Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Cumpărător de artă

When faced with the impossible, an experienced Art Buyer can work miracles by merely pulling out their little black book of magic and uncovering the hidden gems in the most cost-effective and time-efficient manner.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Specialist în crearea de imagini
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Cumpărător de artă in afara Romaniei
USA
$58.029 An ~ $4.836 luna
UK
£32.344 An ~ £2.695 luna

Esti interesat de o cariera ca Cumpărător de artă?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Cumpărător de artă este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Un artist englez, Andy Brown, a cusut împreună 1.000 de pliculețe de ceai folosite pentru a crea un portret al reginei Elisabeta a II-a.

Exploreaza cariera de Cumpărător de artă

Când se confruntă cu imposibilul, un cumpărător de artă experimentat poate face minuni prin simpla scoatere a cărții sale negre de magie și descoperirea bijuteriilor ascunse în modul cel mai eficient din punct de vedere al costurilor și al timpului.

.

Responsabilitati

Ce fac cumpărătorii de artă?

Un cumpărător de artă trebuie, de obicei, să:

  • Jucă un rol vital în selecția operelor de artă folosite în reclame
  • Aibă acces rapid la un set de cumpărători, artiști și reprezentanți ai artiștilor consacrați, în timp ce caută noi talente
  • Solicită lucrări de artă direct de la artiști consacrați sau reprezentanți ai artiștilor în timp ce cercetează noi talente sau caută terțe părți pentru a le achiziționa conținutul, filmul sau imaginile statice
  • Colaborează eficient cu echipele de producție interne și externe, cu clienții și furnizorii pentru a produce filmări integrate, multi-media și pentru a atinge obiectivele strategice și specifice mărcii<
  • /li>
  • Coordonați estimările de pre-producție, negocierile și achizițiile de artwork, gestionând în același timp controlul versiunilor tuturor imaginilor brute și finale
  • Lucrați îndeaproape cu echipa de creație pentru a găsi fotografi, ilustratori, artiști CGI/3D și fotografii de stoc pentru campaniile publicitare
  • Negociați costurile și calendarul cu reprezentantul artistului pentru cel mai bun produs în limitele bugetului
  • Gestionați contractele inițiale și negocierile de reînnoire cu toți furnizorii de stocuri
  • Verificați disponibilitatea furnizorilor, a echipei de creație și a clienților pentru producție și aprobări, pentru a genera calendare și a monitoriza progresul
  • Gestionați aprobările interne și ale clienților privind drepturile de utilizare, acordurile cu talentele, termenii de licențiere a drepturilor de autor, ordinele de plată, facturile și eliberările
  • Negociați tarifele și drepturile, generați estimări interne și comenzi de achiziție
  • Informați managerul de proiect cu privire la progresul proiectelor în producție și monitorizați utilizarea bugetului pentru a asigura profitabilitatea
  • Crearea, distribuirea și obținerea aprobărilor interne și externe pentru briefuri, fișe de apel și documente administrative asociate
  • /li>
  • Mentinem relații solide cu agențiile de fotografii de stoc, fotografii, ilustratorii și agenții de artiști
  • Asigurați-vă că creativii sunt la curent cu tehnicile actuale, standardele de calitate, producțiile, expozițiile și premiile legate de artă
  • li>Realizați cercetări fotografice, căutați locații, aranjați deplasări și gestionați mai multe echipe în mai multe locații
  • Asistați bibliotecarul Digital Asset Management (DAM) în administrarea sistemului DAM pentru stocarea și urmărirea tuturor activelor media

Mediu de lucru standard

Un Art Buyer și-ar petrece ziua de lucru în ședințe la birou sau la un client sau în locație pentru o ședință foto. Călătoriile pentru întâlniri cu clienții sau furnizorii sunt frecvente. Business casual ar fi codul vestimentar recomandat de obicei pentru un Art Buyer, deși ar depinde de locația, sectorul, mărimea și tipul de companie din care face parte.


