Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de achiziții

Purchasing Managers help organisations run on an efficiently lean manufacturing schedule with just-in-time inventories, so there is no risk of delays in the supply chain shutting down production and potential loss of customers. And they manage to do so while getting the best deal for their employers – the highest quality goods at the lowest cost.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de achiziții
  • Supervizor de achiziții
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Manager de achiziții
Salariu minim 4.071 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 7.916 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 11.760 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Manager de achiziții in afara Romaniei
USA
$125.940 An ~ $10.495 luna
UK
£49.540 An ~ £4.128 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de achiziții?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de achiziții este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Deși managerii de achiziții, de aprovizionare și de lanț de aprovizionare sunt adesea utilizați interschimbabil, în special în anunțurile de angajare, ei nu au aceleași responsabilități profesionale.

.

Exploreaza cariera de Manager de achiziții

Managerii de achiziții ajută organizațiile să funcționeze în mod eficient după un program de producție flexibil, cu stocuri „just-in-time”, astfel încât nu există riscul ca întârzierile din lanțul de aprovizionare să oprească producția și potențiala pierdere de clienți. Și reușesc să facă acest lucru, obținând în același timp cea mai bună afacere pentru angajatorii lor – bunuri de cea mai bună calitate la cel mai mic cost.

Responsabilitati

Ce fac managerii de achiziții?

Un manager de achiziții trebuie, de obicei, să:

  • Reprezintă organizațiile și instituțiile în negocierea eficientă a contractelor și formularea politicilor cu furnizorii de servicii și bunuri durabile și nedurabile
  • Să evalueze furnizorii pe baza prețului, calității și vitezei de livrare a produselor și serviciilor lor
  • Să intervieveze potențialii furnizori și să viziteze fabricile și centrele de distribuție ale furnizorilor pentru a evalua capacitățile acestora
  • p>Analizați propunerile de preț și rapoartele financiare pentru a pregăti ofertele pentru aprobarea consiliului de administrație înainte de a vă așeza la masa negocierilor
  • Asigurați-vă că furnizorii sunt pe aceeași lungime de undă cu organizația în ceea ce privește data de livrare a produselor

  • /p>
  • Procesează plățile și facturile; elaborează strategii de reducere a costurilor
  • Se întâlnește cu personalul și cu furnizorii pentru a discuta despre bunurile și serviciile defecte sau inacceptabile și pentru a determina măsurile corective; să rezolve nemulțumirile vânzătorilor sau ale contractorilor
  • Evaluați și monitorizați contractele pentru a confirma că vânzătorii și furnizorii respectă termenii și condițiile și pentru a face orice modificări, dacă este necesar
  • Țineți evidența articolelor cumpărate, a costurilor, a livrărilor, a performanțelor produselor și a stocurilor; prognozați nivelurile stocurilor
  • Dezvoltați și asigurați punerea în aplicare a unor politici și proceduri adecvate de gestionare a achizițiilor și a contractelor pentru a evita eventualele conflicte de interese; să pregătească și să proceseze rechizițiile și comenzile de achiziție
  • să participe la reuniuni, expoziții și conferințe pentru a cerceta și identifica noi produse și furnizori și pentru a se ține la curent cu tendințele pieței

  • Intervievați și angajați personal; supravegheați formarea personalului; controlați bugetele departamentului de achiziții; planificați și coordonați activitatea cumpărătorilor și a agenților de achiziții

Mediu de lucru standard

Majoritatea directorilor de achiziții lucrează în birouri confortabile. Uneori sunt necesare deplasări pentru a vizita vânzătorii sau furnizorii și pentru a examina produsele. Cei care lucrează pentru companii multinaționale ar putea fi nevoiți să călătorească în străinătate.

.


Program de lucru

În general, managerii de achiziții lucrează cu normă întreagă și au un program standard de luni până vineri. Ocazional, termenele limită necesită ore suplimentare. Munca cu fracțiune de normă este o opțiune viabilă.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Directorii de achiziții își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Managerii de achiziții sunt, în general, angajați de:

  • Industrii prelucrătoare
  • Sectoare de comerț cu amănuntul și cu ridicata
  • .p>Industrii de servicii
  • Organizații guvernamentale
  • Autorități locale

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi The Next Level Purchasing Association, sunt cruciale pentru un manager de achiziții interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi The Next Level Purchasing Association, sunt cruciale pentru un manager de achiziții interesat să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Managerii de achiziții trebuie să fi avut cel puțin cinci ani de experiență profesională în domeniul achizițiilor. Cei mai mulți își încep cariera în calitate de cumpărător sau agent de achiziții. Mulți alții intră în această profesie ca administrator sau asistent în departamentul de achiziții al companiei.

