Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de magazin

Come Christmas, customers make a beeline for stores, making a Store Manager’s working hours longer and more stressful. However, the daily execution of business strategies and plans and the supervision of store sales, staff and merchandise have their perks – you may receive attractive discounts to light up your home, stock up the holiday pantry, and gift-shop to your heart’s content! So, go ahead and set the tone for each day in your store, inspire your colleagues and care for your customers.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de retail
  • Supervizor de magazin
  • Manager de sucursală
  • Manager general
  • Manager de magazin de retail
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Manager de magazin
Salariu minim 2.781 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.698 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 6.614 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Manager de magazin in afara Romaniei
USA
$46.861 An ~ $3.905 luna
UK
£24.711 An ~ £2.059 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de magazin?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de magazin este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Utilizând tehnologia de identificare prin radiofrecvență (RFID), angajații magazinului pot îndrepta un cititor RFID către un raft pentru a colecta date despre toate articolele de pe acesta, economisind timpul petrecut cu numărarea fizică a inventarului.

.

Exploreaza cariera de Manager de magazin

Cu ocazia Crăciunului, clienții se îndreaptă spre magazine, ceea ce face ca orele de lucru ale unui manager de magazin să fie mai lungi și mai stresante. Cu toate acestea, execuția zilnică a strategiilor și planurilor de afaceri și supravegherea vânzărilor, a personalului și a mărfii din magazine au avantajele lor – puteți primi reduceri atractive pentru a vă lumina casa, pentru a vă aproviziona cămara de sărbători și pentru a face cumpărături de cadouri până la refuz! Așadar, dați-i drumul și dați tonul fiecărei zile în magazinul dumneavoastră, inspirați-vă colegii și aveți grijă de clienții dumneavoastră.

Responsabilitati

Ce fac managerii de magazine?

Un manager de magazin trebuie, de obicei, să:

  • Supraveghează angajații și operațiunile magazinului; conduce magazinul spre atingerea excelenței în ceea ce privește serviciile pentru clienți și îndeplinirea obiectivelor de vânzări și a obiectivelor strategice
  • Să răspundă cu politețe profesională la nevoile, plângerile, întrebările & comentariile clienților și să rezolve conflictele pentru a asigura o satisfacție maximă a clienților
  • Să formeze personalul pentru a oferi cele mai bune servicii posibile clienților pentru a facilita relațiile pe termen lung cu aceștia

  • /p>
  • Maximizarea vânzărilor și a profitului brut prin revizuirea periodică a performanței vânzărilor, monitorizarea și controlul cheltuielilor și gestionarea stocurilor
  • Gestionați munca de la magazin, cum ar fi serviciul clienți, și munca de birou, cum ar fi cumpărarea de mărfuri
  • Crearea, menținerea și actualizarea aspectului magazinului și a afișajelor publicitare în funcție de sezon sau de ultimele tendințe
  • Așezați și rotiți creativ marfa pentru a atrage clienții și a face accesul convenabil; supravegheați amenajarea poveștii și procedurile de vânzare

  • Interacționați cu personalul din magazin și cu clienții pentru a detecta și rezolva problemele urgente, neașteptate sau recurente

  • Supraveghează vânzătorii și procesul de cumpărare; monitorizează prețurile, comandă, primește și inspectează marfa nouă; se ocupă de produsele deteriorate și de retururi
  • Monitorizați stocurile și nivelurile de inventar și luați decizii critice cu privire la acestea; efectuați periodic asigurarea calității
  • Recrutați, formați, supravegheați și evaluați personalul; motivați-l pentru a optimiza vânzările și eficiența; coordonați programele de încadrare a personalului; rezolvați conflictele interne
  • Stabilește obiective de vânzări lunare, trimestriale sau anuale și atinge-le prin promoții de vânzări, stabilirea de cote sau organizarea de concursuri pentru angajați
  • .li>

    Să urmărești și să analizezi cifrele de vânzări și tendințele pieței de retail; să prognozezi volumele viitoare de vânzări și îndeplinirea cotelor; să elaborezi planuri strategice pe baza datelor

  • Să planifici, să gestionezi și să monitorizezi bugetele de retail; controlați cheltuielile; țineți evidența statistică și financiară
  • pregătiți materiale promoționale; planificați și realizați vânzări, promoții, prezentări speciale și evenimente pentru a comercializa eficient afacerea
  • .

