Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Analist de operațiuni

Operations Analysts use their hard-earned mathematical, engineering, scientific, and computer programming skills to analyse complex data sets, identify opportunities/flaws, and make recommendations to enhance their organisation’s operational efficiency.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Analist de cercetare operațională
  • Analist de cercetare operațională
  • Analist OR
  • Cercetător de cercetare operațională
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Analist de operațiuni in afara Romaniei
USA
$86.200 An ~ $7.183 luna
UK
£37.737 An ~ £3.145 luna

Esti interesat de o cariera ca Analist de operațiuni?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Analist de operațiuni este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Pare foarte tehnic, dar executarea analizei operaționale este destul de simplă și merită efortul.

Exploreaza cariera de Analist de operațiuni

Analiștii de operațiuni își folosesc abilitățile matematice, inginerești, științifice și de programare pentru a analiza seturi complexe de date, pentru a identifica oportunități/ defecte și pentru a face recomandări pentru a îmbunătăți eficiența operațională a organizației lor.

Responsabilitati

Ce fac analiștii de operațiuni?

Un analist de operațiuni trebuie, de obicei, să:

  • Utiliza analiza datelor și previziunile statistice pentru a spori eficiența operațiunilor de afaceri prin soluții inovatoare
  • Observa fluxurile de lucru, citi rapoartele companiei și realiza interviuri cu angajații pentru a identifica cerințele operaționale și a defini problemele operaționale

  • Colectați și organizați date din surse valide, cum ar fi bazele de date informatice, istoricul vânzărilor și feedback-ul clienților
  • Acumulați contribuții cu privire la problemă de la toate părțile interesate și experți pentru a ajuta la rezolvarea problemei
  • /p>
  • Studiați datele pentru a reține chestiunea relevantă și pentru a găsi cea mai bună modalitate de a le analiza
  • Utilizați analiza statistică, simulările și modelarea predictivă pentru a revizui datele și a dezvolta soluții fezabile la problemele de afaceri

  • Oferiți sfaturi cu privire la consecințele unor cursuri de acțiune specifice întreprinse pentru a remedia o problemă
  • Pregătiți și prezentați memo-uri și rapoarte pentru a explica constatările și recomandările lor conducerii superioare și utilizatorilor finali
  • /p>
  • Dezvoltă noi procese și proceduri pentru a îmbunătăți operațiunile; colaborează cu managerii și angajații pentru a pune în aplicare schimbările
  • Învățați angajații să utilizeze noile sisteme sau să urmeze noile procese; determinați eficacitatea noilor sisteme/procese

  • /p>
  • Stabilește, menține și asigură respectarea standardelor de calitate valabile
  • Realizează diverse calcule, analize și audituri ale rezultatelor financiare și operaționale care implică principii ale lanțului de aprovizionare
  • /p>
  • Revizuiește, clasifică, auditează și înregistrează informațiile în sistemele de fișiere corecte pentru a garanta integritatea datelor
  • Cercetează consultanță și interpretări profesionale pentru a se asigura că procesele și operațiunile respectă legile, normele și reglementările în vigoare
  • /p>
  • Elaborarea de măsurători și obiective pentru programe și prezentarea datelor tuturor părților interesate; pregătirea de modele pentru a se asigura că operațiunile îndeplinesc fără greș așteptările

Mediu de lucru standard

Analiștii de operațiuni lucrează în cea mai mare parte la birouri sau în săli de calculatoare, deși poate fi necesar să petreacă timp pe teren pentru a colecta date și a observa direct procesele de afaceri.

De obicei, aceștia lucrează în echipe multidisciplinare pentru a dezvolta soluții practice la probleme complexe. Este posibil să fie necesare deplasări pentru a lucra cu clienții și directorii de companii și pentru a participa la conferințe.


Program de lucru

Majoritatea analiștilor de operațiuni lucrează cu normă întreagă, în jur de 40 de ore pe săptămână, cu excepția cazurilor în care fac ore suplimentare pentru a respecta termenele limită.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Analiștii de operațiuni își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Analiștii de operațiuni sunt în general angajați de către:

  • Sectorul Finanțe și asigurări
  • Sectorul profesional, tehnic și Consultanță tehnică, tehnică și științifică
  • Managementul companiilor și întreprinderilor
  • .Industria prelucrătoare
  • Agenții guvernamentale
  • Armata

    /li>

  • Firme de transport și logistică
  • Industria sănătății
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru analiștii de operațiuni interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru analiștii de operațiuni interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Candidații care au cel puțin trei ani de experiență într-un rol de asistent executiv, specialist în operațiuni de afaceri sau specialist în birouri de afaceri vor avea mai multe șanse de a fi selectați ca analiști de operațiuni. Experiența lor ar fi inclus utilizarea aplicațiilor Microsoft Office, Mac OS (sisteme de operare), iOS și software de statistică și baze de date.

