Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de afaceri

Business Managers affect organizational changes. They are visionary thinkers who create an empowered state of mind in the organization by treating employees as part-owners of the business and expecting them to act like owners.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Director general
  • Director de dezvoltare a afacerilor
  • Director de vânzări
  • Director de producție
  • Director de conturi
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de afaceri in afara Romaniei
USA
$66.462 An ~ $5.539 luna
UK
£38.419 An ~ £3.202 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de afaceri?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de afaceri este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Printre cele mai citite publicații de afaceri se numără The Wall Street Journal, Financial Times, The Economist, Business Week, Fast Company, Fortune, Forbes și Inc.

Exploreaza cariera de Manager de afaceri

Managerii de afaceri afectează schimbările organizaționale. Ei sunt gânditori vizionari care creează o stare de spirit împuternicită în organizație, tratând angajații ca fiind coproprietari ai afacerii și așteptând de la ei să se comporte ca niște proprietari.

Responsabilitati

Ce fac managerii de afaceri?

Un manager de afaceri trebuie, de obicei, să:

  • Organizează, coordonează, conduce și monitorizează operațiunile și activitățile angajaților în moduri care să asigure o productivitate maximă
  • Utilizează evaluările de performanță pentru a stabili obiective; motivează angajații prin stimulente și feedback pozitiv
  • Recrută, instruiește și evaluează angajații; evaluează performanța companiei/departamentului în raport cu obiectivele și planurile; consiliați-i pe cei care nu reușesc să îndeplinească cerințele de performanță ale companiei
  • Avaluați și identificați noi oportunități de creștere pe piețele actuale și viitoare; colaborați cu directorii adjuncți pentru a dezvolta inițiative strategice pe termen lung
  • Elaborați, concepeți și puneți în aplicare planuri și strategii de afaceri pentru a promova atingerea scopurilor și obiectivelor de management axate pe creștere și prosperitate
  • Creați și mențineți previziunile de vânzări pe trei luni și planurile de realizare a obiectivelor de vânzări
  • Participați la analiza competitivă și la dezvoltarea strategiei de stabilire a prețurilor folosind date externe și interne
  • Elaborarea și implementarea bugetelor după efectuarea de analize bugetare periodice
  • Asigurați-vă că societatea/departamentul respectă politicile companiei și normele și orientările legale
  • Asigurați-vă că societatea/departamentul dispune de resurse suficiente, cum ar fi personal, materiale și echipamente
  • Mantineți relații productive cu partenerii, vânzătorii și furnizorii; reprezentați societatea și departamentul la evenimente și conferințe
  • /li>
  • Sprijiniți operațiunile cu care se confruntă clienții, cum ar fi vânzările, marketingul și relațiile publice
  • Mențineți confidențialitatea informațiilor pertinente despre angajați, companie și furnizori/clienți

Mediu de lucru standard

Majoritatea managerilor de afaceri lucrează în birouri confortabile și, în general, au personal de sprijin. Managerii de afaceri raportează direct directorilor executivi de top sau șefului departamentului de afaceri într-o organizație mai mare. Într-o companie mică, managerul de afaceri ar putea fie să dețină compania, fie să raporteze direct proprietarului.

Cei angajați de firme cu mai multe locații pot fi nevoiți să facă vizite regulate la diverse birouri locale, regionale sau internaționale. Mulți manageri de afaceri călătoresc pentru a participa la conferințe și reuniuni.

Îmbrăcați-vă într-o manieră adecvată poziției pe care o ocupați în cadrul întreprinderii și pentru a face o impresie pozitivă asupra persoanelor cu care interacționați. Îmbrăcămintea casual pe care managerii de afaceri ar putea să o adopte pentru locul de muncă nu este adecvată pentru conferințele cu clienții, arhitecții, bancherii sau întâlnirile de afaceri. Când participați la întâlniri ale asociațiilor, îmbrăcați-vă într-o manieră care să reprezinte succesul în poziția dvs. de proprietar sau de Business Manager al unității.


