Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Șoferi de autobuz de tranzit și interurban

Stay seated, yet be on the move – that is one manner of defining the work of a Transit and Intercity Bus Driver. The other is to highlight the immense skill and responsibility with which these professionals transport passengers safely between cities and towns in the same state or across state boundaries. Typically, their halts are bus stations or downtown curbside locations.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Operator de autobuz
  • Operator de transport în comun
  • Șofer de autobuz de transport local
  • Șofer de autocar
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Șoferi de autobuz de tranzit și interurban
Salariu minim 2.266 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 3.641 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 5.016 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Șoferi de autobuz de tranzit și interurban in afara Romaniei
USA
$45.900 An ~ $3.825 luna
UK
£25.350 An ~ £2.113 luna

Esti interesat de o cariera ca Șoferi de autobuz de tranzit și interurban?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Șoferi de autobuz de tranzit și interurban este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Ruta Transoceánica dintre Lima, Peru și Rio de Janeiro, Brazilia, cu o lungime de 2.600 km și o durată de peste 100 de ore pentru a fi parcursă, este în prezent cea mai lungă rută de autobuz din lume.

.

Exploreaza cariera de Șoferi de autobuz de tranzit și interurban

Să stai jos, dar să fii în mișcare – acesta este un mod de a defini munca unui șofer de autobuz de tranzit și interurban. Cealaltă este de a evidenția imensa îndemânare și responsabilitate cu care aceste profesioniști transportă pasageri în siguranță între orașe și localități din același stat sau peste granițele de stat. De obicei, stațiile lor de oprire sunt stații de autobuz sau locații din centrul orașului.

Responsabilitati

Ce fac șoferii de autobuz de tranzit și interurban?

Un șofer de autobuz de tranzit și interurban ar trebui, de obicei, să:

  • Transporta pasageri interurban sau interstatal; efectua o călătorie de unul singur sau cu o serie de șoferi, în funcție de lungimea călătoriei
  • Să primească misiuni la terminal; să efectueze întreținerea esențială prin inspectarea atentă a vehiculelor lor, inclusiv a anvelopelor, frânelor, luminilor și echipamentelor de siguranță, și să verifice nivelurile de combustibil, ulei și apă./strong>
  • Să urmeze un traseu prestabilit conform unui orar; să ia și să lase pasagerii în locațiile desemnate
  • Să se asigure că toți pasagerii au bilete de autobuz valabile; să vândă bilete pasagerilor dacă sunt locuri disponibile
  • /li>
  • Funcționează și reglează sistemele de aer condiționat, încălzire, iluminare și ventilație de la bordul autobuzului pentru a optimiza confortul pasagerilor
  • Să țină evidența momentului în care pasagerii urcă sau coboară din autobuz; să se asigure că toți pasagerii sunt contabilizați la întoarcerea în autobuz la orice stație programată; să îi ajute să încarce și să descarce bagajele; ajutați pasagerii cu dizabilități să urce și să coboare din autobuz
  • Respectați legile de circulație și regulamentele de transport în comun; respectați procedurile pentru a asigura siguranța pasagerilor
  • Informați pasagerii cu privire la eventualele întârzieri
  • Mențineți autobuzul curat și prezentabil pentru pasageri

Mediu de lucru standard

Șoferii de autobuze de tranzit și interurbane își petrec o mare parte din perioada de lucru stând pe scaunul șoferului în spațiul închis al vehiculului pe care îl conduc. Șoferii de autobuz pot dispune de spații de odihnă și de depozitare în stațiile terminus. Pe distanțe lungi între orașe, există opriri programate în zone de odihnă, permițând pasagerilor și șoferilor să coboare din autobuz, să se reîmprospăteze și să cumpere alimente sau alte articole, după caz. Cele mai multe autobuze sunt încălzite pentru iarnă și dotate cu aer condiționat pentru vară.

Călătoriile fac parte din activitatea șoferilor de autobuze de tranzit și interurbane. Atunci când întreprind rute pe distanțe lungi, este posibil ca aceștia să fie nevoiți să petreacă unele nopți departe de casă.


Program de lucru

Orajele individuale ale șoferilor de autobuze de tranzit și interurbane pot varia, în funcție de angajatorii lor și de sezon; totuși, legea stabilește orele maxime de lucru ale acestora. De obicei, aceștia au voie să conducă maximum zece ore pe zi și să le urmeze cel puțin opt ore de odihnă. Ei nu au voie să efectueze mai mult de șaizeci de ore de muncă în șapte zile.

