Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager artisti

A Brand Adviser, Business Advocate, and 24/7 ally, the Artist Manager focuses on the business of art and acts as a buffer between the industry and the Artist so that the latter can concentrate on making art.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de trupă
  • Manager de talente
  • Manager muzical
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager artisti in afara Romaniei
USA
$39.812 An ~ $3.318 luna
UK
£28.417 An ~ £2.368 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager artisti?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager artisti este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Andrew Gertler a început să îl managerieze pe Shawn Mendes și a lucrat pentru a-i obține un contract cu Island Records chiar înainte de a fi ales să fie managerul artistului Mendes.

Exploreaza cariera de Manager artisti

Consilier de brand, avocat de afaceri și aliat 24/7, managerul de artist se concentrează pe afacerile din domeniul artei și acționează ca un tampon între industrie și artist, astfel încât acesta din urmă să se poată concentra pe realizarea artei.

.

Responsabilitati

Ce fac managerii de artiști?

Un manager de artiști ar trebui, de obicei, să:

  • Să fie un expert în ceea ce privește intrările și ieșirile din industria muzicală, în timp ce organizează audiții și interviuri pentru a descoperi potențiali clienți
  • Evaluează talentul, precum și fiabilitatea potențialilor clienți, determinând în același timp potențialul lor de piață
  • Elaborează și negociază contracte și înțelegeri care pot ajuta la promovarea carierei clientului/ilor lor
  • Guidează artiștii în industria muzicală și ajută la dezvoltarea sau susținerea viziunii lor creative, asigurându-se în același timp că sănătatea lor fizică și mentală este la un nivel optim
  • Analizează date, stabilesc obiective, urmăresc și măsoară rezultatele în timp ce elaborează planuri de afaceri, de marketing și de lansare a produselor
  • Dezvoltă sau coordonează materiale de marketing, publicitate și promovare în timp ce urmăresc contracte de înregistrare, reprezentare prin agenții și contracte de editare
  • Rezervă spectacole și turnee, elaborează strategii de turneu cu agenții și redactează propuneri de subvenții și sponsorizări
  • Creează planuri pentru a cultiva și gestiona bazele de fani și relațiile cu mass-media în numele clienților lor
  • Inspectează echipamentele și instalațiile pentru a se asigura că acestea corespund specificațiilor artistului/artiștilor
  • Colectează veniturile, taxele sau alte plăți stipulate în contracte pentru a crea și gestiona bugetele și fluxul de numerar
  • Colaborează cu echipe de producție și dezvoltă echipe de producție care au o perspectivă deosebită asupra drepturilor artiștilor și a modului în care funcționează redevențele

Mediu de lucru standard

Lucrul se desfășoară la birou în timpul zilei; noaptea, Artist Managerul poate lucra oriunde îl duc angajamentele profesionale ale clientului/ clienților săi. Viajele frecvente în afara orașului și la nivel internațional pot face parte din muncă, inclusiv în turnee. Codul vestimentar pentru un Artist Manager este, de obicei, business casual, cu excepția cazului în care se specifică altfel.


Program de lucru

O carieră ca manager de artiști este consumatoare de timp, cu foarte puține diferențe între orele de lucru și cele de plăcere. Se potrivește persoanelor pasionate și motivate care se simt bine lucrând non-stop. Cele mai multe zile sunt pline de întâlniri, tranzacții de mici afaceri și planificarea viitorului; nopțile sunt dedicate muzicii live și evenimentelor de networking.


Despre angajatori

Ca și în cazul multor locuri de muncă orientate spre liber-profesioniști, poate fi o provocare să găsești primul tău concert ca Artist Manager. Unii își înființează propriile companii de management, în timp ce alții se alătură echipei unui artist ca manager de afaceri, agent sau asistent personal înainte de a prelua sarcinile de management.

Managerii de artiști sunt în general angajați de:

  • Artiști
  • Benzi sau grupuri muzicale
  • Companii de management

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru managerii de artiști care sunt interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Artist Manager.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru managerii de artiști care sunt interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Artist Manager.


Tipul de experienta necesara

Ca majoritatea carierelor muzicale, dacă îți ții capul în jos și muncești din greu, oamenii potriviți vor observa în cele din urmă. Voluntar pentru a ajuta trupele pe care le cunoști, chiar dacă înseamnă să lucrezi gratuit în timp ce înveți corzile. Aspiranții la managerii de artiști ar putea, de asemenea, să se apropie de o companie de management și să vadă dacă au oportunități de stagiu disponibile.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de licență în domeniul achizițiilor, achizițiilor/achizițiilor, managementului contractelor sau într-un domeniu înrudit vă va ajuta să obțineți un loc de muncă ca Artist Manager. Majoritatea Managerilor de artiști nu au nevoie de pregătire academică pentru a se califica pentru această poziție. Deși o pregătire universitară este utilă, deoarece există cursuri oferite în domeniul afacerilor muzicale și al marketingului muzical, mulți artiști preferă Managerii cu experiență și rețele extinse în industrie.

