Alături de tehnologiile medicale, tehnologia informației în domeniul sănătății și industria farmaceutică, biotehnologia formează unul dintre cele patru sectoare ale industriilor biomedicale. Un sector al bioștiințelor care evoluează rapid generează noi oportunități pentru micile start-up-uri și biotehnologii.
Calea mai puțin străbătută
Dezicerea de la calea relativ definită și sigură a cercetării în mediul academic sau în instituții biotehnologice/farmaceutice consacrate pentru a se arunca cu capul înainte într-o nouă întreprindere vine cu riscurile și recompensele sale. Academia cere o concentrare mai restrânsă care să favorizeze înțelegerea, în timp ce un start-up urmărește să dezvolte o aplicație, un serviciu sau un produs cu valoare medicală sau comercială.
Cu toate acestea, pentru a aduna sprijinul echipei, trebuie să consolidați chiar și cea mai strălucită idee de cercetare pentru un produs nou, analizând modul în care clientul îl diferențiază, costul și timpul de livrare, perspectivele de brevetare și reglementările care ar putea cauza piedici.
Conducerea inovării
Prindeți un start-up și sunt șanse ca acesta să conducă experimente riscante, dar inovatoare. Dacă experiența, viziunea și personalitatea dvs. sunt favorabile unei probabile lipse de stabilitate, vă puteți aștepta la o carieră provocatoare și interesantă ca antreprenor biomedical. Nevoia de inovare în cercetare este în continuă expansiune și este satisfăcută de diverse abordări originale și imaginative.
Strategii ale marilor companii
În timp ce marile companii farmaceutice își reduc forța de muncă din domeniul cercetării și dezvoltării ca răspuns la presiunile legate de prețuri și de reglementare, acestea caută să investească în și/sau să achiziționeze companii mai mici și își concentrează eforturile pe marketingul, vânzările și distribuția produselor. Această strategie sprijină marile companii în eforturile lor de dezvoltare, pe măsură ce produsele lor mai vechi pierd protecția brevetelor.
O altă strategie corporativă este de a muta eforturile de cercetare din departamentele de cercetare și dezvoltare ale companiei în mediul academic, anticipând o mai mare eficiență, și costuri mai mici. În acest model, universitățile generează și explorează noi idei și concepte inovatoare, în timp ce companiile se concentrează pe finanțarea și susținerea studiilor clinice și a altor dezvoltări.
Alte căi către antreprenoriatul biomedical
Individual sau în colaborare cu colegii, cercetătorii principali pot înființa mici companii satelit pe baza unei idei sau a unei descoperiri care se desprinde din laboratoarele sau conversațiile lor. Unele universități își produc, de asemenea, propriile companii pentru a satisface cererile de tehnologie informatică în domeniul sănătății sau progresele în medicina personalizată. Reducerea finanțării de stat aprinde, de asemenea, o cultură a start-up-urilor, în timp ce facultatea își desprinde tehnologia foarte timpurie pentru a accesa diferite tipuri de finanțare federală, cum ar fi subvențiile pentru întreprinderi mici.
Roluri într-o companie biotehnologică mică
Un start-up mic poate fi rampa de lansare perfectă pentru a dobândi experiență în înființarea și funcționarea cu succes a unei companii. Posturile pot varia, în funcție de maturitatea și de natura companiei și de orientarea acesteia, și este posibil să trebuiască să vă asumați mai multe roluri.
Bench Scientists
De obicei, aceștia lucrează la diverse proiecte, cum ar fi dezvoltarea de ținte sau de teste, analiza sau sinteza chimică, extragerea și predicția datelor, îmbunătățirea instrumentarului sau optimizarea sistemelor. Companiile angajează de obicei persoane cu expertiză în domeniu (de exemplu, microbiomii și obezitatea) mai degrabă decât cu competențe generalizate (de exemplu, chimia proteinelor).
