Stabiliți dimensiunile porțiilor de mâncare; colaborați cu managerul restaurantului pentru a stabili prețul articolelor în funcție de costul de producție și de dimensiunile porțiilor
    • Asigură-te că rețetele sunt actualizate

    • Plasează comenzi pentru ingrediente și echipamente de bucătărie, folosind fișe de pregătire zilnică precise și fișe de randament pentru a minimiza costurile de producție și a preveni risipa
    • Efectuați verificări lunare ale inventarului, ale sistemelor și ale personalului; identificați și rezolvați problemele legate de aceste proceduri|
    • Monitorizați costurile săptămânale și lunare cu forța de muncă și cu resursele, utilizând bugete create cu atenție, pe baza politicilor și procedurilor restaurantului
    • p>Angajați toți membrii personalului de bucătărie prin realizarea de interviuri și verificarea referințelor; conduceți formarea și dezvoltarea acestora în ceea ce privește munca de pregătire, tehnicile de plating al alimentelor și procedurile și așteptările restaurantului; realizați evaluări ale angajaților la 30 de zile și anuale
    • Elaborarea unui program pentru turele personalului de bucătărie care să asigure o acoperire optimă și să maximizeze eficiența operațională

    • Liajul cu părțile interesate, cum ar fi managerul general, bucătarul-șef și furnizorii de resurse, cu privire la ofertele de meniu

Mediu de lucru standard

Managerii de bucătărie lucrează, de obicei, într-un mediu cald, înghesuit și cu ritm rapid. Aceste locații de interior pot fi în restaurante de familie, restaurante, stațiuni sau chiar lanțuri hoteliere.

Câțiva Kitchen Managers lucrează în diferite întreprinderi dacă gestionează mai multe locații și călătoresc în fiecare dintre ele.

.


Program de lucru

Majoritatea managerilor de bucătărie lucrează cu normă întreagă, de la 9 la 17. Cu toate acestea, având în vedere responsabilitățile postului lor, pot fi chemați în scurt timp și trebuie să lucreze până la finalizarea lucrului.

De aceea, programul de lucru poate depăși 40 de ore pe săptămână pentru a include serile, weekend-urile sau sărbătorile.

Managerii de la restaurantele de tip fine-dining și fast-food lucrează de obicei în ture lungi, în timp ce managerii de unități de alimentație publică sau de cantine din școli, fabrici sau clădiri de birouri lucrează de obicei cu program tradițional.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Managerii de bucătărie își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Managerii de bucătărie sunt, în general, angajați de:

  • Clanțuri de restaurante
  • Restaurante independente
  • Restaurante independente
  • .p>Cafés
  • Brasserii
  • Lucrăriile hoteliere
  • Clanuri hoteliere
  • Baruri
  • Cluburi de noapte
  • Navăciuni de croazieră
  • .Locuri de conferințe
  • Servicii de catering
  • Servicii de ospitalitate

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi International Food Service Executives Association (IFSEA), sunt esențiale pentru managerii de bucătărie interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs., în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.

.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi International Food Service Executives Association (IFSEA), sunt esențiale pentru managerii de bucătărie interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs., în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.

.


Tipul de experienta necesara

Câștigarea unei experiențe de lucru relevante prin stagii poate ajuta aspiranții la funcția de manager de bucătărie să construiască abilitățile practice și interpersonale necesare pentru a prospera în mediile de bucătărie, consolidându-și în același timp CV-urile.

Încercați să găsiți locuri de muncă cu jumătate de normă, de weekend sau de vacanță în restaurante, cafenele, hoteluri sau servicii de catering care să vă permită să urmăriți managerul de bucătărie sau să dobândiți o experiență de lucru formală în timp ce studiați. Munca la ospătărie sau la bar, cateringul sau tratarea cu serviciul clienți, toate acestea contează pentru experiență.

Câteva programe educaționale iau în considerare stagii în industria alimentară ca o condiție prealabilă pentru absolvire. Puteți căuta oportunități de plasament în cadrul lanțurilor de restaurante pe site-urile acestora.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat sau o diplomă mai mare este esențială pentru a deveni manager de bucătărie. Cu o diplomă de liceu și câțiva ani de experiență profesională, vă puteți califica pentru a lucra ca bucătar, ospătar sau chelner sau ospătar sau ospătar la ghișeu.

Câțiva candidați primesc o formare suplimentară în școli profesionale sau culinare.

Cu toate acestea, este foarte recomandată finalizarea unui program de licență sau a unui program de diplomă de asociat în managementul restaurantelor și al ospitalității sau în managementul serviciilor alimentare instituționale de la universități, școli culinare și institute tehnice de renume.

Aceste cursuri oferă instruire în contabilitate, marketing, drept comercial, contracte cu furnizorii, costuri alimentare, nutriție, igienă și prepararea alimentelor, folosind studii la clasă și practice combinate cu stagii de practică.

Aspiranții la funcția de manager de bucătărie din liceu pot urma cursuri de afaceri, economie și nutriție pentru a obține direct un loc de muncă în restaurante sau pentru a obține admiterea în școli culinare de renume.

Cei care doresc să dețină și să deschidă un restaurant își pot completa studiile culinare cu cursuri de contabilitate, comunicare și administrare a afacerilor pentru a adopta abilități suplimentare de management sau pot urma școli culinare care oferă programe de management al restaurantului.


Certificari & Diplome

Deși nu este necesar, managerilor de bucătărie li se recomandă să obțină certificări în domeniul managementului protecției alimentelor și în domenii conexe, așa cum sunt disponibile în țara în care lucrează. Certificarea oferă profesioniștilor o mai bună înțelegere a responsabilităților lor profesionale și le ascute competențele de management și culinare pentru a conduce o bucătărie eficientă.