  • Realizați activități administrative pentru a eficientiza operațiunile magazinului, inclusiv depunerea documentelor personalului și urmărirea încasărilor din vânzări și a numerarului

  • Pregătiți rapoarte complete privind profiturile, cerințele clienților și tendințele de cumpărare

  • /p>
  • Asistați și conduceți ședințe; țineți colegii la curent cu performanța afacerii, noile inițiative și aspectele relevante
  • Asigurați legătura cu sediul central, managerii regionali și proprietarii de magazine pentru a stabili cele mai rentabile strategii de afaceri în vederea extinderii clientelei și a profitabilității
  • Aliniați obiectivele și operațiunile francizei cu viziunea și misiunea societății-mamă
  • /p>
  • Utilizați software-ul companiei pentru a formula propuneri, a efectua recrutări și pentru a cerceta și urmări produsele
  • Asigură respectarea legislației care reglementează sănătatea & siguranță, precum și salariile, orele de lucru și egalitatea de șanse la angajare
  • Promovează magazinul în comunitatea locală prin intermediul mass-mediei locale și prin asigurarea legăturii cu comunitatea
  • Puneți în aplicare schimbări competitive pentru a stimula afacerile pe piața locală, cum ar fi orele de deschidere mai lungi
  • Asumarea altor responsabilități, cum ar fi tehnologia informației și logistica, în funcție de nevoile și dimensiunea magazinului

Mediu de lucru standard

Managerii de magazin lucrează de obicei în magazinele de vânzare cu amănuntul, petrecând ceva timp în biroul lor, dar rămânând în principal în magazin, unde supraveghează personalul și produsele și se ocupă de nevoile clienților.

Câteva magazine, cum ar fi marile magazine și supermarketurile, pot vinde mărfuri diverse, în timp ce altele, cum ar fi librăriile sau magazinele de jucării, pot vinde produse specializate. Puteți lucra în magazine de tip dolar care vând produse ieftine sau în magazine de bijuterii care vând articole scumpe.

Datorită naturii comerțului cu amănuntul, este posibil să fiți transferat la un magazin dintr-un alt oraș sau chiar la unul care funcționează în locații din afara orașului, ceea ce poate face ca deplasarea dumneavoastră să fie mai lungă.

Managerii de magazin consideră, de obicei, că mediul de lucru este aglomerat, zgomotos și stresant în perioadele de vârf ale cumpărăturilor, cum ar fi în timpul reducerilor sau în săptămânile dinaintea Crăciunului.

Deplasările în afara bazei magazinului dvs. se fac, în general, pentru a vizita alte sucursale, pentru a participa la întâlniri și activități de formare sau pentru a vă întâlni cu vânzătorii.


Program de lucru

Ora de deschidere a magazinului depinde de mărimea, natura și locația acestuia. De obicei, magazinele sunt deschise între orele 9.00 și 17.00 sau 9.00 și 21.00, în timp ce unele rămân accesibile publicului 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Prin urmare, este posibil ca managerii de magazin să fie nevoiți să lucreze în schimburi seara și în weekenduri și sărbători legale, în funcție de orele de deschidere. Probabil că veți lucra până la 40 de ore și cinci zile pe săptămână în timpul perioadelor obișnuite de activitate, dar mai mult în perioadele de vânzări, de sărbători sezoniere sau de Crăciun. Unii manageri de magazin pot avea doar o zi liberă în fiecare săptămână.

Cu toate acestea, unele întreprinderi oferă dreptul la concediu anual. Cu toate acestea, este posibil să nu vă puteți lua zile libere în timpul perioadelor de sărbători tradiționale, deoarece acestea tind să fie cele mai aglomerate perioade pentru magazine. Întreruperile de carieră și împărțirea locului de muncă sunt alte opțiuni disponibile.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Managerii de magazin își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Managerii de magazin sunt, în general, angajați de:

  • Magazine de mărfuri generale
  • Magazine de departamente

  • Supermarketuri
  • Magazine de specialitate

  • General Discounters
  • Magazine de tip lanț
  • Magazine de îmbunătățire a locuinței
  • Companii de comenzi prin poștă
  • Societăți de comenzi prin poștă/p>
  • Distribuitori cu amănuntul de nișă
  • Vânzători online
  • Supermarketuri de produse alimentare
  • Bucătării de articole sportive