Program de lucru

Majoritatea managerilor de afaceri lucrează cel puțin 40 de ore pe săptămână. Orarul flexibil și orele suplimentare sunt deseori necesare pentru a răspunde cerințelor de afaceri.


Despre angajatori

Oportunitățile de gestionare a afacerilor sunt predominante în aproape toate industriile. De asemenea, este posibil ca o persoană să joace dublu rol de proprietar și manager de afaceri al propriei unități.

Managerii de afaceri sunt în general angajați de:

Corporate Businesses


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Business Manager.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările ca Business Manager.


Tipul de experienta necesara

Câteva companii ar putea promova angajați cu o experiență considerabilă din cadrul unui departament pentru a conduce grupul. De exemplu, un agent de vânzări cu ani de experiență în domeniu ar putea avansa la o poziție de manager de vânzări.

Trei sau mai mulți ani de experiență într-o poziție de conducere v-ar oferi un avantaj pe piața muncii. Finalizarea unui stagiu de practică este, de asemenea, un atu incontestabil pentru un aspirant la funcția de manager de afaceri.

Calificari si certificari recomandate

Majoritatea angajatorilor cer o diplomă de licență în afaceri sau în managementul afacerilor pentru a se califica pentru un post de manager de afaceri. O diplomă de masterat va fi un atu valoros.


Certificari & Diplome

Persoanele care doresc să fie promovate ca Business Manager peste câțiva ani ar trebui să investească în programe de certificare în afaceri și management disponibile online și în clase obișnuite într-o gamă largă de universități și colegii acreditate.

Certificarea voluntară din partea unei organizații obiective, credibile și reputate demonstrează competența în materie de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Certificarea este deseori considerată ca o dovadă a motivației și a dorinței unui manager de afaceri, oferindu-i un avantaj pentru măriri de salariu și promovări.

Traseul acestei cariere

Principalii absolvenți ai programelor de licență vor începe, în general, spre partea inferioară a pieței muncii. Cei care dobândesc o experiență suplimentară și o educație avansată pot fi eligibili pentru poziții de nivel executiv în partea superioară a scalei de salarizare. Unii manageri de afaceri pot avea oportunități de avansare în carieră sub forma unor transferuri temporare sau permanente de locuri de muncă în diferite birouri din țară sau din străinătate.

Obținerea unei diplome superioare și experiența de lucru în domeniu vă va face mai competitiv pe piața muncii și vă va deschide noi oportunități. În timp ce obțineți o diplomă de studii superioare, este important, de asemenea, să vă specializați cursurile în domeniile dvs. specifice de interes. Specializarea poate include finanțe, contabilitate, audit, fiscalitate și bugetare, achiziții, vânzări, marketing, relații publice, cercetare, analiză operațională, procesare de date, matematică, statistică, economie sau producție. Specializarea le va oferi managerilor de afaceri un avantaj competitiv atunci când caută să urce pe scara ierarhică, așa că vor dori să ia în considerare programe de management al afacerilor care le permit să se specializeze într-o anumită zonă a domeniului.

Ar trebui să luați în considerare, de asemenea, industrii alternative de explorat, deoarece oportunitățile de management al afacerilor sunt predominante în aproape toate industriile.


Perspective de viitor

Primul prestigiu și salariul ridicat al posturilor de Business Manager duc adesea la o concurență sănătoasă. Profesioniștii cu studii avansate și experiență relevantă ar trebui să se bucure de cele mai bune oportunități.

Dezvoltare profesionala

Primul prestigiu și salariul ridicat al posturilor de Business Manager duc adesea la o concurență sănătoasă. Profesioniștii cu studii avansate și experiență relevantă ar trebui să se bucure de cele mai bune oportunități.

