Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Specialist SEO

An organisation does not want its website hidden away like the proverbial needle in a haystack, impossible for users to locate in a stack of search engine pages. SEO Specialists recognise the value of high rankings and optimal online visibility of a company’s website. Using specialised techniques and tactics, they stimulate greater traffic to the website, raising the likelihood of product or service sales online, leading to enterprise success and profitability.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Specialist în optimizarea motoarelor de căutare
  • Expert SEO
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Specialist SEO in afara Romaniei
USA
$54.102 An ~ $4.509 luna
UK
£32.845 An ~ £2.737 luna

Esti interesat de o cariera ca Specialist SEO?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Specialist SEO este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Cercetarea vocală permite utilizatorilor să navigheze folosind comenzi verbale. Optimizarea căutării vocale este o abilitate critică pe care SEO trebuie să o aibă, deoarece stimulează apariția paginilor unui site web în căutările vocale.

Exploreaza cariera de Specialist SEO

O organizație nu dorește ca site-ul său web să fie ascuns ca proverbialul ac în carul cu fân, imposibil de localizat de către utilizatori într-un teanc de pagini ale motorului de căutare. Specialiștii SEO recunosc valoarea unei poziții înalte și a unei vizibilități online optime a site-ului web al unei companii. Utilizând tehnici și tactici specializate, aceștia stimulează un trafic mai mare către site-ul web, crescând probabilitatea de vânzare online a produselor sau serviciilor, ceea ce duce la succesul și profitabilitatea întreprinderii.

Responsabilitati

Ce fac specialiștii SEO?

Un specialist SEO ar trebui de obicei să:

  • Crește traficul de pe motoarele de căutare către site-ul companiei prin utilizarea tehnicilor și tacticilor de marketing digital pentru a se asigura că acesta se plasează aproape de partea superioară a rezultatelor pe paginile principalelor motoare de căutare, cum ar fi Google, Yahoo! și Bing
  • Cercetarea, selectarea și testarea cuvintelor cheie; dezvoltarea de conținut folosind aceste cuvinte; implementarea strategiilor de creare de link building; efectuarea de modificări strategice în ceea ce privește designul și aspectul paginilor

    /li>

  • Analizați site-urile web și efectuați audituri SEO; ajutați la întreținerea site-urilor web; monitorizați constant termenii de căutare, clasamentele și analizele; furnizați rapoarte și sugestii tehnice dezvoltatorilor

    .

  • Asigură accesibilitatea site-ului și ușurința interacțiunii cu vizitatorii prin programare în HTML, CSS și JavaScript, ceea ce ar putea necesita să lucrați pe video și PDF-uri
  • Organizați campanii PPC (pay-per-click) pentru a spori veniturile generate de publicitatea online sponsorizată
  • Creați conținut web original și atractiv, adaptat publicului țintă; să dezvolte, să execute și să consolideze abordările de marketing de conținut
  • Să colaboreze cu alte întreprinderi pentru a valorifica construirea de link-uri, generând comisioane plătite din atragerea de trafic de utilizatori către site-urile lor web
  • Optimizați UX (experiența utilizatorului) și rata de conversie pentru a îmbunătăți performanța site-ului web și a converti vizitatorii în utilizatori activi
  • Promovați crearea de comunități pentru a atrage utilizatori loiali și direcționați către un site web
  • Utilizați social media pentru distribuirea conținutului și pentru a determina mai multe site-uri externe să se angajeze în construirea de link-uri cu conținutul web, sporindu-vă astfel autoritatea
  • /p>
  • Să urmăriți modificările în algoritmii stabiliți de motoarele de căutare

Mediu de lucru standard

Cel mai probabil veți lucra într-un birou și veți lucra în cadrul unei echipe de marketing. Specialiștii SEO petrec un timp considerabil pe calculator, lucrând cu numere, grafice și diagrame, în timp ce colaborează cu colegii din toate departamentele din organizația lor.


