Șoferii de autobuze de tranzit și interurbane își petrec o mare parte din perioada de lucru stând pe scaunul șoferului în spațiul închis al vehiculului pe care îl conduc. Șoferii de autobuz pot dispune de spații de odihnă și de depozitare în stațiile terminus. Pe distanțe lungi între orașe, există opriri programate în zone de odihnă, permițând pasagerilor și șoferilor să coboare din autobuz, să se reîmprospăteze și să cumpere alimente sau alte articole, după caz. Cele mai multe autobuze sunt încălzite pentru iarnă și dotate cu aer condiționat pentru vară.
Călătoriile fac parte din activitatea șoferilor de autobuze de tranzit și interurbane. Atunci când întreprind rute pe distanțe lungi, este posibil ca aceștia să fie nevoiți să petreacă unele nopți departe de casă.
Program de lucru
Orajele individuale ale șoferilor de autobuze de tranzit și interurbane pot varia, în funcție de angajatorii lor și de sezon; totuși, legea stabilește orele maxime de lucru ale acestora. De obicei, aceștia au voie să conducă maximum zece ore pe zi și să le urmeze cel puțin opt ore de odihnă. Ei nu au voie să efectueze mai mult de șaizeci de ore de muncă în șapte zile.
Companii mari le cer adesea șoferilor lor să lucreze mai puțin de 39 de ore pe săptămână. Se obișnuiește să se lucreze în schimburi fracționate și este posibil să vi se ceară să conduceți în weekenduri și în zilele de sărbătoare.
Dacă deplasarea este scurtă, șoferii se pot întoarce acasă la sfârșitul turei sau chiar pot face mai multe deplasări în timpul orelor de lucru.
Despre angajatori
Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Șoferii de autobuze de tranzit și interurbane își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare a personalului. Contactați companiile de autobuze și autocare în legătură cu posturile vacante.
Șoferii de autobuz de tranzit și interurban sunt în general angajați de către:
Industria autobuzelor charter
- Transportul cu autobuze interurbane și rurale
.
Sindicalizare
Asociațiile și organizațiile profesionale reprezintă o resursă crucială pentru șoferii de autobuz interurban și de tranzit interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu aceleași păreri din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările. Union Internationale des Chauffeurs Routiers (UICR) și asociațiile membre ale acesteia apără în mod colectiv interesele șoferilor profesioniști din întreaga lume.
Provocari intalnite
Asociațiile și organizațiile profesionale reprezintă o resursă crucială pentru șoferii de autobuz interurban și de tranzit interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu aceleași păreri din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările. Union Internationale des Chauffeurs Routiers (UICR) și asociațiile membre ale acesteia apără în mod colectiv interesele șoferilor profesioniști din întreaga lume.