Program de lucru

În cea mai mare parte, programul de lucru al unui Art Buyer este unul obișnuit, deși agitat, de la 9 a.m. la 5 p.m., cu excepția cazului în care există termene limită de respectat.

.


Despre angajatori

Cumpărătorii de artă se pot asocia cu alte persoane din domeniu pentru a se ocupa de proiecte sau afaceri. Cumpărătorii de artă pot lucra și ca freelancer pe contracte pe termen lung și scurt.

Art Buyers sunt în general angajați de:

  • Agenții
  • Agenții
  • Entități corporative

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cumpărătorii de artă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Art Buyer.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cumpărătorii de artă interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Art Buyer.


Tipul de experienta necesara

Experiența de a lucra în medii creative office în ritm alert, în colaborarea cu echipele de creație, în campanii integrate și de print de volum mare, precum și cu instrumente DAM (Digital Asset Management) și DAM, s-ar dovedi neprețuită pe piața muncii.

.

Calificari si certificari recomandate

Se recomandă o diplomă de licență în domeniul artelor digitale sau al fotografiei. Sunt utile cursurile de istorie a artei, artă contemporană sau fotografie. În unele țări, o diplomă de licență în orice domeniu și o aptitudine pentru a înțelege afacerile sunt suficiente pentru a deveni cumpărător de artă. Cunoștințe de operare în MS Office Suite și Adobe Acrobat ar fi utile.


Certificari & Diplome

Certificarea voluntară din partea unei organizații obiective și reputate demonstrează competența într-o abilitate sau într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Certificarea vă poate ajuta să ieșiți în evidență pe o piață a muncii competitivă, vă poate oferi un avantaj pentru majorări și promovări și vă poate ajuta să deveniți consultant independent.

Cumpărătorii de artiști trebuie să fie conștienți de necesitatea ca acordurile de licențiere a artiștilor să fie stabilite, în scris, cu artiștii de la care cumpără orice imagini, grafică, active digitale sau imagini digitale (cunoscute împreună ca imagini).

O licență de imagine este un contract între licențiator și licențiat. Acesta reglementează domeniul de aplicare, tipurile și limitările drepturilor de utilizare ale licențiatului cu privire la opera de creație deținută de drept de către licențiator, care, de obicei, percepe o taxă de licență. Imaginile pot conține, de asemenea, informații de gestionare a drepturilor de autor (CMI), la discreția artistului.

Traseul acestei cariere

Câmpului Art Buyer este mic; cuvântul circulă repede despre caracterul unei persoane. Cumpărătorii de artă care sunt profesioniști, etici și tratează corect artiștii vor avea acces la o gamă largă de artă. Cel mai bun mod de a măsura avansarea în domeniu este cantitatea și calitatea muncii care vine în calea ta. Major parte din munca unui Art Buyer independent vine din recomandări. Așadar, Art Buyer-ul are foarte mult în joc relația și reputația pe care o construiește cu vânzătorul și clientul.

În mediul actual de eficientizare a resurselor, multe agenții au renunțat la angajarea Art Buyers tradiționali. Mulți specialiști au fost înlocuiți de producători cu competențe multiple care iau forma unor producători creativi/integrați care supraveghează proiecte multidisciplinare, inclusiv managementul de proiect, Art Buying, imagine în mișcare și producție digitală.

Art Buyers care lucrează pentru o agenție sau pentru un angajator corporativ se vor vedea promovați la rolul dublu de Art Buyer/Art Producer cu diligența cuvenită și cu succes în atragerea și susținerea unor conturi mari, cu un transfer de informații eficient din punct de vedere al costurilor și al timpului.

Art Buyers pot avansa, de asemenea, la poziții mai înalte în departamentul de creație. Dacă au făcut parte din personal, ei pot trece la liber-profesioniști, își pot deschide firme de Art Buying, pot face networking în domenii artistice care le sunt deschise și pot explora proiecte publicitare unice și interesante.