Cursurile de certificare în Managementul Artiștilor, atât în timp real, cât și online, pot ajuta un viitor Manager de Artiști să înțeleagă mai bine și să aibă o perspectivă mai bună asupra a ceea ce presupune acest job.


Certificari & Diplome

În general, managerii de artiști nu au nevoie de o certificare, licență sau înregistrare oficială. Cu toate acestea, verificați dacă reglementările naționale, de stat sau locale specifice cer o licență de afaceri sau o licență de agenție de ocupare a forței de muncă.

.

Traseul acestei cariere

Majoritatea managerilor de artiști avansează construindu-și o reputație puternică pentru serviciile bune oferite clienților și atrăgând mai mulți artiști de top în portofoliul lor. Unii manageri posedă puțină pregătire sau experiență profesională, căzând în această carieră atunci când un membru al familiei sau un prieten apropiat prinde o pauză și are nevoie de un consilier de încredere care să îi ghideze cariera aflată la început de drum.

Alții încep ei înșiși ca artiști și dobândesc cunoștințe prin promovarea talentului lor. În continuare, alții își croiesc treptat drumul, pornind de la gestionarea unor acte locale în orașul lor natal, urcă pe scara corporativă la o companie de management și își schimbă cariera de la asistenți personali, manageri de proiect sau conectori de cântece. Managerii de artiști cu vechime îndelungată gestionează de obicei mai mulți clienți în același timp, iar cei mai de succes dintre ei pot ajunge să fondeze companii de management sau agenții bazate pe lista lor de clienți.

Ceea mai de succes dintre ei poate ajunge să fondeze companii de management sau agenții bazate pe lista lor de clienți.


Perspective de viitor

Persoanele care au o pasiune pentru muzică și o aptitudine pentru afaceri și marketing vor avea cele mai bune perspective de angajare ca manageri de artiști.

Dezvoltare profesionala

Persoanele care au o pasiune pentru muzică și o aptitudine pentru afaceri și marketing vor avea cele mai bune perspective de angajare ca manageri de artiști.

Extra informatii

Lucrând pentru artiști cu și fără contract

Datoriile unui manager de artist depind foarte mult de artist/formație și de stadiul în care se află în cariera sa.

Pentru artiștii cu contract, managerii ar trebui să negocieze înțelegeri financiare cu casa de discuri pentru cheltuieli precum turneele, înregistrările și să supravegheze alte persoane care lucrează pentru trupă, cum ar fi contabilii, agenții și comercianții.

Managerul artiștilor nesemnați ar trebui să fie bucuria trupei și cel mai mare aliat al acesteia, asigurându-se că toate părțile interesate lucrează din greu pentru a promova succesul trupei. Acest lucru include trimiterea de demo-uri către casele de discuri, posturile de radio, presa scrisă locală și publicațiile online, rezervarea de concerte și invitarea caselor de discuri și a presei la spectacole, crearea de rețele și discuții cu oamenii despre trupă, ajutarea la rezervarea de timp de studio și sesiuni de practică, explorarea oportunităților de finanțare pentru grup.

Scrierea unui acord/contract

Chiar dacă gestionați o trupă nesemnată formată din prieteni personali și nu sunt implicați bani, trebuie să redactați un acord. Acesta nu trebuie să fie supervizat de un avocat. Cu toate acestea, trebuie să includă așteptările atât din partea managerului, cât și din partea artistului/formației, procentul de venit care va reveni managerului atunci când intră bani și ce se întâmplă dacă grupul și managerul decid să se despartă. Atunci când intrați într-o relație de afaceri cu un prieten, un contract menține prietenia în siguranță.

Rolul în expansiune al managerilor de artiști

De-a lungul timpului, managerii de artiști au devenit din ce în ce mai mult factori de decizie și investitori importanți. Cu o existență și un sprijin financiar mai puțin semnificativ din partea casei de discuri, managerii preiau frecvent rolul casei de discuri. Fie prin înființarea propriei case de discuri, fie investind financiar în cariera artistului, fie asumându-și din ce în ce mai mult rolurile de directori de marketing sau A&R (Artist and Repertoire, ceea ce înseamnă dezvoltarea artistului, a muzicii și a brandului său). Acum, mai mult ca oricând, managerul de artiști are mai multe șanse de a ocupa aceste funcții.

