Istoric
Nevoia de tehnicieni de service pentru calculatoare și de afaceri de reparații de calculatoare a apărut la sfârșitul anilor 1970, când mai multe companii au început să producă calculatoare pentru uz casnic și de afaceri. Atunci când aceste computere au fost achiziționate și deținute de persoane care aveau deja cunoștințe despre calculatoare, proprietarii puteau rezolva singuri orice problemă care apărea. Cu toate acestea, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de profani au achiziționat calculatoare, aceștia au început să se bazeze pe tehnicienii de service pentru calculatoare pentru a rezolva problemele legate de hardware și software.
Tipuri de afaceri de reparații de calculatoare
De-a lungul anilor, afacerile de reparații de calculatoare au evoluat în două categorii principale. Prima categorie este cea a producătorilor de echipamente originale (OEM), care produc calculatoare și echipamente periferice pentru calculatoare și le repară, deși acest lucru necesită mult timp și este costisitor, deoarece obiectele de reparat trebuie trimise prin poștă la locațiile de reparații ale companiei. Cea de-a doua categorie include companiile de mentenanță terță parte (TPM), care oferă servicii de reparații, chiar dacă nu sunt producători originali.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă
Tehnicienii de servicii informatice liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu un volum de muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Un tehnician de servicii informatice cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Lucrarea unui tehnician de service pentru calculatoare poate fi complicată și frustrantă. Astfel, este esențial să vă reamintiți în mod constant de motivul convingător care v-a determinat să alegeți tehnologia dacă doriți să vă mențineți și să reușiți în acest domeniu.