Program de lucru

Specialiștii SEO respectă de obicei programul normal de lucru, de la 9 la 17, de luni până vineri. Proiectul dvs. curent și termenele limită ar determina dacă trebuie să vă petreceți serile, sărbătorile și weekendurile la serviciu. De exemplu, analiza traficului pentru o campanie majoră de marketing necesită, de obicei, ore lungi.

Pot fi disponibile diverse opțiuni care să vi se potrivească, cum ar fi munca cu fracțiune de normă, partajarea locului de muncă, modele de lucru flexibile, lucrul de acasă și contracte pe termen scurt.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Specialiștii SEO își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Specialiștii SEO sunt, în general, angajați de:

  • Corporații mari
  • Întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri)
  • Agențiile de marketing digital
  • Societățile de marketing

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Digital Analytics Association (DAA), sunt esențiale pentru specialiștii SEO interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Digital Analytics Association (DAA), sunt esențiale pentru specialiștii SEO interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Orice program academic pe care îl urmează un potențial specialist SEO necesită de obicei o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu. Ai face bine să găsești un stagiu sau un internship în SEO/marketing digital, cel mai probabil în cadrul unor întreprinderi mari. Puteți trimite aplicații speculative la agențiile locale de marketing digital, la organizații caritabile sau la departamentele de marketing ale întreprinderilor din regiunea dumneavoastră. Puteți contabiliza faptul că ajutați o companie să își îmbunătățească site-ul web ca experiență de lucru valoroasă sau chiar să vă lansați propriul site web sau blog pentru a vă prezenta abilitățile.

Vă veți beneficia în mod optim de sarcinile din afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Puteți urma programe online în ritm propriu pentru a înțelege industria și a deveni un specialist SEO de succes. Citiți despre această profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează ca specialiști SEO pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori. Urmărirea specialiștilor în marketing digital pe rețelele de socializare și citirea blogurilor lor poate fi, de asemenea, utilă. Dacă sunteți eligibil să vă alăturați organizațiilor profesionale relevante, este posibil să vă puteți înscrie la cursurile lor și să le folosiți celelalte resurse.

Calificari si certificari recomandate

Nu există cerințe academice obligatorii sau specifice pentru specialiștii SEO aspiranți. O diplomă de asociat, o diplomă națională superioară (HND) sau o diplomă de bază poate fi suficientă pentru ca angajatorii să vă angajeze în roluri de începător, dacă puteți demonstra experiența și competențele tehnice relevante.

În timp ce deținătorii de diplome de licență cu specializare în orice domeniu pot intra în acest domeniu, firmele de marketing digital pot prefera să aveți o diplomă în dezvoltare web, IT, afaceri, marketing sau comunicare dacă doriți să lucrați cu ele. Cu toate acestea, programele de licență legate direct de SEO nu sunt comune, iar un program de marketing sau de afaceri poate să nu favorizeze competențele specializate de care aveți nevoie. Prin urmare, puteți dobândi competențele necesare alegând un curs SEO online din diverse opțiuni gratuite sau ieftine.

Cursurile de acest tip sunt, de asemenea, valoroase pentru profesioniștii care doresc să intre în SEO prin intermediul altor domenii, învățând noi competențe tehnice și folosindu-și competențele și calificările transferabile actuale.

Un masterat în marketing digital poate fi oferit de universități, dar, de obicei, nu este cerut de angajatori și servește doar pentru a vă extinde abilitățile și cunoștințele, mai ales dacă aveți o diplomă de licență într-un domeniu care nu are legătură cu acesta.


Certificari & Diplome

Majoritatea experților SEO actuali preferă să dobândească o certificare suplimentară, cum ar fi certificarea Google Analytics, foarte apreciată. Aceasta include o insignă pe care o puteți plasa pe site-ul dvs. web pentru a vă demonstra competența într-un set de abilități, în special în ceea ce privește urmărirea și măsurarea performanțelor site-ului web. Vă puteți obține acreditările în mod obișnuit prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

Când este dobândită de la o organizație obiectivă și reputată, certificarea vă poate ajuta, de asemenea, să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18 %, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

În mod obișnuit, un specialist SEO nu are nevoie de o licență, cu excepția cazului în care creați o corporație ca entitate juridică, caz în care veți avea nevoie de o licență de afaceri pentru a funcționa. Entitățile guvernamentale individuale conduc procesul de acordare a licențelor. De obicei, acesta necesită trecerea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, rezidență sau ucenicie.