Perspective de viitor

Candidații cu expertiza și experiența necesară au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu expertiza și experiența necesară au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Domenii esențiale de cunoștințe pentru cumpărătorii de artă care doresc să progreseze

Cumpărătorii de artă care doresc să urce pe scara următoare a carierei ar face bine să dobândească cunoștințe concise în anumite domenii vitale. Printre acestea se numără tehnologia, formatele de fișiere, procesele și tehnicile utilizate pentru a produce imagini statice și în mișcare.

Art Buyers trebuie să aibă cunoștințe despre fotografii de top, biblioteci de conținut și de imagini, companii de imagini în mișcare și de film, case de post-producție, opțiuni de stocare și timpii de execuție de pe piață. Este utilă cunoașterea tarifelor tipice pentru producție, postproducție și furnizare/stocare a imaginilor.

Cumpărătorii de artă trebuie să cunoască temeinic liniile directoare ale oricăror asociații relevante de fotografi privind drepturile de utilizare și negocierea termenilor de plată. Ei trebuie să fie bine familiarizați cu mediile și produsele livrabile ale campaniilor integrate, inclusiv cu anunțurile de presă, e-mailurile, bannerele, paginile web, afișele, televiziunile și alte literaturi tipărite care ar putea necesita un spațiu umplut cu active. De asemenea, ei trebuie să cunoască funcțiile diferitelor departamente din cadrul unei agenții.

Unde se află expertiza unui Art Buyer?

Un Art Buyer nu cumpără artă fină. Este un titlu de post care se găsește în agențiile de publicitate. Un Art Buyer expert produce proiecte de publicitate comercială, menținând în același timp integritatea creativă în cadrul unui buget – pentru a crea cea mai bună valoare pentru clientul final.

Un Art Buyer nu are nevoie de o pregătire artistică. Un ochi bun, o înțelegere a viziunii directorului artistic și abilități administrative și de negociere puternice vă vor ajuta să avansați. Expertiza unui Art Buyer intervine atunci când redactează contractul sau ordinul de achiziție pentru o lucrare. Aceștia înțeleg și vor include tot limbajul care înconjoară utilizarea și produsele livrabile.

Un Art Buyer lucrează îndeaproape cu șeful departamentului de creație și cu alte echipe de creație ale agenției interne (IHA) din cadrul mărcilor pentru a produce noi imagini statice sau în mișcare, pentru a obține și procura imagini și conținuturi existente cu drepturi gestionate care să se alinieze cu marca agenției, pentru a îndeplini cererile clienților și obiectivele proiectului, respectând în același timp stipulațiile tehnice specifice mijloacelor de comunicare.

Este nevoie de experiență pentru a ști când trebuie să semnalezi o situație sau să o lași să se desfășoare. Un bun Art Buyer protejează clienții și furnizorii deopotrivă. Aceștia merg pe calea de mijloc.

De ce să facem echipă cu un Art Buyer?

Beneficiile de a face echipă cu un Art Buyer specializat permit abilitatea instantanee de a cerceta mizeria și de a descoperi diamantele în stare brută într-un mod eficient. Este o provocare să compari lucrările comandate cu cele necomandate, deoarece cadrul vine din puncte de vedere complet diferite (de exemplu, un briefing strâns al clientului vs. niciunul).

Importanța asumării riscului

Playing it safe este modul în care ajungi să ai o fotografie diluată. Când vezi un client care își asumă un risc (fie că este vorba de un fotograf sau de un concept), acesta rezonează mult mai mult pe piață, terminând cu lucrări premiate.

Rolul cumpărătorului de artă în crearea de imagini

În mediile digitale, accentul se pune pe imaginile în mișcare. Publicitatea și marketingul se bazează pe crearea de imagini, fie ele fixe sau în mișcare. Rolul unui specialist în crearea de imagini (Art Buyer) este esențial în crearea de imagini iconice în peisajul tot mai saturat, în special împotriva Instagram și a fotografului autoproclamat.

