Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Asistent resurse umane

Human Resource Management is often perceived to be a solely administrative career, but the contributions of HR Assistants are evidence of its universality and importance. HR Assistants liaise between employees and supervisors to represent democratically the most valuable resource for any business, namely, its labour force.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Asistent de personal
  • Asistent de resurse umane
  • Asistent de personal
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Asistent resurse umane
Salariu minim 2.537 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.080 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 5.623 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Asistent resurse umane in afara Romaniei
USA
$39 An ~ $3 luna
UK
£21 An ~ £2 luna

Esti interesat de o cariera ca Asistent resurse umane?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Asistent resurse umane este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Un studiu realizat de HR Assistants a concluzionat că 57% dintre organizații consideră că păstrarea angajaților este complicată, deoarece 22% dintre noii angajați își părăsesc locul de muncă în termen de 45 de zile de la angajare din cauza performanțelor sau atitudinii slabe.

Exploreaza cariera de Asistent resurse umane

Managementul resurselor umane este adesea perceput ca fiind o carieră exclusiv administrativă, dar contribuțiile asistenților de resurse umane sunt o dovadă a universalității și importanței sale. Asistenții de resurse umane asigură legătura între angajați și supervizori pentru a reprezenta în mod democratic cea mai valoroasă resursă pentru orice afacere, și anume forța sa de muncă.

Responsabilitati

Ce fac asistenții HR?

Un asistent de resurse umane trebuie, de obicei, să:

  • Asistarea funcțiilor și îndatoririlor zilnice ale superiorilor de resurse umane; să ofere sprijin administrativ și de birou prin administrarea de teste, programarea de întâlniri, formatarea și tipărirea de informații și menținerea calendarelor pentru superiorii de resurse umane
  • Compilați, organizați și actualizați baza de date electronică care conține dosarele angajaților; mențineți încrederea angajaților în păstrarea confidențialității informațiilor privind resursele umane
  • Ajutați la procesul de recrutare prin identificarea candidaților ideali, programarea interviurilor, efectuarea de teste pentru a justifica competențele și referințele acestora și transferul contractelor de muncă; documentați și pregătiți rapoarte privind procesul de recrutare
  • .

  • Organizați și documentați sesiuni de formare și seminarii pentru a îmbunătăți competențele și relațiile cu angajații
  • Coordonați proiectele și întâlnirile de resurse umane și luați notițe pentru a crea rapoarte privind activitatea generală de resurse umane

    /li>

  • Ajutați și documentați pregătirea salarizării prin colectarea și transmiterea datelor relevante privind angajații, cum ar fi înregistrările de timp, prezența și bonusurile; procesați salarizarea pentru a asigura compensarea corespunzătoare; rezolvați erorile în transferurile de salarizare

    ./p>

  • Ajungeți la întrebările interne și externe legate de resurse umane cu privire la probleme, reguli și reglementări în materie de resurse umane; tratați plângerile și reclamațiile cu profesionalism și sinceritate
  • Să le ureze bun venit noilor angajați în cadrul organizației prin efectuarea de orientări și actualizarea bazelor de date ale angajaților; să completeze documentele de încetare a contractului de muncă și interviurile de plecare ale personalului care pleacă
  • Să se asigure că calitatea serviciilor de resurse umane oferite respectă standardele organizației
  • /p>
  • Comunicați cu serviciile publice atunci când este necesar
  • Mă țineți la curent cu practicile emergente din industria resurselor umane și cu tendințele în schimbare de pe piața muncii

Mediu de lucru standard

Asistenții HR lucrează de obicei într-un mediu de birou.
Poate fi necesar să călătoriți pentru a acoperi alte sucursale ale organizației. De asemenea, asistenții de resurse umane călătoresc mult pentru a participa la târguri de locuri de muncă și vizitează campusurile universitare pentru a găsi cele mai bune talente pentru organizația lor.


Program de lucru

Asistenții HR lucrează de obicei între orele 9.00 și 17.00, de luni până vineri. Munca se poate extinde dincolo de săptămâna de 35-40 de ore pentru a include weekend sau alte ture suplimentare și pentru a completa termenele limită. Munca cu fracțiune de normă pentru flexibilitate la locul de muncă este, de asemenea, o opțiune viabilă pentru asistenții HR.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Asistenții de resurse umane își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Asistenții HR sunt, în general, angajați de:

  • Servicii de ocupare a forței de muncă
  • Servicii profesionale, științifice și tehnice
  • .Agenții guvernamentale
  • Programe de îngrijire a sănătății și asistență socială
  • Firme de producție
  • .Instituții de învățământ
  • Companii de media și divertisment
  • Firme de consultanță
  • Companii de publicitate
  • Companii de publicitate/p>
  • Bănci
  • Companii de telecomunicații
  • Firme imobiliare

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Profesioniștilor în Resurse Umane (PIHRA), sunt esențiale pentru un asistent de resurse umane interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Profesioniștilor în Resurse Umane (PIHRA), sunt esențiale pentru un asistent de resurse umane interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Care program academic pe care îl urmează un potențial asistent de resurse umane necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu.

Puteți ocupa poziții de responsabilitate în școală sau universitate, plătite sau voluntare, sau în grupuri și organizații studențești. Aceste experiențe vă învață cum să vă instruiți, să gestionați un buget și să colaborați cu o echipă.

Obținerea unei experiențe de muncă relevante prin stagii de vară, muncă de vacanță, angajare cu fracțiune de normă și muncă de umbră neplătită vă poate permite să vă perfecționați abilitățile administrative și interpersonale și, în același timp, să faceți networking pe o piață a muncii competitivă.