    /li>

  • Stocuri de îmbrăcăminte
  • Stocuri de produse electrice
  • Mobilă și furnituri
  • Canale de cumpărături prin televiziune.
  • Magazine de bricolaj

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru managerii de magazine interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru managerii de magazine interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența în domeniul vânzărilor, în locuri de muncă la nivel de începător ca angajat general și apoi în domeniul comerțului cu amănuntul sau al managementului de afaceri, este de obicei obligatorie pentru a deveni director de magazin. De asemenea, puteți urma cursuri de management general pentru a vă facilita progresul către roluri manageriale, cum ar fi manager de departament, înainte de a vă îndrepta spre funcția de manager de magazin. Învățând de la colegii de muncă și de la colegii seniori vă va ajuta să vă perfecționați abilitățile înainte de a fi gata să preluați rolul de Manager de magazin.

În plus față de locurile de muncă plătite, puteți face voluntariat la organizații precum organizațiile caritabile locale pentru a efectua activități de gestionare a stocurilor, stabilire a prețurilor, merchandising, contabilitate și servicii pentru clienți. Lucrul în magazinele universitare sau alte locuri de muncă cu jumătate de normă în domeniul comerțului cu amănuntul în timp ce studiați vă poate învăța, de asemenea, abilități esențiale de gestionare a magazinelor. Plasamentele industriale, stagiile de vară și programele de ucenicie sunt, de asemenea, modalități utile de a câștiga experiență relevantă.

Dacă vă propuneți să lucrați cu o anumită afacere sau magazin, puteți solicita departamentului lor de resurse umane să vă permită să urmăriți un manager de magazin. Cu toate acestea, trebuie să fiți pregătit ca, dacă managerii de magazin sunt ocupați, să vi se permită să urmăriți în schimb un supervizor sau un asistent manager.

Experiența de lucru în domeniul managementului în industrii orientate către clienți vă poate ajuta, de asemenea, să găsiți un loc de muncă în domeniul managementului de magazin. De obicei, veți primi o formare în domeniul comerțului cu amănuntul pentru a vă adăuga la experiența dumneavoastră.

Găsește oportunități de a înțelege funcționarea mediilor de vânzare cu amănuntul, cum să servești clienții și cum să motivezi personalul magazinului pentru a oferi servicii eficiente și plăcute clienților.

Citește despre profesie și intervievează experți care lucrează în managementul magazinelor pentru a dovedi angajamentul tău față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

.

Calificari si certificari recomandate

Din cauza rolului și responsabilităților în expansiune ale managerilor de magazin, angajatorii preferă ca candidații să dețină o diplomă de licență sau alte calificări formale de învățământ superior. Deși postul este probabil deschis tuturor absolvenților, sunt preferate specializările legate de afaceri. O diplomă în administrarea afacerilor v-ar ajuta să vă dezvoltați competențele necesare prin cursuri de contabilitate, economie, finanțe, marketing, strategie de management, resurse umane, etică în afaceri, managementul comerțului cu amănuntul și managementul modei. Magazinele specializate pot solicita o diplomă relevantă.

De obicei, nu sunt necesare calificări postuniversitare înainte de a intra în acest loc de muncă. Cu toate acestea, puteți urma un program de masterat relevant în timp ce lucrați ca manager de magazin pentru a vă avansa în carieră.

Rețineți că unii angajatori pot angaja chiar și absolvenți de liceu dacă pot demonstra experiență practică și relevantă în managementul comerțului cu amănuntul și în vânzări. Cu toate acestea, calificările educaționale formale sunt susceptibile de a vă ajuta în avansarea în carieră către poziții de management și administrative mai înalte în cadrul marilor companii de retail.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui manager de magazin într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență de lucru, formare și promovarea unui examen.

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Chiar dacă nu sunt obligatorii, managerii de magazin pot opta pentru certificare în managementul comerțului cu amănuntul, contabilitate de gestiune, siguranță alimentară, vânzări și alte domenii, în funcție de magazinul în care doresc să lucreze și de natura responsabilităților lor.

Entitățile guvernamentale individuale conduc procesul de licențiere. Acesta necesită, de obicei, promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență de muncă, formare profesională sau finalizarea unui stagiu, rezidență sau ucenicie.

.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Promovarea este probabil să vină odată cu mutarea în magazine mai mari, pe piețe mai mari.

