Lucrând pentru artiști cu și fără contract
Datoriile unui manager de artist depind foarte mult de artist/formație și de stadiul în care se află în cariera sa.
Pentru artiștii cu contract, managerii ar trebui să negocieze înțelegeri financiare cu casa de discuri pentru cheltuieli precum turneele, înregistrările și să supravegheze alte persoane care lucrează pentru trupă, cum ar fi contabilii, agenții și comercianții.
Managerul artiștilor nesemnați ar trebui să fie bucuria trupei și cel mai mare aliat al acesteia, asigurându-se că toate părțile interesate lucrează din greu pentru a promova succesul trupei. Acest lucru include trimiterea de demo-uri către casele de discuri, posturile de radio, presa scrisă locală și publicațiile online, rezervarea de concerte și invitarea caselor de discuri și a presei la spectacole, crearea de rețele și discuții cu oamenii despre trupă, ajutarea la rezervarea de timp de studio și sesiuni de practică, explorarea oportunităților de finanțare pentru grup.
Scrierea unui acord/contract
Chiar dacă gestionați o trupă nesemnată formată din prieteni personali și nu sunt implicați bani, trebuie să redactați un acord. Acesta nu trebuie să fie supervizat de un avocat. Cu toate acestea, trebuie să includă așteptările atât din partea managerului, cât și din partea artistului/formației, procentul de venit care va reveni managerului atunci când intră bani și ce se întâmplă dacă grupul și managerul decid să se despartă. Atunci când intrați într-o relație de afaceri cu un prieten, un contract menține prietenia în siguranță.
Rolul în expansiune al managerilor de artiști
De-a lungul timpului, managerii de artiști au devenit din ce în ce mai mult factori de decizie și investitori importanți. Cu o existență și un sprijin financiar mai puțin semnificativ din partea casei de discuri, managerii preiau frecvent rolul casei de discuri. Fie prin înființarea propriei case de discuri, fie investind financiar în cariera artistului, fie asumându-și din ce în ce mai mult rolurile de directori de marketing sau A&R (Artist and Repertoire, ceea ce înseamnă dezvoltarea artistului, a muzicii și a brandului său). Acum, mai mult ca oricând, managerul de artiști are mai multe șanse de a ocupa aceste funcții.
Judecând oportunitățile cu înțelepciune
Managerii de artiști trebuie, de asemenea, să fie bine versați în „protejarea” clienților lor. Este esențial să poți judeca bine oportunitățile la care artiștii tăi ar trebui să participe și la care nu ar trebui să participe. Trebuie să ai mereu în vedere faptul că unele oportunități le-ar putea afecta cariera sau reputația, iar altele le-ar putea face statutul să prospere.
Marketingul operei clienților
Marketingul operei artistului/artiștilor include organizarea de evenimente și expoziții promoționale, notificarea clienților cu privire la evenimente prin intermediul buletinelor informative, apeluri telefonice, expedierea de cărți poștale, postarea de informații pe site-ul artistului/artiștilor.
Datoriile financiare
Managerul de artist are grijă de banii artistului, urmărește câștigurile acestuia, ține evidența și asigură echilibrul tuturor aspectelor financiare ale afacerii artistului/artiștilor.
Sfat?
Managementul este, înainte de toate, o practică în care se întâlnesc arta, știința și meșteșugul. Ceea ce se măsoară se îmbunătățește.