Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Tehnician de service pentru calculatoare

While motherboards, servers and other computer parts may seem little more than a jumble of wires and hardware to most people, Computer Service Technicians look beyond these aspects to recognise the soul and lifeline of a well-functioning computer system. Computer Service Technicians are experts at identifying the various computer parts to install, maintain and repair computer equipment.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Tehnician în calculatoare
  • Consultant în reparații de calculatoare
  • Tehnicieni PC
  • Specialiști în suport informatic
  • Specialist în suport tehnic
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Tehnician de service pentru calculatoare in afara Romaniei
USA
$44.456 An ~ $3.705 luna
UK
£25.540 An ~ £2.128 luna

Esti interesat de o cariera ca Tehnician de service pentru calculatoare?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Tehnician de service pentru calculatoare este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Un calculator la fel de puternic ca și creierul uman ar fi capabil să efectueze 38.000 de trilioane de operații pe secundă.

.

Exploreaza cariera de Tehnician de service pentru calculatoare

În timp ce plăcile de bază, serverele și alte părți ale computerului pot părea puțin mai mult decât o încrengătură de fire și hardware pentru majoritatea oamenilor, tehnicienii de service pentru calculatoare privesc dincolo de aceste aspecte pentru a recunoaște sufletul și linia de viață a unui sistem informatic care funcționează bine. Tehnicienii de service pentru computere sunt experți în identificarea diverselor părți ale computerului pentru a instala, întreține și repara echipamentele informatice.

Responsabilitati

Ce fac tehnicienii de service pentru calculatoare?

  • Un tehnician de service pentru computere trebuie, de obicei, să:
    Instalați rețele eficiente, inclusiv rețele locale și rețele de mare suprafață (LAN/WAN) și altele; gestionați componentele rețelei, cum ar fi serverele și IP-urile (protocoale de internet)
    Realizați întreținerea periodică și preventivă, teste, audituri asupra rețelelor și sistemelor informatice pentru a preveni defecțiunile de sistem și a asigura buna funcționare a acestora
    Descoperiți și rezolvați erorile și alte probleme cu sistemele de rețele de calculatoare, cablarea și rețelele wireless și restabiliți funcționalitatea acestora
    .Configurați și configurați calculatoare și echipamente periferice, cum ar fi imprimante și scannere; întrețineți și reparați echipamente tehnologice, cum ar fi routere și alte dispozitive periferice; învățați clienții cum să utilizeze corect sistemele și componentele informatice
  • Analizați și corectați problemele hardware ale calculatoarelor; întrețineți și înlocuiți piesele, după caz
    Instalați și configurați software-ul și driverele, actualizați software-ul sistemului, după caz
  • Demonstrați clienților utilizarea software-ului; depanați și oferiți asistență tehnică promptă atunci când aceștia se confruntă cu probleme de software
  • br />Gestionați opțiunile de securitate a rețelei și a calculatoarelor pentru a asigura confidențialitatea și a menține protecția împotriva atacurilor; instalați software antivirus, raportați noile fișiere virusate și eliminați programele malware
    Realizați actualizări periodice pentru a menține toate programele, hardware-ul și sistemele informatice actualizate pentru o funcționare eficientă
  • Conlucrați între utilizator și producător atunci când echipamentul trebuie trimis la reparat
  • Configurați conturi de e-mail; păstrați fișiere de rezervă; păstrați înregistrări ale reparațiilor pentru referințe ulterioare; să mențină documentația tehnică pentru rețelele de calculatoare, sisteme, software și hardware, pentru ca colegii să poată face referințe
  • să găsească soluții încercând să reproducă problemele tehnice pe care le raportează clienții sau colegii; să înlocuiască piesele de calculator atunci când este necesar
  • .