Judecând oportunitățile cu înțelepciune

Managerii de artiști trebuie, de asemenea, să fie bine versați în „protejarea” clienților lor. Este esențial să poți judeca bine oportunitățile la care artiștii tăi ar trebui să participe și la care nu ar trebui să participe. Trebuie să ai mereu în vedere faptul că unele oportunități le-ar putea afecta cariera sau reputația, iar altele le-ar putea face statutul să prospere.

Marketingul operei clienților

Marketingul operei artistului/artiștilor include organizarea de evenimente și expoziții promoționale, notificarea clienților cu privire la evenimente prin intermediul buletinelor informative, apeluri telefonice, expedierea de cărți poștale, postarea de informații pe site-ul artistului/artiștilor.

Datoriile financiare

Managerul de artist are grijă de banii artistului, urmărește câștigurile acestuia, ține evidența și asigură echilibrul tuturor aspectelor financiare ale afacerii artistului/artiștilor.

In concluzie

Lucrând pentru artiști cu și fără contract

Datoriile unui manager de artist depind foarte mult de artist/formație și de stadiul în care se află în cariera sa.

Pentru artiștii cu contract, managerii ar trebui să negocieze înțelegeri financiare cu casa de discuri pentru cheltuieli precum turneele, înregistrările și să supravegheze alte persoane care lucrează pentru trupă, cum ar fi contabilii, agenții și comercianții.

Managerul artiștilor nesemnați ar trebui să fie bucuria trupei și cel mai mare aliat al acesteia, asigurându-se că toate părțile interesate lucrează din greu pentru a promova succesul trupei. Acest lucru include trimiterea de demo-uri către casele de discuri, posturile de radio, presa scrisă locală și publicațiile online, rezervarea de concerte și invitarea caselor de discuri și a presei la spectacole, crearea de rețele și discuții cu oamenii despre trupă, ajutarea la rezervarea de timp de studio și sesiuni de practică, explorarea oportunităților de finanțare pentru grup.

Scrierea unui acord/contract

Chiar dacă gestionați o trupă nesemnată formată din prieteni personali și nu sunt implicați bani, trebuie să redactați un acord. Acesta nu trebuie să fie supervizat de un avocat. Cu toate acestea, trebuie să includă așteptările atât din partea managerului, cât și din partea artistului/formației, procentul de venit care va reveni managerului atunci când intră bani și ce se întâmplă dacă grupul și managerul decid să se despartă. Atunci când intrați într-o relație de afaceri cu un prieten, un contract menține prietenia în siguranță.

Rolul în expansiune al managerilor de artiști

De-a lungul timpului, managerii de artiști au devenit din ce în ce mai mult factori de decizie și investitori importanți. Cu o existență și un sprijin financiar mai puțin semnificativ din partea casei de discuri, managerii preiau frecvent rolul casei de discuri. Fie prin înființarea propriei case de discuri, fie investind financiar în cariera artistului, fie asumându-și din ce în ce mai mult rolurile de directori de marketing sau A&R (Artist and Repertoire, ceea ce înseamnă dezvoltarea artistului, a muzicii și a brandului său). Acum, mai mult ca oricând, managerul de artiști are mai multe șanse de a ocupa aceste funcții.

Judecând oportunitățile cu înțelepciune

Managerii de artiști trebuie, de asemenea, să fie bine versați în „protejarea” clienților lor. Este esențial să poți judeca bine oportunitățile la care artiștii tăi ar trebui să participe și la care nu ar trebui să participe. Trebuie să ai mereu în vedere faptul că unele oportunități le-ar putea afecta cariera sau reputația, iar altele le-ar putea face statutul să prospere.

Marketingul operei clienților

Marketingul operei artistului/artiștilor include organizarea de evenimente și expoziții promoționale, notificarea clienților cu privire la evenimente prin intermediul buletinelor informative, apeluri telefonice, expedierea de cărți poștale, postarea de informații pe site-ul artistului/artiștilor.

Datoriile financiare

Managerul de artist are grijă de banii artistului, urmărește câștigurile acestuia, ține evidența și asigură echilibrul tuturor aspectelor financiare ale afacerii artistului/artiștilor.

Sfat?

Managementul este, înainte de toate, o practică în care se întâlnesc arta, știința și meșteșugul. Ceea ce se măsoară se îmbunătățește.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.