Companii mari le cer adesea șoferilor lor să lucreze mai puțin de 39 de ore pe săptămână. Se obișnuiește să se lucreze în schimburi fracționate și este posibil să vi se ceară să conduceți în weekenduri și în zilele de sărbătoare.

Dacă deplasarea este scurtă, șoferii se pot întoarce acasă la sfârșitul turei sau chiar pot face mai multe deplasări în timpul orelor de lucru.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Șoferii de autobuze de tranzit și interurbane își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare a personalului. Contactați companiile de autobuze și autocare în legătură cu posturile vacante.

Șoferii de autobuz de tranzit și interurban sunt în general angajați de către:

  • Agenții guvernamentale
    • Sisteme de tranzit urban
  • Industria autobuzelor charter
    • Transportul cu autobuze interurbane și rurale

    .


    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale reprezintă o resursă crucială pentru șoferii de autobuz interurban și de tranzit interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu aceleași păreri din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările. Union Internationale des Chauffeurs Routiers (UICR) și asociațiile membre ale acesteia apără în mod colectiv interesele șoferilor profesioniști din întreaga lume.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale reprezintă o resursă crucială pentru șoferii de autobuz interurban și de tranzit interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu aceleași păreri din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările. Union Internationale des Chauffeurs Routiers (UICR) și asociațiile membre ale acesteia apără în mod colectiv interesele șoferilor profesioniști din întreaga lume.


    Tipul de experienta necesara

    Cu un permis de conducere comercial valabil și alte documente necesare, candidații ar trebui să obțină în mod obișnuit un loc de muncă de șofer de autobuz de tranzit și interurban. Cu toate acestea, în cadrul unui grup de candidați cu permise similare, experiența profesională poate oferi un avantaj față de ceilalți.

    Aceasta fiind spusă, șoferii noi dobândesc experiență prin parcurgerea unui curs de formare în cadrul companiei, care poate dura 1-3 luni pentru cei care nu dețin un permis de conducere comercial, dar ar putea fi mai scurt pentru cei care îl au. Formarea include observarea șoferilor cu experiență și un curs de conducere în care aceștia exersează manevrele cu autobuzul, apoi se obișnuiesc să conducă în trafic ușor și, în final, efectuează curse de practică fără pasageri pe traseul prescris.

    Noii șoferi acumulează experiență în transportul de pasageri în cursele lor regulate sub supravegherea atentă a unui șofer experimentat la bord, care îi îndrumă, le clarifică îndoielile, le oferă sfaturi și le evaluează performanța.

    Cursul de formare poate include, de asemenea, timp în sala de clasă, unde se învață regulile și reglementările companiei, legile de circulație și practicile de conducere în siguranță, înțelegând ținerea evidenței și reparațiile minore ale autobuzului și familiarizându-se cu orarele, rutele de autobuz, tarifele și interacțiunea cu pasagerii.

    Calificari si certificari recomandate

    Majoritatea angajatorilor preferă ca solicitanții pentru posturile de tranzit și autobuz interurban să aibă cel puțin o diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia. O diplomă de colegiu nu este de obicei obligatorie.


    Certificari & Diplome

    Toți șoferii de autobuz sau autocar trebuie să aibă un permis de conducere regulat și să aibă cel puțin 18 ani. Unii angajatori pot lua stagiari cu un an sau doi de experiență după ce au dobândit permisul începând cu vârsta de 21 de ani. De asemenea, sunt necesare permisul de conducere comercial relevant sau permisul de conducere pentru vehicule de transport de persoane și un certificat de competență profesională de șofer, după cum poate fi impus de legea din localitatea lor.

    Puteți face pregătire în mod privat printr-o școală de șoferi de cartier. Odată ce ați obținut permisul, puteți solicita un alt permis provizoriu. Unii șoferi de autobuz noi îl pot obține în timpul formării la locul de muncă. În timp ce calificările specifice care vă califică pentru obținerea permisului pot varia, în mod obișnuit, procesul vă va cere să treceți atât testele de cunoștințe, cât și testele de conducere, însoțite de teste vizuale și auditive. În funcție de țară, dacă un stat v-a suspendat permisul, un alt stat poate avea dreptul de a refuza să vă elibereze unul nou.