Puteți, de asemenea, să dobândiți experiență în cadrul programelor de licență sau masterat în sistem sandwich, optând pentru un an de plasament industrial.

Citiți despre profesie, intervievați și urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în domeniul resurselor umane pentru a crea o aplicație bine informată care să vă dovedească angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Pentru a deveni asistent HR, aveți nevoie de o diplomă de licență sau mai mare în domenii precum resurse umane, finanțe sau administrarea afacerilor. Cursurile implică, de obicei, planificarea strategică și eficientă a resurselor umane, remunerarea, recrutarea, formarea și dezvoltarea, planificarea carierei, eficiența organizațională și relațiile cu angajații. Dezvoltarea combinației necesare de cunoștințe și experiență practică prin intermediul programelor de studii vă va permite să aveți succes profesional ca asistent de resurse umane.

O diplomă în resurse umane vă permite, de asemenea, să avansați către poziții manageriale de resurse umane în cadrul organizațiilor. Totuși, pozițiile de conducere necesită o diplomă de masterat, cum ar fi un MBA (Master of Business Administration) în resurse umane. Puteți alege să finalizați un masterat direct după ce ați terminat studiile de licență sau după câțiva ani de experiență profesională.

Faceți cursuri de liceu în psihologie, economie și științe politice pentru a intra în școli și universități de top.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui asistent de resurse umane într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

În timp ce certificarea este voluntară, cerințele sale variază în funcție de angajatori, unii considerând-o obligatorie. Asistenții de resurse umane pot beneficia de certificare, deoarece aceasta servește drept dovadă a cunoștințelor și a competenței lor profesionale. Pentru a vă califica pentru certificare, trebuie să îndepliniți cerințele minime de educație și experiență și să treceți examenul final. Unele certificări proeminente oferite de Societatea pentru Managementul Resurselor Umane (Society for Human Resource Management – SHRM) sunt SHRM Certified Professional (SHRM-CP) și SHRM Senior Certified Professional (SHRM-SCP).

Traseul acestei cariere

Certificarea demonstrează competența unui asistent de resurse umane într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

În timp ce certificarea este voluntară, cerințele sale variază în funcție de angajatori, unii considerând-o obligatorie. Asistenții de resurse umane pot beneficia de certificare, deoarece aceasta servește drept dovadă a cunoștințelor și a competenței lor profesionale. Pentru a vă califica pentru certificare, trebuie să îndepliniți cerințele minime de educație și experiență și să treceți examenul final. Unele certificări proeminente oferite de Societatea pentru Managementul Resurselor Umane (Society for Human Resource Management – SHRM) sunt SHRM Certified Professional (SHRM-CP) și SHRM Senior Certified Professional (SHRM-SCP).


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență, certificare profesională și abilități interpersonale excelente au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență, certificare profesională și abilități interpersonale excelente au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Pro și contra jobului

Asistenții HR sunt la mare căutare în aceste zile. Responsabilitățile inovatoare și schimbătoare ale postului vă permit să lucrați la ceva nou în fiecare zi, chiar și în timp ce îi asistați pe ceilalți angajați. astfel, rolul de asistent de resurse umane vă poate da startul carierei în managementul resurselor umane.

Cu toate acestea, asistenții de resurse umane și candidații începători, în special, se confruntă cu un volum mare de muncă, ceea ce face ca echilibrul dintre viața profesională și cea privată să fie un ideal nerealist. De asemenea, este posibil să trebuiască să colaborați cu alte departamente, ceea ce poate induce frustrare și confuzie.

Tipuri de roluri ale postului

În timp ce asistenții de resurse umane îndeplinesc, de obicei, mai multe funcții, rolul lor profesional este definit de responsabilitățile și profilul lor specific. Unele dintre rolurile de muncă disponibile pentru un asistent de resurse umane sunt: analist de resurse umane, generalist de resurse umane, coordonator de resurse umane, specialist de resurse umane, specialist în salarizare, asociat de resurse umane și administrator de resurse umane.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Asistenții de resurse umane ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un asistent HR cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Pro și contra jobului

Asistenții HR sunt la mare căutare în aceste zile. Responsabilitățile inovatoare și schimbătoare ale postului vă permit să lucrați la ceva nou în fiecare zi, chiar și în timp ce îi asistați pe ceilalți angajați. astfel, rolul de asistent de resurse umane vă poate da startul carierei în managementul resurselor umane.

Cu toate acestea, asistenții de resurse umane și candidații începători, în special, se confruntă cu un volum mare de muncă, ceea ce face ca echilibrul dintre viața profesională și cea privată să fie un ideal nerealist. De asemenea, este posibil să trebuiască să colaborați cu alte departamente, ceea ce poate induce frustrare și confuzie.

Tipuri de roluri ale postului

În timp ce asistenții de resurse umane îndeplinesc, de obicei, mai multe funcții, rolul lor profesional este definit de responsabilitățile și profilul lor specific. Unele dintre rolurile de muncă disponibile pentru un asistent de resurse umane sunt: analist de resurse umane, generalist de resurse umane, coordonator de resurse umane, specialist de resurse umane, specialist în salarizare, asociat de resurse umane și administrator de resurse umane.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca freelancer vs. angajarea cu normă întreagă

Asistenții de resurse umane ca freelancer au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un asistent HR cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Comunicați ce fel de oportunități aduce afacerea dvs. pentru a atrage solicitanții de locuri de muncă. Urmați instrucțiunile managerilor de resurse umane. Comunicarea și diligența sunt ingrediente esențiale care vă fac unic și vă diferențiază de rivalii dvs.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.