  • Stabilește echipamente pentru a facilita conferințele web și alte evenimente care necesită utilizarea calculatoarelor și a perifericelor acestora
  • Să se mențină la curent cu cele mai recente progrese tehnologice pentru sistemele informatice, software și hardware

Mediu de lucru standard

Tehnicienii de service pentru computere pot efectua fie telelucru de acasă sau dintr-un spațiu de birou, fie se pot deplasa la locația clientului pentru a rezolva problemele. Telelucrul, care este posibil datorită rețelelor mai rapide, implică, de obicei, utilizarea calculatoarelor și a altor echipamente pentru a ajuta clienții să își rezolve problemele.


Program de lucru

Tehnicienii de service pentru computere au program de lucru cu normă întreagă, de la 9 dimineața la 17. Deși programul mediu de lucru este de 40 de ore pe săptămână, este posibil să se întindă până la 50 de ore pe săptămână. Având în vedere că asistența informatică este crucială pentru întreprinderi, un tehnician de service pentru calculatoare trebuie adesea să rămână de gardă non-stop în timpul săptămânii și în weekenduri pentru a se ocupa de urgențe, cum ar fi defecțiunile de sistem.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Tehnicienii de service pentru calculatoare își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Tehnicienii de servicii informatice sunt în general angajați de către:

  • Computer Systems Design & Companiile conexe
  • Firme de telecomunicații
  • Companii de finanțe și asigurări
  • .

    Editori de software

  • Instituții de învățământ
  • Editori de softwarep>Managementul întreprinderilor
  • Servicii de ajutor temporar

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Profesioniștilor în Asistență (ASP) și Asociația Proprietarilor de Întreprinderi de Reparații de Calculatoare (ACRBO), sunt esențiale pentru un tehnician de service pentru calculatoare interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la unul sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Profesioniștilor în Asistență (ASP) și Asociația Proprietarilor de Întreprinderi de Reparații de Calculatoare (ACRBO), sunt esențiale pentru un tehnician de service pentru calculatoare interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la unul sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Care program academic pe care îl urmează un potențial tehnician de servicii informatice necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu.

Angajatorii preferă să angajeze tehnicieni de servicii informatice cu unul sau doi ani de experiență într-un centru de date sau într-un rol în domeniul tehnologiei informației. De asemenea, este recomandată experiența de lucru în domenii precum sisteme informatice, tehnologie informatică, rețele sau suport pentru gestionarea serverelor. Aceasta le permite tehnicienilor de servicii informatice să fie bine familiarizați cu sistemele informatice și funcțiile de rețea, în timp ce se aclimatizează la un mediu de lucru profesionist. Dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor pentru a remedia problemele cu precizie și lucrul cu sârguință pentru a asigura rapid funcționalitatea cu o viteză mai mare vă sporește capacitatea de angajare.

Căutând cât mai multe informații despre această profesie și intervievându-i pe cei care lucrează ca tehnicieni de servicii informatice, veți oferi dovezi ale angajamentului dumneavoastră furnizorilor de cursuri și potențialilor angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Din moment ce există o gamă largă de abilități utilizate în service-ul calculatoarelor, există mai multe căi care duc la această ocupație. Tehnicienii de service pentru calculatoare la nivel de începători se pot descurca doar cu o diplomă de asociat sau o diplomă postliceală, deoarece sarcinile lor nu necesită cunoștințe avansate de informatică. Unii angajatori pot chiar să le ceară tehnicienilor lor să posede doar cunoștințe de bază în domeniul informaticii, fără o diplomă postliceală.

Cu toate acestea, pentru marile companii de software care oferă asistență utilizatorilor de afaceri care le cumpără produsele, se recomandă candidaților la un loc de muncă să finalizeze o diplomă de licență. Deoarece posturile în astfel de firme sunt susceptibile de a implica o mai mare înțelegere tehnică, o diplomă în domenii precum informatică, inginerie sau știința și tehnologia informației poate fi utilă.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui tehnician de întreținere a calculatoarelor într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Aceasta validează cunoștințele și practicile tehnicianului de calculatoare pe baza normelor și cerințelor companiei. Unii angajatori cer ca tehnicienii de service pentru calculatoare să dețină o certificare pentru produsele pe care le utilizează compania.