In concluzie

Domenii esențiale de cunoștințe pentru cumpărătorii de artă care doresc să progreseze

Cumpărătorii de artă care doresc să urce pe scara următoare a carierei ar face bine să dobândească cunoștințe concise în anumite domenii vitale. Printre acestea se numără tehnologia, formatele de fișiere, procesele și tehnicile utilizate pentru a produce imagini statice și în mișcare.

Art Buyers trebuie să aibă cunoștințe despre fotografii de top, biblioteci de conținut și de imagini, companii de imagini în mișcare și de film, case de post-producție, opțiuni de stocare și timpii de execuție de pe piață. Este utilă cunoașterea tarifelor tipice pentru producție, postproducție și furnizare/stocare a imaginilor.

Cumpărătorii de artă trebuie să cunoască temeinic liniile directoare ale oricăror asociații relevante de fotografi privind drepturile de utilizare și negocierea termenilor de plată. Ei trebuie să fie bine familiarizați cu mediile și produsele livrabile ale campaniilor integrate, inclusiv cu anunțurile de presă, e-mailurile, bannerele, paginile web, afișele, televiziunile și alte literaturi tipărite care ar putea necesita un spațiu umplut cu active. De asemenea, ei trebuie să cunoască funcțiile diferitelor departamente din cadrul unei agenții.

Unde se află expertiza unui Art Buyer?

Un Art Buyer nu cumpără artă fină. Este un titlu de post care se găsește în agențiile de publicitate. Un Art Buyer expert produce proiecte de publicitate comercială, menținând în același timp integritatea creativă în cadrul unui buget – pentru a crea cea mai bună valoare pentru clientul final.

Un Art Buyer nu are nevoie de o pregătire artistică. Un ochi bun, o înțelegere a viziunii directorului artistic și abilități administrative și de negociere puternice vă vor ajuta să avansați. Expertiza unui Art Buyer intervine atunci când redactează contractul sau ordinul de achiziție pentru o lucrare. Aceștia înțeleg și vor include tot limbajul care înconjoară utilizarea și produsele livrabile.

Un Art Buyer lucrează îndeaproape cu șeful departamentului de creație și cu alte echipe de creație ale agenției interne (IHA) din cadrul mărcilor pentru a produce noi imagini statice sau în mișcare, pentru a obține și procura imagini și conținuturi existente cu drepturi gestionate care să se alinieze cu marca agenției, pentru a îndeplini cererile clienților și obiectivele proiectului, respectând în același timp stipulațiile tehnice specifice mijloacelor de comunicare.

Este nevoie de experiență pentru a ști când trebuie să semnalezi o situație sau să o lași să se desfășoare. Un bun Art Buyer protejează clienții și furnizorii deopotrivă. Aceștia merg pe calea de mijloc.

De ce să facem echipă cu un Art Buyer?

Beneficiile de a face echipă cu un Art Buyer specializat permit abilitatea instantanee de a cerceta mizeria și de a descoperi diamantele în stare brută într-un mod eficient. Este o provocare să compari lucrările comandate cu cele necomandate, deoarece cadrul vine din puncte de vedere complet diferite (de exemplu, un briefing strâns al clientului vs. niciunul).

Importanța asumării riscului

Playing it safe este modul în care ajungi să ai o fotografie diluată. Când vezi un client care își asumă un risc (fie că este vorba de un fotograf sau de un concept), acesta rezonează mult mai mult pe piață, terminând cu lucrări premiate.

Rolul cumpărătorului de artă în crearea de imagini

În mediile digitale, accentul se pune pe imaginile în mișcare. Publicitatea și marketingul se bazează pe crearea de imagini, fie ele fixe sau în mișcare. Rolul unui specialist în crearea de imagini (Art Buyer) este esențial în crearea de imagini iconice în peisajul tot mai saturat, în special împotriva Instagram și a fotografului autoproclamat.

Sfat?

Unul dintre cele mai excepționale talente ale mele este să recunosc talentul altora și să le ofer un forum pentru a străluci.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.