.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru o promovare la fiecare doi-trei ani.

Sunt deschise mai multe căi de carieră pentru specialiștii SEO, fie că sunt angajați ai companiei, consultanți independenți sau reprezentanți ai unei firme de consultanță SEO. De obicei, începeți să lucrați în domeniul redactării de conținut, al dezvoltării web sau al marketingului și continuați să vă dezvoltați abilitățile și cunoștințele SEO la locul de muncă. Sau puteți începe ca stagiar și să progresați pentru a deveni un SEO Executive.

În ambele cazuri, vă puteți îndrepta spre a deveni SEO Manager sau Account Manager și, în cele din urmă, Head of SEO sau Head of Digital. Rețineți că pentru a ajunge la nivelul de SEO Manager este nevoie de doi până la cinci ani de experiență, dacă compania dvs. oferă instruire la locul de muncă și oportunități de dezvoltare profesională continuă (CPD). Cu o experiență adecvată în tehnici SEO și analiză, puteți prelua rolul de analist SEO. V-ați putea specializa în optimizarea conversiei și ați putea dezvolta strategii bazate pe tendințele de căutare pentru a atinge KPI.

O altă cale este să vă îndreptați de la un rol SEO către copywriting sau marketing digital. Cu toate acestea, rolurile de marketing de nivel superior pot necesita calificări mai înalte. Atingerea nivelului de Digital Account Director v-ar face responsabil de strategie, conturi, campanii de marketing digital și bugete. De asemenea, ați instrui și ați îndruma juniori.

Dacă doriți să lucrați în domeniul SEO, dar nu pe partea tehnică a acestuia, puteți deveni Content Marketing Specialist. Ați dezvolta strategia generală de conținut, asigurând legătura cu echipele de SEO și de marketing pentru a atinge obiectivele de marketing digital ale companiei. Un manager PPC (pay-per-click) selectează publicul țintă, cercetează cuvintele-cheie relevante, coordonează campaniile creative și gestionează bugetele. Rolul specialiștilor SEM (marketingul motoarelor de căutare) cuprinde SEO, PPC și CRM (gestionarea relațiilor cu clienții). Aceștia elaborează strategii pentru ca site-ul companiei să se claseze cât mai sus în rezultatele organice și plătite ale motoarelor de căutare.

Puteți continua să ocupați spațiul marketingului digital prin alte două căi, dacă aveți competențele necesare, dar nu doriți să lucrați ca angajat într-o organizație. În primul rând, vă puteți lansa o companie și vă puteți stabili condițiile pentru a prelua clienți care doresc să beneficieze de abilitățile dvs. de SEO. Întinderea pe care o veți avea asupra potențialilor clienți și afacerile pe care le veți procura vă vor determina remunerația. Sau puteți să vă lansați site-ul web ca platformă pentru a vă oferi serviciile de expert pentru a examina și modifica conținutul web al clienților. În ambele moduri, vă stimulați abilitățile SEO, spiritul antreprenorial și capacitatea de a negocia și de a încheia afaceri.


Perspective de viitor

Candidații cu un set de competențe relevante, certificare adecvată și experiență SEO au cele mai bune perspective de angajare. Dacă aveți o diplomă într-un domeniu care nu ține de informatică, trebuie să demonstrați cunoștințe tehnice esențiale pentru a vă spori șansele de comercializare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu un set de competențe relevante, certificare adecvată și experiență SEO au cele mai bune perspective de angajare. Dacă aveți o diplomă într-un domeniu care nu ține de informatică, trebuie să demonstrați cunoștințe tehnice esențiale pentru a vă spori șansele de comercializare.

Extra informatii

Cele trei niveluri ale SEO

Pentru a reuși ca specialist SEO și, astfel, pentru a ajuta un site web să se claseze proeminent în rezultatele unui motor de căutare, trebuie să luați în considerare cele trei niveluri de optimizare a motoarelor de căutare într-o strategie de marketing – tehnic, on-page și off-page.

