Managerii de magazin lucrează de obicei în magazinele de vânzare cu amănuntul, petrecând ceva timp în biroul lor, dar rămânând în principal în magazin, unde supraveghează personalul și produsele și se ocupă de nevoile clienților.
Câteva magazine, cum ar fi marile magazine și supermarketurile, pot vinde mărfuri diverse, în timp ce altele, cum ar fi librăriile sau magazinele de jucării, pot vinde produse specializate. Puteți lucra în magazine de tip dolar care vând produse ieftine sau în magazine de bijuterii care vând articole scumpe.
Datorită naturii comerțului cu amănuntul, este posibil să fiți transferat la un magazin dintr-un alt oraș sau chiar la unul care funcționează în locații din afara orașului, ceea ce poate face ca deplasarea dumneavoastră să fie mai lungă.
Managerii de magazin consideră, de obicei, că mediul de lucru este aglomerat, zgomotos și stresant în perioadele de vârf ale cumpărăturilor, cum ar fi în timpul reducerilor sau în săptămânile dinaintea Crăciunului.
Deplasările în afara bazei magazinului dvs. se fac, în general, pentru a vizita alte sucursale, pentru a participa la întâlniri și activități de formare sau pentru a vă întâlni cu vânzătorii.
Program de lucru
Ora de deschidere a magazinului depinde de mărimea, natura și locația acestuia. De obicei, magazinele sunt deschise între orele 9.00 și 17.00 sau 9.00 și 21.00, în timp ce unele rămân accesibile publicului 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Prin urmare, este posibil ca managerii de magazin să fie nevoiți să lucreze în schimburi seara și în weekenduri și sărbători legale, în funcție de orele de deschidere. Probabil că veți lucra până la 40 de ore și cinci zile pe săptămână în timpul perioadelor obișnuite de activitate, dar mai mult în perioadele de vânzări, de sărbători sezoniere sau de Crăciun. Unii manageri de magazin pot avea doar o zi liberă în fiecare săptămână.
Cu toate acestea, unele întreprinderi oferă dreptul la concediu anual. Cu toate acestea, este posibil să nu vă puteți lua zile libere în timpul perioadelor de sărbători tradiționale, deoarece acestea tind să fie cele mai aglomerate perioade pentru magazine. Întreruperile de carieră și împărțirea locului de muncă sunt alte opțiuni disponibile.
.
Despre angajatori
Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Managerii de magazin își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.
Managerii de magazin sunt, în general, angajați de:
- Magazine de mărfuri generale
- Magazine de departamente
- Supermarketuri
- Magazine de specialitate
- General Discounters
- Magazine de tip lanț
- Magazine de îmbunătățire a locuinței
- Companii de comenzi prin poștă
- Societăți de comenzi prin poștă/p>
- Distribuitori cu amănuntul de nișă
- Vânzători online
- Supermarketuri de produse alimentare
- Bucătării de articole sportive
/li>
- Stocuri de îmbrăcăminte
- Stocuri de produse electrice
- Mobilă și furnituri
- Canale de cumpărături prin televiziune.
- Magazine de bricolaj
.
Sindicalizare
Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru managerii de magazine interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.
Provocari intalnite
Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru managerii de magazine interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.