Extra informatii

Rolul unui manager de afaceri

Rolul fiecărui manager de afaceri depinde de industria în care activează o companie. Orice organizație care dorește să își optimizeze succesul trebuie să funcționeze ca o mașină bine unsă. Zi de zi, trebuie să le ofere angajaților resursele de care au nevoie pentru a-și duce la bun sfârșit munca la un nivel înalt. Când o organizație are un Business Manager sigur, există cineva care să ungă angrenajele.

Activități privind dimensiunea companiei

Dimensiunea companiei poate determina tipul de activități pe care le desfășoară Managerul. De exemplu, într-o organizație mai mare, un manager de producție ar putea să dirijeze șefii de echipă sau de grup, supervizând programarea și producția lucrătorilor. Într-o companie mai mică, managerul de afaceri ar putea efectua el însuși aceste activități. Managerii de afaceri din firmele mai mici ar putea fi responsabili de sarcini zilnice, cum ar fi achizițiile, angajările, formarea și controlul calității.

Fiecare poziție managerială presupune un set unic de îndatoriri critice și sarcini zilnice. Cu toate acestea, toate posturile necesită un lider motivat care se străduiește să creeze un climat de incluziune, încredere și productivitate.

Cerințele de educație și experiență variază în funcție de mărimea companiei

În mod obișnuit, mai mulți factori joacă un rol în determinarea perspectivelor de angajare și a salariului potențial al unei persoane, inclusiv condițiile pieței regionale, precum și experiența și educația.

Educația și experiența cerute de angajatori pot varia în funcție de mărimea companiei și de industrie. Companii mai mici sunt mai predispuse să angajeze persoane cu o diplomă de bacalaureat și să le permită să avanseze în carieră,. În același timp, firmele naționale sau internaționale pot solicita candidaților să dețină o diplomă avansată, cum ar fi un MBA, sau să aibă o experiență managerială vastă.

In concluzie

Rolul unui manager de afaceri

Rolul fiecărui manager de afaceri depinde de industria în care activează o companie. Orice organizație care dorește să își optimizeze succesul trebuie să funcționeze ca o mașină bine unsă. Zi de zi, trebuie să le ofere angajaților resursele de care au nevoie pentru a-și duce la bun sfârșit munca la un nivel înalt. Când o organizație are un Business Manager sigur, există cineva care să ungă angrenajele.

Activități privind dimensiunea companiei

Dimensiunea companiei poate determina tipul de activități pe care le desfășoară Managerul. De exemplu, într-o organizație mai mare, un manager de producție ar putea să dirijeze șefii de echipă sau de grup, supervizând programarea și producția lucrătorilor. Într-o companie mai mică, managerul de afaceri ar putea efectua el însuși aceste activități. Managerii de afaceri din firmele mai mici ar putea fi responsabili de sarcini zilnice, cum ar fi achizițiile, angajările, formarea și controlul calității.

Fiecare poziție managerială presupune un set unic de îndatoriri critice și sarcini zilnice. Cu toate acestea, toate posturile necesită un lider motivat care se străduiește să creeze un climat de incluziune, încredere și productivitate.

Cerințele de educație și experiență variază în funcție de mărimea companiei

În mod obișnuit, mai mulți factori joacă un rol în determinarea perspectivelor de angajare și a salariului potențial al unei persoane, inclusiv condițiile pieței regionale, precum și experiența și educația.

Educația și experiența cerute de angajatori pot varia în funcție de mărimea companiei și de industrie. Companii mai mici sunt mai predispuse să angajeze persoane cu o diplomă de bacalaureat și să le permită să avanseze în carieră,. În același timp, firmele naționale sau internaționale pot solicita candidaților să dețină o diplomă avansată, cum ar fi un MBA, sau să aibă o experiență managerială vastă.

Sfat?

Învățați oamenii suficient de bine pentru ca ei să poată pleca; tratați-i, astfel încât să nu vrea să plece. Lăudați în public, criticați în privat.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.