Citește despre această profesie și intervievează/însoțește-i pe experții care lucrează în domeniul analizei operațiunilor pentru a-ți dovedi angajamentul față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Deși o diplomă de licență acreditată sau o HND (Higher National Diploma) este de obicei suficientă pentru un loc de muncă la nivel de intrare, angajatorii preferă din ce în ce mai mult să recruteze candidați cu un masterat acreditat sau un doctorat în administrarea afacerilor, știința managementului sau cercetare operațională.

O pregătire temeinică în matematică aplicată, calculatoare și sisteme de procesare a datelor vă va ajuta să vă evidențiați și mai mult printre colegii dumneavoastră. Un MSBA (Master of Science in Business Analytics) care acoperă mai în profunzime metodele de software, modelare, învățare automată și analiză a devenit o alegere populară în ultima vreme.

Cu toate acestea, candidații cu diplome în inginerie, informatică, economie, analiză sau matematică au, de asemenea, șanse mari de a obține postul. Dacă intenționați să lucrați într-un anumit domeniu, combinați o diplomă de matematică cu o diplomă de licență în acel domeniu.

Concentrați-vă pe matematică, economie și informatică în liceu.

.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui analist operațional într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

Certificările în metodologia Lean Six Sigma, analiza financiară, contabilitate, management financiar și management de proiect de la o organizație obiectivă și reputată vă pot ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să vă creșteți șansele de avansare și să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a analiștilor de operațiuni, care pot avansa în mod constant către roluri mai sofisticate.

Puteți începe ca membru junior al unei echipe de analiză a operațiunilor și puteți avansa până la funcția de manager de operațiuni sau supervizor de operațiuni. Desprinderea pe cont propriu ca și consultant este o opțiune viabilă odată ce ați dobândit o experiență adecvată și v-ați construit o rețea solidă.

Capacitatea de planificare și de management pe care o veți dobândi ca analist de operațiuni vă va facilita tranziția către un rol de executiv corporativ, cum ar fi analist financiar principal sau chiar vicepreședinte al operațiunilor.


Perspective de viitor

Candidații cu cunoștințe extinse de matematică, calculatoare și electronică, engleză, inginerie și tehnologie și administrație și management au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu cunoștințe extinse de matematică, calculatoare și electronică, engleză, inginerie și tehnologie și administrație și management au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Cerul de pe tort

Nu numai că un analist de operațiuni are o carieră stabilă, care îi învață abilități de lungă durată, dar se bucură și de beneficii atractive, cum ar fi concedii și vacanțe plătite, asigurări de sănătate și de viață și planuri de pensii.

Scenariul actual

Avansul tehnologic face ca datele să fie mai accesibile companiilor, a căror dorință de creștere a eficienței și de reducere a costurilor continuă să împingă cererea de analiști operaționali competenți, în special în domeniul analitic, unde pot îmbunătăți planificarea afacerilor și luarea deciziilor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Analiștii operaționali ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, analiștii de operațiuni cu normă întreagă au beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Cerul de pe tort

Nu numai că un analist de operațiuni are o carieră stabilă, care îi învață abilități de lungă durată, dar se bucură și de beneficii atractive, cum ar fi concedii și vacanțe plătite, asigurări de sănătate și de viață și planuri de pensii.

Scenariul actual

Avansul tehnologic face ca datele să fie mai accesibile companiilor, a căror dorință de creștere a eficienței și de reducere a costurilor continuă să împingă cererea de analiști operaționali competenți, în special în domeniul analitic, unde pot îmbunătăți planificarea afacerilor și luarea deciziilor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Analiștii operaționali ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, analiștii de operațiuni cu normă întreagă au beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Am nevoie ca angajații să aibă o curiozitate intelectuală în ceea ce privește datele, precum și o înțelegere reală a problemelor de afaceri și a experiențelor reale ale companiei, iar acest lucru vine dintr-o diplomă avansată și din efectuarea de stagii pentru a fi expus la date și probleme reale.

Anne Robinson, CSO Kinaxis

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.