Traseul acestei cariere

Progresia carierei pentru managerii de bucătărie depinde de mărimea și natura angajatorului. În companiile mari, puteți avansa rapid către roluri de manager de restaurant sau manager general dacă urmați cursuri de formare relevante și obțineți calificări interne. De asemenea, puteți avansa într-un rol de management al operațiunilor sau în funcția de director general.

Puteți trece la restaurante mai prestigioase sau la lanțuri de restaurante mai prestigioase sau puteți aborda un restaurant afiliat neperformant pentru a vă construi cariera.

Există, de asemenea, oportunități de a deveni manager de zonă, ceea ce necesită cunoașterea unui anumit lanț și o experiență practică solidă în restaurante reputate. În această poziție, puteți supraveghea între patru și șase restaurante într-o anumită zonă, în funcție de mărimea unităților.

Cu mai multă experiență și relaționare, puteți lua în considerare posibilitatea de a deschide un restaurant sau orice altă unitate de servicii alimentare proprie.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență în management în domeniul ospitalității sau al restaurantelor și experiență de lucru în industria alimentară au cele mai bune perspective de angajare.

.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență în management în domeniul ospitalității sau al restaurantelor și experiență de lucru în industria alimentară au cele mai bune perspective de angajare.

.

Extra informatii

Managerul de bucătărie vs bucătarul-șef

Managerii de bucătărie supraveghează operațiunile zilnice și sarcinile administrative din spatele casei. De asemenea, aceștia se ocupă de sarcini de management, cum ar fi controlul costurilor și gestionarea forței de muncă. Bucătarii, pe de altă parte, se ocupă de obicei de rețete și de elementele de meniu și pot eventual să împartă cu managerul de bucătărie unele responsabilități de comandă și de gestionare a personalului.

Managementul eficient al bucătăriei

Este nevoie de competențe diverse pentru a gestiona o bucătărie. Prima și cea mai importantă este aceea de a fi un administrator eficient. Managerii de bucătărie înțeleg că îndatoririle lor includ achizițiile, inventarul, programarea, angajarea și concedierea, care sunt destul de plictisitoare.

Creativitatea este un aspect integrant al managementului bucătăriei. Trebuie să vă implicați adesea în gândirea ieșită din tipare pentru a ajuta echipa să creeze oferte de mâncare care să placă și să satisfacă clienții și să-i facă să revină.

Din moment ce mediul de lucru tinde să fie înghesuit și tensionat, Managerii de bucătărie trebuie să rămână calmi sub presiune, identificând și rectificând în același timp greșelile.

Managerii de bucătărie, responsabili pentru toată producția bucătăriei, împing limitele perfecționismului realizabil cu atenția lor la detalii. Ei trebuie să dezvolte cooperarea și încrederea între ei și membrii echipei lor, cum ar fi bucătarii și ospătarii, și să îi instruiască.

Managerii de bucătărie muncesc la fel de mult ca și subordonații lor sau acționează ca modele perfecte pentru colegii lor. În această măsură, fiți pregătiți pentru orele pe care va trebui să le investiți în munca dumneavoastră.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Managerii de bucătărie în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un manager de bucătărie cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Managerul de bucătărie vs bucătarul-șef

Managerii de bucătărie supraveghează operațiunile zilnice și sarcinile administrative din spatele casei. De asemenea, aceștia se ocupă de sarcini de management, cum ar fi controlul costurilor și gestionarea forței de muncă. Bucătarii, pe de altă parte, se ocupă de obicei de rețete și de elementele de meniu și pot eventual să împartă cu managerul de bucătărie unele responsabilități de comandă și de gestionare a personalului.

Managementul eficient al bucătăriei

Este nevoie de competențe diverse pentru a gestiona o bucătărie. Prima și cea mai importantă este aceea de a fi un administrator eficient. Managerii de bucătărie înțeleg că îndatoririle lor includ achizițiile, inventarul, programarea, angajarea și concedierea, care sunt destul de plictisitoare.

Creativitatea este un aspect integrant al managementului bucătăriei. Trebuie să vă implicați adesea în gândirea ieșită din tipare pentru a ajuta echipa să creeze oferte de mâncare care să placă și să satisfacă clienții și să-i facă să revină.

Din moment ce mediul de lucru tinde să fie înghesuit și tensionat, Managerii de bucătărie trebuie să rămână calmi sub presiune, identificând și rectificând în același timp greșelile.

Managerii de bucătărie, responsabili pentru toată producția bucătăriei, împing limitele perfecționismului realizabil cu atenția lor la detalii. Ei trebuie să dezvolte cooperarea și încrederea între ei și membrii echipei lor, cum ar fi bucătarii și ospătarii, și să îi instruiască.

Managerii de bucătărie muncesc la fel de mult ca și subordonații lor sau acționează ca modele perfecte pentru colegii lor. În această măsură, fiți pregătiți pentru orele pe care va trebui să le investiți în munca dumneavoastră.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Managerii de bucătărie în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un manager de bucătărie cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

În timp ce pregătiți și testați rețeta succesului, nu uitați să adăugați linguri generoase de comunicare eficientă pentru a vă transmite viziunea și așteptările. Motivați-vă și sprijiniți-vă personalul prin recunoașterea muncii lor și prin oferirea de stimulente.

Insuflați-le un sentiment de proprietate și discutați despre evoluția lor profesională. Promovați un mediu creativ, sistematic și orientat spre detalii, care să vă pună întreprinderea pe calea spre perfecțiune.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.