În timpul cercetărilor, cercetătorii de banc pot, de asemenea, să analizeze datele, să publice rezultatele și să depună brevete, ca parte a unei echipe. Odată cu creșterea succesului, cercetătorul de bancă va decide dacă va continua la bancă în calitate de cercetător științific principal sau dacă va trece la o poziție de conducere sau de management.
Liderii de grup
Înarmați cu experiența de a conduce un grup mic de cercetători care lucrează împreună ca o echipă, liderii de grup coordonează eforturile echipei, evaluează rezultatele și atribuie sarcini specifice care trebuie întreprinse. Aceștia trebuie să fie experți în materie de date și capabili să articuleze în mod clar rezultatele cercetării în fața managerilor de rang înalt.
Manageri și directori
Încredințați să supravegheze activitățile mai multor echipe de cercetare, managerii și directorii stabilesc, de obicei, obiectivele unui proiect și monitorizează realizarea acestora în ceea ce privește direcția, bugetul și termenele.
Prezentarea eficientă și contextuală a datelor către conducerea superioară este o responsabilitate crucială în ceea ce privește strategia de afaceri și nevoile clienților. De asemenea, aceștia trebuie să conducă persoane care trec prin schimbări dramatice în ceea ce privește finanțarea proiectelor sau strategia corporativă.
Managerii de personal angajează, supraveghează și creează un mediu încurajator pentru grupurile de cercetare. Aceștia asigură legătura cu consilieri/științifici externi sau vorbesc cu investitorii, în funcție de mărimea întreprinderii.
Posturi de nivel C
Echipa de conducere a companiei cuprinde, de obicei, directorul general (CEO), directorul financiar (CFO) și directorul științific (CSO) sau directorul de operațiuni (COO).
Subordonându-se consiliului de administrație, aceștia stabilesc strategia pentru direcția generală a companiei, formulează și revizuiesc planurile de afaceri, strâng fonduri și răspund la schimbările și cererile generale ale pieței. Companiile primesc adesea creditul pentru succes, dar directorii executivi trebuie să își asume vina pentru probleme și eșecuri, ceea ce face ca această poziție să fie foarte vizibilă și riscantă.
Fondarea start-up-ului dumneavoastră
O idee pentru o potențială afacere poate prinde rădăcini în timp ce sunteți angajat într-un cadru academic sau într-o companie. În calitate de fondator și director executiv al unui start-up, trebuie să vă achitați de responsabilități extinse pentru a vă conduce întreprinderea prin diferitele sale etape. Veți juca, de asemenea, mai multe roluri, începând cu cel de ofițer financiar și de operațiuni, precum și de „resursă umană” principală. Puteți decide dacă să vă aventurați singur sau să mizați pe un coleg sau doi pricepuți.
Evaluarea ideii
Primul pas este să vă evaluați ideea pentru a vedea cât de competitivă și finanțabilă este. Pentru a vă ajuta să faceți acest lucru, puteți solicita sfatul expert și obiectiv al unui mentor, care poate fi un profesor sau un supraveghetor distins și un antreprenor cu experiență.
Elaborarea pitch-ului
Utilizarea sprijinului disponibil, dezvoltarea unei strategii de afaceri sau a unui pitch convingător și propunerea acestuia către potențialii membri ai echipei și investitori reprezintă următorul pas. Pitch-ul este adesea o prezentare PowerPoint logică și atractivă care explică potențialelor părți interesate modul în care intenționați să vă puneți în aplicare ideea, făcând-o profitabilă și utilă pentru fiecare grup.
Prezentarea poate, de asemenea, să vă susțină cererea de subvenție pentru întreprinderi mici din partea guvernului. Asigurați-vă că povestea dvs. de afaceri (sosul special) este solidă și originală și permite entuziasmului și viziunii dvs. să strălucească, deoarece acestea sunt esențiale pentru a obține sprijin pentru start-up-ul dvs.
Proba de concept
Întreprinderea de activități de probă de concept ajută la validarea conceptului dvs. de afacere. Aceste activități depind de afacere și pot include construirea de prototipuri de software, testarea ipotezelor de marketing, continuarea testelor biologice asupra medicamentelor, dezvoltarea de brevete și accesul la persoane-cheie.