Trei până la cinci ani de experiență vă califică, de obicei, pentru a vă îndrepta spre roluri de conducere superioară în domeniul comerțului cu amănuntul. Experiența în aceste roluri vă va permite să gestionați magazine mai complexe sau mai mari sau să progresați în managementul zonal sau regional, în care veți supraveghea mai multe magazine la nivel local.

Flexibilitatea și dimensiunea operațiunilor de vânzare cu amănuntul permit managerilor de magazin să se specializeze în servicii pentru clienți, formare și gestionarea operațiunilor. Câțiva găsesc poziții de conducere în sediul central al companiei.

Există întotdeauna posibilitatea de a schimba locul de muncă între diferite tipuri de comercianți cu amănuntul sau de a se ramifica la un furnizor angro.

Câteva organizații își pun absolvenții la conducerea unor departamente după câteva săptămâni de formare și le permit să gestioneze magazine mici după aproximativ 18 luni.


Perspective de viitor

O diplomă universitară, mai mulți ani de experiență în comerțul cu amănuntul, abilități excelente de conducere și o atenție excepțională la detalii vă vor spori perspectivele de angajare. Mobilitatea geografică este un plus.

Dezvoltare profesionala

O diplomă universitară, mai mulți ani de experiență în comerțul cu amănuntul, abilități excelente de conducere și o atenție excepțională la detalii vă vor spori perspectivele de angajare. Mobilitatea geografică este un plus.

Extra informatii

Cale de acces la rolul de director de magazin

În general, puteți prelua rolul de director de magazin prin promovarea în cadrul unui departament de retail, prin absolvirea unui program de formare în management, printr-un program de ucenicie în management sau prin trecerea de la un rol de conducere într-o industrie conexă.

Activitatea magazinelor

Activitatea magazinelor poate fi clasificată, de obicei, în merchandising (cumpărare și vânzare), operațiuni de magazin (angajarea personalului și primirea mărfurilor), contabilitate și activități promoționale. Unii manageri de magazin, în special cei din magazinele mici și independente, se pot ocupa de toate aceste domenii. Magazinele mai mari și lanțurile de magazine pot împărți munca între mai multe roluri.

Autoritate și responsabilitate

Proprietarii de afaceri trebuie să acorde managerilor de magazin suficientă autoritate și responsabilitate. Fără cunoașterea cifrelor de vânzări, a profitului brut și a salariilor, managerii de magazin nu pot asigura succesul financiar al magazinului. De asemenea, aceștia trebuie să aibă autoritatea de a angaja și concedia personalul dacă sunt considerați responsabili pentru a-și gestiona echipa.

Sisteme utile

Un sistem de gestionare a relațiilor cu clienții este un instrument valoros pentru managerii de magazin pentru a înregistra și menține detaliile clienților și pentru a accesa profilurile clienților de la orice punct de vânzare (POS). De asemenea, sistemele de fidelizare a clienților colectează și combină date relevante despre achiziții, îmbunătățind în același timp experiența omnichannel a clienților pe dispozitive mobile, laptopuri sau magazine fizice.

Un alt instrument este sistemul de planificare a resurselor întreprinderii (ERP) care facilitează colaborarea în timp real, minimizează ineficiența și îmbunătățește relațiile cu clienții. Operațiunile comerciale centralizate ajută diviziile să genereze rapoarte cuprinzătoare pentru a sprijini desfășurarea cu succes a activității generale.

Managerii de magazin vs. managerii de vânzări

Managerii de magazin sunt responsabili de protejarea activelor companiei, inclusiv a oamenilor, a bunurilor și a inventarului. Aceștia supraveghează operațiunile zilnice ale unui magazin, cum ar fi gestionarea fluxului de lucru, gestionarea personalului magazinului (recrutare, formare și concediere), controlul inventarului, serviciile pentru clienți și sistemele CRM. Aceștia se ocupă de vânzări, de profitul brut și de obiectivele și reperele salariale zilnice și periodice. Managerii de vânzări angajează, instruiesc și supraveghează personalul de vânzări și se asigură că sunt atinse obiectivele de vânzări și de marjă brută. Dacă se ocupă de fluxul de lucru, este doar temporar.