Optimizarea tehnică abordează partea necontenută a site-urilor web, inclusiv îmbunătățirile aduse structurii și bazei lor de backend. Începe cu o analiză cuprinzătoare a site-ului web, care ajută la zonarea modului în care se poate stimula viteza, indexarea, compatibilitatea cu dispozitivele mobile, capacitatea de acces la crawlere și arhitectura. Experiența utilizatorului se poate îmbunătăți, de asemenea, pe măsură ce site-ul web devine mai ușor de citit, ceea ce îi consolidează valoarea pentru motoarele de căutare.

On-page SEO se ocupă de optimizarea conținutului site-ului web și de determinarea motoarelor de căutare să îl valorifice ca resursă. Aceasta strategizează utilizarea cuvintelor cheie, a meta-tagurilor, a linkurilor interne și a etichetelor HTML pentru a se asigura că apariția site-ului web este sus în rezultatele Google.

Optimizarea off-page utilizează construirea de linkuri pentru a conecta site-urile web. De asemenea, folosește strategii pentru a spori reputația unui site web pe motoarele de căutare ca sursă de încredere, permițându-i astfel să apară în partea de sus a clasamentelor.

Câteva instrumente SEO

Google Search Console oferă o colecție de instrumente gratuite care se ocupă de diverse aspecte ale optimizării. Serviciile ajută la evaluarea modului în care Google vede un anumit site web.

Google AdWords Keyword Planner este o colecție extinsă de instrumente de cercetare a cuvintelor cheie care vă permite să localizați un cuvânt cheie și estimările privind traficul și competitivitatea acestuia, așa cum sunt reprezentate de valoarea sa AdWords.

Semrush vă ajută la cercetarea cuvintelor cheie și vă permite să aflați numărul de căutări pentru anumiți termeni. De asemenea, oferă date despre cuvinte cheie similare, anunțuri conexe și listări de produse.

BuzzStream este un set cuprinzător de instrumente care ajută la cercetarea domeniilor, marketingul prin e-mail și gestionarea proiectelor.

Un set de instrumente ale unui specialist SEO

Specialiștii SEO au un set de competențe diverse și complexe. În general, ei trebuie să fie experți în marketingul digital și în diferitele sale aspecte, cum ar fi copywriting și web design, și să aibă o înțelegere solidă a SEM (marketingul motoarelor de căutare). În special, unele dintre principalele lor abilități SEO includ optimizarea etichetei de titlu și găsirea cuvintelor cheie cu volum mare, dar cu concurență scăzută, estimând în același timp și locația optimă a acestora pe o pagină web.

Ei trebuie să fie bine familiarizați cu HTML și cu modul de a avansa sau de a construi link-uri către pagini cheie. Relația dintre SEO tehnic și clasament trebuie să fie clară pentru specialiștii SEO. Expertiza în conținutul vizual, cum ar fi infografiile și videoclipurile, este crucială, mai ales în viitor. Competențele de comunicare sunt vitale, la fel ca și evaluarea riscurilor și prognoza tendințelor. Mai presus de toate, ei trebuie să fie la curent cu tendințele SEO în evoluție și cu schimbările în algoritmii Google.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Specialiștii SEO freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, în timp ce pot percepe niveluri ridicate de remunerare pentru misiunile lor, ei pot avea parte și de muncă și fluxuri de numerar inconsistente, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un specialist SEO cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Cele trei niveluri ale SEO

Pentru a reuși ca specialist SEO și, astfel, pentru a ajuta un site web să se claseze proeminent în rezultatele unui motor de căutare, trebuie să luați în considerare cele trei niveluri de optimizare a motoarelor de căutare într-o strategie de marketing – tehnic, on-page și off-page.