Obiectivul general este de a câștiga încrederea investitorilor și a potențialilor clienți prin demonstrarea valorii, validității și rezultatelor probabile ale propunerii. Adesea, micii investitori providențiali sau statul oferă sume de bani pentru a sprijini activitatea de validare a conceptului.
De la viziune la realitate
Aventură dvs. va fi început cu adevărat atunci când veți dobândi o investiție de capital de succes, permițându-vă să atrageți participarea și să începeți să formați o echipă care să vă transforme viziunea în realitate. Investitorii dvs. pot servi adesea drept consilieri de afaceri sau membri ai consiliului de administrație pentru a urmări bugetele și progresul față de obiectivele corporative. Constituirea unui consiliu consultativ științific care să ofere echilibru și expertiză tehnică vă va ajuta să vă monitorizați și să vă ghidați cercetarea.
Dă înapoi pentru a merge înainte
Care antreprenor biomedical ar trebui să creeze parteneriate de cercetare și educație și să faciliteze colaborările între universități, companii și investitori. Asigură-te că ajuți universitățile și întreprinderile nou înființate să identifice talentele și să evalueze strategiile de afaceri pentru a promova antreprenoriatul și inovarea și pentru a îmbunătăți calitatea vieții.
Servește drept consilier, mentor sau consultant pentru studenți, companii și organizații. Alăturați-vă unei organizații locale de îngeri, unei societăți științifice sau unui grup antreprenorial care investește în crearea și impulsionarea comunității biomedicale.
Să vă urmați inima, dar luați creierul cu dumneavoastră
Petreceți timp cu o echipă diversă de mentori în medii diverse. Cereți-le păreri despre probleme, testați-vă sub presiune ipotezele și valorificați conexiunile lor. Profitați de forumurile educaționale și de rețele de afaceri sau antreprenoriale locale. Conferințele selective, de calitate, axate pe industrie, pot fi, de asemenea, valoroase.
Învățați cum să vă prezentați într-un mod atractiv mentorilor și conexiunilor valoroase. Oferiți un contact sau o idee proprie. Considerați un stil de comunicare transparent. Investitorii, colegii, protejații și coechipierii apreciază adesea să vă cunoască procesul de gândire.
Nimic nu se riscă, nimic nu se câștigă
Asumați-vă acest risc în carieră. Alegeți o companie care oferă oportunități largi mai degrabă decât un salariu mare. Ieșiți din zona de confort pentru a vă lărgi cunoștințele și expertiza. Apreciați faptul că prima dumneavoastră companie este un început și nu neapărat destinația dumneavoastră.
Rămâneți optimist… și perseverați
Optimismul este secretul pentru a rămâne motivat. O nouă întreprindere se va confrunta cu numeroase provocări, dar un antreprenor de succes perseverează pentru a le face față, concentrându-se asupra viziunii și mergând înainte în ciuda obstacolelor. Păstrarea imaginii de ansamblu în minte ține distragerile la distanță.
Rămâi flexibil…și adaptați-vă
În fața eșecurilor, antreprenorii de succes adaptează în mod flexibil întreprinderea la circumstanțele schimbate, cu o nouă poziționare, o piață diferită, un model de afaceri revizuit, o nouă sursă de finanțare și o aplicație tehnologică alternativă. Căutarea unei contribuții provocatoare și conflictuale din partea consilierilor, investitorilor și colegilor este esențială.
Să rămâneți concentrat… și echilibrat
Când sunteți demoralizat, trucul nu este să vă forțați să lucrați, ci să vă dați seama ce este necesar pentru a vă readuce la o stare în care doriți să lucrați. Faceți un pas înapoi atunci când aveți nevoie. Creați-vă o disciplină în jurul echilibrului între prieteni/familie și pasiunea pentru antreprenoriat.