Comportamentul clienților

Există o serie de comportamente ale clienților de care managerii de magazin trebuie să fie conștienți. Unii clienți fac cumpărături fizice în magazine, în timp ce alții pot răsfoi un magazin, dar cumpără online mai târziu. Cu toate acestea, alții pot comanda produse online, dar pot ridica marfa dintr-un magazin local sau o pot primi direct la domiciliu. Integrarea omnichannel ajută întreprinderile să folosească tehnologia pentru a crea și menține mai multe opțiuni de cumpărare pentru clienți – magazine, online, social media și altele. Clienții obișnuiți se așteaptă să fie recunoscuți, indiferent de canalul pe care îl folosesc. Pentru aceasta, sistemele trebuie să mențină informații actualizate despre clienți.

In concluzie

Cale de acces la rolul de director de magazin

În general, puteți prelua rolul de director de magazin prin promovarea în cadrul unui departament de retail, prin absolvirea unui program de formare în management, printr-un program de ucenicie în management sau prin trecerea de la un rol de conducere într-o industrie conexă.

Activitatea magazinelor

Activitatea magazinelor poate fi clasificată, de obicei, în merchandising (cumpărare și vânzare), operațiuni de magazin (angajarea personalului și primirea mărfurilor), contabilitate și activități promoționale. Unii manageri de magazin, în special cei din magazinele mici și independente, se pot ocupa de toate aceste domenii. Magazinele mai mari și lanțurile de magazine pot împărți munca între mai multe roluri.

Autoritate și responsabilitate

Proprietarii de afaceri trebuie să acorde managerilor de magazin suficientă autoritate și responsabilitate. Fără cunoașterea cifrelor de vânzări, a profitului brut și a salariilor, managerii de magazin nu pot asigura succesul financiar al magazinului. De asemenea, aceștia trebuie să aibă autoritatea de a angaja și concedia personalul dacă sunt considerați responsabili pentru a-și gestiona echipa.

Sisteme utile

Un sistem de gestionare a relațiilor cu clienții este un instrument valoros pentru managerii de magazin pentru a înregistra și menține detaliile clienților și pentru a accesa profilurile clienților de la orice punct de vânzare (POS). De asemenea, sistemele de fidelizare a clienților colectează și combină date relevante despre achiziții, îmbunătățind în același timp experiența omnichannel a clienților pe dispozitive mobile, laptopuri sau magazine fizice.

Un alt instrument este sistemul de planificare a resurselor întreprinderii (ERP) care facilitează colaborarea în timp real, minimizează ineficiența și îmbunătățește relațiile cu clienții. Operațiunile comerciale centralizate ajută diviziile să genereze rapoarte cuprinzătoare pentru a sprijini desfășurarea cu succes a activității generale.

Managerii de magazin vs. managerii de vânzări

Managerii de magazin sunt responsabili de protejarea activelor companiei, inclusiv a oamenilor, a bunurilor și a inventarului. Aceștia supraveghează operațiunile zilnice ale unui magazin, cum ar fi gestionarea fluxului de lucru, gestionarea personalului magazinului (recrutare, formare și concediere), controlul inventarului, serviciile pentru clienți și sistemele CRM. Aceștia se ocupă de vânzări, de profitul brut și de obiectivele și reperele salariale zilnice și periodice. Managerii de vânzări angajează, instruiesc și supraveghează personalul de vânzări și se asigură că sunt atinse obiectivele de vânzări și de marjă brută. Dacă se ocupă de fluxul de lucru, este doar temporar.

Comportamentul clienților

Există o serie de comportamente ale clienților de care managerii de magazin trebuie să fie conștienți. Unii clienți fac cumpărături fizice în magazine, în timp ce alții pot răsfoi un magazin, dar cumpără online mai târziu. Cu toate acestea, alții pot comanda produse online, dar pot ridica marfa dintr-un magazin local sau o pot primi direct la domiciliu. Integrarea omnichannel ajută întreprinderile să folosească tehnologia pentru a crea și menține mai multe opțiuni de cumpărare pentru clienți – magazine, online, social media și altele. Clienții obișnuiți se așteaptă să fie recunoscuți, indiferent de canalul pe care îl folosesc. Pentru aceasta, sistemele trebuie să mențină informații actualizate despre clienți.

Sfat?

Inovația este esențială, dar și consecvența este esențială. Clienții vor să vadă pentru ce sunteți cunoscut atunci când vin într-un magazin. Conflictele vor apărea cu siguranță. Fiți decisivi și abordați-le cu încredere și raționalitate. Nu uitați că trebuie să încercați să vă ocupați de client și să le rezolvați problemele. Pentru aceasta, trebuie să fiți acolo, în persoană, și nu în biroul din colț.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.