    Toate cerințele suplimentare, cum ar fi o aprobare pentru pasageri, vor necesita, în general, proceduri de testare suplimentare. Verificările antecedentelor vor fi probabil obligatorii.

    Certificarea voluntară este deseori considerată ca o dovadă a motivației și a dorinței unei persoane, oferindu-i un avantaj pentru măriri de salariu și promovări. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică. Asigurarea că membrii care practică în afara Codului vor fi investigați și trași la răspundere câștigă încrederea și respectul comunității, care sunt cele mai importante elemente pentru a asigura viitorul unui profesionist. Certificarea de către o organizație obiectivă și de renume vă poate ajuta să câștigați credibilitate profesională, să vă consolidați expertiza într-un anumit domeniu și să rămâneți la curent cu tehnologia. În mod obișnuit, vi se cere să demonstrați competența într-o abilitate sau într-un set de abilități prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei.

    Traseul acestei cariere

    Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru o promovare la fiecare doi-trei ani.

    Cu vechimea vine oportunitatea unor rute mai bune și a unui salariu mai mare, precum și șansa de a diversifica în posturi de supervizor sau de conducere.

    Pe măsură ce dobândiți experiență, puteți deveni controlor sau inspector de servicii, manager de depozit sau chiar instructor de formare a șoferilor. Ați putea să vă ramificați pentru a vă lansa propria afacere, pentru care ați avea nevoie de actele necesare și poate de certificare.


    Perspective de viitor

    Se așteaptă ca perspectivele pentru șoferii de autobuze de tranzit și interurbane să fie bune, deoarece industria transporturilor întâmpină de obicei dificultăți în atragerea și păstrarea candidaților calificați. Având în vedere natura postului, cei care sunt pregătiți să lucreze cu jumătate de normă sau în ture neregulate ar trebui să aibă cele mai bune perspective. Călătoriile charter de grup și zonele metropolitane mari și în creștere ar trebui să ofere oportunități. Populația în creștere și prețul în creștere al petrolului și al gazelor vor stimula probabil călătoriile cu autobuzul interurban, la fel ca și tarifele scăzute și facilitățile de la bord, cum ar fi WiFi.

    Dezvoltare profesionala

    Se așteaptă ca perspectivele pentru șoferii de autobuze de tranzit și interurbane să fie bune, deoarece industria transporturilor întâmpină de obicei dificultăți în atragerea și păstrarea candidaților calificați. Având în vedere natura postului, cei care sunt pregătiți să lucreze cu jumătate de normă sau în ture neregulate ar trebui să aibă cele mai bune perspective. Călătoriile charter de grup și zonele metropolitane mari și în creștere ar trebui să ofere oportunități. Populația în creștere și prețul în creștere al petrolului și al gazelor vor stimula probabil călătoriile cu autobuzul interurban, la fel ca și tarifele scăzute și facilitățile de la bord, cum ar fi WiFi.

    Extra informatii

    Îmbrăcat pentru kilometri

    Compania de transport le furnizează de obicei uniforma șoferilor de autobuz. Ar fi bine să purtați pantofi confortabili și antiderapanți pentru siguranța funcționării pe pedalele de accelerație și de frână. Trebuie să purtați la locul de muncă o formă de identificare – sub forma unui ecuson, a unui cordon sau a unei insigne.

    In concluzie

    Îmbrăcat pentru kilometri

    Compania de transport le furnizează de obicei uniforma șoferilor de autobuz. Ar fi bine să purtați pantofi confortabili și antiderapanți pentru siguranța funcționării pe pedalele de accelerație și de frână. Trebuie să purtați la locul de muncă o formă de identificare – sub forma unui ecuson, a unui cordon sau a unei insigne.

    Sfat?

    Este o stradă cu două sensuri – conduceți defensiv și evitați în permanență șoferii agresivi. Atunci când îi întâlniți, trageți pe banda interioară și lăsați-i să treacă înainte de a continua în siguranță, cu viteza potrivită. Prudența la volan și politețea față de ceilalți participanți la trafic sunt întotdeauna imperative.

    Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

    Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

    Dureaza 2 minute. Complet gratuit.