Citește despre această profesie și ia interviuri/însoțește experți care lucrează în domeniul achizițiilor pentru a-ți dovedi angajamentul în fața furnizorilor de cursuri și a potențialilor angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Calificările necesare variază în funcție de angajator. În general, managerii de achiziții aleg să dețină o diplomă de licență în studii de afaceri, finanțe, logistică, tehnologie militară sau managementul lanțului de aprovizionare. Unii angajatori acceptă o diplomă națională superioară (HND) sau un certificat național superior în domeniile menționate mai sus.

Câteva organizații pot fi de acord cu o diplomă de liceu, dar magazinele și distribuitorii mai mari preferă candidații cu o diplomă de licență care să le ofere expertiză în afaceri și contabilitate.

Angajatorii din comerțul cu amănuntul în domeniul modei, inginerie, topografie și construcții preferă candidații cu calificări relevante și cunoștințe tehnice ale industriei respective.

Multe firme de producție caută candidați care au o diplomă de licență sau de masterat în inginerie, economie, afaceri sau una dintre științele aplicate.

Verificați dacă vă puteți înscrie la un program structurat de formare pentru absolvenți de la institutul dvs. de specialitate local pentru a obține certificate și diplome progresiv mai înalte în domeniul achizițiilor și aprovizionării. Cursurile sunt disponibile prin intermediul colegiilor locale, precum și al furnizorilor privați de formare și de învățământ la distanță.

Există, de asemenea, opțiunea de a studia pentru o calificare profesională națională (NVQ) în managementul lanțului de aprovizionare. Obținerea unui NVQ de nivel 4 v-ar face eligibil pentru a deveni membru al institutului local de achiziții și aprovizionare. Acest lucru v-ar ușura drumul spre rolul de director de achiziții.

Asigurați-vă că orele de liceu includ cursuri de afaceri, matematică, contabilitate, economie și engleză.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui manager de achiziții în contabilitate, afaceri și managementul lanțului de aprovizionare, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă și să obțineți o primă salarială semnificativă de până la 18 la sută.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a managerilor de achiziții, care pot avansa până la funcția de director de aprovizionare și director de gestionare a materialelor înainte de a deveni director de achiziții (CPO) al unei organizații.

Companii mai mari oferă oportunități mai bune de promovare, locuri de muncă în străinătate și trecerea în domenii conexe, cum ar fi gestionarea lanțului de aprovizionare sau cumpărarea de bunuri comerciale.


Perspective de viitor

Candidații care au cunoștințe în domeniul managementului lanțului de aprovizionare, al contabilității și al afacerilor, prin educație formală și experiență profesională semnificativă, au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au cunoștințe în domeniul managementului lanțului de aprovizionare, al contabilității și al afacerilor, prin educație formală și experiență profesională semnificativă, au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Diferența esențială

Când titlurile managerilor de achiziții, aprovizionare și lanț de aprovizionare nu corespund responsabilităților, potențialii candidați devin dezorientați.

Managerul de lanț de aprovizionare se ocupă de materialele primite și dirijează fluxul de ieșire. El lucrează îndeaproape cu departamentele de cercetare și dezvoltare (R&D), vânzări, IT, operațiuni și finanțe.

Managerul de achiziții se ocupă de tot ceea ce se întâmplă înainte de a trimite comenzi de achiziție. De asemenea, aceștia supraveghează achizițiile și lucrează îndeaproape cu R&D și vânzările.

Managerul de achiziții are un rol mai operațional. Aceștia se asigură că cererile de cumpărare sunt onorate și lucrează cu operațiunile și cu C&D. Principalul lor obiectiv este de a asigura livrări la timp, de calitate și în funcție de costuri.

In concluzie

Diferența esențială

Când titlurile managerilor de achiziții, aprovizionare și lanț de aprovizionare nu corespund responsabilităților, potențialii candidați devin dezorientați.

Managerul de lanț de aprovizionare se ocupă de materialele primite și dirijează fluxul de ieșire. El lucrează îndeaproape cu departamentele de cercetare și dezvoltare (R&D), vânzări, IT, operațiuni și finanțe.

Managerul de achiziții se ocupă de tot ceea ce se întâmplă înainte de a trimite comenzi de achiziție. De asemenea, aceștia supraveghează achizițiile și lucrează îndeaproape cu R&D și vânzările.

Managerul de achiziții are un rol mai operațional. Aceștia se asigură că cererile de cumpărare sunt onorate și lucrează cu operațiunile și cu C&D. Principalul lor obiectiv este de a asigura livrări la timp, de calitate și în funcție de costuri.

Sfat?

„Să nu negociem niciodată din frică. Dar să nu ne temem niciodată să negociem.”

John F. Kennedy

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.