În timp ce o diplomă de licență nu este obligatorie pentru cele mai multe locuri de muncă entry-level, unii angajatori preferă candidații la funcția de asistent executiv cu o diplomă în afaceri, educație, comunicare sau un domeniu conex. În timp ce sectorul și angajatorul sunt adesea factorii determinanți pentru educația de care aspiranții la funcția de asistent executiv au nevoie, o diplomă de asociat în asistență administrativă sau asistență executivă este benefică oricum.
Dacă doriți să lucrați pentru companii mai mari și să urcați în ierarhie în această carieră, obținerea unei diplome de licență în limba engleză, afaceri, contabilitate, tehnologia informației sau resurse umane este foarte benefică. Alte subiecte utile includ dreptul, administrația guvernamentală sau publică și studiile de secretariat.
Aspiranții la funcția de asistent executiv ar trebui să urmeze cursuri relevante, disponibile de obicei la colegiile comunitare și școlile tehnice, pentru a deveni bine familiarizați cu procedurile de administrare a birourilor și de secretariat. De asemenea, este util să dobândească o pregătire de la agențiile de plasament sau de la furnizorii de cursuri în ceea ce privește programele informatice utilizate în mod obișnuit în sectorul de afaceri, cum ar fi procesarea de text, foile de calcul și bazele de date. Cei care lucrează în sectoare mai specifice, cum ar fi medicina sau dreptul, pot urma, de asemenea, cursuri pentru a învăța terminologia și practicile specifice.
Certificari & Diplome
În timp ce certificarea nu este obligatorie pentru a lucra ca asistent executiv, unii angajatori preferă candidații cu acreditări, deoarece acestea demonstrează competență într-un set de abilități, de obicei prin experiență de muncă, formare și promovarea unui examen.
Când este obținută de la o organizație obiectivă și reputată, certificarea poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.
Puteți dobândi o certificare relevantă prin intermediul Asociației Internaționale a Profesioniștilor în Administrație (IAAP). IAAP oferă două calificări, Certified Professional Secretary (CPS) și Certified Administrative Professional (CAP), care vă pot consolida CV-ul și vă pot ajuta să vă evidențiați în procesul de recrutare competitiv.
De asemenea, puteți dobândi o certificare prin cursuri online sau în persoană în ceea ce privește software-ul de management de birou, cum ar fi programele de procesare a textelor, foile de calcul și programele de prezentare, pentru a vă demonstra cunoștințele și eficiența în fața potențialilor angajatori.
Asistenții executivi nu au nevoie, de obicei, de o licență pentru a lucra.