Rigorii de reglementare
Aprobarea de reglementare poate fi un proces lung, costisitor și riscant pentru medicamente și dispozitive. Cu toate acestea, este posibil ca organismele și autoritățile de reglementare tradiționale să nu aibă jurisdicție asupra multor inovații în domeniul sănătății. De exemplu, o aplicație digitală pentru sănătate nu este considerată un dispozitiv medical, ci mai degrabă ceva care oferă informații și educație utilizatorilor. Neutralitatea internetului joacă un rol semnificativ în proiectarea, dezvoltarea și implementarea tehnologiilor digitale de sănătate, cum ar fi telemedicina, teledetecția și portalurile de informații medicale.
Money Matters
Rambursarea și plata pentru inovațiile biomedicale depind adesea de obținerea unor coduri de plată adecvate suficient de ridicate și a unor taxe de la terți pentru a genera un profit. Modelele de afaceri diferă între ele și sunt în continuă schimbare. Suma de capital necesară pentru a introduce pe piață un medicament sau un dispozitiv este frecvent mai mare decât cea necesară pentru inovațiile în domeniul sănătății.
Validați-vă modelul de afaceri
Clienții vizați variază în funcție de faptul că oferiți un produs biomedical sau de sănătate. Capacitatea de a vă valida modelul de afaceri utilizând metoda Lean Startup (o abordare științifică pentru crearea și gestionarea startup-urilor și pentru a face ca produsul dorit să ajungă mai repede în mâinile clienților) va varia și poate fi mai dificilă pentru inovatorii din domeniul biomedical.
Mai multe alunecări între pahar și buză
Antreprenoriatul biomedical este riscant., Spre deosebire de majoritatea produselor și serviciilor digitale de sănătate, antreprenorii din domeniul tehnologiei medicale și al biotehnologiei trebuie să demonstreze eficacitatea clinică, ceea ce implică studii clinice costisitoare și consumatoare de timp, care eșuează într-un număr substanțial de cazuri. Un trial eșuat poate scufunda perspectivele ca un produs să ajungă vreodată pe raft.
Un set de instrumente pentru antreprenori
Antreprenoriatul în domeniul biomedical necesită adesea abilități diferite de cele ale antreprenoriatului în domeniul sănătății. De exemplu, antreprenorii din domeniul biomedical trebuie să navigheze printre obstacolele legate de proprietatea intelectuală, de reglementare și de rambursare mult mai mari decât alții, așa că au nevoie de cunoștințe, competențe și abilități în aceste domenii pentru a face față problemelor.
Antreprenorii din domeniul sănătății digitale pentru medici se bazează pe inovația tehnologică rapidă, pe viteza de pătrundere pe piață și pe adoptarea și penetrarea rapidă, scalând rapid, pentru a obține o poziție dominantă pe piață. În consecință, abilitățile de marketing medical și de social media sunt esențiale.
Ambiția, încrederea și pasiunea pentru ideile și compania dvs. sunt vitale pentru promovarea cauzei dvs. Puteți fi nevoit să vă confruntați cu numeroase întrebări sau probleme din spectrul larg al afacerii (de la știință la personal și până la eșecuri de funcționare la locul de muncă) – fiți voluntar, descurcăreț, rezistent și chiar optimist în fața descurajării. Planificarea strategică și abilitățile de negociere sunt indispensabile. Luați în considerare posibilitatea de a înrola un partener (poate un partener de afaceri) a cărui expertiză să o completeze pe a dumneavoastră și să umple golurile.
Potențialele argumente pro și contra ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă
A fi antreprenor biomedical liber-profesionist oferă libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietatea deplină asupra afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, are, de asemenea, mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite; concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inaccesibile. Există o presiune suplimentară a impozitului pe activități independente și nici o eligibilitate pentru indemnizații de șomaj.
Cu toate acestea, un antreprenor biomedical cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.
Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.
Sfat?
Nici o soluție nu este completă dacă nu are ca rezultat ceva practic pe care omenirea îl dorește.