Certificarea califică de obicei tehnicienii de calculatoare să lucreze cu produse specifice sau limbaje de programare. Unii tehnicieni de servicii informatice urmăresc obținerea certificării CompTIA A+, o certificare neutră față de furnizor, care le evaluează competențele în materie de instalare, întreținere preventivă, rețele, securitate, LINUX și depanare.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Cu experiență și studii suplimentare, unii tehnicieni de servicii informatice pot avansa la posturi de execuție, iar alții pot deveni programatori de calculator și administratori de rețea.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență în tehnologia informatică, certificate în programe de calculator și trăsături de personalitate, cum ar fi sârguința și atenția la detalii, au cele mai bune perspective de angajare.

.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență în tehnologia informatică, certificate în programe de calculator și trăsături de personalitate, cum ar fi sârguința și atenția la detalii, au cele mai bune perspective de angajare.

.

Extra informatii

Istoric

Nevoia de tehnicieni de service pentru calculatoare și de afaceri de reparații de calculatoare a apărut la sfârșitul anilor 1970, când mai multe companii au început să producă calculatoare pentru uz casnic și de afaceri. Atunci când aceste computere au fost achiziționate și deținute de persoane care aveau deja cunoștințe despre calculatoare, proprietarii puteau rezolva singuri orice problemă care apărea. Cu toate acestea, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de profani au achiziționat calculatoare, aceștia au început să se bazeze pe tehnicienii de service pentru calculatoare pentru a rezolva problemele legate de hardware și software.

Tipuri de afaceri de reparații de calculatoare

De-a lungul anilor, afacerile de reparații de calculatoare au evoluat în două categorii principale. Prima categorie este cea a producătorilor de echipamente originale (OEM), care produc calculatoare și echipamente periferice pentru calculatoare și le repară, deși acest lucru necesită mult timp și este costisitor, deoarece obiectele de reparat trebuie trimise prin poștă la locațiile de reparații ale companiei. Cea de-a doua categorie include companiile de mentenanță terță parte (TPM), care oferă servicii de reparații, chiar dacă nu sunt producători originali.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Tehnicienii de servicii informatice liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu un volum de muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un tehnician de servicii informatice cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Istoric

Nevoia de tehnicieni de service pentru calculatoare și de afaceri de reparații de calculatoare a apărut la sfârșitul anilor 1970, când mai multe companii au început să producă calculatoare pentru uz casnic și de afaceri. Atunci când aceste computere au fost achiziționate și deținute de persoane care aveau deja cunoștințe despre calculatoare, proprietarii puteau rezolva singuri orice problemă care apărea. Cu toate acestea, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de profani au achiziționat calculatoare, aceștia au început să se bazeze pe tehnicienii de service pentru calculatoare pentru a rezolva problemele legate de hardware și software.

Tipuri de afaceri de reparații de calculatoare

De-a lungul anilor, afacerile de reparații de calculatoare au evoluat în două categorii principale. Prima categorie este cea a producătorilor de echipamente originale (OEM), care produc calculatoare și echipamente periferice pentru calculatoare și le repară, deși acest lucru necesită mult timp și este costisitor, deoarece obiectele de reparat trebuie trimise prin poștă la locațiile de reparații ale companiei. Cea de-a doua categorie include companiile de mentenanță terță parte (TPM), care oferă servicii de reparații, chiar dacă nu sunt producători originali.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Tehnicienii de servicii informatice liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu un volum de muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un tehnician de servicii informatice cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Lucrarea unui tehnician de service pentru calculatoare poate fi complicată și frustrantă. Astfel, este esențial să vă reamintiți în mod constant de motivul convingător care v-a determinat să alegeți tehnologia dacă doriți să vă mențineți și să reușiți în acest domeniu.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.