Optimizarea tehnică abordează partea necontenută a site-urilor web, inclusiv îmbunătățirile aduse structurii și bazei lor de backend. Începe cu o analiză cuprinzătoare a site-ului web, care ajută la zonarea modului în care se poate stimula viteza, indexarea, compatibilitatea cu dispozitivele mobile, capacitatea de acces la crawlere și arhitectura. Experiența utilizatorului se poate îmbunătăți, de asemenea, pe măsură ce site-ul web devine mai ușor de citit, ceea ce îi consolidează valoarea pentru motoarele de căutare.

On-page SEO se ocupă de optimizarea conținutului site-ului web și de determinarea motoarelor de căutare să îl valorifice ca resursă. Aceasta strategizează utilizarea cuvintelor cheie, a meta-tagurilor, a linkurilor interne și a etichetelor HTML pentru a se asigura că apariția site-ului web este sus în rezultatele Google.

Optimizarea off-page utilizează construirea de linkuri pentru a conecta site-urile web. De asemenea, folosește strategii pentru a spori reputația unui site web pe motoarele de căutare ca sursă de încredere, permițându-i astfel să apară în partea de sus a clasamentelor.

Câteva instrumente SEO

Google Search Console oferă o colecție de instrumente gratuite care se ocupă de diverse aspecte ale optimizării. Serviciile ajută la evaluarea modului în care Google vede un anumit site web.

Google AdWords Keyword Planner este o colecție extinsă de instrumente de cercetare a cuvintelor cheie care vă permite să localizați un cuvânt cheie și estimările privind traficul și competitivitatea acestuia, așa cum sunt reprezentate de valoarea sa AdWords.

Semrush vă ajută la cercetarea cuvintelor cheie și vă permite să aflați numărul de căutări pentru anumiți termeni. De asemenea, oferă date despre cuvinte cheie similare, anunțuri conexe și listări de produse.

BuzzStream este un set cuprinzător de instrumente care ajută la cercetarea domeniilor, marketingul prin e-mail și gestionarea proiectelor.

Un set de instrumente ale unui specialist SEO

Specialiștii SEO au un set de competențe diverse și complexe. În general, ei trebuie să fie experți în marketingul digital și în diferitele sale aspecte, cum ar fi copywriting și web design, și să aibă o înțelegere solidă a SEM (marketingul motoarelor de căutare). În special, unele dintre principalele lor abilități SEO includ optimizarea etichetei de titlu și găsirea cuvintelor cheie cu volum mare, dar cu concurență scăzută, estimând în același timp și locația optimă a acestora pe o pagină web.

Ei trebuie să fie bine familiarizați cu HTML și cu modul de a avansa sau de a construi link-uri către pagini cheie. Relația dintre SEO tehnic și clasament trebuie să fie clară pentru specialiștii SEO. Expertiza în conținutul vizual, cum ar fi infografiile și videoclipurile, este crucială, mai ales în viitor. Competențele de comunicare sunt vitale, la fel ca și evaluarea riscurilor și prognoza tendințelor. Mai presus de toate, ei trebuie să fie la curent cu tendințele SEO în evoluție și cu schimbările în algoritmii Google.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Specialiștii SEO freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, în timp ce pot percepe niveluri ridicate de remunerare pentru misiunile lor, ei pot avea parte și de muncă și fluxuri de numerar inconsistente, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un specialist SEO cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Învățați cum funcționează motoarele de căutare și fiți instruiți în instrumente și software SEO, marketing de conținut și link-building. Gândiți-vă la prima misiune ca la un stagiu de practică și urmăriți-o testând și învățând în mod constant. Începeți-vă sarcina cu cercetarea cuvintelor cheie. Încercați să îmbunătățiți potrivirea dintre intenția unui utilizator și conținutul site-ului web. Folosiți ingineria inversă pentru a analiza concurenții. Sutele de factori de clasificare măsoară cu toții relevanța, autoritatea și calitatea. Nu uitați că atât SEO local, cât și internațional sunt cruciale, în funcție de raza de acțiune a site-ului dvs. Urcați-vă la bordul optimizării conținutului video, care este ceea ce ne rezervă viitorul. Specializarea SEO este o muncă grea, dar rezultatele sale vă vor propulsa înainte.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.